היהודי הנצחי
משתמש חדש
כמדומני, שכמה שאין דעותיהם של אנשים שוות, מתבטא הדבר ביתר שאת בחג השבועות הבעל"ט.
אינני מדבר על אנשים שכל מחשבותיהם נתונות באותה סעודה חלבית, שח"ו אינני מכחיש את סגולתה אבל בוודאי שיש ביום זה יותר מעניין זה.
אבל כוונתי על אנשים ברי שכל שהתעמקו לגלות את סודו ועומקו של החג. ואותם אלו שונים ומשונים.
מצד אחד ישנם אותם בני אדם, שכל כולם חיל ורעדה מאימת 'יום הדין' שבו ידונו על התורה, מי יזכה ויתעמק בסודה, ומי יסתכל בה בעיני עגל ח"ו.
ומאידך גיסא, ישנם אנשים שכל שאיפתם להתעלות ביום זה של התגלות שלא היה כמוה מעולם, התגלות שבה נוצר כוחם של עם ישראל, ובכל שנה מתחדשת אותה הארה מאין כמוה.
וכולם תולים עצמם באילן גדול - מעמד הר סיני. אלא שבו עצמו ישנם שתי צורות הסתכלות.
ויתירה מכך, רובם ככולם משתי הקטבים, רואים את ימי ספירת העומר כימי התעלות לשיטתם.
והריני מסתפק, מהיכן שורש התפלגות זו. אם שורשה ממחלוקת חסידים ומתנגדים, או עניין שונה. אשמח לשמוע את חוות דעתכם בנושא.
אינני מדבר על אנשים שכל מחשבותיהם נתונות באותה סעודה חלבית, שח"ו אינני מכחיש את סגולתה אבל בוודאי שיש ביום זה יותר מעניין זה.
אבל כוונתי על אנשים ברי שכל שהתעמקו לגלות את סודו ועומקו של החג. ואותם אלו שונים ומשונים.
מצד אחד ישנם אותם בני אדם, שכל כולם חיל ורעדה מאימת 'יום הדין' שבו ידונו על התורה, מי יזכה ויתעמק בסודה, ומי יסתכל בה בעיני עגל ח"ו.
ומאידך גיסא, ישנם אנשים שכל שאיפתם להתעלות ביום זה של התגלות שלא היה כמוה מעולם, התגלות שבה נוצר כוחם של עם ישראל, ובכל שנה מתחדשת אותה הארה מאין כמוה.
וכולם תולים עצמם באילן גדול - מעמד הר סיני. אלא שבו עצמו ישנם שתי צורות הסתכלות.
ויתירה מכך, רובם ככולם משתי הקטבים, רואים את ימי ספירת העומר כימי התעלות לשיטתם.
והריני מסתפק, מהיכן שורש התפלגות זו. אם שורשה ממחלוקת חסידים ומתנגדים, או עניין שונה. אשמח לשמוע את חוות דעתכם בנושא.