את פני האדון דא רשב"י


פותח הנושא
כבוד שמים
משתמש ותיק
הודעות: 1049
הצטרף: 07 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 133 פעמים
קיבל תודה: 126 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי כבוד שמים » 27 מאי 2016, 13:40

התוה"ק ציוותה עלינו להתאסף כל ישראל שלש פעמים בשנה בביהמ"ק. יש לדון האם רצון התורה הוא רק בקיום המצוה, ובחורבן הבית נתבטל ענינה. או שזוהי מציאות רצוי' לפניו ית' שיתאספו כל ישראל יחדיו. נראה מסיבובי ההשגחה בדור באחרון שרצון ה' הוא בעצם האסיפה הגדולה, ולכן סיבב השי"ת את ענין הילולת הרשב"י במירון, ונרמז כל זה בדברי הזוה"ק "את פני האדון דא רשב"י" שנתחבטו האחרונים בביאורו, ולדברינו נרמז בזה שענין עלי' לרגל יתקיים באחרית הגלות ע"י רשב"י.


יעבץ
משתמש ותיק
הודעות: 1026
הצטרף: 09 ינואר 2016, 20:50
נתן תודה: 394 פעמים
קיבל תודה: 393 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי יעבץ » 27 מאי 2016, 13:52

נשאר רק לתאם עוד פעמיים בשנה :shock:


אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי אריך » 27 מאי 2016, 14:04

יש עוד יומיים של ר"ה באומן. :shock:


מנין
משתמש ותיק
הודעות: 257
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 14:32
נתן תודה: 95 פעמים
קיבל תודה: 67 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי מנין » 27 מאי 2016, 14:12

איפה ראית בתורה שרצון ה' שיתאספו ויהיו יחד? יש מצוה לראות וליראות את פני השם. לא להיות יחד.
בזוהר לא כתוב את מה שציטטת אלא זה תוספת של תלמיד טועה.
וכמובן: :shock:


אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי אריך » 27 מאי 2016, 16:20

מנין כתב:בזוהר לא כתוב את מה שציטטת אלא זה תוספת של תלמיד טועה.
וכמובן: :shock:
לאט לאט לך ר' מנין. אם רץ לבך שוב למקום. מאמר זה הגם שהגאון יעב"ץ הרעיש עליו, הובא גם הובא אצל רבים רבים מחכמי ישראל לדורותיהם. אציין את הליטאיים, שכמדומה מדברים אליך יותר, ולאהבת הקיצור אביא אחד קדמון ואחד בדורינו:

בספר כתבי הגרמ"מ משקלוב, תלמידו המובהק של הגר"א, הובא מאמר זה וביארו.

בטעמא דקרא להגאון שליט"א פרשת משפטים הובא וביארו.


מנין
משתמש ותיק
הודעות: 257
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 14:32
נתן תודה: 95 פעמים
קיבל תודה: 67 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי מנין » 27 מאי 2016, 17:50

איני יודע מנין לך שאני ליטאי. וקים לי כהיעב"ץ. מיהו הגאון הליטאי טעמא דקרא?


איש ירושלים
הודעות: 63
הצטרף: 28 מרץ 2016, 20:30
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 12 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי איש ירושלים » 27 מאי 2016, 18:35

לר' מנין: אם אתה שואל מיהו טעמא דקרא כנראה שבאמת אינך ליטאי :D .
ולגוף הענין: מאמר זה אין שום מקור לומר שתלמיד טועה כתבו, אלא שמי שאינו רגיל בסגנון הזוהר ובצורת דיוקיו ולימודו את הפסוקים הדברים נראים תמוהים, ובמיוחד שמצטטים משפט חלקי בלי הקשר לנושא. הזוהר אינו אומר ש"האדון ה' דא רשב"י" אלא "פני האדון ה' ", וכמ"ש שם לעיל "דאיהו פתח תרעין דרזי דחכמתא ואיהו אתקין דרגין עלאין" ולכן ראוי לראות לפניו ללמוד ממנו.


אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי אריך » 28 מאי 2016, 21:32

מנין כתב:איני יודע מנין לך שאני ליטאי. וקים לי כהיעב"ץ. מיהו הגאון הליטאי טעמא דקרא?
א. אולי אבות אבותיך מבוקרשט, סערדהעלי או תאפיללאלת, אבל הנך חניך הישיבות הליטאיות. זה ברור לי.
ב. צר לי, אבל עם כל הכבוד אינך יכול לומר בדברים כאלה קים לי כהיעב"ץ. זהו שכתבתי: אם רץ לבך שוב למקום.
ג. אתה שואל מיהו הגאון הליטאי טעמא דקרא? אני לא רוצה לחשוב עליך שאתה מכיר אותו רק מהעלונים ולא מספריו הקדושים.


פותח הנושא
כבוד שמים
משתמש ותיק
הודעות: 1049
הצטרף: 07 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 133 פעמים
קיבל תודה: 126 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי כבוד שמים » 29 מאי 2016, 08:46

מנין כתב:איפה ראית בתורה שרצון ה' שיתאספו ויהיו יחד? יש מצוה לראות וליראות את פני השם. לא להיות יחד.
זה גופא הנידון, אמת כי בתורה נצטווינו לראות וליראות, אבל הא מיהא תודה שהצורה המעשית של קיום מצוה זו היא ע"י שיתאספו ויהיו יחד. וכן לשון חז"ל "בשעה שכל ישראל נכנסין בפתח אחד". כל ישראל חברים. וא"כ יש לדון מהו רצון התורה במצוה זו, והדבר מעורר אותנו לחשוב שמסרדי שרשי הבריאה והנהגתה, רצוי לטובת ענינה שיתאספו ישראל ויהיו יחד.
מנין כתב:בזוהר לא כתוב את מה שציטטת אלא זה תוספת של תלמיד טועה.
כך נאלצו לומר עד שנתברר שהזוהר מתפרש כפשוטו...


אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי אריך » 29 מאי 2016, 08:55

בעיה נוספת בדבריך, הרב כבו"ש, אמנם במירון בל"ג בעומר יש חתך של כל הסוגים שבעם ישראל, אבל מצד מנין המשתתפים, אין שם אלא כמה מאות אלפים בודדות מתוך מליונים של יהודים. וזה רחוק מ"כל ישראל יחד". כל מי שנמצא שם מרגיש "יחד", אבל לא כולם נמצאים שם.


פותח הנושא
כבוד שמים
משתמש ותיק
הודעות: 1049
הצטרף: 07 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 133 פעמים
קיבל תודה: 126 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי כבוד שמים » 29 מאי 2016, 09:05

גם בביהמ"ק מי שאין לו קרקע, מי שהוא טמא, מי שלא הי' לו כסף לעלות (או שהתחבורה קרסה...) גם לא היו שם. ומבואר שאין זה מעכב בעצם הענין.
אמנם במציאות השנים שיש לנו ידיעה על מנין עולי הרגל, היו יותר מ"כמה מאות אלפים בודדות", מסתבר שלא בכל השנים הי' כן.
למעשה נחכה ונראה את ההתפתחויות, כי בקצב הזה לא ירחק היום וגם למירון יגיעו יותר מ"כמה מאות אלפים בודדות".


אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי אריך » 29 מאי 2016, 09:21

אין אפשרות טכנית לעליית יותר מכמה מאות אלפים. לא סתם התחבורה קורסת בכל שנה.


מנין
משתמש ותיק
הודעות: 257
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 14:32
נתן תודה: 95 פעמים
קיבל תודה: 67 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי מנין » 29 מאי 2016, 09:47

קיבלתי במייל לפני ל"ג בעומר:

עוד כמה שעות הכותרות יזעקו על המחדל של המשטרה בל"ג בעומר במירון.
איך אני יודע? כי זו המסורת שנה אחרי שנה.
איך התחילה המסורת? כשמישהו החליט שמאות אלפים יכולים להגיע בבת אחת לקבר הרשב"י. ואם הם לא הצליחו, זו אשמת המשטרה, שלא הרחיבה את מירון עד ראש פינה.


אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי אריך » 29 מאי 2016, 13:42

כמדומה שדוקא השנה לא דיברו על המחדל של המשטרה, אלא על של התחבורה.


פותח הנושא
כבוד שמים
משתמש ותיק
הודעות: 1049
הצטרף: 07 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 133 פעמים
קיבל תודה: 126 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי כבוד שמים » 29 מאי 2016, 13:45

אריך כתב:אין אפשרות טכנית לעליית יותר מכמה מאות אלפים. לא סתם התחבורה קורסת בכל שנה.
בירושלים של בית ראשון ובית שני היתה פחות אפשרות, הפקקים הגיעו עד מודיעין, ולא לחינם לא אמר אדם צר לי המקום...


אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי אריך » 29 מאי 2016, 13:54

א. בתחבורה שמבוססת על הולכי רגל, ומקסימום חמורים וכדומה, לא אמור להיווצר פקק כמו בתחבורה מודרנית שיש רכבים, כבישים חד סטריים ושוליים ורמזורים וכו'.
ב. אתה לא מצפה שהניסים שהיו בבהמ"ק יחזרו במירון בזמנינו.


פותח הנושא
כבוד שמים
משתמש ותיק
הודעות: 1049
הצטרף: 07 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 133 פעמים
קיבל תודה: 126 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי כבוד שמים » 29 מאי 2016, 14:09

א. איני יודע מה אתה סח, שנים עשר מליון איש הנכנסים לירושלים המקודשת בשבוע אחד בתחבורה שמבוססת על הולכי רגל, ומקסימום חמורים וכדומה, אמור לעשות פקק מפסח ועד עצרת.
ב. אם אכן זו כוונת הזוה"ק, יש מקום לכך, אבל לענ"ד העליי' לרגל לא מבוססת על נס, כי לא יתן הקב"ה מצוה שאין קיומה אלא ע"י נס. רואים שבארגון מושלם אפשר להגיע גם לסדר גודל כזה, (שלא צריך כמו בפסח שיהיו כולם בירושלים בשעה אחת, שעת שחיטת הפסח, ויכנסו נציגים מכל החבורות, נאמר מליון ומאתיים אלף איש בפסח מעובין, לתוך שטח העזרה, שזה צריך ארגון מופתי בצורה מופלגת מאוד, ומשמעת מוחלטת של הציבור).


אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי אריך » 29 מאי 2016, 15:18

האם אתה באמת חושב שמליון ומאתיים אלף בני אדם + מליון ומאתיים אלף כבשים, יכולים להכנס לתוך שטח העזרה בשעות ספורות, בלי נס?


יהודי פשוט
הודעות: 38
הצטרף: 20 מאי 2016, 10:58
נתן תודה: 5 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי יהודי פשוט » 29 מאי 2016, 21:28

מנין כתב:איפה ראית בתורה שרצון ה' שיתאספו ויהיו יחד? יש מצוה לראות וליראות את פני השם. לא להיות יחד.
הרמב"ם בסה"מ( כ) כתב: ציונו לבנות בית עבודה וכולי. ואליו יהיה ההליכה והעליה לרגל והקיבוץ בכל שנה :arrow:


אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי אריך » 29 מאי 2016, 22:09

אגב. מן הענין לציין לדברי החת"ס (שו"ת יו"ד רלג) שאע"פ שאינו מסכים עם כל העסק הזה: "אמנם ידעתי כי שמעתי שעכשיו אכשיר דרי וממרחק יבואו ידרושו את ה' בעה"ק צפת ביום ל"ג בעומר בהלולא דרשב"י ז"ל ואם כי כל כוונתם לשם שמים שכרם רב בלי ספק ע"ד ודיגולו ודליקו נרות עלי אהבה".

כך שמי שנסע לשם לש"ש (ואיזה טעם אחר יכול להיות בטלטולי הדרך הללו) יכול לבא לשמיים עם צ'ק של החת"ס.


מנין
משתמש ותיק
הודעות: 257
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 14:32
נתן תודה: 95 פעמים
קיבל תודה: 67 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי מנין » 29 מאי 2016, 22:39

וצ"ע הסתירה שבאותו קטע כותב החת"ס" "לא ידעתי אם רשאים לעשות כן".
אריך כתב:ואיזה טעם אחר יכול להיות בטלטולי הדרך הללו
זה הפשט במה שמובא בכמה ספרים: "אריך גלגול של ר' לוי יצחק"


יעבץ
משתמש ותיק
הודעות: 1026
הצטרף: 09 ינואר 2016, 20:50
נתן תודה: 394 פעמים
קיבל תודה: 393 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי יעבץ » 29 מאי 2016, 22:47

רבי מנין. אין לי את המקור. החת"ס לא משיג בציטוט שהבאת על ההדלקה בבגדים יקרים?
תקן אותי.


פותח הנושא
כבוד שמים
משתמש ותיק
הודעות: 1049
הצטרף: 07 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 133 פעמים
קיבל תודה: 126 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי כבוד שמים » 30 מאי 2016, 08:44

אריך כתב:האם אתה באמת חושב שמליון ומאתיים אלף בני אדם + מליון ומאתיים אלף כבשים, יכולים להכנס לתוך שטח העזרה בשעות ספורות, בלי נס?
באמת עם נעילת דלתות העזרה, לא הגיוני כל כך לפי גודל בני האדם והכבשים הידועים לנו שיכנסו בשטח העזרה 400,000 איש.
ובהקשר זה באמת הזכירו נס בפסחים ס"ד ב'.
ונראה שנעילת דלתות היתה נצרכת מדינא כדי לחלק בין הכתות.
אבל לפ"ז חוזרת הקושיא שכל המצוה מבוססת על נס, וי"ל שלא חייבים לנעול לפני תחילת השחיטה אלא אחרי שיכנסו כל הכת הראשונה, ולפ"ז תיתכן במציאות כניסה יעילה של מליון ומאתיים אלף כבשים ואנשיהם בארבע שעות של שחיטת הפסח.
החשבון הוא כזה: קצב ההולכה לפי המבואר במשנה שהי' צריך שורות שורות של כהנים, והתיאור המובא בסידור היעב"ץ שלא היו רואים את מהירות הולכת המזרקים, צריך להיות 2-3 מזרקים בשני' כפול 32 שורות אם ניקח שבכל אמה עמד רק כהן אחד לרוחב המזבח שהוא ל"ב אמות, הגענו לזריקה של חמשת אלפים צאן בדקה, שהם עשרים אלף צאן בארבע דק'.
דומני שבארגון מושלם יכולות להספיק ארבע דק' מאז שהכבש נכנס (כפות) לעזרה, עד שהוא יוצא ללא האימורים מפתח אחר בסרט נע ללא שום עיכוב, וא"כ יכולים להדחס בכל רגע נתון 20,000 כבשים בעזרה לצורך שחיטה קבלה והוצאת האימורים, וצ"ע.


אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי אריך » 30 מאי 2016, 08:50

דל מהכא את ההולכה, מה עם השחיטה? הניתן לשחוט חמשת אלפי צאן בדקה בשטח כ"כ קטן? וכי היו 5000 טבעות??? וכי 1000 כן היו??? ודל מהכא את הטבעות, צריך שטח בשביל לשחוט, ואין את השטח הזה, ולא קרוב אליו.


פותח הנושא
כבוד שמים
משתמש ותיק
הודעות: 1049
הצטרף: 07 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 133 פעמים
קיבל תודה: 126 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי כבוד שמים » 30 מאי 2016, 09:03

אם הכבש כפות לא צריך טבעות, השחיטה לוקחת פחות משני' והקבלה שניות ספורות, כך שבארגון יעיל אפשר לשחוט באותה הנקודה עשר כבשים בדקה, מה שאומר שהשחיטה היתה של 500 צאן בלבד בו בזמן.
תראה פעם 'ליין' עופות של רבנות, זה קצב יותר מהיר.


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2415
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 333 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי מאן דהו » 22 מאי 2019, 01:06

כבוד שמים כתב:
27 מאי 2016, 13:40
התוה"ק ציוותה עלינו להתאסף כל ישראל שלש פעמים בשנה בביהמ"ק. יש לדון האם רצון התורה הוא רק בקיום המצוה, ובחורבן הבית נתבטל ענינה. או שזוהי מציאות רצוי' לפניו ית' שיתאספו כל ישראל יחדיו. נראה מסיבובי ההשגחה בדור באחרון שרצון ה' הוא בעצם האסיפה הגדולה, ולכן סיבב השי"ת את ענין הילולת הרשב"י במירון, ונרמז כל זה בדברי הזוה"ק "את פני האדון דא רשב"י" שנתחבטו האחרונים בביאורו, ולדברינו נרמז בזה שענין עלי' לרגל יתקיים באחרית הגלות ע"י רשב"י.

במירון נמצאים פחות מחמש אחוז מכלל ישראל!


טעם ודעת
משתמש ותיק
הודעות: 232
הצטרף: 03 אפריל 2019, 15:29
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 57 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי טעם ודעת » 22 מאי 2019, 01:20

ראה עוד נפלאות באשכול מאמר הכנה הרבה ללג בעומר.


טעם ודעת
משתמש ותיק
הודעות: 232
הצטרף: 03 אפריל 2019, 15:29
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 57 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי טעם ודעת » 22 מאי 2019, 22:25

תשובה ערוכה בביאור דברי הזוהר הק'


והנה היו מן 'הרבנים' אשר נתקשו בהבנת דברי הזוהר הללו, 'איך משווים כבוד אדם לכבוד המקום' עד כדי כך שרצו להגיה את הכתובים, אולם כבר כתב הרב החיד"א זיע"א בהגהותיו על הזוה"ק נצוצי אורות (סק"ד) דמה שקראו לרשב"י ע"ה פני האדון, הכוונה על דרך שדרשו רז"ל בפסוק את ה' אלהיך תירא 'לרבות תלמידי חכמים'.

וביתר שאת כתב 'הזוהר חי' (שם) 'להרה"ק מקאמרנא' מאן פני האדון ה' דא רשב"י כי צדיקייא הם אנפי שכינתא, והוא מלא בכל הש"ס, המקבל פני רבו מקבל פני שכינה, ורשב"י הוא הפנים של הארץ ה' שהוא השכינה, וזה פשוט ולא ידענא קול רעש שהרעיש בכאן הצדיק גאון עולם, ואיזה חירוף וגידוף מצא 'בדבר שהש"ס בבלי וירושלמי מלא' שמקבל פני זקן כאלו מקבל פני שכינה, ניזול ונקבל אנפי שכינתא.

זאת ועוד, בספר 'שם משמואל' להרה"ק רבי שמואל העליר (תלמיד החוזה מלובלין זיע"א, והיה אב"ד עיה"ק צפת) אשר כתב תשובה ערוכה (בכלל ח') בנוגע למנהג העתיק ששורפים בגדים לכבוד 'ההילולא' ודן שם האם אינו שאלה של בל תשחית, הביא לדברי הזוהר הנ"ל, וכך כותב, ק"ו בנידון דידן לכבוד התנא אלקי הרשב"י זיע"א העומד לנו במקום קודש הקדשים כדאיתא בזוהר הקדוש 'מאן פני האדון ה' דא רשב"י', על אחת כמה וכמה, וכל תלמיד חכם המבין ויודע ומכיר גודל קדושת המקום והיום בהלולא בל"ג לעומר, ידע כי השנים כאחד טובים ומצומדים כאשה אל אחותה, כי אי אפשר בעולם להגיע אפי' אפס קצהו לשמחה אמיתיות השופע ביום הזה אם לא כי יתבונן וילבוש חרדה ורעדה וישפיל עצמו ויבטש גרמיה, כמו שאמר בזוה"ק גופא דלא סליק נהורא דנשמתיה מבטשין יתיה, ולפי ערך הביטול והאין וביטול המסך המבדיל החומר הגס, כן לעומת זה ממילא יבוא ויושפע אור השמחה שמחה אלקית, ובזה נאמר וגילו ברעדה וכו', וחוששני מעונש מי שמערער ע"ז.

ומוםיף, ומעיד אני באמת כי בילדותי שמעתי פה מרבני קשישאי רבני הספרדים אשר אבותם ראו וספרו להם כי הרב הקדוש רבי חיים בן עט"ר זיע"א היה פעם אחד בהלולא פה עיה"ק צפת ת"ו וכשעלה למירון והגיע לתחתית ההר שעולים משם אל המקדש ירד מהחמור והיה עולה על ידיו ועל רגליו וכל הדרך היה גועה כבהמה וצועק היכן אני השפל נכנס למקום אש להבת שלהבת קוב"ה וכל פמליא של מעלה הכא וכל נשמות הצדיקים שמה ובעת הלולא היה שמח שמחה גדולה והוא בעצמו שרף כמה בגדים יקרים לכבוד הרשב"י זיע"א וגם הזקנים מהספרדים פה ידעו ושמעו זה וזכותו יגן עלינו ועל כל ישראל ויחוש לגאלנו במהרה בימינו אכי"ר, עכ"ל.

ועוד ראה ראיתי בספר 'פרי יהודה' (למהר"ר יהודה ראזענברעג בולגרייא תרצ"ה, פר' משפטים) שהוסיף עוד נקודת אור רנרפך מדילה על דברי הזוהר, וז"ל כאן יש פליאה גדולה, מדוע נמסר מסורה להיות פסיק בין האדון ובין ה'. גם מדוע נקרא כאן הקב"ה בשם האדון, ותיבת האדון היא כמיותרת. ויש לתרץ בפליאה אחרת דאיתא בזוה"ק, ודאי בדרא דא מאן פני האדון ה', דא רבי שמעון בר יוחאי דעליה אתמר 'שלש פעמים בשנה יראה כל זכורך אל פני האדון ה' ע"כ. ומבקרי הזוהר מצאו כאן מקום לחרוץ שינימו דהאיך יתכן לומר כך.

אבל האמת יורה דרכו שהכל נכון, כי דרשו כך 'מפני מסורה זו', שנמסר להיות פסיק בין האדון ובין ה', מכאן נראה שבא לרמז מה שדרשו חז"ל שחייב אדם להקביל פני רבו בשלש הרגלים, כי על פי מסורה זו של הפסיק במקרא זה נראה שתיבת האדון אין מחובר אל תיבת ה', אלא כאילו נכתב האדון של ה', זה צדיק הדור שנקרא אדון של הקב"ה, וכמו שאמרו חז"ל הצדיק גוזר והקב"ה מקיים, וזהו שאומר בזוה"ק מאן פני האדון ה' דא רשב"י שהוא צדיק הדור הוא האדון של ה', ובזה מתורץ הכל בס"ד בדרך אמת ואפשר שמקום הניחו לי ע"כ עיי"ש.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 1836
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 276 פעמים
קיבל תודה: 535 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי שאר לעמו » 22 מאי 2019, 22:29

אריך כתב:
29 מאי 2016, 22:09
אגב. מן הענין לציין לדברי החת"ס (שו"ת יו"ד רלג) שאע"פ שאינו מסכים עם כל העסק הזה: "אמנם ידעתי כי שמעתי שעכשיו אכשיר דרי וממרחק יבואו ידרושו את ה' בעה"ק צפת ביום ל"ג בעומר בהלולא דרשב"י ז"ל ואם כי כל כוונתם לשם שמים שכרם רב בלי ספק ע"ד ודיגולו ודליקו נרות עלי אהבה".

כך שמי שנסע לשם לש"ש (ואיזה טעם אחר יכול להיות בטלטולי הדרך הללו) יכול לבא לשמיים עם צ'ק של החת"ס.
יש עוד טעמים בטלטולי הדרך הללו, כי כולם..  אבל מי שנוסע לש"ש יקבל שכר כמו ההוא שצעק קוקריקו, אבל החת"ס עצמו לא ניחא ליה בזה מאוד אף אחרי לימוד זכות!


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2415
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 333 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: את פני האדון דא רשב"י

שליחה על ידי מאן דהו » 22 מאי 2019, 23:34

שאר לעמו כתב:
22 מאי 2019, 22:29
אריך כתב:
29 מאי 2016, 22:09
אגב. מן הענין לציין לדברי החת"ס (שו"ת יו"ד רלג) שאע"פ שאינו מסכים עם כל העסק הזה: "אמנם ידעתי כי שמעתי שעכשיו אכשיר דרי וממרחק יבואו ידרושו את ה' בעה"ק צפת ביום ל"ג בעומר בהלולא דרשב"י ז"ל ואם כי כל כוונתם לשם שמים שכרם רב בלי ספק

כך שמי שנסע לשם לש"ש (ואיזה טעם אחר יכול להיות בטלטולי הדרך הללו) יכול לבא לשמיים עם צ'ק של החת"ס.
יש עוד טעמים בטלטולי הדרך הללו, כי כולם..  אבל מי שנוסע לש"ש יקבל שכר כמו ההוא שצעק קוקריקו, אבל החת"ס עצמו לא ניחא ליה בזה מאוד אף אחרי לימוד זכות!
מה כוונת החתם סופר שכתב - ע"ד ודיגולו ודליקו נרות עלי אהבה".

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח