היום, למחרת תשעה באב, למדתי בשו"ע סי' תקס"א וז"ל:
ולכאורה "דרך המדבר" הכוונה דרך מדבר יהודה, שזה המדבר היחידי בסביבות ירושלים, דהיינו להגיע מכיוון הר הזיתים, ואם כן כיצד יתכן שיגיע באופן שרואה רק את מקום המקדש בלי שיראה עדיין את העיר ירושלים עצמה, כדי שיצטרך לקרוע רק על המקדש ולא על העיר, ובשונה אם היה מגיע דרך הר הצופים או שאר האיזורים הגבוהים, שאז היה צריך לקרוע על העיר ואחר כך כשרואה את המקדש קורע גם על המקדש.הרואה ירושלים בחורבנה, אומר: ציון היתה מדבר שממה; וכשרואה בית המקדש, אומר: בית קדשינו ותפארתנו אשר הללוך בו אבותינו היה לשרפת אש וכל מחמדנו היה לחרבה, וקורע. ומהיכן חייב לקרוע, מן הצופים; ואח"כ כשיראה המקדש קורע קרע אחר, וכל קריעה טפח; ואם בא דרך המדבר, שאז רואה המקדש תחלה, קורע על המקדש, טפח, ואח"כ כשיראה ירושלים מוסיף על קרע ראשון כל שהוא: