פלא עצום! איך ומתי הפך חג התודה לחג הלימוד? וגם עד מתי? ואם כבר אז למה חג הלימוד ולא חג ההתחייבות?


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1491
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 671 פעמים
קיבל תודה: 315 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

פלא עצום! איך ומתי הפך חג התודה לחג הלימוד? וגם עד מתי? ואם כבר אז למה חג הלימוד ולא חג ההתחייבות?

שליחה על ידי בן של רב » 05 יוני 2019, 03:03

חג השבועות היה מתחילה יום חתימת חוזה - שהוא יעשה אותנו ממלכת כהנים באותו המקום שתביאמו ותטעמו = הר נחלתך.
ובעד זה אנחנו התחייבנו לקיים ההוראות שלו בממלכה הנ"ל (רמב"ן). 

בשלב המעשי = התכלית - קיבלנו את הארץ צמחו פירות ומביאים כל אחד תודה אישית = ביכורים מהשדה.
כתוספת הכרת טובה על הבונוס הטעים - מלבד שתי הלחם שהוא עיקרי  יותר ומגיע כתודה ציבורית על שסופסוף יש לעם בטחון תזונתי לשנה שלמה כמובטח לנו אם נעמוד בהסכם. 
[תודה נרגשת - אחרי כל הדמעות והפחד של הזורעים בדמעה כל החורף, ואכן באים אליו ומוסיפים כל יום עוד אכילת שלמים ותודה וכו'
כי כל החג מודים לו ואוהבים ומכירים טובה מתוך שמחת = חיים כפשוטו...] . 

יום אחד לא עמדנו בהסכם אז גורשנו יצאנו לגלות ואין חג של הארץ. 
אז חזרנו 'להתחזק בדוחק' שהחג מבחינתנו הוא שלב א' = רק מתחייבים אבל לא מקבלים את התמורה כי עדיין לא מגיע לנו. 

אבל צ"ע עד מתי?
הרי כשחזרנו כעת יש לנו ממנו ית' בטחון תזונתי הרבה יותר מהם,
כי אין מצב שמישהו יפחד היום בחורף שמא יגמר הלחם במכולת
או שמא לא יהיו מים בים להתפיל... 
ומי עשה לנו בטחון תזונתי? ומי נתן לנו שכל לפטנטים אלו? 
הלא הוא אביך קנך! 
אז לכאורה החג הוא כעת שוב חג הביכורים = התודה על החיים - ולא יום ההתחייבות מצידנו להיות ראויים לקבל חיים. 

ואפילו נלך על שלב א' = חתימת החוזה - עדיין קשה! 
למה זה רק יום שבו העיקר הוא >ללמוד בו כל הלילה את החוקים - במקום יום >שמתחייבים שזה יחייב אותנו, כי אנחנו מחוייבים להסכם... 

הרי בעשרת הדברות לא כתוב היום הזה תלמדו את החוקים ופירושיהם כל הלילה בבוקר תאכלו עוגות גבינה במקום בשר שלמים. 
אלא כתוב היום אתם תפנימו מה >תתחייבו לעשות<.
וכמו אז שהתחייבנו. 


עניין
הודעות: 182
הצטרף: 07 מאי 2019, 00:02
נתן תודה: 55 פעמים
קיבל תודה: 58 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פלא עצום! איך ומתי הפך חג התודה לחג הלימוד? וגם עד מתי? ואם כבר אז למה חג הלימוד ולא חג ההתחייבות?

שליחה על ידי עניין » 05 יוני 2019, 03:19

שאלתך למה לימוד תורה יותר משאר תרי"ג?
[האם אחד שלא יכול ללמוד שיעשה חסד וכדו כל הלילה ]


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1491
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 671 פעמים
קיבל תודה: 315 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פלא עצום! איך ומתי הפך חג התודה לחג הלימוד? וגם עד מתי? ואם כבר אז למה חג הלימוד ולא חג ההתחייבות?

שליחה על ידי בן של רב » 05 יוני 2019, 13:58

האמת שאינני מוטרד למה הכלה מתייחדת עם בעלה בלילה שאחרי ז' נקיים. (כהגדרת הזוה"ק)
אלא למה זה נתפס אצלנו כאילו רק זו צורת החג היחידה ורק כנשמה בלי גוף.
הרי זוג נשוי יש לו מערכת יחסים רחבה יותר. 
יש חתן = הקב"ה
יש כלה = כנסת ישראל
יש בית = ארץ ישראל. 
הוא נותן פרנסה = חגי הקציר הביכורים והאסיף. 
היא מכינה מזה ומביאה לו = הביאו לפני עומר ושתי הלחם וכו'. 
יחד הם שמחים = ושמחת בחגך... לפני ה' אלוקיך. 
בחדר הם מתייחדים = לראות וליראות, כרובים מעורים... ראו חיבתכם... טעון לינה... 
היא מודה לו ומכירה בו שהוא מפרנס ואז הוא נותן בשמחה עוד. 
​​​​​​(ולהיפך כשהיא מכחישה שהשפע מגיע רק ממנו
"והיא לא ידעה כי אנכי נתתי לה הדגן והתירוש והיצהר, לכן אשוב ולקחתי... והצלתי צמרי ופשתי שמני ושקויי" {הושע פרק?}
הכל הוא לוקח כי היא מרגיזה אותו כשהיא אומרת בכפיות טובה שזה טראמפ והציונים והסט"א וכחי ועוצם ידי נתנו לה... )

ומה מכל זה החג שלנו? רק משהו שמזכיר את הייחוד = לימוד. 
זה מתאים בקושי לכלה גרושה שנמצאת בשבי אצל היטלר וסטאלין...
וכיון שלא קיבלה כלום היא מתנחמת בשעשועים של חיבור מחשבתי = נשמה בלי גוף - כי הוא הבטיח שיחזירנה לביתו = ארצו. 
והיא דבקה במחשבתה בתורתו = עצמותו במנותק מהקרקע של הבית המשותף. 
והיא משננת את חוקיו וקוראת את הכתובה שוב ושוב ממרחק
וכמו שהזהיר אותה כשגירש אותה הציבי לך ציונים. 

​​​​​​
 


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1491
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 671 פעמים
קיבל תודה: 315 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פלא עצום! איך ומתי הפך חג התודה לחג הלימוד? וגם עד מתי? ואם כבר אז למה חג הלימוד ולא חג ההתחייבות?

שליחה על ידי בן של רב » 05 יוני 2019, 14:03

אולי ההגדרה היא שהיינו גרושים וחזרנו לבית אבל חדר הורתי (שיר השירים) טרם נבנה...
ממצב של גרושים התקדמנו להיות נשואים אבל עדיין פרודים?

א"כ ודאי שזה מצב שמזמין אותנו להודות לו על ההתקדמות - כי רק ככה בונים בית... 
אז שבועות בימינו יותר מתמיד מצריך מאמץ עליון לראות את הטוב "ושמחת בכל הטוב" - כדי לשקם את הבית במרץ ולמחוק את המשקעים... 
​​​​​​(לפרטים נוספים יש לקרוא את שיר האהבה הקדוש שכתב שלמה המלך.
השיר המיוחד והמרגש שעולה על כל השירים. או בקיצור: שיר השירים). 


עניין
הודעות: 182
הצטרף: 07 מאי 2019, 00:02
נתן תודה: 55 פעמים
קיבל תודה: 58 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פלא עצום! איך ומתי הפך חג התודה לחג הלימוד? וגם עד מתי? ואם כבר אז למה חג הלימוד ולא חג ההתחייבות?

שליחה על ידי עניין » 05 יוני 2019, 21:07

איפה לדעתך היה צריך להיות שינוי, בתקנות חז"ל? בשיחות המשגיחם והמשפיעים? בהסתכלות שלנו על החג?
בקיצור תסביר בבקשה על איזה נקודה בדיוק אתה מתכווין.


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1491
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 671 פעמים
קיבל תודה: 315 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פלא עצום! איך ומתי הפך חג התודה לחג הלימוד? וגם עד מתי? ואם כבר אז למה חג הלימוד ולא חג ההתחייבות?

שליחה על ידי בן של רב » 05 יוני 2019, 21:14

בכלום.
אני רק אומר שהיחס שלנו כיום לחג הוא רק בונוס!
והוא הרבה הרבה מעבר ליהדות הפשוטה והעיקרית.

הבסיס הבסיסי של שבועות במציאות ימינו היא - - חג תודה מתוך הרגשת קירבה ומתוך ידיעה שהוא האיר פניו סיפק לנו את הבטחון התזונתי וההנאה הגשמית הנצרכת כדי לחיות איתו כאן בשלוה יחסית.

כמובן שבתשעה באב נבכה על העיקר שעדיין חסר = בית המקדש
אבל לכל זמן.
עת ספוד ועת רקוד.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח