huo yuc יום טוב
משתמש ותיק
אני רוצה לברר מה הציבור נוהגים בעניין זה
אשמח אם תענו על הסקר
תודה
אשמח אם תענו על הסקר
תודה
נקיות הגוףאברהם משה אמר:מה הכוונה עם סבון כלים???
פעם שאלו לרבש"ע בשאלת חלום.אברהם משה אמר:רבש"ע מה הכוונה עם סבון כלים???
אי אי אי,huo yuc יום טוב אמר:נקיות הגוףאברהם משה אמר:מה הכוונה עם סבון כלים???
בלי ההנאה מהשמפו שמכניס שומנים נעימים לגוף
פתח סקר על השאלה הזו...איש תלמודי אמר:בינתיים ענו 5 ניקים
האם ניתן לקבוע סטטיסטיקה עפי''ז ?
כלומר?פינחס רוזנצוויג אמר:עם מגע קל של סבון.
התכוונתי שיש על ה'ליפה' איזה שאריות ומשפשף עמם את גופו.ובכן אמר:כלומר?פינחס רוזנצוויג אמר:עם מגע קל של סבון.
בזמן הגר"א כבר הגו לרחוץ כל ע"ש כל גופו בחמין בבית המרחץ, וכל שכן בזמן החפץ חיים, ולא אשתמיט לאחד האחרונים שיאמר כן.פינחס רוזנצוויג אמר:אני רוצה להמציא שבזמנינו צריך לרחוץ בחמין כי כן נוהגים כל ערב שבת ולא דמי למהרי"ל שנהגו בזמנו רק פניו ידיו ורגליו בחמין.
ואין לי אומץ להכריע כן.
דרומאי אמר:בזמן הגר"א כבר הגו לרחוץ כל ע"ש כל גופו בחמין בבית המרחץ, וכל שכן בזמן החפץ חיים, ולא אשתמיט לאחד האחרונים שיאמר כן.פינחס רוזנצוויג אמר:אני רוצה להמציא שבזמנינו צריך לרחוץ בחמין כי כן נוהגים כל ערב שבת ולא דמי למהרי"ל שנהגו בזמנו רק פניו ידיו ורגליו בחמין.
ואין לי אומץ להכריע כן.
היכן איתה למצוה זו?מבקש אמת אמר:דרומאי אמר:בזמן הגר"א כבר הגו לרחוץ כל ע"ש כל גופו בחמין בבית המרחץ, וכל שכן בזמן החפץ חיים, ולא אשתמיט לאחד האחרונים שיאמר כן.פינחס רוזנצוויג אמר:אני רוצה להמציא שבזמנינו צריך לרחוץ בחמין כי כן נוהגים כל ערב שבת ולא דמי למהרי"ל שנהגו בזמנו רק פניו ידיו ורגליו בחמין.
ואין לי אומץ להכריע כן.
מעולם אני תמה איך יכול לבוא מנהג ולבטל מצוה דרבנן של רחיצה בחמין ע"ש?
דרומאי אמר:היכן איתה למצוה זו?מבקש אמת אמר:דרומאי אמר:בזמן הגר"א כבר הגו לרחוץ כל ע"ש כל גופו בחמין בבית המרחץ, וכל שכן בזמן החפץ חיים, ולא אשתמיט לאחד האחרונים שיאמר כן.
מעולם אני תמה איך יכול לבוא מנהג ולבטל מצוה דרבנן של רחיצה בחמין ע"ש?
האם הוא מצוה גמורה מדרבנן? והאם חייב ליתן על זה חומש ממונו?שניאור אמר:דרומאי אמר:היכן איתה למצוה זו?מבקש אמת אמר:מעולם אני תמה איך יכול לבוא מנהג ולבטל מצוה דרבנן של רחיצה בחמין ע"ש?
בסימן ר"ס ס"א כתב המחבר מצוה לרחוץ פניו ידיו ורגליו, והרמ"א הוסיף בתוך דברי המחבר כל גופו ואם א"א וכו'.
1. בפשטות לא, שהרי הרמ"א עצמו כתב "ואם אי אפשר" לשון שכמדומה לא מצינו לו חבר בדברים מחויבים.דרומאי אמר:1. האם הוא מצוה גמורה מדרבנן? 2. והאם חייב ליתן על זה חומש ממונו?שניאור אמר:דרומאי אמר:היכן איתה למצוה זו?
בסימן ר"ס ס"א כתב המחבר מצוה לרחוץ פניו ידיו ורגליו, והרמ"א הוסיף בתוך דברי המחבר כל גופו ואם א"א וכו'.
דרומאי אמר:האם הוא מצוה גמורה מדרבנן? והאם חייב ליתן על זה חומש ממונו?שניאור אמר:דרומאי אמר:היכן איתה למצוה זו?
בסימן ר"ס ס"א כתב המחבר מצוה לרחוץ פניו ידיו ורגליו, והרמ"א הוסיף בתוך דברי המחבר כל גופו ואם א"א וכו'.
כמדומני שהגר"ח קלופט שליט"א סובר שלדעת הגר"א מותר וראוי לרחוץ בערב שבת חזון כל גופו בחמין כבכל ערב שבת.דרומאי אמר:בזמן הגר"א כבר הגו לרחוץ כל ע"ש כל גופו בחמין בבית המרחץ, וכל שכן בזמן החפץ חיים, ולא אשתמיט לאחד האחרונים שיאמר כן.פינחס רוזנצוויג אמר:אני רוצה להמציא שבזמנינו צריך לרחוץ בחמין כי כן נוהגים כל ערב שבת ולא דמי למהרי"ל שנהגו בזמנו רק פניו ידיו ורגליו בחמין.
ואין לי אומץ להכריע כן.
אברהם משה אמר:רבש"ע מה הכוונה עם סבון כלים???
דרומאי אמר:בזמן הגר"א כבר הגו לרחוץ כל ע"ש כל גופו בחמין בבית המרחץ, וכל שכן בזמן החפץ חיים, ולא אשתמיט לאחד האחרונים שיאמר כן.פינחס רוזנצוויג אמר:אני רוצה להמציא שבזמנינו צריך לרחוץ בחמין כי כן נוהגים כל ערב שבת ולא דמי למהרי"ל שנהגו בזמנו רק פניו ידיו ורגליו בחמין.
ואין לי אומץ להכריע כן.
תמוה ביותר, ולא משמע כן במשנה ברורה.דבש לפי אמר:כמדומני שהגר"ח קלופט שליט"א סובר שלדעת הגר"א מותר וראוי לרחוץ בערב שבת חזון כל גופו בחמין כבכל ערב שבת.דרומאי אמר:בזמן הגר"א כבר הגו לרחוץ כל ע"ש כל גופו בחמין בבית המרחץ, וכל שכן בזמן החפץ חיים, ולא אשתמיט לאחד האחרונים שיאמר כן.פינחס רוזנצוויג אמר:אני רוצה להמציא שבזמנינו צריך לרחוץ בחמין כי כן נוהגים כל ערב שבת ולא דמי למהרי"ל שנהגו בזמנו רק פניו ידיו ורגליו בחמין.
ואין לי אומץ להכריע כן.
לכאורה אין ראיה לענין רחיצת כל גופו שחמיר הרבה יותר.פינחס רוזנצוויג אמר:דרומאי אמר:בזמן הגר"א כבר הגו לרחוץ כל ע"ש כל גופו בחמין בבית המרחץ, וכל שכן בזמן החפץ חיים, ולא אשתמיט לאחד האחרונים שיאמר כן.פינחס רוזנצוויג אמר:אני רוצה להמציא שבזמנינו צריך לרחוץ בחמין כי כן נוהגים כל ערב שבת ולא דמי למהרי"ל שנהגו בזמנו רק פניו ידיו ורגליו בחמין.
ואין לי אומץ להכריע כן.
ואכן אין לי אומץ לומר כן, אבל מה אעשה שבמקור במהרי"ל כתב להדיא וז"ל, אמר מהר"י סג"ל מותר לחפוף הראש בערב שבת דחזון ישעיהו, ודוקא במימי חפיפת הראש צוננין ולא חמין, ובקושי מותר גם כה"ג. וכן הנהיג לבחורים וגם הוא בעצמו עשה כן, דאמר מאחר דהוא רגיל לחוף ראשו בכל ערב שבת מתקרי חולי אצלו, עכ"ל. ומבואר דהרגיל בכל ערב שבת הוא כחולי אצלו, ואם כן לדידן דנוהגים לרחוץ בחמין בכל ערב שבת אם כן הכל הוא כחולי אצלו.
אברהם משה אמר:רבש"ע מה הכוונה עם סבון כלים???
צריך להוסיף: עם סבון כלים וסקוטש ברייט (כרית קרצוף בלע"ז)huo yuc יום טוב אמר:נקיות הגוףאברהם משה אמר:מה הכוונה עם סבון כלים???
בלי ההנאה מהשמפו שמכניס שומנים נעימים לגוף
במה?דרומאי אמר:רחיצת כל גופו שחמיר הרבה יותר