האחד בא לגור
משתמש ותיק
כתב הביאור הלכה בסימן תפט בשם רי"צ גיאות, שאם אדם שכח לספור יום אחד יכול לספור למחרת ולומר אתמול היה כך וכך והיום כך וכך, וע"י זה מתקיים תמימות ויכול לברך .
אמנם אנן לא קיי"ל הכי ואינו יכול לברך, אבל הביא שם הביאור הלכה בשם הא"ר לחוש לדעת הגאונים ולהזכיר בלא ברכה -"אתמול היה כך וכך " { דין זה אינו ידוע ומצווה לפרסם. אמנם הביאור הלכה כתב שבשאר אחרונים לא כתבו כן, וצ"ע אם כוונתו שאין צורך לחוש לכך }
ויש להסתפק, אם דין זה שייך רק על שכחת אתמול או גם על ימים קודמים כגון לומר שלשום היה כך וכך אתמול היה כך וכך וכו'.
ואת"ל ששיך גם על ימים קודמים, יש להסתפק מה הדין אם אדם שכח ביום ראשון וביום שני זכר וספר, האם יכול להשלים ביום שלישי את יום ראשון או כיון שספר אתמול אינו יכול להשלים את היום שלפני פניו.
עוד יש להסתפק, האם גם בשכח יום מ"ט יכול להשלים בשבועות ,(בפרט לאותם ראשונים שס"ל שאף יום חמישים בכלל הספירה ויוצאים יד"ח בקידוש בתפילה או על הכוס.)
אמנם אנן לא קיי"ל הכי ואינו יכול לברך, אבל הביא שם הביאור הלכה בשם הא"ר לחוש לדעת הגאונים ולהזכיר בלא ברכה -"אתמול היה כך וכך " { דין זה אינו ידוע ומצווה לפרסם. אמנם הביאור הלכה כתב שבשאר אחרונים לא כתבו כן, וצ"ע אם כוונתו שאין צורך לחוש לכך }
ויש להסתפק, אם דין זה שייך רק על שכחת אתמול או גם על ימים קודמים כגון לומר שלשום היה כך וכך אתמול היה כך וכך וכו'.
ואת"ל ששיך גם על ימים קודמים, יש להסתפק מה הדין אם אדם שכח ביום ראשון וביום שני זכר וספר, האם יכול להשלים ביום שלישי את יום ראשון או כיון שספר אתמול אינו יכול להשלים את היום שלפני פניו.
עוד יש להסתפק, האם גם בשכח יום מ"ט יכול להשלים בשבועות ,(בפרט לאותם ראשונים שס"ל שאף יום חמישים בכלל הספירה ויוצאים יד"ח בקידוש בתפילה או על הכוס.)