הנה לגבי כמה ענינים הדגישו הפוסקים שספירת העומר אינה סתם 'דין להגיד'
אלא באמת לספור! ובלשוננו 'להחזיק ראש'.
ובזכרוני שראיתי בעבר לשונות בראשונים המעידים על זה.
והנה בימים אלו הספירה הולכת ונעשית יותר קשה (לקליטה אוטומטית בראש) למי שקורא מהסידור או הולך אחרי החזן ואינו שם לבו 'לחשבן בראש' ולהיות מודע כמה היום באמת, כי פשוט המספרים הולכים וגדלים...
והשאלות הן כדלהלן:
1. האם ספירת היום בלי שימת לב כלל יש לה שם ספירה.
2. מה הדין ידיעת היום בלי לשים לב לימים הנוספים בתוך השבוע
(כגון שאומר "היום שבעה עשר שהם שני שבועות ושני ימים" - ולא מתבונן במודע שאכן יש כאן שבועיים וגם שני ימים נוספים -- וזה מצוי מאוד שהמוח מתענין היכן אוחזים אבל משעמם לו הפירוט של החלוקה לשבועות והכי משעמם הימים הנפרדים הנוספים :arrow: ).
3. מה הדין של מי שקרא את הקטע האחרון ולא שם לב שעשיתי טעות מכוונת במספר - האם בכגון זו נחשב ספירה :roll:
(כלומר: אם יספור נכון, אבל בצורה מנומנת כזו שהיה אפשר לדחוף לו טעויות).
4. מה הדין אם 'מחשבן' בראשו מיד תוכ"ד לאמירת הימים או השבועות
אלא באמת לספור! ובלשוננו 'להחזיק ראש'.
ובזכרוני שראיתי בעבר לשונות בראשונים המעידים על זה.
והנה בימים אלו הספירה הולכת ונעשית יותר קשה (לקליטה אוטומטית בראש) למי שקורא מהסידור או הולך אחרי החזן ואינו שם לבו 'לחשבן בראש' ולהיות מודע כמה היום באמת, כי פשוט המספרים הולכים וגדלים...
והשאלות הן כדלהלן:
1. האם ספירת היום בלי שימת לב כלל יש לה שם ספירה.
2. מה הדין ידיעת היום בלי לשים לב לימים הנוספים בתוך השבוע
(כגון שאומר "היום שבעה עשר שהם שני שבועות ושני ימים" - ולא מתבונן במודע שאכן יש כאן שבועיים וגם שני ימים נוספים -- וזה מצוי מאוד שהמוח מתענין היכן אוחזים אבל משעמם לו הפירוט של החלוקה לשבועות והכי משעמם הימים הנפרדים הנוספים :arrow: ).
3. מה הדין של מי שקרא את הקטע האחרון ולא שם לב שעשיתי טעות מכוונת במספר - האם בכגון זו נחשב ספירה :roll:
(כלומר: אם יספור נכון, אבל בצורה מנומנת כזו שהיה אפשר לדחוף לו טעויות).
4. מה הדין אם 'מחשבן' בראשו מיד תוכ"ד לאמירת הימים או השבועות