הנה ידוע הנאמר בסוף יומא "עבר על עשה ושב אינו זז משם עד שמוחלין לו".
הוה אומר שעל ביטול כל העשין של תורה ומצוות - ניתן תמיד לחזור בתשובה ולקבל סליחה מיידית אפילו בלי לזוז...
לפי זה יוצא שכל עיקרה של תשובת יום הכפורים היא עבור לאוין ולא עבור העשין.
[וכפי שמפורט שם שעל סתם לאוין יו"כ מכפר ועל חייבי כריתות צריך גם ייסורים ועל חילול ה' תשובה וייסורים תולין ומיתה ממרקת]
{קצת פלא שזה נראה קצת פלא, האם זה לא 1+1=2 ? }
הוה אומר שעל ביטול כל העשין של תורה ומצוות - ניתן תמיד לחזור בתשובה ולקבל סליחה מיידית אפילו בלי לזוז...
לפי זה יוצא שכל עיקרה של תשובת יום הכפורים היא עבור לאוין ולא עבור העשין.
[וכפי שמפורט שם שעל סתם לאוין יו"כ מכפר ועל חייבי כריתות צריך גם ייסורים ועל חילול ה' תשובה וייסורים תולין ומיתה ממרקת]
{קצת פלא שזה נראה קצת פלא, האם זה לא 1+1=2 ? }