המקורות והסיבות לעשות תגלחת (חאלאקע) בל"ג בעומר אצל רשב"י במירון


פותח הנושא
חסידישער
הודעות: 251
הצטרף: 05 דצמבר 2017, 23:42
נתן תודה: 104 פעמים
קיבל תודה: 291 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

המקורות והסיבות לעשות תגלחת (חאלאקע) בל"ג בעומר אצל רשב"י במירון

שליחה על ידי חסידישער » 19 מאי 2022, 03:02

סיבה אחת: צורת התגלחת הוא כדי להבדיל את ישראל מהעמים כמו שהרמב"ם אומר שזה ריחוק מדרכי העבודה זרה ור' שמעון חידד את השוני של עם ישראל מאומות העולם כמו שהוא דרש אתם קרויים אדם ואין אומות העולם קרויים אדם.


לביא
הודעות: 3043
הצטרף: 13 אוגוסט 2021, 18:23
מיקום: ירושלים עיה״ק
נתן תודה: 1084 פעמים
קיבל תודה: 1211 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המקורות והסיבות לעשות תגלחת (חאלאקע) בל"ג בעומר אצל רשב"י במירון

שליחה על ידי לביא » 19 מאי 2022, 04:46

יעויין ביחו״ד ח״ה סי׳לה שחוקר במקור המנהג


פינחס רוזנצוויג
הודעות: 5195
הצטרף: 18 ינואר 2021, 15:04
נתן תודה: 1487 פעמים
קיבל תודה: 3619 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המקורות והסיבות לעשות תגלחת (חאלאקע) בל"ג בעומר אצל רשב"י במירון

שליחה על ידי פינחס רוזנצוויג » 19 מאי 2022, 08:36

מקורו קדום מאוד, ועיין תוספתא שבת ו א ב, והוא רמז בעלמא.


פראנק
הודעות: 872
הצטרף: 02 נובמבר 2019, 20:11
נתן תודה: 92 פעמים
קיבל תודה: 377 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המקורות והסיבות לעשות תגלחת (חאלאקע) בל"ג בעומר אצל רשב"י במירון

שליחה על ידי פראנק » 19 מאי 2022, 23:57

שער הכוונות ספירת האומר דרוש יב


חיים ושלום
הודעות: 338
הצטרף: 25 מרץ 2020, 23:17
נתן תודה: 150 פעמים
קיבל תודה: 168 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המקורות והסיבות לעשות תגלחת (חאלאקע) בל"ג בעומר אצל רשב"י במירון

שליחה על ידי חיים ושלום » 20 מאי 2022, 00:25

פינחס רוזנצוויג כתב:
19 מאי 2022, 08:36
מקורו קדום מאוד, ועיין תוספתא שבת ו א ב, והוא רמז בעלמא.
זה נראה יותר חידה מרמז. 
 הלכה א[עריכה]יוצא אדם בקיסם שבשיניו [ושבסנדלו] לרשות הרבים אם נפל לא יחזיר ואצ"ל שלא [יתן] בתחלה בשבת ר' אליעזר אומר קב של קיטע אם יש בו בית קבול [כתיתין] יוצאין בו ואם לאו אין יוצאין בו הגדמין טמאין ואין יוצאין [בהן].
הלכה ב[עריכה]יוצאין בפיקרין ובציפה אימתי בזמן שצבען בשמן וכרכן במשיחה לא צבען בשמן ולא כרכן במשיחה אין יוצאין בהן ואם יצאו בהן מע"ש אף על פי שלא צבען בשמן ולא כרכן במשיחה [יוצאין בהן].

 


פינחס רוזנצוויג
הודעות: 5195
הצטרף: 18 ינואר 2021, 15:04
נתן תודה: 1487 פעמים
קיבל תודה: 3619 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המקורות והסיבות לעשות תגלחת (חאלאקע) בל"ג בעומר אצל רשב"י במירון

שליחה על ידי פינחס רוזנצוויג » 20 מאי 2022, 08:09

חיים ושלום כתב:
20 מאי 2022, 00:25
פינחס רוזנצוויג כתב:
19 מאי 2022, 08:36
מקורו קדום מאוד, ועיין תוספתא שבת ו א ב, והוא רמז בעלמא.
זה נראה יותר חידה מרמז. 
 הלכה א[עריכה]יוצא אדם בקיסם שבשיניו [ושבסנדלו] לרשות הרבים אם נפל לא יחזיר ואצ"ל שלא [יתן] בתחלה בשבת ר' אליעזר אומר קב של קיטע אם יש בו בית קבול [כתיתין] יוצאין בו ואם לאו אין יוצאין בו הגדמין טמאין ואין יוצאין [בהן].
הלכה ב[עריכה]יוצאין בפיקרין ובציפה אימתי בזמן שצבען בשמן וכרכן במשיחה לא צבען בשמן ולא כרכן במשיחה אין יוצאין בהן ואם יצאו בהן מע"ש אף על פי שלא צבען בשמן ולא כרכן במשיחה [יוצאין בהן].

 
בתוספתא שלי, העתקתך היא מפרק ה

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “ספירת העומר, ל"ג בעומר, חג השבועות”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח