קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
פותח הנושא
ברור שרק מי שלא עולה למירון יכל לכתוב את זה אבל אני לא חושב שהוא התכוון נגד מישהו אלא לעורר על שאנחנו צריכים לחפש מקומות חוץ מבית המקדש עקב הגלות
 

בן ישיבה

משתמש ותיק
אם כי יתכן וכוונתו רצויה, אך הדרך בה מצא לנכון להביע את הצער על גלות השכונה, לדעתי אינה נכונה כלל, כאשר משתמע בזה זלזול במקום הק' וברבבות ישראל ההולכים להתפלל במקום ציונו הק' דרשב"י
 

יהודי

משתמש ותיק
חלק א׳ ממעל אמר:
ברור שרק מי שלא עולה למירון יכל לכתוב את זה אבל אני לא חושב שהוא התכוון נגד מישהו אלא לעורר על שאנחנו צריכים לחפש מקומות חוץ מבית המקדש עקב הגלות
זה לא נפק"מ מה התכוין, השאלה היא האם הדברים ישרים.
 
 

יהודי

משתמש ותיק
אני רואה שהרב @שאר לעמו שמח להביע את דעת הליטאיות הנחרצת נגד הילולת הרשב"י.
 

יוספזון

משתמש ותיק
הנה תגובה על ה'קינות' שהביאו כאן
וְרוּחַ הַקֺּדֶשׁ לְמוּלָם מַרְעִים.
הוֹי עַל כָּל שְׁכֵנַי הָרָעִים.
מַה שֶּׁהִקְרָאָם מוֹדִיעִים.
וְאֵת אֲשֶׁר עָשׂוּ לֹא מוֹדִיעִים.
במירון על שמירת עיניים מעוררין, למרות שיש דרך מהדרין, ואינם מספרין, על שקדושת עיניים מפירין.
על שפת הימים, בימי בין הזמנים באגמים, ובפגישות מיותרות עד שיראנה מגזימים, ובחיפה רוקדים בנעימים, חילול ה' גורמים.
כאבים על שמחה של מצוה כמסורה, אבל לא כואבים על ערבי שירה, זיצים כאלו ואחרות להתירה, ושמחה לאיד בעת הבחירה.
מייללים על שפיכת שמן לאישים, במקום הקדשים, ואינם מספרים על צאן קדשים, להבערת אש מחלוקת נחושים.
צועקים על ביטול תורה של קדושי ארץ, שקבעו יום זה לעלות לציון במרץ, ואינם מספרים על ימי החופש שנפרץ, ביטול תשב"ר לכליון וחרץ.
טוענים נגד מעשי אבות, ככלב בן יפונה שעלה לקברים בהתלהבות, להאיר עד שבחברון להזכיר זכרונות טובות, למול מתפללים לידעונים ולאובות.
"אִם תֺּאכַלְנָה נָשִׁים פִּרְיָם" מַשְׁמִיעִים.
"וְאִם יֵהָרֵג בְּמִקְדַּשׁ יְיָ כֺּהֵן וְנָבִיא" לֹא מַשְׁמִיעִים:
 

יוספזון

משתמש ותיק
אשרנו מה טוב חלקנו, ומה נעים גורלנו, ומה יפה ירושתנו.
אשרי עין ראתה אהלנו בשמחת קהלנו
אשרנו מה טוב חלקנו
אשרי עין ראתה השראת השכינה, רבבות אלפי ישראל מוזילים דמעה בתחינה
אשרנו מה טוב חלקנו
אשרי עין ראתה צועדים בדרך בן יפונה, עולים להתפלל בציון הק' מירונה
אשרנו מה טוב חלקנו
אשרי עין ראתה מעין אתחלתא דגאולה, יחד שבטי ישראל בלי הבדל חוג עדה וקהילה
אשרנו מה טוב חלקנו
אשרי עין ראתה קהל רוגשים, בשירת אני מאמין בציפייה לגאולה בכל החושים
אשרנו מה טוב חלקנו
אשרי עין ראתה קידוש שם שמים, אנשים נשים וטף שופכים לב כמים
אשרנו מה טוב חלקנו.
אשרי עין ראתה אנשי מעשה וחסידים, שואבים רוח הקודש בריקודים
אשרנו מה טוב חלקנו
אשרי עין ראתה שופכים שמן זיך זכה, ככהן גדול הנמשח בשמן המשחה
אשרנו מה טוב חלקנו
אשרי עין ראתה בחינת יום כיפורים, רבבות אלפי ישראל להקב"ה מפצירים
אשרנו מה טוב חלקנו
אשרי עין ראתה קדושה המחנה, עולים בהר הקודש בעיניהם לא ראו שינה
אשרנו מה טוב חלקנו
 

יוספזון

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
יוספזון תרגע... אלו מחיפה ומהזיצים, פיזזו גם אתמול..
הקינה מתייחסת ללחץ האטומי שיש נגד העלייה למירון, לעומת הדברים דלעיל, שלא ראינו כזאת.
 
 

לא מובן מאיליו

משתמש ותיק
הדבר ברור כי ענין ל"ג בעומר לא ננהג אצל הליטאים כל הדורות, גם כי לא התאים לאופיים שלא היה להם פולחן לאישיות, (בזהירות אוסיף: כי דברים השתנו,ולכן נשתנו גם במירון), וכל הילולת רשב"י היא שמחה סביב לאדם. באים כותבי המודעה להעמיד דברים על דיוקם, כי במודעות אנשי מירון ניתן לראות כי מאוד מפריע להם חילול אתרא קדישא מירון, משא"כ חורבן ביהמ"ק וחילול הר ה' ע"י הישמעאלים, ומודעה זו נותנת קצת פרופורציות. לשאלה אם מדובר במעפילים (להבנתי עולי הר הבית רח"ל), כמו שטען @סופר המלך לענ"ד לא מוכרח, אך גם א"כ אמת יש פה.
 

יוספזון

משתמש ותיק
לא מובן מאיליו אמר:
הדבר ברור כי ענין ל"ג בעומר לא ננהג אצל הליטאים כל הדורות, גם כי לא התאים לאופיים שלא היה להם פולחן לאישיות, (בזהירות אוסיף: כי דברים השתנו,ולכן נשתנו גם במירון), וכל הילולת רשב"י היא שמחה סביב לאדם. באים כותבי המודעה להעמיד דברים על דיוקם, כי במודעות אנשי מירון ניתן לראות כי מאוד מפריע להם חילול אתרא קדישא מירון, משא"כ חורבן ביהמ"ק וחילול הר ה' ע"י הישמעאלים, ומודעה זו נותנת קצת פרופורציות. לשאלה אם מדובר במעפילים (להבנתי עולי הר הבית רח"ל), כמו שטען @סופר המלך לענ"ד לא מוכרח, אך גם א"כ אמת יש פה.
האנשים האלו, מתפללים כל יום 'ולירושלים עירך ברחמים תשוב' ובברכת המזון מזכירים 'ובנה ירושלים עיה"ק' וכן הלאה. אז איפה ראיתי שלא כואבים את חילול הקודש?
אדרבה, ידועים דברי הגמ' שבשעה שראו שועל יוצא מבית קדשי הקדשים, היה ר' עקיבא מצחק. ובסוף גם רבותיו הודו לו. 
 
 

דורדיא

משתמש ותיק
לא מובן מאיליו אמר:
הדבר ברור כי ענין ל"ג בעומר לא ננהג אצל הליטאים כל הדורות, גם כי לא התאים לאופיים שלא היה להם פולחן לאישיות, (בזהירות אוסיף: כי דברים השתנו,ולכן נשתנו גם במירון), וכל הילולת רשב"י היא שמחה סביב לאדם. באים כותבי המודעה להעמיד דברים על דיוקם, כי במודעות אנשי מירון ניתן לראות כי מאוד מפריע להם חילול אתרא קדישא מירון, משא"כ חורבן ביהמ"ק וחילול הר ה' ע"י הישמעאלים, ומודעה זו נותנת קצת פרופורציות. לשאלה אם מדובר במעפילים (להבנתי עולי הר הבית רח"ל), כמו שטען @סופר המלך לענ"ד לא מוכרח, אך גם א"כ אמת יש פה.

אתה מוכיח בורות...
 

דורדיא

משתמש ותיק
לא מובן מאיליו אמר:
הדבר ברור כי ענין ל"ג בעומר לא ננהג אצל הליטאים כל הדורות, גם כי לא התאים לאופיים שלא היה להם פולחן לאישיות, (בזהירות אוסיף: כי דברים השתנו,ולכן נשתנו גם במירון), וכל הילולת רשב"י היא שמחה סביב לאדם. באים כותבי המודעה להעמיד דברים על דיוקם, כי במודעות אנשי מירון ניתן לראות כי מאוד מפריע להם חילול אתרא קדישא מירון, משא"כ חורבן ביהמ"ק וחילול הר ה' ע"י הישמעאלים, ומודעה זו נותנת קצת פרופורציות. לשאלה אם מדובר במעפילים (להבנתי עולי הר הבית רח"ל), כמו שטען @סופר המלך לענ"ד לא מוכרח, אך גם א"כ אמת יש פה.

החילול שמפריע להם הוא חילול רוחני.. לא של שליטה..

אכפת לך שימסרו את הר הבית לישמעאלים? למה?
שישלטו על השטח.. גם ככה אסור לנו להיכנס לשם..
הרצון לשליטה שם זה סתם גאווה וכוחי ועוצם ידי.
 

לא מובן מאיליו

משתמש ותיק
דורדיא אמר:
החילול שמפריע להם הוא חילול רוחני.. לא של שליטה..
גם וגם בל"נ אשתדל בהמשך לעלות מודעות.
דורדיא אמר:
הרצון לשליטה שם זה סתם גאווה וכוחי ועוצם ידי.
לפי הגר"א זה נקרא כיבוש. וחוץ מזה גם אם אסור לנו להיכנס בעווה"ר זו סיבה שיוכלו הישמעאלים לעשות כחפצם ולנו זה לא יכאב?
 

יוספזון

משתמש ותיק
תלמוד בבלי מסכת מכות דף כד/ב
שוב פעם אחת היו עולין לירושלים כיון שהגיעו להר הצופים קרעו בגדיהם כיון שהגיעו להר הבית ראו שועל שיצא מבית קדשי הקדשים התחילו הן בוכין ור"ע מצחק אמרו לו מפני מה אתה מצחק אמר להם מפני מה אתם בוכים אמרו לו מקום שכתוב בו והזר הקרב יומת ועכשיו שועלים הלכו בו ולא נבכה אמר להן לכך אני מצחק דכתיב ואעידה לי עדים נאמנים את אוריה הכהן ואת זכריה בן יברכיהו וכי מה ענין אוריה אצל זכריה אוריה במקדש ראשון וזכריה במקדש שני אלא תלה הכתוב נבואתו של זכריה בנבואתו של אוריה באוריה כתיב לכן בגללכם ציון שדה תחרש [וגו'] בזכריה כתיב עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלם עד שלא נתקיימה נבואתו של אוריה הייתי מתיירא שלא תתקיים נבואתו של זכריה עכשיו שנתקיימה נבואתו של אוריה בידוע שנבואתו של זכריה מתקיימת בלשון הזה אמרו לו עקיבא ניחמתנו עקיבא ניחמתנו:
 

דורדיא

משתמש ותיק
לא מובן מאיליו אמר:
דורדיא אמר:
החילול שמפריע להם הוא חילול רוחני.. לא של שליטה..
גם וגם בל"נ אשתדל בהמשך לעלות מודעות.
דורדיא אמר:
הרצון לשליטה שם זה סתם גאווה וכוחי ועוצם ידי.
לפי הגר"א זה נקרא כיבוש. וחוץ מזה גם אם אסור לנו להיכנס בעווה"ר זו סיבה שיוכלו הישמעאלים לעשות כחפצם ולנו זה לא יכאב?


אם מפריע לך ששועלים הילכו בו, וא"א בעוונותינו הרבים להקריב קרבנות ולהתקרב להשי"ת, אשריך ואשרי חלקך שאתה מהמתאבלים על ירושלים.
אם מפריע לך שהם שולטים שם ולא אנחנו, אתה בעיקר מסכן.. אבל גם טועה. (התבטאתי בעדינות..)

 
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
פותח הנושא
@יוספזון למה אתה חושב שזה בא לזלזל, נכון שברור שמי שכתב את זה ודאי לא עולה למירון אבל זה נכתב מלב כואב על חורבן ביהמ"ק, אני חושב שזה טעות לקחת את זה לכיוון של זלזול
(לא אני כתבתי את הדף הנ"ל)
אגב, נהנתי מאד מפיוטך
 

יעבץ

משתמש ותיק
חלק א׳ ממעל אמר:
נתלה בהיכל יצחק מ"ע
IMG-20190523-WA0164.jpg
זה לא מכוון נגד ל"ג בעומר 

זה לא מכוון נגד ל"ג בעומר???
אצה חושב שבגלל שאיכות הצילום לא משהו אנחנו לא מצליחים לקרוא??

 
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
פותח הנושא
יעבץ אמר:
חלק א׳ ממעל אמר:
נתלה בהיכל יצחק מ"ע
IMG-20190523-WA0164.jpg
זה לא מכוון נגד ל"ג בעומר 

זה לא מכוון נגד ל"ג בעומר???
אצה חושב שבגלל שאיכות הצילום לא משהו אנחנו לא מצליחים לקרוא??
דוקא אצלי זה מאד ברור (לא אני צילמתי) ובכ"ז אני לא חושב שזה נגד
 
 

יעבץ

משתמש ותיק
אז בא אני יעזור לך
'משבחים ומקלסים בשיתופיהם'
'מנסך שמן למתו'
לא צריך להצטעצע, גם כותב הפשקוויל לא ניסה להסתיר את הבוז למנהג.
נראה לך שמתאים לכתוב קינה כזו על פורים????

אני לא שולל את עצם הרעיון של ההתנגדות להילולא, כבר כתבו כאן שהחת"ס כתב בדיוק על זה, אם כי דווקא הטענה של החת"ס לא נוגעת כ"כ בזמנינו, שכן אז ההתיישבות בצפת הייתה על חשבון ירושלים, כיום ההילולא לא על חשבון שום דבר (והקישור הוא תעמולה זולה של אנשי הר הבית).
 

יהודי

משתמש ותיק
למעשה הציבור הליטאי הולך ומתחבר יותר ויותר ללג בעומר, אם מחמת אילוצים או מחמת סיבות אחרות.
ראו בחיידרים הליטאים היום שכמעט בכולם יש כבר שמחה וצהלה ביום זה, ואין לליטאים האמיתיים (צ"ע אם יש כאלה היום) אלא לבקר את הענין או להשלים עם קיומו.
 

יוספזון

משתמש ותיק
יהודי אמר:
למעשה הציבור הליטאי הולך ומתחבר יותר ויותר ללג בעומר, אם מחמת אילוצים או מחמת סיבות אחרות.
ראו בחיידרים הליטאים היום שכמעט בכולם יש כבר שמחה וצהלה ביום זה, ואין לליטאים האמיתיים (צ"ע אם יש כאלה היום) אלא לבקר את הענין או להשלים עם קיומו.
מרבים קצת בשמחה אלו דברי הרמ"א שכדומני הליטאים הולכים לאורו.
וכמי שהיה במירון, נראה לי שהמערכה הזאת נוצחה. ואין סיבה יותר לנהל מערכה, ובעיני ראיתי אלפי בני ישיבות מעולם הליטאי מגיעים למקום. (וכפי שכבר הבאתי, אין זה מנהג חסידי כלל וכלל - עין בעטרת זקנים על שו"ע סי' תצ"ג - שכלל לא קשור לחסידים מה שכתב בזה)
 
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
דורדיא אמר:
שאר לעמו אמר:
כמדומה מודעה זו אלו דברי החתם סופר הידועים, וכיום זה הרבה יותר מאשר בימי החת"ס

החת"ס כתב קינה זו..?
כמובן שלא. החת"ס תינה בתשובתו הידועה על ענין ל"ג בעומר, שזנחו את ירושלים.
 
 
חלק עליון תַחתִית