המשיח יגיע או שהוא כבר כאן? הרי חזקיהו כמעט היה משיח וכן יאשיהו.

ייעוץ תורני

משתמש ותיק
המשיח זה כידוע מלך ממש כפשוטו כמו שכתב הרמב"ם.
א"כ איך זה מסתדר עם ביאת המשיח מהעננים או על חמור כמו שהגננת מספרת.
הרי גם חזקיהו המלך היה כמעט משיח אלמלא שלא אמר שירה.
וכן ויקונן ירמיהו על יאשיהו "רוח אפנו משיח ה' נלכד בשחיתותם" שהיה ראוי להיות משיח אלמלא עוונות דורו.

כללו של דבר:
משיח זה מנהיג מדיני חזק בפועל שימשח בעז"ה בשמן המשחה.

ולכאורה אם זה ממש מלך - אז זה בעצם אדם מציאותי שחי בינינו אולי בכולל או בשכונה, [ואולי הוא גם כותב בפורום לתורה...]

ואמנם יש לו נבואה או שיום אחד יהיה לו, אבל מסתמא הוא מצטנע...
ומ"מ ודאי הוא כבר עכשיו ת"ח גדול וצדיק שראוי להיות נביא כי לא נהיים משיח בלי הכנות.
וכן חובה עליו להשתדל להיות גבור עשיר ועניו - כי אין הנבואה שורה אלא על גבור וכו'.

וכמובן שהוא צריך להיות בעל כישורי מנהיגות אמיצה להילחם ושיפוט ויושר ופקחות מעולים במיוחד,
כמו שביקש שלמה בתחילת דרכו "ונתת לעבדך לב שומע כי מי יוכל לשפוט את עמך הגוי הגדול הזה".
(אגב: גם שלמה מוגדר כ'המלך המשיח' כי נמשח בשמן המשחה בגיחון)
ואכן גם הוא היה כמעט משיח אלמלא מה שנכשל ואכמ"ל.
 

ייעוץ תורני

משתמש ותיק
פותח הנושא
הרמב"ם מלכים יא ד כותב שזה מלך רגיל.
ובהלכה ג כותב שם שאינו צריך לעשות מופתים אלא להיות מוצלח כמו בר כוזיבא חוץ מהבדל אחד שבשונה ממנו הוא כן יצליח.
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
ייעוץ תורני אמר:
למה כל הפלפול הארוך קשור לכותרת האם המשיח כבר בא 
המשיח הזה עם כל הכשורים שמנית יוכל להוולד בעוד מאה שנה או מאתים שנה 
 
 

שניאור

משתמש ותיק
איש ווילנא אמר:
למה כל הפלפול הארוך קשור לכותרת האם המשיח כבר בא 
המשיח הזה עם כל הכשורים שמנית יוכל להוולד בעוד מאה שנה או מאתים שנה
כולנו מקווים שהוא כבר נולד, אבל מה שהוא כבר נולד זה לא אומר שהוא כבר כאן כיוון שנשמת המשיח עדיין איננה לדאבונינו, כמו שכולם מבינים שבזמן חזקיהו ויאשיהו וכו' עדיין לא היה משיח רק "כמעט" היה משיח.
 

בן של רב

משתמש ותיק
איש ווילנא אמר:
ייעוץ תורני אמר:
למה כל הפלפול הארוך קשור לכותרת האם המשיח כבר בא 
המשיח הזה עם כל הכשורים שמנית יוכל להוולד בעוד מאה שנה או מאתים שנה 
 
אם תעשה מאמץ לחפש את כל המשיחים שמוזכרים בש"ס - כנראה תיאלץ להגיע למסקנא שזה לא מישהו שצריך להיוולד אלא ישנו כאופציה ריאלית בכל דור ודור.
זה בעצם מי שהכי מתאים למנהיגות.
ובכל דור זה יכול לקרות ברגע שגם אנו נהיה מוכנים באופן ריאלי כפי כוחנו המציאותי וגם הוא עצמו יהיה רציני ואמיץ ואכפתי וכו'.
וכמו שהוא עצמו באחד מגלגוליו ענה על השאלה "אימת קאתי מר" - והשיב היום!
ואח"כ הסביר: היום אם בקולו תשמעו.

למשל יאשיהו היה צדיק והדור היה רשע ולכן לא נעשה משיח.
וחזקיהו היה גם הוא ראוי וגם דורו אלמלא שלא אמר שירה.
הוי אומר שלא צריך חמור ולא עננים אלא בסה"כ מנהיג פוליטי לשם שמים וגם שהעם עצמו אם יש דור שמצפה למלכותי מיד נגאלים.

נ. ב.
כיון שהכל לפי המציאות הריאלית של הדור וחטאיו כי הוא ידע יצרנו ממילא פשוט ביותר להבין, וגם קל לזכור שתי מילים אלו:
>הייאוש = בלוף<
 

HaimL

משתמש ותיק
גור אריה יהודה אמר:
אני מניח שאם השכן שלנו יחליט שיש לו את הכישורים להנהיג פוליטית את העם ולקבץ נדחי ישראל וגם לבנות את בית המקדש על הר הבית אנו נאשפז אותו בבית חולים פסיכיאטרי.
כמו בדרך כלל, המבחן הוא מבחן התוצאה. אם השכן שלך ייכשל, הוא כנראה יגמור בבית משוגעים (או עם הראש תקוע על איזה שער ניצחון ברומא). אבל, אם הוא יצליח, אז אלה שאשפזו אותו לאו דווקא ישאפו להתבלט
 
 

איכא מאן דאמר

משתמש ותיק
ייעוץ תורני אמר:
א"כ איך זה מסתדר עם ביאת המשיח מהעננים או על חמור כמו שהגננת מספרת
זה לא הגננת מספרת אלא הנביא
"וארו עם ענני שמיא כבר אתה הוא" (דניאל ז יג)
"עני ורוכב על חמור" (זכריה ט ט)
 

אלמוני

משתמש ותיק
ולו מהסיבה הפשוטה, שמשיח בן יוסף הוא הנלחם כמבואר בפרק חלק.
 
חלק עליון תַחתִית