הסתכלות מענינת על האסון

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

כי הם חיינו
הודעות: 590
הצטרף: 08 מאי 2020, 09:34
נתן תודה: 190 פעמים
קיבל תודה: 237 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי כי הם חיינו » 07 מאי 2021, 16:49

בן ראם כתב:
04 מאי 2021, 16:02
מצרף גם קישור לשיעור של הרב פייבלזון על הנושא, מחכים מאד בעיני. בעיקר מדקה 10 בערך.
https://drive.google.com/file/d/16R2jQ_ ... M621z/view
נפלא ביותר
 


חכימא דיהודאי
הודעות: 291
הצטרף: 22 ינואר 2019, 06:56
נתן תודה: 104 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי חכימא דיהודאי » 08 מאי 2021, 23:25

גם ע"ז צריך לחשוב
ירושלים תבעה עלבונה.PNG
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

סמל אישי של משתמש

אברך
הודעות: 2069
הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
מיקום: ישראל
נתן תודה: 1608 פעמים
קיבל תודה: 1169 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי אברך » 08 מאי 2021, 23:26

מי הכותב?


חכימא דיהודאי
הודעות: 291
הצטרף: 22 ינואר 2019, 06:56
נתן תודה: 104 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי חכימא דיהודאי » 08 מאי 2021, 23:29

אברך כתב:
08 מאי 2021, 23:26
מי הכותב?

אין לי מושג


יהודי רציני
הודעות: 726
הצטרף: 13 נובמבר 2019, 00:44
נתן תודה: 147 פעמים
קיבל תודה: 308 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי יהודי רציני » 08 מאי 2021, 23:54

חכימא דיהודאי כתב:
08 מאי 2021, 23:25
גם ע"ז צריך לחשוב
ירושלים תבעה עלבונה.PNG

אפשר להוסיף שלא מקפידים על ענין הקריעה כשמגיעים לכותל.


פותח הנושא
כויסף
הודעות: 34
הצטרף: 24 מרץ 2021, 18:18
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי כויסף » 08 מאי 2021, 23:58

בן ישיבה כתב:
06 מאי 2021, 15:54
לצערי באו אנשי השלטון והפכו זאת ל'אבל לאומי', אנשים באים ומזדהים ומתייחדים עם הנפגעים מדליקים נרות בצורת מגן דוד, וכו' וכו',
למען השם וכי יש לך זלזול גדול מזה בנפגעים, אין לי מילים איך להסביר זאת, אך ידוע כי הציונים ניצלו את מלחמת העולם השניה לקבל הכרה מהעולם במעשיהם וכדבריהם רק בדם תהיה לנו הארץ, עפ"ל. לצערינו אותו דפוס פעולה חוזר על עצמו, גם בזה ניצול ציני של דם ישראל להכרה מהעולם, כאשר ראש הכופרים ושותפיו מתגאים על ראש ממשלה פלוני ששלח לו הודעת ניחומים וכו' הכל לקבל הכרה וחיזוק למעמדו,
חוץ ממה שעצם ההתייחדות ואבל לאומי הוא תרבות גוי ולא שייך כלל לעם ישראל,
אף אחד לא בא להגדיר את האבל שלנו הציבור החרדי ע"י יום אבל
ואם אתה נגד סולידריות גם בכללי זה לא קשור לנושא


פותח הנושא
כויסף
הודעות: 34
הצטרף: 24 מרץ 2021, 18:18
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי כויסף » 09 מאי 2021, 00:10

יוסיאניב כתב:
07 מאי 2021, 03:26
בלת"ק

בלי לחפש אשמים חלילה וכו'

אמרתי ברמז קל, שאם ניקח את המילה "הטורים"  ונוריד את ראש המילה האות ה' ואת סוף המילה האות מ' = יצא לנו מ"ה (=45) כמנין הרוגי האסון רח"ל

לרמז לנו שאם נוריד קצת את ה"טורים" שיש לנו כל אחד ואחד בעניינו הוא אז לא יקרה דבר כזה שוב.

כמובן שהכל ברמז גמור ואין להצביע על סיבה זו או אחרת לביאור האסון כמובן ואכמ"ל.

רק נקח את הדברים וכל אחד יתחזק מהם (או שלא, זה לא תחום אחריותי)
מ"ה הקשר???????????
ולא הוספתי אותיות ולא שיניתי כמלוא נימה


יוספזון
הודעות: 1756
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 287 פעמים
קיבל תודה: 706 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי יוספזון » 10 מאי 2021, 14:09

חכימא דיהודאי כתב:
08 מאי 2021, 23:25
גם ע"ז צריך לחשוב
ירושלים תבעה עלבונה.PNG
קשקוש בגרוש.
מי שהיה באותו מעמד, יודע, שדוקא בעקבות השעה, בחצות הלילה, נאמרו ברבים כמה מהפיוטים המוכרים, כמו 'ועיר האלוקים מושפלת עד שאול תחתיה' ועוד. 
וידוע הסיפור על אותו מקובל שאמר 'נחם' בל"ג בעומר, ונענש על כך. כמובא בכתבי תלמידי האר"י הק'.
ולמה אף אחד לא עורר על כך, שהקימו את הישיבות המפורסמות בבני ברק, במקום בירושלים, ולמה אין כאן תביעת עלבון יירושלים? ולמרות שזה כבר צורם,  אזכיר שוב ושוב, למה כשיוצאים לבין הזמנים, ועוזבים את ירושלים בהמוניהם, אין עלבון ירושלים?


 


סנגורן של ישראל
הודעות: 1198
הצטרף: 30 ספטמבר 2020, 21:16
נתן תודה: 1114 פעמים
קיבל תודה: 302 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי סנגורן של ישראל » 10 מאי 2021, 20:03

קיבלתי. מהרב ישראל מאיר גלינסקי. 
הקושי לשתוק ומה בכל זאת המסקנה.docx
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


מתלבט
הודעות: 211
הצטרף: 17 יולי 2019, 14:17
נתן תודה: 132 פעמים
קיבל תודה: 81 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי מתלבט » 11 מאי 2021, 23:41

ברצוני להעלות עוד נקודה מענינת שתפס אותי,
והיא האמונה של עם ישראל שבלטה באירוע זה ביותר הרי עשרות משפחות ישבו שבעה, על מחמד עינם,
הרבה מהם נראים כסתם פשוטי עמך, אך המעניין כי מכולם בלטה וצעקה זעקת האמונה ועוז רוחם, ע"י קבלת הדין באהבה,
לי זה תפס ביותר,
כמדומני כי היה זה מעמד קידוש השם ביותר אשר הדהד בכל העולם כולו


מסתפינא
הודעות: 237
הצטרף: 21 אוקטובר 2020, 16:54
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 165 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי מסתפינא » 12 מאי 2021, 21:44

ידידיה כתב:
06 מאי 2021, 16:21
בן ישיבה כתב:
06 מאי 2021, 15:54
ידוע כי ר' שמעון בר יוחאי דיבר על מלכות הרשעה כי כל מה שעושים הם לטובתם, גם מה שנראה על פניו שעושים לטובת הציבור, ועל זה הוצרך להתחבא בתוך המערה,
לצערינו מלכות הרשעה כיום אותו דבר, אך מפעם לפעם הם עושים דברים אשר על פניו נראה כי כוונתם לשרתינו, אך עלינו לדעת את האמת כי לא זו כוונתם, זכורני כי פעם כאשר עיריית ירושלים שיפצו את רחוב עמוס בירושלים, וכידוע בתקופת השיפוצים נגרם סבל לתושבים הן מרעש העבודות והן מהלכלוך וכו', לאחר השיעור דיבר רבינו מו"ר הגרמ"ד הלוי זי"ע בכאב ואמר כי כל המטרה שלהם בשיפוצים הוא להפריע לתושבים, כאשר ידוע להם כי יש אברכי כוללים שרוצים לנוח בשעות הצהריים כדי שיוכלו ללמוד אחה"צ לכן הם עושים שיפוצים להפריע לאברכים לנוח כדי שלא יוכלו ללמוד, רבינו האריך על כך בכאב, לאחר מכן נכנסתי אל רבינו ושאלתי אותו, האם עד כדי כך, הרי סוף כל סוף יש להם מדינה ועליהם לדאוג לתיקונה, הוציא רבינו מסכת אבות והראה לפע' רבינו יונה והרמב"ם גבי הוי דן לכף זכות, כי לרשע צריך לדון לחוב אף באין צד חוב, והוסיף לי רבינו וכי כוונת הרמב"ם ורבינו יונה לרמות את עצמינו, אלא הכוונה כי זו היא באמת כוונתם לרע,
כלפי מה הדברים אמורים כלפי ההשתמשות עם המשטרה ושלוחי השלטון בהילולת הרשב"י, הרי אין ספק כי מטרתם לרע,
שכחת לכתוב שמי שמאמין שהעירייה עושה שיפוצים כדי להפריע לו ללמוד מקיים גם המ"ע דוהיית משוגע.
מצד דיני לה"ר אסור להאמין למה שאתה מספר על הגרמ"ד, ואין צורך לומר שברמב"ם ורבינו יונה לא כתוב מה שאתה כותב בשמם.
תעשה העתק הדבק, ותוסיף את זה בהערה על הגמרא סיפור דרשב"י במה שאמר על הרומיים.
 


מסתפינא
הודעות: 237
הצטרף: 21 אוקטובר 2020, 16:54
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 165 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי מסתפינא » 12 מאי 2021, 21:49

חכימא דיהודאי כתב:
08 מאי 2021, 23:25
גם ע"ז צריך לחשוב
ירושלים תבעה עלבונה.PNG

יש ביטוי ידוע "ווען מען וועט דיר שמייסען פאר דעם, זאלסטו וויסען אז דו שטייסט שוין גוט..."

נראה שהכותב ס"ל שדורנו כדורו של חזקיה, אין פרץ ואין יוצאת, הכל על מקומו, ורק על קדושת ירושלים הגיעה חרון אף גדול ונורא כזה.
 


אבי חי
הודעות: 2506
הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
נתן תודה: 332 פעמים
קיבל תודה: 973 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי אבי חי » 12 מאי 2021, 22:05

מסתפינא כתב:
12 מאי 2021, 21:44
תעשה העתק הדבק, ותוסיף את זה בהערה על הגמרא סיפור דרשב"י במה שאמר על הרומיים.
מה הקשר?

יכול מר לחלוק עניינית, אבל פשוט שאין בדל של ראיה משם.

לגוש"ע, אכן הדברים כפי שצוטטו תמוהים.


מסתפינא
הודעות: 237
הצטרף: 21 אוקטובר 2020, 16:54
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 165 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי מסתפינא » 13 מאי 2021, 10:41

אבי חי כתב:
12 מאי 2021, 22:05
יכול מר לחלוק עניינית, אבל פשוט שאין בדל של ראיה משם.
זה לא רק ראיה, זה פשוט הוראה למעשה איך אנחנו צריכים להתייחס להדברים ה"טובים" שהרשעים עושים "בשבילנו".


אבי חי
הודעות: 2506
הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
נתן תודה: 332 פעמים
קיבל תודה: 973 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי אבי חי » 13 מאי 2021, 10:46

מסתפינא כתב:
13 מאי 2021, 10:41
אבי חי כתב:
12 מאי 2021, 22:05
יכול מר לחלוק עניינית, אבל פשוט שאין בדל של ראיה משם.
זה לא רק ראיה, זה פשוט הוראה למעשה איך אנחנו צריכים להתייחס להדברים ה"טובים" שהרשעים עושים "בשבילנו".
כשיש שני צדדים להסתכל.

גם פה אפשר לשמוע שצריך להסתכל על השיפוצים בתור מסע יחצנות של ראש העיר או משהו בסגנון, אבל לומר שעושים את זה בשביל להפריע למנוחת הצהריים של אברכי הכוללים כדי שהלימוד בסדר ב' יהיה פחות, זה תמוה מאד מאד.
(גם על ההגדרה של 'רשעים' כלפי הפקידים הטכניים בעירייה בירושלים יש מה לדון, אבל אפשר לשמוע את הצד הזה)
 


ידידיה
הודעות: 332
הצטרף: 27 אוקטובר 2016, 16:11
נתן תודה: 69 פעמים
קיבל תודה: 119 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי ידידיה » 13 מאי 2021, 13:24

אבי חי כתב:
13 מאי 2021, 10:46
מסתפינא כתב:
13 מאי 2021, 10:41
אבי חי כתב:
12 מאי 2021, 22:05
יכול מר לחלוק עניינית, אבל פשוט שאין בדל של ראיה משם.
זה לא רק ראיה, זה פשוט הוראה למעשה איך אנחנו צריכים להתייחס להדברים ה"טובים" שהרשעים עושים "בשבילנו".
כשיש שני צדדים להסתכל.
יתרה מזו,
א. שם יש רק צד אחד להסתכל, וכי היה אדם בעולם שחשב שהרומאים הגיעו עד ארץ ישראל וכבשו אותה כדי לפתח בה את הכלכלה והתחבורה? ודאי גם הרומאים בינם לבין עצמם היו מודים שעשו כן לצורך עצמם, אבל לא הרשו ליהודים לדבר על זה. משא"כ הכא שאין אדם בעולם שיאמר שעושים כדי להרע [אמנם יתכן שעושים שלא לשמה].
ב. גם רשב"י לא אמר שעשו כדי להרע אלא שעשו לטובת עצמם, שזה דבר שאין בו פסול.
ג. שם מדובר בגויים שיש לא תחנם וכאן ביהודים, אף אם הם רשעים.

ואדרבא, הרי ר' יהודה שם שיבח את מלכות רומי, ויש לומר שלא נחלק עליו רשב"י אלא משום הטעמים הנ"ל אבל בנידו"ד היה נוהג כר' יהודה.
 


כי הם חיינו
הודעות: 590
הצטרף: 08 מאי 2020, 09:34
נתן תודה: 190 פעמים
קיבל תודה: 237 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי כי הם חיינו » 13 מאי 2021, 13:47

מסתפינא כתב:
12 מאי 2021, 21:44
ידידיה כתב:
06 מאי 2021, 16:21
בן ישיבה כתב:
06 מאי 2021, 15:54
ידוע כי ר' שמעון בר יוחאי דיבר על מלכות הרשעה כי כל מה שעושים הם לטובתם, גם מה שנראה על פניו שעושים לטובת הציבור, ועל זה הוצרך להתחבא בתוך המערה,
לצערינו מלכות הרשעה כיום אותו דבר, אך מפעם לפעם הם עושים דברים אשר על פניו נראה כי כוונתם לשרתינו, אך עלינו לדעת את האמת כי לא זו כוונתם, זכורני כי פעם כאשר עיריית ירושלים שיפצו את רחוב עמוס בירושלים, וכידוע בתקופת השיפוצים נגרם סבל לתושבים הן מרעש העבודות והן מהלכלוך וכו', לאחר השיעור דיבר רבינו מו"ר הגרמ"ד הלוי זי"ע בכאב ואמר כי כל המטרה שלהם בשיפוצים הוא להפריע לתושבים, כאשר ידוע להם כי יש אברכי כוללים שרוצים לנוח בשעות הצהריים כדי שיוכלו ללמוד אחה"צ לכן הם עושים שיפוצים להפריע לאברכים לנוח כדי שלא יוכלו ללמוד, רבינו האריך על כך בכאב, לאחר מכן נכנסתי אל רבינו ושאלתי אותו, האם עד כדי כך, הרי סוף כל סוף יש להם מדינה ועליהם לדאוג לתיקונה, הוציא רבינו מסכת אבות והראה לפע' רבינו יונה והרמב"ם גבי הוי דן לכף זכות, כי לרשע צריך לדון לחוב אף באין צד חוב, והוסיף לי רבינו וכי כוונת הרמב"ם ורבינו יונה לרמות את עצמינו, אלא הכוונה כי זו היא באמת כוונתם לרע,
כלפי מה הדברים אמורים כלפי ההשתמשות עם המשטרה ושלוחי השלטון בהילולת הרשב"י, הרי אין ספק כי מטרתם לרע,
שכחת לכתוב שמי שמאמין שהעירייה עושה שיפוצים כדי להפריע לו ללמוד מקיים גם המ"ע דוהיית משוגע.
מצד דיני לה"ר אסור להאמין למה שאתה מספר על הגרמ"ד, ואין צורך לומר שברמב"ם ורבינו יונה לא כתוב מה שאתה כותב בשמם.
תעשה העתק הדבק, ותוסיף את זה בהערה על הגמרא סיפור דרשב"י במה שאמר על הרומיים.

הויכוח בין ר' יהודה לרשב"י לכוארה הוא האם מגיע לרומאיים יש"כ על המע"ט שלהם, שעשו לצורך עצמם אבל יש בהם תועלת לכלל ישראל,
וזה לא קשור כלל לנידון כאן
 


מוישלה הכהן
הודעות: 45
הצטרף: 05 אפריל 2021, 15:07
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 6 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי מוישלה הכהן » 13 מאי 2021, 13:55

ויאמר לא אשחית אם אמצא שם ארבעים וחמישה
ויאמר לא אשחית אם אמצא בגימטרייה יום ל"ג עמר תשפ"א
שם תחילת השם שמעון
מי יודע איזו רעה נמנעה בזכות 45 קרבנות הציבור....
אבא רחמינו כרחם אב על בנים בגימ' תשפ"א


יהודה יעקבזון
הודעות: 751
הצטרף: 27 יולי 2020, 20:14
נתן תודה: 380 פעמים
קיבל תודה: 474 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי יהודה יעקבזון » 13 מאי 2021, 15:02

סנגורן של ישראל כתב:
10 מאי 2021, 20:03
קיבלתי. מהרב ישראל מאיר גלינסקי. 
הקושי לשתוק ומה בכל זאת המסקנה.docx

הער זאגט גוט!!

יש"כ.


מנההרניק
הודעות: 20
הצטרף: 21 דצמבר 2020, 21:10
נתן תודה: 8 פעמים
קיבל תודה: 8 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי מנההרניק » 23 מאי 2021, 04:17

אלי פלדמן כתב:
04 מאי 2021, 16:28
לבי במערב כתב:
04 מאי 2021, 16:11
אלי פלדמן כתב:
04 מאי 2021, 15:59
וצריך להפסיק את תרבות הדחיפות
יתכן ומסתבר, אך למאורע הנדון אין קשר לנושא.

אני אכתוב כאן דבר קשה אבל אני חושב שהוא נכון, וחכם הוא מי שיודע להקשיב לביקורת
אם היו בשביל האסון דת"ל או חילונים ע"פ דרך הטבע האירוע לא היה מסתיים בצורתו הנוכחית, אני די בטוח בזה
 
מוחל וסולח כתב:
04 מאי 2021, 17:15
אלי פלדמן כתב:
04 מאי 2021, 16:28
לבי במערב כתב:
04 מאי 2021, 16:11

יתכן ומסתבר, אך למאורע הנדון אין קשר לנושא.

אני אכתוב כאן דבר קשה אבל אני חושב שהוא נכון, וחכם הוא מי שיודע להקשיב לביקורת
אם היו בשביל האסון דת"ל או חילונים ע"פ דרך הטבע האירוע לא היה מסתיים בצורתו הנוכחית, אני די בטוח בזה
יתכן שאותם דת"ל וחילוניים, היו מזהים בכניסה למעבר שישנה בעיה, לכן היו נסוגים או לא נכנסים. עניין של ידע, והבנה פשוטה שדוחס זה סכנה.
חרדי רגיל שלא למד ליבה, אולי הוא יודע במוח שלו, שזה מסוכן, אך לא מבין את זה. ולכן גם כשהוא רואה עומס הוא לא מבין מה יכולות להיות ההשלכות.

ואף שכבר כתבתי באשכול אחר שיש מה לתקן בדבר זה. (בעניין הדחיפות)
מה שהתרחש במירון, אינו עניין לזה. ויש בזה משום הוצאת לעז על הרוגי ופצועי מירון.
 
ואבאר: מי שיודע קצת הנדסה מבין איך מצב כזה יכול להיווצר ללא כל דחיפה.

ואנסה להמשיל את הדבר (לא המשל הכי מתוחכם, חשבתי להמשיל למים, אך גם לזה צרך קצת ידע בפיזיקה) לכביש סואן ובו ארבעה נתיבים, כאשר בבת אחת הוא נהפך לשני נתיבים בלבד.
דבר ראשון המכוניות תצמצמנה מגע ביניהן מהצדדים, וכאשר ישנה כמות מעבר ליכולת הכלה מסויימת, אזי הלחץ מתנקז כלפי פנים.

ובלי שאתה מתכנן אתה מוצא את עצמך, צמוד לאלו מצידך, ואז בבת אחת הדוחק הזה דוחף אותך קדימה, ללא שליטה של בן אנוש. זהו כח פיזיקלי.

ולכן מה שרואים בוידאו זה תשפוכת אנשים במורד ללא כל שליטה, זה לא דחיפה. (אולי בתוך המערבולת הזו אנשים דוחפים, לפה, לשם, כדי לרווח להם מהלחץ)

ההוכחה היא, הרי כל המהנדסים שאמורים לאשר כאלו מקומות, לא למדו אנתרופולגיה, אלא למדו פיזיקה, מתמטיקה, וסטטיסטיקה.
הרי הם מתכננים את השטח לא לפי תרבות הדחיפות, אלא לפי מתמטיקה ופיזיקה פשוטה!!!


ונודע שישנו דו"ח של שירותי הכבאות שהכתיבו תנאים למקום, כמה יציאות אמורות להיות לכזה סדר גודל שטח, לפי כמות האנשים ששוהים בו.
לפי הדו"ח היו אמורים להיות 4 פתחים כאשר איזור זה יאכלס 9000 איש.
כלומר שאם היו שם לפי מה שמדברים כ 15000 איש, הרי שגם 4 יציאות היוו סכנה נוראית.
וזה לא בגלל הדחיפות, אלא בגלל מתמטיקה ופיזיקה די פשוטה.

ורק לידיעה.
העומס ברחבה למעלה, הוא זה שגרם את העומס ביציאה,

היה דוחק ברחבה עצמה שאילצה אנשים לנוע לעבר היציאה, אך כיון שכל הרחבה היתה עמוסה, וגם איזור הגישה ליציאה היתה עמוסה, אנשים לא ידעו/ראו/הרגישו לקראת מה הם הולכים. כי לא חשו שינוי בלחץ בכניסה למעבר, יותר מאשר ברחבה.

ההבדל היה, שגלי הדחף/ההלם דחפו את האנשים ברחבה ימינה ושמאלה, ולזה היה עוד מקום כמו לערבב בקבוק מים. לעומת זאת, בתוך המעבר, גלי ההלם נתקלו בקירות שהחזירו את ההדף/ההלם חזרה אל תוך השביל. ולא היה מוצא בקצה. ששם היה צוואר בקבוק.

תרשו לי להביא דוגמאות משלושת העשורים האחרונים מאירועי דוחק ורמיסה שארעו במכה, בשבוע החאג'.
מקום בו מגיעים כמה מליונים בתוך שבוע אחד. והכל מאורגן שם ברמה עולמית. מצלמות, אלפי!!! סדרנים. מצלמה כל כמה מטרים.
אדם שזורק פיסת נייר, תוך כמה דקות מעוכב, ומועף ללא אומר ודברים מאיזור מסגד אל חראם ומבנה הכעבה העצום שם.
ובכל אופן,
ב 1990 נהרגו שם כמעט 1500 איש.
ב 2006 נהרגו מעל 300 איש.
ב 2015 נהרגו יותר מ 2000 איש.

ולכל המלעיזים על אחינו ההרוגים והפצועים במירון
בבקשה. ערך "תדחוקת קהל" ב'המכלול'.

https://www.hamichlol.org.il/%D7%AA%D7% ... 7%94%D7%9C

ולהבא, כדי שכל אדם יוכל לשפוט אם הוא בסכנה או לא, הנה הציטוט הבא:

קיים סיכון של מחיצה כאשר צפיפות הקהל עולה על ארבעה אנשים למ"ר. (הערה שלי, הסכנה היא גם ללא דחיפות)
עבור אדם בקהל, סימן סכנה, ואזהרה לצאת מהקהל במידת האפשר, היא התחושה של מגע מכל ארבעת צדדיו.
אזהרה מאוחרת יותר, חמורה יותר, היא כאשר מרגישים גלי הלם שעוברים בין הקהל, בגלל אנשים מאחור שדוחפים
(הערה שלי: ונדחפים) קדימה ולאנשים בחזית אין לאן ללכת.

קית' סטיל מקבוצת הנדסת בטיחות באש מאוניברסיטת גריניץ' אמר:
"היה מודע לסביבתך. הסתכל קדימה. הקשב לרעש הקהל. אם אתה מתחיל למצוא את עצמך בתוך נחשול המוני, המתן עד שיגיע ההדף, לך איתו ותנוע לצדדים. המשך לנוע איתו ולצדדים, איתו ולצדדים"



לא ידעתי עד היכן מגיעה הנחיתות והאמונה ב'כל מי שאינו חרדי' -
כבודו באמת משוכנע שחילוני ממוצע יודע את כל הנכתב, שם לב במציאות כשזה קורה ואז עוצר את עצמו ואת כולם ומשנה גישה ?
במיוחד אהבתי את הנאיביות בציטוט -

להבא, כדי שכל אדם יוכל לשפוט אם הוא בסכנה או לא, הנה הציטוט הבא:
קיים סיכון של מחיצה כאשר צפיפות הקהל עולה על ארבעה אנשים למ"ר. (הערה שלי, הסכנה היא גם ללא דחיפות)
עבור אדם בקהל, סימן סכנה, ואזהרה לצאת מהקהל במידת האפשר, היא התחושה של מגע מכל ארבעת צדדיו.
אזהרה מאוחרת יותר, חמורה יותר, היא כאשר מרגישים גלי הלם שעוברים בין הקהל, בגלל אנשים מאחור שדוחפים
(הערה שלי: ונדחפים) קדימה ולאנשים בחזית אין לאן ללכת.
קית' סטיל מקבוצת הנדסת בטיחות באש מאוניברסיטת גריניץ' אמר:
"היה מודע לסביבתך. הסתכל קדימה. הקשב לרעש הקהל. אם אתה מתחיל למצוא את עצמך בתוך נחשול המוני, המתן עד שיגיע ההדף, לך איתו ותנוע לצדדים. המשך לנוע איתו ולצדדים, איתו ולצדדים"


נשמע שכבודו לא משתתף אף פעם בשום אירוע המוני שהוא ובמיוחד לא חרדי - באמת מצופה מאדם החש במגע מכל צדדיו פשוט לצאת ?
הייתי בעשרות מקומות שהיה 'גלי הלם' ובאף אחד מהם לא היו מתים או פצועים ואפילו לא איבוד הכרה 
וממש שימח אותי התוכנית מילוט דרך הצדדים - אני בטוח שכל מי שמת במירון לו רק היה יודע את הכלל הנ"ל היה נשאר חי

 


מוחל וסולח
הודעות: 758
הצטרף: 23 יולי 2018, 12:02
נתן תודה: 477 פעמים
קיבל תודה: 223 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הסתכלות מענינת על האסון

שליחה על ידי מוחל וסולח » 23 מאי 2021, 10:25

מנההרניק כתב:
23 מאי 2021, 04:17
אלי פלדמן כתב:
04 מאי 2021, 16:28
לבי במערב כתב:
04 מאי 2021, 16:11
 
מוחל וסולח כתב:
04 מאי 2021, 17:15
 

לא ידעתי עד היכן מגיעה הנחיתות והאמונה ב'כל מי שאינו חרדי' -
כבודו באמת משוכנע שחילוני ממוצע יודע את כל הנכתב, שם לב במציאות כשזה קורה ואז עוצר את עצמו ואת כולם ומשנה גישה ?
במיוחד אהבתי את הנאיביות בציטוט -

להבא, כדי שכל אדם יוכל לשפוט אם הוא בסכנה או לא, הנה הציטוט הבא:
קיים סיכון של מחיצה כאשר צפיפות הקהל עולה על ארבעה אנשים למ"ר. (הערה שלי, הסכנה היא גם ללא דחיפות)
עבור אדם בקהל, סימן סכנה, ואזהרה לצאת מהקהל במידת האפשר, היא התחושה של מגע מכל ארבעת צדדיו.
אזהרה מאוחרת יותר, חמורה יותר, היא כאשר מרגישים גלי הלם שעוברים בין הקהל, בגלל אנשים מאחור שדוחפים
(הערה שלי: ונדחפים) קדימה ולאנשים בחזית אין לאן ללכת.
קית' סטיל מקבוצת הנדסת בטיחות באש מאוניברסיטת גריניץ' אמר:
"היה מודע לסביבתך. הסתכל קדימה. הקשב לרעש הקהל. אם אתה מתחיל למצוא את עצמך בתוך נחשול המוני, המתן עד שיגיע ההדף, לך איתו ותנוע לצדדים. המשך לנוע איתו ולצדדים, איתו ולצדדים"


נשמע שכבודו לא משתתף אף פעם בשום אירוע המוני שהוא ובמיוחד לא חרדי - באמת מצופה מאדם החש במגע מכל צדדיו פשוט לצאת ?
הייתי בעשרות מקומות שהיה 'גלי הלם' ובאף אחד מהם לא היו מתים או פצועים ואפילו לא איבוד הכרה 
וממש שימח אותי התוכנית מילוט דרך הצדדים - אני בטוח שכל מי שמת במירון לו רק היה יודע את הכלל הנ"ל היה נשאר חי
כאשר מישהו חולק עלי, אני לא מקשיב רק לטענות, אלא מנסה להבין איפה אנחנו שונים בתפיסת המציאות, שהיא מובילה לאי הבנות ומחלוקות.

ולכן אתייחס לטריגר בתגובתך, וממילא כל הטענות, אינן.

ואני אשאל, מדוע כתבת על נחיתות?
האם אתה מרגיש נחיתי לאור מה שכתבתי?

אני מדבר על מציאות. אנחנו יודעים דברים שהם לא יודעים. והם יודעים דברים שאנחנו לא יודעים. זה לא אומר שהם יותר חכמים, וזה לא אומר שאנחנו טיפשים.
ברור לבחור חילוני שהוא לא יוצא למסלול במדבר עם נעלי שבת, משא"כ לגבי בחור חרדי, שזה כלל לא ברור.  האם המסקנה היא שהחילוני יותר טוב?
הרופא שאתה הולך אליו, הוא חרדי או לא?
נהג האוטובוס שלך, הוא חרדי או לא?
מי שבנה והינדס את הבניין בו אתה גר, חרדי או לא?
האם בגלל התשובות לשאלות הללו, יש מקום לרגשי נחיתות?

טענה מוזרה!!

ולכן, אתייחס לכל מה שכתבת בתגובה, כתוצאה של פרשנות רגשית, והיא שלך בלבד.
ולכן הצורך שלי לענות לשאר דבריך, מתייתר.
ברצונך, תפתח את הקישור שהעליתי, ואם אין ברצונך אז לא.
ואם יש לך מחלוקת עם קית' סטיל מקבוצת הנדסת בטיחות באש מאוניברסיטת גריניץ'. ואתה רוצה להתייחס אל דבריו כנאיביות. זה בסדר גמור. זכותך.
ואם ברצונך, להתייחס לאזהרה אישית, כפתרון קבוצתי, זוהי גם זכותך.
ואם אתה נוסע בפזיזות בכביש וטרם פגעת/נפגעת, ובגלל זה אתה מתכנן להמשיך לנהוג כך, זוהי גם זכותך.(?)
אבל באמת שזה לא מגיע לך. מגיע לך יותר.
אינך צריך לחוש חגב.

אל נא תהי מריבה ביני ובינך.


 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה
  • הסתכלות על התקופה המלכת ה'
    על ידי ברל » 18 ספטמבר 2020, 02:31 » ב בית המדרש
    1 תגובות
    86 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי רוצה להיות טוב
    18 ספטמבר 2020, 02:49
  • שאלה מאד מענינת בתרגום אונקלוס.
    על ידי יצחק ב » 18 אוקטובר 2020, 22:54 » ב נח
    9 תגובות
    121 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי מ.ה.
    19 אוקטובר 2020, 00:07
  • טבלה מענינת
    על ידי אברך » 25 אוקטובר 2020, 01:06 » ב בית המדרש
    4 תגובות
    171 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי כי מציון
    25 אוקטובר 2020, 07:35
  • הליכה בראש מורם, לצורך הסתכלות בדבר גבוה
    על ידי חייל של הרבי » 25 נובמבר 2020, 13:15 » ב הלכה ומנהג
    9 תגובות
    185 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי לישועתך קויתי השם
    25 נובמבר 2020, 19:47
  • ידיעה מענינת מהספר פחד יצחק על ליל פסח
    על ידי קפלן » 07 מרץ 2021, 22:40 » ב פסח
    31 תגובות
    535 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי סופר-סתם
    15 מרץ 2021, 20:55

חזור אל “אקטואליה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: מודים דרבנן | 11 אורחים