עצם דרישת המקדש אפי' בפירוד לבבות בכחו להביא לידי אחדות ובנין המקדש

שראלטשיק

משתמש ותיק
הנה ידוע ממקורות רבים שחלק מתשובה לקראת הגאולה הוא באהבת חנם לתקן מה שהביא החורבן ע"י שנאת חנם (כבר הבאתי באשכול אחר מהח"ח, וכן הוא בחת"ס ועוד).

ולכן ענין זה יכול לרפות ידי בני אדם האיך נזכה לזה.
אך ידועים דברי הספרי על הפסוק "לשכנו תדרשו ובאתה שמה" "יכול תמתין עד שיאמר לך נביא ת"ל "לשכנו וגו'" דרוש ומצא ואח"כ יאמר לך נביא" ונלמד מכאן שאפי' קודם בנין בית המקדש ובחירת מקומה עלינו להתשדל בעצמנו לקרב הדבר ורק אח"כ יהיה הקב"ה שולח לנו הנביא (עי' חידושי הגרי"ז החדשים סימן מא).
והיינו שקודם על כלל ישראל להשתדל למען בנין הבית, ואח"כ יעזור לנו הקב"ה.
אך אם יש פירוד הלבבות האיך נוכל להשתדל.
וראיתי הובא חידוש גדול מהאלשיך (פרשת ראה) על פסוק זה גופא.
וז"ל "שגם אם בלכתכם שמה הייתם מחוסרי אחדות והולכים בפירוד לבבות תקנו אחדות עצום לעשות המצוה ההיא וזהו לשכנו תדרשו בלשון רבים ובאת שמה בלשון יחיד כי גם שבעת הדרישה יהיה בפירוד אחר כך ימשך ממנה כי ובאת שמה באחדות".
הרי לנו שגילה לנו האלשיך, שהתורה מרמז לנו במילים הללו גופא שהאחדות יבא מתוך דרישת מקום המקדש, והגם שבתחילה יתחיל כל אחד לדרוש כדרכו ולא יבינו אחד אל השני, סוף כל סוף יבואו ע"י דרישה זאת לידי אחדות וכבר בזמן שנזכה לבא שמה יהיה כולנו באחדות!!!



הצג קובץ מצורף אלשיך פרשת ראה.PDF
 
המצפה לישועת ה' אמר:
הרב @שראלטשיק ידידינו האהוב והנכבד.
גודל האהבה שלך לארץ ישראל, לירושלים, ולביהמ"ק, ניבטים מכל שורה בהודעותיך.
עם ישראל וארץ ישראל מחכים לך.
"עָלֹה וְיָרַשְׁתָּ אֹתָהּ כִּי יָכוֹל תּוּכַל לָהּ".
שמך נאה לך 
מצפה לישועת ה' 
איתערותא דלעילא
אם חפץ בנו ה' והביא אותנו
 
 
חלק עליון תַחתִית