האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1504
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 334 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית

שליחה על ידי בן של רב » 14 מאי 2019, 15:38

נכון אמרנו "פני שכינה"?
שכינה = כבוד.
עורה כבודי. ונגלה כבוד ה'. וראו כל בשר את כבודי. ויצאו וראו בפגרי כו'.

@בן של רב די! למה לצטט כל היום?!
תעשה קישור לתנ"ך וכולם כבר ימצאו לבד איך כל התורה היא רק ענין של כבוד וכבוד וכבוד.

וכן! גם מה שהזכרת אבל כל אחד צריך בנפרד כדי לא להכביד על נכבדי ומכובדי. 😁


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1504
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 334 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית

שליחה על ידי בן של רב » 14 מאי 2019, 15:54

גם זקן כסיל הוא כולל בקיומו חלק מהתקדמות העולם ליעדו = ונגלה כבוד ה'.
כמה הרפתקי עדו עלייהו.
וכן עשיר זה ריכוז של הנהגה דוגמת לעולם ירוץ לקראת מלכי עכו"ם
ומה זה שאם יזכה יבחין? שמהכל יתגלה כבודו וכולם שותפים בפועל בזה. 😂
אפילו המן! 😜 כמ"ש שהוא יתקלס בהם בבואו מאדום חמוץ בגדים לנום נקמת כבודו וכבוד עמו שלו האהוב בכל ההיקף של כל מה שאתה רואה יום יום ברחוב שכל זה עתיד להתברר כחלק מפאזל ענק !
וכל מי שמחסיר כבוד שמים מרבה מהצד השני!
כי בזה הוא מכין לו עכשיו עץ עוד יותר גבוה...


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1504
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 334 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית

שליחה על ידי בן של רב » 14 מאי 2019, 16:02

אלי מאירי כתב:
14 מאי 2019, 15:34
אלי מאירי כתב:
05 מאי 2019, 18:33
לענ"ד, נראה שהדרך לגאוה היא בעלת שני שלבים.
עיין בשער הענווה כדברים האלו ממש: "הנה כבר דברנו למעלה מגנות הגאוה, ומכללה נשמע שבח הענוה, אך עתה נבאר יותר בדרך עיקר הענוה, ותתבאר הגאוה מאליה. הנה כלל הענוה היות האדם בלתי מחשיב עצמו משום טעם שיהיה, וזה הפך הגאוה ממש, והתולדות הנמשכות מזה תהיינה ההפכיות של תולדות הגאוה. וכשנדקדק נמצא שתלויה במחשבה ובמעשה, כי בתחלה צריך שיהיה האדם עניו במחשבתו, ואחר כך יתנהג בדרכי הענוים, כי אם לא יהיה עניו בדעתו וירצה להיות עניו במעשה, לא יהיה אלא מן הענוים המדומים והרעים שזכרנו למעלה, שהם מכלל הצבועים אשר אין בעולם רע מהם.
ונבאר עתה החלקים האלה, הענוה במחשבה, הוא שיתבונן האדם ויתאמת אצלו אשר אין התהלה והכבוד ראויים לו.. נדבר עתה מענוות המעשה, והיא תתחלק לד' חלקים: בהתנהג עצמו בשפלות, בסבול העלבונות, בשנוא הרבנות ובורח מן הכבוד, בחלוק כבוד לכל." עי"ש ותרווה צמאונך.
בן של רב כתב:
14 מאי 2019, 15:12
תמשיכו לבד ונראה כמה הלכות תצליחו למצוא שהם לא הלכות כבוד!
לאיפה אתה חושב שאתה הולך??
מה עם כבוד זקן עם הארץ? עם כבוד עשירים?
מה עם איסורי עריות? ההנה מדרכי כבוד השם?
לשאלתך:
גם עריות זה בעצם עוד סטיה מהמסלול של ההשפעה המתוכננת שלו.
וזה כמו שמישהו ידחוף את ראשו בין הכרובים ולא יתן להם לדבר ויעצור את זרימת השפע ומעט ממנו יקח לעצמו ויהרוס אותו וייצר ממנו ההיפך.
כך הנואף חוסם ומנווט לכיוון מסולף בצנרת האלוקית = בגילוי/כבוד/השפעה/יקר/הארת פניו/חיים/טוב/ונגלה כבוד ה'.

אבל הוא גם מרבה כבוד שמים כי עי"ז הבום יהיה יותר גדול! וכדעיל. 😂

ובהרהור וראיה זה % הטיית מסלול, רבע או חצי שיעור כידוע.


אלי מאירי
הודעות: 156
הצטרף: 14 אפריל 2019, 02:22
נתן תודה: 27 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית

שליחה על ידי אלי מאירי » 14 מאי 2019, 16:05

למה חיייבים להידחק שכבוד זקן וכסיל הוא כבוד השם יתברך.
ניתן לומר שכל מצוות השם הם קיום כבודו, שרצונו נעשה!!


אלי מאירי
הודעות: 156
הצטרף: 14 אפריל 2019, 02:22
נתן תודה: 27 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית

שליחה על ידי אלי מאירי » 14 מאי 2019, 16:05

בן של רב כתב:
14 מאי 2019, 16:02
ובהרהור וראיה זה % הטיית מסלול, רבע או חצי שיעור כידוע.
כידוע ליודעי ח"ה.


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1504
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 334 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית

שליחה על ידי בן של רב » 15 מאי 2019, 02:31

אלי מאירי כתב:
14 מאי 2019, 16:05
למה חיייבים להידחק שכבוד זקן וכסיל הוא כבוד השם יתברך.
ניתן לומר שכל מצוות השם הם קיום כבודו, שרצונו נעשה!!
למה להידחק ולומר שרצונו ית' לא מובן בהגיון?
ואם נעיז לחשוב שזה מובן שצריך סתם ככה כבוד זקן כסיל
אז זה כבר ספירת "דוחק שבדוחק"...
אבל להנ"ל אין שום דוחק.


אלי מאירי
הודעות: 156
הצטרף: 14 אפריל 2019, 02:22
נתן תודה: 27 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית

שליחה על ידי אלי מאירי » 16 מאי 2019, 00:04

בן של רב כתב:
15 מאי 2019, 02:31
אלי מאירי כתב:
14 מאי 2019, 16:05
למה חיייבים להידחק שכבוד זקן וכסיל הוא כבוד השם יתברך.
ניתן לומר שכל מצוות השם הם קיום כבודו, שרצונו נעשה!!
למה להידחק ולומר שרצונו ית' לא מובן בהגיון?
ואם נעיז לחשוב שזה מובן שצריך סתם ככה כבוד זקן כסיל
אז זה כבר ספירת "דוחק שבדוחק"...
אבל להנ"ל אין שום דוחק.
לפי הרמח"ל, הכבוד עצמו, 'נוצר' בגלל רצונו.
כלומר גם כבודו לא מובן בהגיון.
מדוע לא נאמר שגם ערכי העולם החוליים, בעלי כבוד חולי. והשם אינו מעונין שנשים פס על כל העולם.
אולי כי זה יהפוך אותנו לחסרי הרגש הזה לגמרי, אולי זה סתם עוזר לנו לכבד ערכים אחרים?


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1504
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 334 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית

שליחה על ידי בן של רב » 16 מאי 2019, 00:43

אלי מאירי כתב:
16 מאי 2019, 00:04
בן של רב כתב:
15 מאי 2019, 02:31
אלי מאירי כתב:
14 מאי 2019, 16:05
למה חיייבים להידחק שכבוד זקן וכסיל הוא כבוד השם יתברך.
ניתן לומר שכל מצוות השם הם קיום כבודו, שרצונו נעשה!!
למה להידחק ולומר שרצונו ית' לא מובן בהגיון?
ואם נעיז לחשוב שזה מובן שצריך סתם ככה כבוד זקן כסיל
אז זה כבר ספירת "דוחק שבדוחק"...
אבל להנ"ל אין שום דוחק.
לפי הרמח"ל, הכבוד עצמו, 'נוצר' בגלל רצונו.
כלומר גם כבודו לא מובן בהגיון.
מדוע לא נאמר שגם ערכי העולם החוליים, בעלי כבוד חולי. והשם אינו מעונין שנשים פס על כל העולם.
אולי כי זה יהפוך אותנו לחסרי הרגש הזה לגמרי, אולי זה סתם עוזר לנו לכבד ערכים אחרים?
הבה נתבוננה נא בשאלון הבא: :roll:

1. האם ברור לנו שיש המון חיובי כבוד חמורים?

2. האם ברור לנו שאין כערכך, אין! פשוט אין ערך! ?

3. איך בכל זאת יש הלכות חשיבות אפילו כבוד הפת או הבגדים או זקן אשמאי או מלך רשע וכו' וכו'?

4. למה כבוד הבריות מתנדף כעשן כשהם מול מי שמעליהם, למשל בן לאביו ותלמיד לרבו עושה עבודות של עבד לרבו (שו"ע).

5. למה על משהו של כבוד הורגים תלמידי חכמים - למשל הילד שמואל שכמעט הומת על שהורה הלכה בפני רבו עלי. [תאר לך היום... :o ]

6. למה לא פשוט שבעצם יש רק כבוד אחד והוא הכבוד של האחד! האחד היחיד והמיוחד!
וכל הכיבודים הם רק יחסית למיקום שלהם בעולמו ולכמות הנוכחות שלו יתברך >וישתבח< בתוך פעולותיהם/עצמיותם.

7. למה!?


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2415
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 338 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית

שליחה על ידי מאן דהו » 16 מאי 2019, 00:55

שלא נהגו כבוד זה בזה. חיובי או שלילי?!


אלי מאירי
הודעות: 156
הצטרף: 14 אפריל 2019, 02:22
נתן תודה: 27 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית

שליחה על ידי אלי מאירי » 16 מאי 2019, 13:20

בן של רב כתב:
16 מאי 2019, 00:43
 
אלי מאירי כתב:
16 מאי 2019, 00:04
 
בן של רב כתב:
15 מאי 2019, 02:31

למה להידחק ולומר שרצונו ית' לא מובן בהגיון?
ואם נעיז לחשוב שזה מובן שצריך סתם ככה כבוד זקן כסיל
אז זה כבר ספירת "דוחק שבדוחק"...
אבל להנ"ל אין שום דוחק.
לפי הרמח"ל, הכבוד עצמו, 'נוצר' בגלל רצונו.
כלומר גם כבודו לא מובן בהגיון.
מדוע לא נאמר שגם ערכי העולם החוליים, בעלי כבוד חולי. והשם אינו מעונין שנשים פס על כל העולם.
אולי כי זה יהפוך אותנו לחסרי הרגש הזה לגמרי, אולי זה סתם עוזר לנו לכבד ערכים אחרים?

הבה נתבוננה נא בשאלון הבא: :roll:

1. האם ברור לנו שיש המון חיובי כבוד חמורים?

2. האם ברור לנו שאין כערכך, אין! פשוט אין ערך! ?

3. איך בכל זאת יש הלכות חשיבות אפילו כבוד הפת או הבגדים או זקן אשמאי או מלך רשע וכו' וכו'?

4. למה כבוד הבריות מתנדף כעשן כשהם מול מי שמעליהם, למשל בן לאביו ותלמיד לרבו עושה עבודות של עבד לרבו (שו"ע).

5. למה על משהו של כבוד הורגים תלמידי חכמים - למשל הילד שמואל שכמעט הומת על שהורה הלכה בפני רבו עלי. [תאר לך היום... :o ]

6. למה לא פשוט שבעצם יש רק כבוד אחד והוא הכבוד של האחד! האחד היחיד והמיוחד!
וכל הכיבודים הם רק יחסית למיקום שלהם בעולמו ולכמות הנוכחות שלו יתברך >וישתבח< בתוך פעולותיהם/עצמיותם.

7. למה!?

1. כן
2. אין כערכך, פירוש: אין מישהו שערכו כערכך. או אין מישהו שהוא ערך ביחס אליך.
3. כנ"ל, מתורץ. הקב"ה לא מעונין שנשים 'פס' על העולם.
4. זה שיש היררכיה לא סותר את הכבוד העצמי. כמו ששר לפני מלך משרתו,  ואוי למי שיזלזל בו. (וכדי שלא תאמר שזה מכבוד המלך, אענה לך: שגם שר של מדינה אחת, מכבד ומתכופף לפני מלך של מדינה אחרת.) רק השוויון ו'הדמוקטיה' סתרו את ערכי ההיררכיה. לא ביהדות.
5. ודאי משום התעצמות כבוד השם, באדם זה.
6. לא יעזרו לך כל התחנונים...:)


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1504
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 334 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית

שליחה על ידי בן של רב » 16 מאי 2019, 13:49

ההמשך של אין כערכך הוא אפס בלתך. אפס מאופס.

למה כבוד? כי אם יאמר לך אדם איה אלוקיך אמור לו בשוק של רומי!

(את זה יכלו לומר רק אנשים של פעם שכתבו את תלמוד ירושלמי והבינו שכל דבר בבריאה אין לו שום חשיבות מלבד היותו חלק מגילוי מלכותו = הנהגתו
והתגלותו בפועל אם בצורת נס של ברוך מרדכי ואם ע"י ארירת המן וכנ"ל)

[וזה כולל גם את "שווקים להושיב בהם זונות" - כמאמר רשב"י בשבת לג]


אלי מאירי
הודעות: 156
הצטרף: 14 אפריל 2019, 02:22
נתן תודה: 27 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית

שליחה על ידי אלי מאירי » 17 מאי 2019, 14:43

אבקש לצטט מדויק:
"אֵין עֲרוֹךְ לָךְ וְאֵין זוּלָתָךְ, אֶפֶס בִּלְתָּךְ, וּמִי דוֹמֶה לָּךְ. אֵין עֲרוֹךְ לָךְ השם אלוקינו בָּעוֹלָם הַזֶּה, וְאֵין זוּלָתָךְ מַלְכֵּנוּ לְחַיֵּי הָעוֹלָם הַבָּא, אֶפֶס בִּלְתָּךְ גּוֹאֲלֵנוּ לִימוֹת הַמָּשִׁיחַ, וּמִי דוֹמֶה לָּךְ מוֹשִׁיעֵנוּ לִתְחִיַּת הַמֵּתִים"

הכותרת של ארבעת המשפטים "אֵין עֲרוֹךְ לָךְ וְאֵין זוּלָתָךְ, אֶפֶס בִּלְתָּךְ, וּמִי דוֹמֶה לָּךְ"
והפירוש מיד אחר כך:
"אין עֲרוֹךְ לָךְ השם אלוקינו בָּעוֹלָם הַזֶּה",
"וְאֵין זוּלָתָךְ מַלְכֵּנוּ לְחַיֵּי הָעוֹלָם הַבָּא",
"אֶפֶס בִּלְתָּךְ גּוֹאֲלֵנוּ לִימוֹת הַמָּשִׁיחַ",
"וּמִי דוֹמֶה לָּךְ מוֹשִׁיעֵנוּ לִתְחִיַּת הַמֵּתִים"

כלומר בפירוש:
בעולם הזה- אין ערך כמוך.
בעולם הבא- רק אתה קיים.
בימות המשיח- רק אתה גואל.
בתחית המתים- אתה מושיע לא ניתן לדימוי.

לא התוכחנו על כבוד השם. ואיה נוראותיו.
אלא האם אנחנו מתיחסים לכל העולם כהעדר וכאיננו.


אלי מאירי
הודעות: 156
הצטרף: 14 אפריל 2019, 02:22
נתן תודה: 27 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית

שליחה על ידי אלי מאירי » 17 מאי 2019, 14:48

ואגב להבנתי יש פה חילוק בין נוסח אשכנז לספרד.
נוסח אשכנז: אין כערכך. כלומר אין ערך כערך שלך.
נוסח ספרד: אין ערוך לך. כלומר אין מי שמסוגל להעריך ולמדוד אותך כראוי.


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1504
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 334 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית

שליחה על ידי בן של רב » 17 מאי 2019, 15:06

יפה.
לעצם הכבוד כל הנקרא בשמי ולכבודי. שבראנו לכבודו. כבודי לאחר לא אתן.
ועוד מאות פסוקים!
הצד השווה שבהם שאין כבוד=התגלות=השפעה=נוכחות מורגשת=הנהגה
> אלא אחד <

נ. ב. כל כבוד לי ולך זה מדין כבוד צלמו כדמותו.
וכל מה ומי שסותר את כבוד שמים - זה כבוד שמים בהפוך על הפוך...
וכמו המן ופרעה (בהכבדי בפרעה!) והכל כנ"ל.


אלי מאירי
הודעות: 156
הצטרף: 14 אפריל 2019, 02:22
נתן תודה: 27 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית

שליחה על ידי אלי מאירי » 17 מאי 2019, 15:13

בן של רב כתב:
17 מאי 2019, 15:06
יפה.
לעצם הכבוד כל הנקרא בשמי ולכבודי. שבראנו לכבודו. כבודי לאחר לא אתן.
ועוד מאות פסוקים!
הצד השווה שבהם שאין כבוד=התגלות=השפעה=נוכחות מורגשת=הנהגה
> אלא אחד <

נ. ב. כל כבוד לי ולך זה מדין כבוד צלמו כדמותו.
וכל מה ומי שסותר את כבוד שמים - זה כבוד שמים בהפוך על הפוך...
וכמו המן ופרעה (בהכבדי בפרעה!) והכל כנ"ל.
השאלה שלי בסה"כ היא,
האם יש לך אסמכתאות לכך שכבוד מלכי עכו"ם, שכבוד עשירים, ה-כ-ל זה רק מגיע מכבוד השם.
ולמה לא יתכן, שיש ערכי כבוד (זמניים) בעולם.

[יתכן ובאת לכך מכוח המשוואה: כבוד=התגלות=השפעה=נוכחות מורגשת=הנהגה.
אך תרשה לפקפק בה. לא לכל מנהיג יש כבוד, ולהיפך. ולא לכל מתגלה יש השפעה.]
 


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1504
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 334 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית

שליחה על ידי בן של רב » 17 מאי 2019, 15:22

כן, ובשפע רב.

בינתיים אקח רק דוגמא אחת:
מה דעתך ללכת לראות את השטיח האדום שפורסים בישראל לולדימיר פוטין.
[המאפיונר הנודע שמכח בריונותו ורציחותיו זכה למלוך על רוסיה בשיטת השתקת המתנגדים ושליטה בתקשורת ורציחת גרוזיה וכו']

מה אומרת התורה?
"לעולם ירוץ אדם לקראת מלכי עכו"ם שאם יזכה יבחין" וכו'.
מה זה אומר ומה מתחבא כאן הרי בכל מקרה כשאראה את מלך המשיח לא יהיו לי ספקות בגדלותו והריחו ביראת ה' ולמה עכשיו יש ענין לראות את פוטין ?


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1504
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 334 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית

שליחה על ידי בן של רב » 17 מאי 2019, 18:05

התירוץ:
יש כאן הנהגה של ה' שמתגלמת באיש הזה ושכמותו בריכוז גבוה של כוח.
כי סו"ס זה מלכותא דארעא, ואם יזכה יבחין בעתיד איך ה' הנהיג דרכו את התכלית של הבריאה, וכמו פרעה וכנ"ל.

ועל זה הדרך כל דבר הוא לכבודו/גילוי הנהגתו בסיבובים שונים.
ולכן זה מענין לראות אנשים עם הרבה כוח השפעה כי יש כאן הרבה אלקות נסתרת.


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1504
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 334 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם ל"כבוד" יש משמעות חיובית או שלילית

שליחה על ידי בן של רב » 18 מאי 2019, 22:57

פתאום הבנתי מה זה "בכבודו ובעצמו".

בכבודו = גילוי ההשפעה שיכול ויבוא ע"י שליחים ו(הכי רחוק) אפילו ע"י מלכי עכו"ם [שהכל ברא לכבודו] .

ובעצמו = שמרגישים ברור שזה אכן הוא ולא ע"י שליח.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח