שכח למנות יום בספירת העומר

האחד בא לגור

משתמש ותיק
כתב הביאור הלכה בסימן תפט בשם רי"צ גיאות, שאם אדם שכח לספור יום אחד יכול לספור למחרת ולומר אתמול היה כך וכך והיום כך וכך, וע"י זה מתקיים תמימות ויכול לברך .

אמנם אנן לא קיי"ל הכי ואינו יכול לברך, אבל הביא שם הביאור הלכה בשם הא"ר לחוש לדעת הגאונים ולהזכיר בלא ברכה -"אתמול היה כך וכך " { דין זה אינו ידוע ומצווה לפרסם. אמנם הביאור הלכה כתב שבשאר אחרונים לא כתבו כן, וצ"ע אם כוונתו שאין צורך לחוש לכך }

ויש להסתפק, אם דין זה שייך רק על שכחת אתמול או גם על ימים קודמים כגון לומר שלשום היה כך וכך אתמול היה כך וכך וכו'.

ואת"ל ששיך גם על ימים קודמים, יש להסתפק מה הדין אם אדם שכח ביום ראשון וביום שני זכר וספר, האם יכול להשלים ביום שלישי את יום ראשון או כיון שספר אתמול אינו יכול להשלים את היום שלפני פניו.

עוד יש להסתפק, האם גם בשכח יום מ"ט יכול להשלים בשבועות ,(בפרט לאותם ראשונים שס"ל שאף יום חמישים בכלל הספירה ויוצאים יד"ח בקידוש בתפילה או על הכוס.)
 

אסף

משתמש ותיק
משמע מדברי הרי"ץ גיאות שאין הספירה שאומר "אתמול היה כך וכך" באה כהשלמה לספירה שחיסר, שאינו אומרה אלא בצמוד לספירה הנוכחית ומשמע שאין יכול להפרידה ולברך עליה בנפרד, ובעיקר מתוך מה שבאר משמע שכל מה שמועילה הספירה היא להשלים את הרצף של הספירה לקיים את ה"תמימות" בספירת כל הימים. ולפי"ז אפשר שאם לא ספר ברצף כמה ימים יועיל גם אם יאמר שלשום ואתמול, אך בוודאי לא יועיל להשלים היום ספירה של שלשום.
 

האחד בא לגור

משתמש ותיק
פותח הנושא
אה"נ ודאי שזה מגיע בצמוד לספירה של היום .
אבל הספק הוא- האם כשזכר אתמול ושכח שלשום יוכל לומר שלשום היה כך ואתמול כך (שהרי מה בכך שאתמול ספר, הרי עכשיו יש כאן רצף, וכי נגוז יום האתמול ע"י ספירתו ?)
 
חלק עליון תַחתִית