אכתוב בקצירת האומר,
כמובן שהדברים מחודשים, אך אחר שנכתבו ע"י המאירי והשבלי הלקט, כמדו' שמוכרחים לומר כדלהלן,
ספירת העומר נאמרה בתורה "ממחרת השבת"
כלומר שהמחייב של של ספירת העומר הוא "ממחרת השבת",
עד כדי שבשו"ת שואל ומשיב ח"ב סי' ה' יצא לחדש שאם לא הקריבו ק"פ, גם קרבן העומר לא מקריבים,
ובאבנ"ז או"ח שפב כ' דנשים חייבות בספירת העומר כי הוא ממחרת השבת וכמו שבפסח חייבות כך גם בספירה חייבות,
וכידוע הביאור של החינוך שספיה"ע הוא "צפייה" מ"פסח" למתן תורה, ואכ"מ.
לכך, בליל הסדר שמברך שהחיינו הוא כולל בזה גם את החיוב של ה"ממחרת" הפסח, ועי'.