רק לאחר שתציע את המקורות יהיה אפשר לעשות סדר בבלגן..אור החכמה אמר:עד כה מצאתי מקורות לכאן ולכאן, ואשמח אם מישהו יוכל לעשות לי קצת סדר בעניין.
תודה רבה.
אתה צודק, אלא שאינם תחת ידי, רובם מן הזיכרון.רבינא אמר:רק לאחר שתציע את המקורות יהיה אפשר לעשות סדר בבלגן..אור החכמה אמר:עד כה מצאתי מקורות לכאן ולכאן, ואשמח אם מישהו יוכל לעשות לי קצת סדר בעניין.
תודה רבה.
שמעתי פעם בשם החת"ס כך (ואולי הוא נמצא במקורותיך כבר), שהוא משום שיש לנו צומות קבועים, וכן כל דיני המאכלות האסורים שדורות על דורות לא אכלו, ועוד (לא זוכר במדוייק את הניסוח. מי שמכיר שיתקן אותי).אור החכמה אמר:עד כה מצאתי מקורות לכאן ולכאן, ואשמח אם מישהו יוכל לעשות לי קצת סדר בעניין.
תודה רבה.
לא צריך לכתוב מילה מילהאור החכמה אמר:אתה צודק, אלא שאינם תחת ידי, רובם מן הזיכרון.רבינא אמר:רק לאחר שתציע את המקורות יהיה אפשר לעשות סדר בבלגן..אור החכמה אמר:עד כה מצאתי מקורות לכאן ולכאן, ואשמח אם מישהו יוכל לעשות לי קצת סדר בעניין.
תודה רבה.
אהרן פישר אמר:חת"ס בתשובה?
אור החכמה אמר:עד כה מצאתי מקורות לכאן ולכאן, ואשמח אם מישהו יוכל לעשות לי קצת סדר בעניין.
תודה רבה.
לדעתי זה בכלל לא מגוחך.רבינא אמר:לא צריך לכתוב מילה מילהאור החכמה אמר:אתה צודק, אלא שאינם תחת ידי, רובם מן הזיכרון.רבינא אמר:רק לאחר שתציע את המקורות יהיה אפשר לעשות סדר בבלגן..
אבל קצת מגוחך לבקש סדר על בלגן שלא נראה
ידוע בשם החתם סופר שכתב שאין ללמוד ממה שלא מזיק לגוי שלא יזיק ליהודי, שבשרם בשר חמורים
כמעיין המתגבר אמר:אור החכמה אמר:עד כה מצאתי מקורות לכאן ולכאן, ואשמח אם מישהו יוכל לעשות לי קצת סדר בעניין.
תודה רבה.
אין שום הבדל. נקודה.
רבינא אמר:ידוע בשם החתם סופר שכתב שאין ללמוד ממה שלא מזיק לגוי שלא יזיק ליהודי, שבשרם בשר חמורים
לדעתך וודאי שלאאור החכמה אמר:לדעתי זה בכלל לא מגוחך.רבינא אמר:לא צריך לכתוב מילה מילהאור החכמה אמר:אתה צודק, אלא שאינם תחת ידי, רובם מן הזיכרון.
אבל קצת מגוחך לבקש סדר על בלגן שלא נראה
ידוע בשם החתם סופר שכתב שאין ללמוד ממה שלא מזיק לגוי שלא יזיק ליהודי, שבשרם בשר חמורים
אבל אנסה למצוא את המקורות שאני מתכוון אליהם.
שו"ת חתם סופר חלק ב (יורה דעה) סימן קעה ד"ה והנה הב"חבשלמא אמר:אהרן פישר אמר:חת"ס בתשובה?
יו"ד שלו
בהרבה ספרים מובא גם הענין של ל"א שיניםכמעיין המתגבר אמר:אין שום הבדל. נקודה.
בשלמא אמר:בהרבה ספרים מובא גם הענין של ל"א שיניםכמעיין המתגבר אמר:אין שום הבדל. נקודה.
בהרבה ספרים מובא ואינו נכון כלל.בשלמא אמר:בהרבה ספרים מובא גם הענין של ל"א שיניםכמעיין המתגבר אמר:אין שום הבדל. נקודה.
אמר לי פעם רופא שיניים שעל הגולגולות שהוא עשה את הסטז' לא היה שינויכמעיין המתגבר אמר:בדברים כאלו איני סומך על זה כי החוש מכחיש.
כמעיין המתגבר אמר:אור החכמה אמר:עד כה מצאתי מקורות לכאן ולכאן, ואשמח אם מישהו יוכל לעשות לי קצת סדר בעניין.
תודה רבה.
אין שום הבדל. נקודה.
וכן משמע בש''ס בשבת ש''ז של ישראל במעי גויה, גויים דחביל גופייהו כי אכלי שקצים ורמשים, משמע דזה דוקא באכלי.
אהרן פישר אמר:האם זה לא תוס' שמזכיר גם דאגה על מצוות חולל שינוי בהגופים? אולי אני מערבב עם הסברא של מצווה ועושה
עץ פרי אמר:בהרבה ספרים מובא ואינו נכון כלל.בשלמא אמר:בהרבה ספרים מובא גם הענין של ל"א שיניםכמעיין המתגבר אמר:אין שום הבדל. נקודה.
גם כל הרפואה שבידינו היא ע"פ ניסויים
רובם ככולם נעשו על גויים בארצות שונות
והמציאות מוכיחה שאין הבדל.
עיין בסי' של"ו שהזכרתי לעיל שם הוא מתיר ניתוחי פגרי גויים בעיקר כי אין לגופם יחס אל הנשמה וממילא הם פגריםאהרן פישר אמר:ומתיר ניתוח מתים על סמך זה
כמעיין המתגבר אמר:אהרן פישר אמר:האם זה לא תוס' שמזכיר גם דאגה על מצוות חולל שינוי בהגופים? אולי אני מערבב עם הסברא של מצווה ועושה
זו סוגיא ערוכה בשבת.
אמנם הש''ס רק אומר כן בספק, ועוד זה לא מיקרי שינוי גוף אלא הכלל שמי שדואג חם גופו וישראל דואגים אבל אם ישראל לא ידאגו לא יהיה גופם חם, וכן על גוי שאוכל שקצים בסוגיא שם, וזה לא מיקרי שינוי הגוף כי המעשה שונה ולא הגוף, דרך משל זה כמו שנאמר שגוף היהודי שונה מהגוי בפסח כי יש בתוך מעיו מצות, זה מגוחך כי זה שינוי במעשה וממילא זו התוצאה הזמנית אבל אין שינוי בעצמותו, ושינוי השיניים כמדומני שהוא דברי חלומות.
מה אעשה שהרפואה שבכל יום ויום מכחישתואהרן פישר אמר:החת"ס חולק עליך ומתיר ניתוח מתים על סמך זה. (לא ביחס להשיניים אלא שאין הקש מוכרחת בין יהודי לגוי)
בשלמא אמר:עיין בסי' של"ו שהזכרתי לעיל שם הוא מתיר ניתוחי פגרי גויים בעיקר כי אין לגופם יחס אל הנשמה וממילא הם פגריםאהרן פישר אמר:ומתיר ניתוח מתים על סמך זה
בדקו את הענין?עץ פרי אמר:מה אעשה שהרפואה שבכל יום ויום מכחישתואהרן פישר אמר:החת"ס חולק עליך ומתיר ניתוח מתים על סמך זה. (לא ביחס להשיניים אלא שאין הקש מוכרחת בין יהודי לגוי)
כל הטיפולים הרפואיים הם ע"פ ניסויים בעולם
ולא נמצא הבדל בין יהודי לגוי חוץ ממקרים מועטים
וזה שינויים גנטיים שקיימים גם בין האומות עצמם
ובכל מקרה אין משהו שמיחד את היהודים כיהודים,
לא יודע איך רפואה שבכל יום מכחישו, אולי תחשוב לפני שאתה חולק על גדולי עולם. כבר רמזתי לך במילה מודגשת.עץ פרי אמר:מה אעשה שהרפואה שבכל יום ויום מכחישתואהרן פישר אמר:החת"ס חולק עליך ומתיר ניתוח מתים על סמך זה. (לא ביחס להשיניים אלא שאין הקש מוכרחת בין יהודי לגוי)
כל הטיפולים הרפואיים הם ע"פ ניסויים בעולם
ולא נמצא הבדל בין יהודי לגוי חוץ ממקרים מועטים
וזה שינויים גנטיים שקיימים גם בין האומות עצמם
ובכל מקרה אין משהו שמיחד את היהודים כיהודים,
אהרן פישר אמר:בדקו את הענין?עץ פרי אמר:מה אעשה שהרפואה שבכל יום ויום מכחישתואהרן פישר אמר:החת"ס חולק עליך ומתיר ניתוח מתים על סמך זה. (לא ביחס להשיניים אלא שאין הקש מוכרחת בין יהודי לגוי)
כל הטיפולים הרפואיים הם ע"פ ניסויים בעולם
ולא נמצא הבדל בין יהודי לגוי חוץ ממקרים מועטים
וזה שינויים גנטיים שקיימים גם בין האומות עצמם
ובכל מקרה אין משהו שמיחד את היהודים כיהודים,
לא אני החולק, אלא כל ההולך לרופאאהרן פישר אמר:לא יודע איך רפואה שבכל יום מכחישו, אולי תחשוב לפני שאתה חולק על גדולי עולם. כבר רמזתי לך במילה מודגשת.עץ פרי אמר:מה אעשה שהרפואה שבכל יום ויום מכחישתואהרן פישר אמר:החת"ס חולק עליך ומתיר ניתוח מתים על סמך זה. (לא ביחס להשיניים אלא שאין הקש מוכרחת בין יהודי לגוי)
כל הטיפולים הרפואיים הם ע"פ ניסויים בעולם
ולא נמצא הבדל בין יהודי לגוי חוץ ממקרים מועטים
וזה שינויים גנטיים שקיימים גם בין האומות עצמם
ובכל מקרה אין משהו שמיחד את היהודים כיהודים,
עץ פרי אמר:אהרן פישר אמר:בדקו את הענין?עץ פרי אמר:מה אעשה שהרפואה שבכל יום ויום מכחישתו
כל הטיפולים הרפואיים הם ע"פ ניסויים בעולם
ולא נמצא הבדל בין יהודי לגוי חוץ ממקרים מועטים
וזה שינויים גנטיים שקיימים גם בין האומות עצמם
ובכל מקרה אין משהו שמיחד את היהודים כיהודים,
כל טיפול רפואי שהוא, זה בדיקת העניין
הרי כל הטיפולים על סמך ניסויים בגויים