אין דורשין... ולא במעשה מרכבה אפילו ביחיד אא"כ חכם ומבין מדעתו.
מקובלני ממו"ר רבי משה שפירא ש"דורשין" = "דרש" = מידה שהתורה נדרשת.
והיינו שיש פשט פשוט, והדרש זה כאילו דרישה ותביעה מהפסוק להוציא משם משהו יותר נסתר ממה שיש בפשט...
1. היכן אנו אומרים כל יום את הפשט של מעשה מרכבה
2. איך ניתן להבין בפשטות - רק פשט! שכל אחד מבין בקלות ומתיישב על הלב.
(כלומר: לא "דרש" , ובודאי לא "רמז" ולא "סוד").
מקובלני ממו"ר רבי משה שפירא ש"דורשין" = "דרש" = מידה שהתורה נדרשת.
והיינו שיש פשט פשוט, והדרש זה כאילו דרישה ותביעה מהפסוק להוציא משם משהו יותר נסתר ממה שיש בפשט...
1. היכן אנו אומרים כל יום את הפשט של מעשה מרכבה
2. איך ניתן להבין בפשטות - רק פשט! שכל אחד מבין בקלות ומתיישב על הלב.
(כלומר: לא "דרש" , ובודאי לא "רמז" ולא "סוד").