האם יש קשר בין יום כפור לתשובה על ביטול תורה וביטול מצוות?

אח שלך

משתמש ותיק
הנה ידוע הנאמר בסוף יומא "עבר על עשה ושב אינו זז משם עד שמוחלין לו".
הוה אומר שעל ביטול כל העשין של תורה ומצוות - ניתן תמיד לחזור בתשובה ולקבל סליחה מיידית אפילו בלי לזוז... 

לפי זה יוצא שכל עיקרה של תשובת יום הכפורים היא עבור לאוין ולא עבור העשין. 
[וכפי שמפורט שם שעל סתם לאוין יו"כ מכפר ועל חייבי כריתות צריך גם ייסורים ועל חילול ה' תשובה וייסורים תולין ומיתה ממרקת] 

{קצת פלא שזה נראה קצת פלא, האם זה לא 1+1=2   ? } 
 
חלק עליון תַחתִית