חידה: היכן כל אחד מאיתנו אומר בכל יום "מעשה מרכבה"? (ואיך כל אחד יכול להבין בזה פשט פשוט מלבד העומק)

בן של רב

משתמש ותיק
אין דורשין... ולא במעשה מרכבה אפילו ביחיד אא"כ חכם ומבין מדעתו.

מקובלני ממו"ר רבי משה שפירא ש"דורשין" = "דרש" = מידה שהתורה נדרשת.
והיינו שיש פשט פשוט, והדרש זה כאילו דרישה ותביעה מהפסוק להוציא משם משהו יותר נסתר ממה שיש בפשט...

1. היכן אנו אומרים כל יום את הפשט של מעשה מרכבה
2. איך ניתן להבין בפשטות - רק פשט! שכל אחד מבין בקלות ומתיישב על הלב.
(כלומר: לא "דרש" , ובודאי לא "רמז" ולא "סוד").
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
האמת שיש שני "מעשה מרכבה".
ואת שניהם אנו לומדים/אומרים כל יום יחד שלשה פעמים בכל בוקר.
ועוד פעם אחת בצהרים.
נו?
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
התשובה היא - קדוש קדוש קדוש מלא כל הארץ >כבודו.
וגם ברוך >כבוד ה' ממקומו.
האחד מובא במרכבה שראה ישעיה ואחד במרכבה דיחזקאל.
המכנה המשותף בשניהם זה שהפשט הפשוט הוא שהמרכבה היא הנהגת ה' בנו ובעולם.
והנה כבודו/מרכבתו/גילוי מלכותו/אחדותו/שליטתו/מנהיגותו וכו'
מתגלה בכל מקום למי שרוצה לראות - אבל הוא נסתר מכל מי שרוצה לכפור.

וזה תוכן דברי חז"ל שעלמא אמאי מקיים אקדושה דסידרא - כי הבקשה שיתגלה היא זו שמחזיקה את העולם שבעצם היה אמור לא להיות כי הוא עולם לא אמיתי אלא מלא חוצפה וניכור ומנותק מבוראו.
ולמה עדיין הוא קיים? כי יש מי שמבקש ופועל למען השינוי כגון כשאומר קדוש.

[3 קדוש = מתורגם שם קדיש בשמי מרומא. על ארעא. לעלם ולעלמי עלמיא.]
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
ויעל אלקים מעל אברהם.
ידוע מאמר חז"ל שהצדיקים הם הם המרכבה אבל בעצם כל אחד הוא קצת מרכבה היינו בכל מה שהוא מציית וכפוף לה' - בזה הוא מרכבה כי הוא מגלה שיש מלכות וסמכות.
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
נמצא שמרכבה זה גם באחוזים המשתנים באדם עצמו מרגע לרגע ומנושא לנושא.
ויש בזה 3 סוגי מרכבה.
כמה ה' רוכב עלי במחשבותי. כמה בדיבורי. וכמה במעשי.
 
חלק עליון תַחתִית