זה עוד נשמע סביר לעומת הסיפור עם הבן איש חי.שאר לעמו אמר:הסיפור בדבר העברת הקבר נשמע הרבה יותר מ'מוזר', ולו לאור העובדה שהמצבה בדמשק כפי שהיתה.
אך גם ללא זה..
על המצבה עצמה מופיע הסיפור הנ"ל, אך שם משמע שהגיע הקברן הנ"ל בהקיץ ולא בחלום, אלא שנוסף שם עוד רמיזה על אחד מחכמי ירושלים שראה בחלומו מלאכים נושאים מטה וקוברים אותה בהר הזיתים, ושאל אותם מי הוא הנפטר, ואמרו לו הלא תדע שזהו ראש גולת בבל שהסתלק לעולמו, ובבוקר השכים לבית החיים בהר הזיתים, ומצא שם קבר כרוי באותו המקום שראה בחלום, ולאחר זמן מועט הגיעה הידיעה לירושלים שהסתלק הבן איש חי, ואז נודע ששם קבורתו.הפקדתי שומרים אמר:זה עוד נשמע סביר לעומת הסיפור עם הבן איש חי.שאר לעמו אמר:הסיפור בדבר העברת הקבר נשמע הרבה יותר מ'מוזר', ולו לאור העובדה שהמצבה בדמשק כפי שהיתה.
אך גם ללא זה..
הבן איש חי כידוע נפטר בעירק ונקבר בבגדד.
ואילו בהקדמה לבן איש חי (הישנים תשמ"ג) הביא שם המו"ל בשם כמה רבנים ששמעו מתלמיד הבן איש חי הרב בן ציון חזן אחרי שנפטר הבא"ח הגיע לו בחלום אחד מח"ק של הר הזיתים, וביקש ממנו מעות, דמי קבורה, על זה שקבר את הבא"ח בהר הזיתים סמוך לדודו בעל זבחי צדק. עיין שם כל המעשה.
ובאמת כל מי שביקר בהר הזיתים ישים לב בתחילת ההר יש מצבה ע"ש הבן איש חי.
נכון מאד. הסתמכתי על זכרוני ולכך עשיתי בשוגג עירוב תחומין בין הסיפורים.אוריאל אמר:על המצבה עצמה מופיע הסיפור הנ"ל, אך שם משמע שהגיע הקברן הנ"ל בהקיץ ולא בחלום, אלא שנוסף שם עוד רמיזה על אחד מחכמי ירושלים שראה בחלומו מלאכים נושאים מטה וקוברים אותה בהר הזיתים, ושאל אותם מי הוא הנפטר, ואמרו לו הלא תדע שזהו ראש גולת בבל שהסתלק לעולמו, ובבוקר השכים לבית החיים בהר הזיתים, ומצא שם קבר כרוי באותו המקום שראה בחלום, ולאחר זמן מועט הגיעה הידיעה לירושלים שהסתלק הבן איש חי, ואז נודע ששם קבורתו.הפקדתי שומרים אמר:זה עוד נשמע סביר לעומת הסיפור עם הבן איש חי.שאר לעמו אמר:הסיפור בדבר העברת הקבר נשמע הרבה יותר מ'מוזר', ולו לאור העובדה שהמצבה בדמשק כפי שהיתה.
אך גם ללא זה..
הבן איש חי כידוע נפטר בעירק ונקבר בבגדד.
ואילו בהקדמה לבן איש חי (הישנים תשמ"ג) הביא שם המו"ל בשם כמה רבנים ששמעו מתלמיד הבן איש חי הרב בן ציון חזן אחרי שנפטר הבא"ח הגיע לו בחלום אחד מח"ק של הר הזיתים, וביקש ממנו מעות, דמי קבורה, על זה שקבר את הבא"ח בהר הזיתים סמוך לדודו בעל זבחי צדק. עיין שם כל המעשה.
ובאמת כל מי שביקר בהר הזיתים ישים לב בתחילת ההר יש מצבה ע"ש הבן איש חי.
כך ראיתי בעצמי על המצבה. וראה עוד כאן - http://mobile.tora.ws/html/184-19.html
וביותר מזה נוסיף מה שקשה בזה, מד' הגמ' שם מבואר דפליגי ר"א ור' אבא בנוגע לתחיה"מ אם קמים צדיקים שנקברו בחו"ל או לאו, אך קודם לזה, משמע דאין ספק בזה, וכמו שאינם קמים רק בתחיה"מ כך גם בענין גלגול המחילות.אברך אמר:מענין לענין, אגדה חסידית טוענת, כי צדיקים, הראויים להקבר בארץ ישראל, גם אם נקברו בחו"ל, הרי שמלאכים נושאים את עצמותיהם וקוברים אותם בארץ ישראל, ואילו אנשים שאינם ראויים להיות קבורים בארץ ישראל, אפילו אם נקברו בארץ ישראל, מלאכים מוליכים את עצמותיהם לחו"ל. ראה שרי המאה חלק חמישי מהדורה שניה עמ' 95, ר' אברהם יהושע השל מאפטא (חיים יהודה ברל, הוצאת מוסד ה' קוק) עמ' צב צג, שו"ת דברי פינחס (ר' פינחס אברהם מאייערס שליט"א, אב"ד האג) ח"ב סו"ס מ"ז.
כמובן שזה נסתר מהגמרא בכתובות (קיא.) ונשאתני ממצרים וקברתני בקבורתם אמר קרנא דברים בגו יודע היה יעקב אבינו שצדיק גמור היה ואם מתים שבחוצה לארץ חיים למה הטריח את בניו שמא לא יזכה למחילות כיוצא בדבר אתה אומר וישבע יוסף את בני ישראל וגו' א"ר חנינא דברים בגו יודע היה יוסף בעצמו שצדיק גמור היה ואם מתים שבחוצה לארץ חיים למה הטריח את אחיו ארבע מאות פרסה שמא לא יזכה למחילות. והדברים פשוטים.
לא ברור. הרי אתה לא מצפה שהגמרא תתייחס בפירוש לדברים מופלאים ומכוסים שהם מכבשונו של עולם.אברך אמר:מענין לענין, אגדה חסידית טוענת, כי צדיקים, הראויים להקבר בארץ ישראל, גם אם נקברו בחו"ל, הרי שמלאכים נושאים את עצמותיהם וקוברים אותם בארץ ישראל, ואילו אנשים שאינם ראויים להיות קבורים בארץ ישראל, אפילו אם נקברו בארץ ישראל, מלאכים מוליכים את עצמותיהם לחו"ל. ראה שרי המאה חלק חמישי מהדורה שניה עמ' 95, ר' אברהם יהושע השל מאפטא (חיים יהודה ברל, הוצאת מוסד ה' קוק) עמ' צב צג, שו"ת דברי פינחס (ר' פינחס אברהם מאייערס שליט"א, אב"ד האג) ח"ב סו"ס מ"ז.
כמובן שזה נסתר מהגמרא בכתובות (קיא.) ונשאתני ממצרים וקברתני בקבורתם אמר קרנא דברים בגו יודע היה יעקב אבינו שצדיק גמור היה ואם מתים שבחוצה לארץ חיים למה הטריח את בניו שמא לא יזכה למחילות כיוצא בדבר אתה אומר וישבע יוסף את בני ישראל וגו' א"ר חנינא דברים בגו יודע היה יוסף בעצמו שצדיק גמור היה ואם מתים שבחוצה לארץ חיים למה הטריח את אחיו ארבע מאות פרסה שמא לא יזכה למחילות. והדברים פשוטים.
לענ"ד החילוק לא יועיל, שכן לפי ד' קרנא שהזכיר @אברך, מבואר שאפי' אבותינו יעקב ויוסף חששו. וא"כ לחלק בין צדיק לאבותינו דבר קשה.אברך כולל אמר:יש לחלק בין דבר קבוע שכל צדיק מועבר שזה לכאורא נסתר משם לבין סיפור על צדיק מסוים
אשמח אם תעלה את סיפור הדברים. ומדוע לא סותר אם תוכל לנמק.אברך כולל אמר:זה לא סותר למעשה שהיה.(אם היה)
אאא אמר:מה הקשר כל הנושאים האלו לאשכול הזה???
שאלתי שאלה פשוטה.
ישנם הטוענים כי מהרח"ו זיע"א הועבר לקרית מלאכי.
והרב פינטו מעולם לא אמר את זה.
האם יש על מה לסמוך או לא?
מילא אם הרב פינטו היה אומר את זה מפורש, אבל בנתיים לא ידוע שהוא אמר זאת.
האם יש עדויות מאנשים אחרים שהעבירו?
האם יש איזה שהם ידיעות על הנושא?
זה שיש מצבה בדמשק, זה עדיין לא ראיה שלא העבירו. יתכן שהעבירו והשאירו את המצבה.
הרב פינטו מספר שהוא נכח בפתיחת קברו של רבי חיים ויטאל בדמשק וקבורתו מחדש במרוקו. בהמשך, רומז הרב פינטו, הועברו עצמותיו של המהרח"ו לארץ ישראל, ופה פחות או יותר נעלמו עקבותיהם, אם כי בכמה הזדמנויות רמז הרב כי היום קברו של המהרח"ו הוא ממש אצלו במשרד.
אם נדייק, הרב פינטו אמר כי בקריית מלאכי טמונים ארבעה צדיקים, זהות שניים מהם ידועה – רבי שלמה פינטו ורבי אברהם מלכא, שניהם גדולי עולם, אך זהות השניים האחרים לוטה בערפל, מה שמשאיר מקום רב להשערות וניחושים.
אאא אמר:מתוך הידברות:מכאן יוצא שהרב פינטו לא אמר שמהרח"ו קבור בארץ ישראל.הרב פינטו מספר שהוא נכח בפתיחת קברו של רבי חיים ויטאל בדמשק וקבורתו מחדש במרוקו. בהמשך, רומז הרב פינטו, הועברו עצמותיו של המהרח"ו לארץ ישראל, ופה פחות או יותר נעלמו עקבותיהם, אם כי בכמה הזדמנויות רמז הרב כי היום קברו של המהרח"ו הוא ממש אצלו במשרד.
אם נדייק, הרב פינטו אמר כי בקריית מלאכי טמונים ארבעה צדיקים, זהות שניים מהם ידועה – רבי שלמה פינטו ורבי אברהם מלכא, שניהם גדולי עולם, אך זהות השניים האחרים לוטה בערפל, מה שמשאיר מקום רב להשערות וניחושים.
ואם נתן רמז, הרי הרמז הוא שהקבר הוא במשרדו.
אמור מעתה שאם מהרח"ו קבור בארץ ישראל, הרי זה במשרדו, ולא ב"קבר ארבעת הצדיקים".
שוב, עדיין לא ראיתי שהרב פינטו אמר מפורש שהציון הקדוש דמהרח"ו זה אכן ב"קבר ארבעת הצדיקים", או בכלל בארץ ישראל.
שים לב למה שכתוב שם. ומה שאמר הר"פ בשנים האחרונות במפורש, שהמהרח"ו קבור בא"י.הפקדתי שומרים אמר:אאא אמר:א. עדות רופפת. על שני צדיקים אמר הרח"פ במפורש, ואילו בנוגע למהרח"ו פעם אמר במרומז ובהזדמנות אחרת אמר במפורש. התפנית בשינוי הגירסא של הרב פינטו חלה בעקבות המצב הבטחוני שלא התאפשר לדבר אז במפורש ובפהרסיה, כעת שהשתנה המצב ואין סכנה לנוגעים בדבר, אומר במפורש. אבל זה כבר פרשנות.
האמת שאני לא כל כך יודע מה זה 'דברים מופלאים ומכוסים שהם מכבשונו של עולם' [ואני מאמין שגם אתה לא בדיוק יודע... ]. לגופו של ענין, הניחא אם היה מדובר במסורת ברורה, היה מקום לדון, אבל מדובר בס"ה בסיפורי חסידים :!:אור זרוע אמר:לא ברור. הרי אתה לא מצפה שהגמרא תתייחס בפירוש לדברים מופלאים ומכוסים שהם מכבשונו של עולם.אברך אמר:מענין לענין, אגדה חסידית טוענת, כי צדיקים, הראויים להקבר בארץ ישראל, גם אם נקברו בחו"ל, הרי שמלאכים נושאים את עצמותיהם וקוברים אותם בארץ ישראל, ואילו אנשים שאינם ראויים להיות קבורים בארץ ישראל, אפילו אם נקברו בארץ ישראל, מלאכים מוליכים את עצמותיהם לחו"ל. ראה שרי המאה חלק חמישי מהדורה שניה עמ' 95, ר' אברהם יהושע השל מאפטא (חיים יהודה ברל, הוצאת מוסד ה' קוק) עמ' צב צג, שו"ת דברי פינחס (ר' פינחס אברהם מאייערס שליט"א, אב"ד האג) ח"ב סו"ס מ"ז.
כמובן שזה נסתר מהגמרא בכתובות (קיא.) ונשאתני ממצרים וקברתני בקבורתם אמר קרנא דברים בגו יודע היה יעקב אבינו שצדיק גמור היה ואם מתים שבחוצה לארץ חיים למה הטריח את בניו שמא לא יזכה למחילות כיוצא בדבר אתה אומר וישבע יוסף את בני ישראל וגו' א"ר חנינא דברים בגו יודע היה יוסף בעצמו שצדיק גמור היה ואם מתים שבחוצה לארץ חיים למה הטריח את אחיו ארבע מאות פרסה שמא לא יזכה למחילות. והדברים פשוטים.
כיון שכך, אם אכן מדובר בדברים נכונים שעליהם נאמר במופלא ממך אל תדרוש, כמו שכתב בדברי פינחס שם, ואם אכן כדבריו שם שאין זה כלל, ויש צדיקים שנשארים בחו"ל. מה שייך לשאול סתירה מגמרא.
אאא אמר:אמור מעתה שאם מהרח"ו קבור בארץ ישראל, הרי זה במשרדו.
מסכים לכל מילה.בן ישיבה אמר:לאחרונה הייתי שם בקרית מלאכי, ויש שם גם קבר של הרה"ק ר' שלום בוזגלו בעל המקדש מלך על הזוהר, שלפי דבריהם העלו את קברו מלונדון,
כאחד שאני בא מלונדון ואני קצת מכיר את מצב הקברים שם יצרתי זה העלה לי קצת חשד, יצרתי מיד קשר עם הרב עמרם מרמרשטיין יו"ר ה"וועד למען קדושי ענגלאנד" לברר אצלו אם זה יכול להיות התשובה שהוא ענה לי השאיר אותי קצת בהלם, אני מעלה את זה כאן ואתם תשפטו על מידת האמינות,
וזה תוכן דבריו עצם קברו של בעל המקדש מלך שנוי במחלוקת ולא ידוע כלל באיזה בית החיים בלונדון הוא טמון, בכלל יש גירסאות הטוענות שהועלה כבר לפני כמאה שנה, לפי המחקר של הר' מרמרשטיין ולפי בירורי עדויות מה שהכי מסתבר לו לפי שיקול דעתו הוא בבית החיים ב"מיילענד" בית החיים זה לדאבונינו רוב הבית החיים נהרס ונחפר ר"ל, יש גירסאות שהוא טמון בבית החיים אחר (לא זוכר כרגע השם), שגם הוא נהרס ונחפר ר"ל,
בקיצור אין שום מידע ברור היכן הוא טמון וכך להגיד שהעלו את קברו זה מאד מאד מעניין,
ומכאן תשפטו על כל האמינות בהעלאת הקברים,