מוזיקה בסיום מסכת בראש חודש סיון

עולם חדש

משתמש רשום
שלום וברכה לכל הרבנם החשובים חברי הבית מדרש
רציתי לשאול האם מותר להדליק מוזיקה בסיום מסכת לפני שבועות ? כידוע המשנ"ב בשעה"צ סובר דברשות אסור לשמוע וכן דעת כל הפוקים רציתי לדעת האם סיום מסכת מותר?
כמו"כ אשמח לדעת האם יש מקום להתיר מוסיקה של רשות בימים האלו ?
 

בר לבב

משתמש רגיל
הנידון מצד ספירת העומר או מצד גזירת חז"ל שלא לנגן בכלי שיר מפני חורבן ביהמ"ק?
 

עולם חדש

משתמש רשום
פותח הנושא
כמובן מצד ספירת העומר...
דרך אגב אשמח להתחכם גם ביחס לגזירת חז"ל...
 

בר לבב

משתמש רגיל
בעניין ספירת העומר, אין כלל מקור קדום לאיסור שמיעת מוזיקה (במג"א הובא איסור לריקודים ומחולות) והמנהג נשתרש בדור האחרון. ממילא גם אם נאמר שיש איסור מחמת דבר שאחרים נהגו בו איסור, מסתבר שבסעודת מצווה יש להקל...

בענין גזירת חז"ל, לדעת השו"ע [סי' תקס] יש איסור לנגן בכלי שיר גם שלא בבית המשתאות. ולדעת הרמ"א (דעת רוב הראשונים) האיסור אינו אלא בבית המשתאות או למלכים הרגילים בזה ביותר.
ובכל עניין לצורך מצווה הכל מותר.
 

בשלמא

משתמש ותיק
בפשטות אסור
(המנהג מפני הגזירות והשמדות שהיו באלף שנים אחרונות)
אולם בימינו מפני חולשת הדורות יש הרבה שמקילים גם ברשות (נערווען ל"ע)
 

סופר

משתמש ותיק
אלו שנוהגים איסור מאחרי פסח, מותר לכתחילה מר"ח סיון לצורך מצוה.
משנה ברורה סימן תצג ס"ק טו
וכתב הח"א שכן המנהג ג"כ בק"ק ווילנא שנוהגים איסור מיום א' דר"ח אייר עד ג' סיון בבוקר מלבד בל"ג בעומר נוהגין בו היתר, ויש מקומות שנוהגין להקל רק בר"ח אייר ובל"ג בעומר ובר"ח סיון עד שבועות. ובענינים אלו יתפוס כ"א כפי מנהג מקומו.
ובשעה"צ סק"ד
ומראש חדש סיון עד עצרת [לאותן הנוהגין להסתפר] יש להסתפק אם יש להקל בריקודין ומחולות של רשות.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
בסיום־מסכת מותר לנגן בכלי־שיר אף בספה"ע (כמדומה שכן נוהגים, למשל, בסעודות בר־מצוה).

 
בר לבב אמר:
ובכל עניין לצורך מצווה הכל מותר.
משפט זה לבדו הוא הנכון והנצרך, והקמת הדובים מרבצם לשוא היתה.
 
חלק עליון תַחתִית