A
Anonymous
Guest
ידוע הנידון בשתיית יין למי שעושה הבדלה בתשעה באב כגון חולה ויולדת וכיו"ב, האם מותרים בשתיית יין?
יסוד השאלה משום שמצינו איסור אכילת בשר ושתיית יין בסעודה המפסקת, ואכ השאלה היא האם גם בתשעה באב עצמו גם כן קיים איסור זה.
[ודרך אגב, ראיתי שיש שחידשו שחולה האוכל בתשעה באב לא יאכל שני תבשילין בסעודה אחת כמו בסעודה המפסקת וזה דבר מחודש שלא נזכר כלל בפוסקים.]
אכן שמעתי לכאורה ראיה ברורה שאין איסור בשתיית יין, והוא מברית מילה בתשעה באב שמבואר בשו"ע סימן תקנ"ט סעיף ז' ומבואר שם שמברכין הברכה על כוס ויתן ליולדת לטעום, ולא אשתמיט לחד מן הפוסקים לומר שלא יברכו על היין. ומוכח מזה שבתשעה באב עצמו אין איסור של שתיית יין למי שאינו מתענה.
יסוד השאלה משום שמצינו איסור אכילת בשר ושתיית יין בסעודה המפסקת, ואכ השאלה היא האם גם בתשעה באב עצמו גם כן קיים איסור זה.
[ודרך אגב, ראיתי שיש שחידשו שחולה האוכל בתשעה באב לא יאכל שני תבשילין בסעודה אחת כמו בסעודה המפסקת וזה דבר מחודש שלא נזכר כלל בפוסקים.]
אכן שמעתי לכאורה ראיה ברורה שאין איסור בשתיית יין, והוא מברית מילה בתשעה באב שמבואר בשו"ע סימן תקנ"ט סעיף ז' ומבואר שם שמברכין הברכה על כוס ויתן ליולדת לטעום, ולא אשתמיט לחד מן הפוסקים לומר שלא יברכו על היין. ומוכח מזה שבתשעה באב עצמו אין איסור של שתיית יין למי שאינו מתענה.