גירושין ושוב נישואין כסגולה לזש"ק - מקור

מחשב מסלול

משתמש רגיל
מסופר על רבי יעקב אבוחצירא שזכה בבנים, אך גירש את אשתו ונשאה כדי שתלד לו גם בנות.
עכ"פ, כך מסופר בספר שיצא ע"י צאצאו רבי דוד אבוחצירא.

מישהו יודע את המקור?

תגלגלו לידי כתבים ישנים מגאון מפורסם מילידי ורבני עיה"ק ירושלים ת"ו שנכתבו לפני כתשעים וחמש שנה (שנת תרע"ו), ומוסבים על תקופה שמלפניה ולפני פניה, יש בהם ידיעות הסטוריות חשובות השופכות אור על מסכת חיים מלאת תוכן שמיימי מחד, אך רצופת ולמודת סבל ויסורים מאידך, בתוככי ירושלים עיה"ק באותם התקופות.

להלן קטע אחד מאותם זכרונות.

כשמלאו לאא"ז ואשתו ארבעים שנה לימי חייהם לא זכו עוד אפילו לבן אחד בר קיימא, כי כל השנים עשר בנים שנולדו להם עד אז נקטפו כולם בעודם באבם ר"ל, כאשר הגיעו לשנה הששית –שביעית לימי חייהם, ולכן התחילו אז לחשוב מחשבות ולטכס עצות ולמצוא תרופה למכתם האנושה. במדינתם היה אז רב אחד (דומני ששמעתי מפיו שהיה הרב ר' בנימין אב"ד דשטויפץ [מח"ס שארית בנימין] ואשר לסוף ימיו עלה ירושלימה ונתקבל שם לד"ץ קבוע ושם מנוחתו כבוד], אשר הרבה נעזרו ונתברכו ע"י ברכתו-תפילתו, והחליטו גם הם ללכת אליו ולשאול עצה מפיו ולקבל ברכה או סגולה מפיו לזה. הודות לגדלותו בתורה יעץ להם עצה נכונה וסגולה בדוקה, והוא שאא"ז הנז' יתן ספר כריתות לאשתו לעיני עשרה אנשים כדין ישראל, ולהנשא עוד הפעם לעיני האנשים האלה בעצמם, וגם את ברכתו לא מנע מהם שיולד להם ולד קיימא, וכמו שניבא להם שהוא יהיה מסדר קידושין אצל הולד אשר יולד.

וכאשר צוה הרב כן עשו וברכתו נתקיימה, וגם מה שהבטיח להם שהוא יהיה המסדר קידושין לבתם נתקיימה בהזדמנות נפלאה מאוד וכו'.


מעניין למצוא מקורות קדומים-מדויקים לאותה סגולה, כמו גם פרטים מחיי 'פועל הישועות' בעל שארית בנימין ותולדותיו. (מתוך הפורום השכן)
 

תולעת ספרים

משתמש ותיק
לי ידוע גם על אחד מגדולי האדמו"רים בדורינו שליט"א שהמתין זמן רב לזש"ק, ונהג כן [אולי בעצתו של בבא סאלי ע"ה] ונפקד.
 

יודי 148

משתמש רגיל
מדרש רבה שיר השירים - פרשה א פסקה ל - נגילה ונשמחה בך תמן תנינן נשא אדם אשה ושהה עמה עשר שנים ולא ילדה אינו רשאי ליבטל אמר רבי אידי מעשה באשה אחת בצידן ששהתה עשר שנים עם בעלה ולא ילדה אתון גבי ר' שמעון בן יוחאי בעיין למשתבקא דין מדין אמר להון חייכון כשם שנזדווגתם זה לזה במאכל ובמשתה כך אין אתם מתפרשים אלא מתוך מאכל ומשתה הלכו בדרכיו ועשו לעצמן י"ט ועשו סעודה גדולה ושכרתו יותר מדאי כיון שנתיישבה דעתו עליו אמר לה בתי ראי כל חפץ טוב שיש לי בבית וטלי אותו ולכי לבית אביך מה עשתה היא לאחר שישן רמזה לעבדיה ולשפחותיה ואמרה להם שאוהו במטה וקחו אותו והוליכוהו לבית אבא בחצי הלילה ננער משנתיה כיון דפג חמריה אמר לה בתי היכן אני נתון אמרה ליה בבית אבא אמר לה מה לי לבית אביך אמרה ליה ולא כך אמרת לי בערב כל חפץ טוב שיש בביתי טלי אותו ולכי לבית אביך אין חפץ טוב לי בעולם יותר ממך הלכו להם אצל רבי שמעון בן יוחאי ועמד והתפלל עליהם ונפקדו ללמדך מה הקדוש ברוך הוא פוקד עקרות אף צדיקים פוקדים עקרות והרי דברים קל וחומר ומה אם בשר ודם על שאמר לבשר ודם שכמותו אין לי חפץ בעולם טוב ממך נפקדו ישראל המחכים לישועת הקב"ה בכל יום ואומרים אין לנו חפץ טוב בעולם אלא אתה עאכ"ו הוי נגילה ונשמחה בך 
 

שייגניסט

משתמש ותיק
יודי 148 אמר:
מדרש רבה שיר השירים - פרשה א פסקה ל - נגילה ונשמחה בך תמן תנינן נשא אדם אשה ושהה עמה עשר שנים ולא ילדה אינו רשאי ליבטל אמר רבי אידי מעשה באשה אחת בצידן ששהתה עשר שנים עם בעלה ולא ילדה אתון גבי ר' שמעון בן יוחאי בעיין למשתבקא דין מדין אמר להון חייכון כשם שנזדווגתם זה לזה במאכל ובמשתה כך אין אתם מתפרשים אלא מתוך מאכל ומשתה הלכו בדרכיו ועשו לעצמן י"ט ועשו סעודה גדולה ושכרתו יותר מדאי כיון שנתיישבה דעתו עליו אמר לה בתי ראי כל חפץ טוב שיש לי בבית וטלי אותו ולכי לבית אביך מה עשתה היא לאחר שישן רמזה לעבדיה ולשפחותיה ואמרה להם שאוהו במטה וקחו אותו והוליכוהו לבית אבא בחצי הלילה ננער משנתיה כיון דפג חמריה אמר לה בתי היכן אני נתון אמרה ליה בבית אבא אמר לה מה לי לבית אביך אמרה ליה ולא כך אמרת לי בערב כל חפץ טוב שיש בביתי טלי אותו ולכי לבית אביך אין חפץ טוב לי בעולם יותר ממך הלכו להם אצל רבי שמעון בן יוחאי ועמד והתפלל עליהם ונפקדו ללמדך מה הקדוש ברוך הוא פוקד עקרות אף צדיקים פוקדים עקרות והרי דברים קל וחומר ומה אם בשר ודם על שאמר לבשר ודם שכמותו אין לי חפץ בעולם טוב ממך נפקדו ישראל המחכים לישועת הקב"ה בכל יום ואומרים אין לנו חפץ טוב בעולם אלא אתה עאכ"ו הוי נגילה ונשמחה בך 
אינו מוכרח שגירשה אלא עשה סעודה לפני שמגרשה כך משמע בהמשך שקם משנתיה ורק היא היתה עימו ואלת''ה יש בזה ייחוד וגם מילות חיבה האסורות אם זה היה אחרי גירושין וצ''ע בפרטים שהיה שם.
עכ''פ לא כ' שגירשה וכן לא כ' שחזר ונשאה. וביותר משמעות המעשה בא לומר שאע''פ שאחרי 10 שנים אינו רשאי ליבטל מפ"ו הנה בגזירת רשב''י נפקדו ובסוף לא ביטל. ודו''ק.
 
 

אי בעית סברא

משתמש רגיל
לי ידוע גם על אחד מגדולי האדמו"רים בדורינו שליט"א שהמתין זמן רב לזש"ק, ונהג כן [אולי בעצתו של בבא סאלי ע"ה] ונפקד.

שמעתי פעם כן על האדמו"ר מבעלזא שאחד המקובלים אמר לו כן מפני שבחתונתו היה מדי פרסום וזה עשה לו העין הרע
 
ואני שמעתי על זוג שנישאו זה לזה ולא זכו להיפקד ואמר אבי הכלה שזה בגלל שלא נתקדשו בטבעת סף המרובעת מבחוץ ועגולה מבפנים במנהג המקובלים.
והסכימו שיגרשה ויחזור וישאנה בטבעת מהודרת.
וכשגרשה סרבה לחזור ולהנשא לו.
 

יעקב יעקב

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
וכשגרשה סרבה לחזור ולהנשא לו.

כך שמעתי על הגרח"ק שליט"א.
שנכנס אליו אחד מהמוני הטרדנים ושאל אותו מדוע אינו מקיים מצות גירושין, ואח"כ שוב מצות קידושין ?
וענה לו הגר"ח [בהומור האופייני לו] "מי אמר שהרבנית תרצה לחזור ולהתקדש לי ? "...
 
חלק עליון תַחתִית