מקומות קדושים וכדומה שאינם נכונים

זרייר-קטן

משתמש רגיל
יש להאריך בנושא זה הרבה אשתדל מדי פעם להעלות על מקומות מסויימים שמצויינים למקומות קדושים או כציון או קבר של רב מסויים שאינו נכון וכדומה. מי שיש לו חידושי מילין בזה הענין יזכה את כולנו.

אפתח בקבר רחל אשת רבי עקיבא בטבריא - הדבר ברור ללא ספק שאינה קבורה שם כלל עד לפני שלושים שנה המקום היה מצויין למקום קבר של ערביה כבודה (שיכי'ת) עד שבא מישהו מסויים והחליט להכריז על המקום כקברה של רחל אשת רבי עקיבא ולפתחו לכל מיני מטרות. עד היום הזה המקום שם בכלל בבעלותו של הוואקף (בעלי הר הבית). בעיני ראיתי את הזמן ששמו שם את הצינור של המים המוכרז כיום כמעיין של ישועות שבקע מן האדמה בדיוק במקום קברה...
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
ורבי עקיבא עצמו? והרמח"ל ?
ודן בן יעקב?
וקבר יהודה ביהוד, שכנראה זו המצאה ערבית ללא סימוכין ומדוע שיקבר יהודה שלא בנחלתו.
וקבר בנימין ממזרח לכפר סבא, וכי מדוע יקבר בנימין מחוץ לנחלתו.
קבר שמשון הוא שקר חדש. ובפרט שהוא נקבר בין צרעה ובין אשתאול ולא בצרעה (העתיקה) עצמה.
 

זרייר-קטן

משתמש רגיל
פותח הנושא
הרב שאר לעמו דבריך יפים אך אינם מוכרחים תן לנו מקורות דעות הבנות ידיעות אך טענות כלליות אפשרלהשיב כמעט על כל דבר שיהיה
אם תוכל גם לנקוט כל אחד בהודעה נפרדת ולפרט עליו כך שנשכיל היטב על כל אחד מה גם שאם יהיו תגובות על דבריך יוכלו להשיב בנקל ונבין על מה זה קאי
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
בכל הנוגע לקברו של ר"ע ראיתי שמביאים לזה סימוכין מד' האר"י ועוד. אני מעתיק משנ"ב.

הפקדתי שומרים אמר:
בנוגע לקברו של ר"ע. רוב רובם של חכמי ישראל לדורותם ציינו את הקבר בטבריא, כך גם האר"י והמהרח"ו.
עיין בכתובת המצורפת מה שנכתב בסוה"ד.
http://www.zadikim.org/?catID=17540
מיקום וזיהוי הקבר
ע"פ עולי הרגל וע"פ לשונו של ר"ח ויטאל ברור כי המקום הינו כמצויין כיום, אולם לא במערה השמאלית שבה יש את הכיתוב ע"ג השיש, [לפי דעת חלק מעולי הרגל שם קבורה אשתו], כי אם במערה הימנית מאחורי הספסלים. מערה זו פתחה לכיוון מזרח [היינו הפתח למזרח המערה] כלשונו של ר"ח ויטאל.
 

זרייר-קטן

משתמש רגיל
פותח הנושא
הפקדתי שומרים אמר:
בכל הנוגע לקברו של ר"ע ראיתי שמביאים לזה סימוכין מד' האר"י ועוד. אני מעתיק משנ"ב.

הפקדתי שומרים אמר:
בנוגע לקברו של ר"ע. רוב רובם של חכמי ישראל לדורותם ציינו את הקבר בטבריא, כך גם האר"י והמהרח"ו.
עיין בכתובת המצורפת מה שנכתב בסוה"ד.
http://www.zadikim.org/?catID=17540
מיקום וזיהוי הקבר
ע"פ עולי הרגל וע"פ לשונו של ר"ח ויטאל ברור כי המקום הינו כמצויין כיום, אולם לא במערה השמאלית שבה יש את הכיתוב ע"ג השיש, [לפי דעת חלק מעולי הרגל שם קבורה אשתו], כי אם במערה הימנית מאחורי הספסלים. מערה זו פתחה לכיוון מזרח [היינו הפתח למזרח המערה] כלשונו של ר"ח ויטאל.
הרב הפקדתי (מעכשיו אני קורא לך ככה בקיצור - אין בעיה בקיצור שם - פתח לזה אשכול :D) כתבת אני מעתיק משנ"ב - מי זה משנ"ב
לענין דבריך אכן אמת ויציב הדברים אמיתיים לחלוטין קברו של רבי עקיבא הוא כמקומו המצויין כיום, אציין בפניך (אם הכרתיך מעט אתה אוהב שמועות ושימוש ת"ח) כי הרב כדורי בא לשם במסוק לפני שנים רבות ונכנס להתפלל ואמר שזהו קברו ואכן עשה כדברים המצויינים לעיל והתפלל לכיוון השני וכששאלוהו אמר "הוא בכלל לא קבור שם הוא קבור כאן"

ושם גם דיבר על קברו של הרמח"ל אך זאת אשאיר להודעה אחרת.

בתוך כך אני מציין בקצרה שאכן כך הם הדברים שרוב קברי הצדיקים המצויינים כיום בצפון ובגליל הם אך ורק על פי דברי מהרח"ו והאריז"ל שגילו מקומותם ע"פ סימנים. אך בזאת, יש אנשי שצעדו ע"פ דבריהם וציינו את הקברות אך ייתכן שקצת נפלו טעויות בהבחנת מצד ההבנה ומצד שינויים במקומות מסויימים לדוגמא:מהרח"ו מציין ושם תמצא אבן גדולה וכדומה ובאמת אין שם אבן כי היא זזה בעקבות רעידות אדמה וכדומה
בכל מקרה בהמשך כפעם בפעם עוד אאריך לציין בדברים אלו בעז"ה
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
זרייר-קטן אמר:
הרב שאר לעמו דבריך יפים אך אינם מוכרחים תן לנו מקורות דעות הבנות ידיעות אך טענות כלליות אפשרלהשיב כמעט על כל דבר שיהיה
אם תוכל גם לנקוט כל אחד בהודעה נפרדת ולפרט עליו כך שנשכיל היטב על כל אחד מה גם שאם יהיו תגובות על דבריך יוכלו להשיב בנקל ונבין על מה זה קאי
חשבתי שהדברים ידועים ורק מניתים.
דן בן יעקב יש כמה, ממילא הכל שטויות
כל השבטים מסתמא נקברו בנחלתם ולא בנחלת שבט אחר, ממילא ההגיון הוא שהקברים של יהודה ביהוד, ובנימין בכפר סבא אינם של השבטים.
שמשון יש קבר 'חדש'. ולא זה מקומו ככתוב במקרא.

במק"א כתבתי באורך שיהושע לא קבור בכיפל חרת' אלא בתמנה, היא ח'רבת תבנה הנמצאת בציר כביש 465, כ-2 ק"מ מערבה לישוב חלמיש, וכ-5 ק"מ מזרחית לישוב בית אריה.
כמובן שנון אבי יהושע זו המצאה שנוספה על קבר יהושע בכיפל חרת', וכמובן שכלב לא קבור שם.. מה לכלב ולשבט אפרים אחרי שהוא קיבל את חברון לנחלתו.

קבר מרדכי ואסתר בגליל גם בדיחה מוחלטת.

בניהו בן יהודע ראש הגיבורים אשר לדוד מה מעשיו בגליל?? אולי זה ניצוץ ממנו של גדול הקבור שם.

קברי שמאי והלל.. שמאי והלל נשיא ישראל ואב בית דין עד יומם האחרון בירושלים - מה בדיוק מעשי קבריהם בגליל?


קבר שמואל הנביא ברמה אשר בהר אפרים - לא ידוע. נבי סמואיל אשר בנחלת בנימין המצאה נוצרית ביזנטית שכמה חסידים ואנשי מעשה נחרדים כשלוקחים מהם את החוויה. כך גם קבר דוד המלך שהוא בעיר התחתונה היא עיר דוד היא המצודה, ושם היתה מחילה מקברו לנחל קדרון שלא תיטמא העיר. ואין קברו בהר ציון שזו גם המצאה נוצרית בינזטית. ואינני מתכוון להגיב פה בפולמוס בענין שני המצאות אלו. אבל מי שמתכווח על זה חסר בינה הוא.
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
לגבי קבר שמשון מתוך ידיעה איך העסק התחיל זה ממש מגוחך.
לגבי קבר דן אכן יש כמה וכמה מקומות, אבל האם יש מקום אחד מביניהם שהוא גם המסתבר. יש לך מידע בענין.
ועל קבר שמואל זה חדש לי, מענין לדעת את המקור. ראיתי שאחד מהאחרונים מביא מנהג שהיה נהוג בסביבות ירושלים לעלות בזמנים שונים לקבר שמואל.
 

יהודי

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
זרייר-קטן אמר:
הרב שאר לעמו דבריך יפים אך אינם מוכרחים תן לנו מקורות דעות הבנות ידיעות אך טענות כלליות אפשרלהשיב כמעט על כל דבר שיהיה
אם תוכל גם לנקוט כל אחד בהודעה נפרדת ולפרט עליו כך שנשכיל היטב על כל אחד מה גם שאם יהיו תגובות על דבריך יוכלו להשיב בנקל ונבין על מה זה קאי
חשבתי שהדברים ידועים ורק מניתים.
דן בן יעקב יש כמה, ממילא הכל שטויות
כל השבטים מסתמא נקברו בנחלתם ולא בנחלת שבט אחר, ממילא ההגיון הוא שהקברים של יהודה ביהוד, ובנימין בכפר סבא אינם של השבטים.
שמשון יש קבר 'חדש'. ולא זה מקומו ככתוב במקרא.

במק"א כתבתי באורך שיהושע לא קבור בכיפל חרת' אלא בתמנה, היא ח'רבת תבנה הנמצאת בציר כביש 465, כ-2 ק"מ מערבה לישוב חלמיש, וכ-5 ק"מ מזרחית לישוב בית אריה.
כמובן שנון אבי יהושע זו המצאה שנוספה על קבר יהושע בכיפל חרת', וכמובן שכלב לא קבור שם.. מה לכלב ולשבט אפרים אחרי שהוא קיבל את חברון לנחלתו.

קבר מרדכי ואסתר בגליל גם בדיחה מוחלטת.

בניהו בן יהודע ראש הגיבורים אשר לדוד מה מעשיו בגליל?? אולי זה ניצוץ ממנו של גדול הקבור שם.

קברי שמאי והלל.. שמאי והלל נשיא ישראל ואב בית דין עד יומם האחרון בירושלים - מה בדיוק מעשי קבריהם בגליל?


קבר שמואל הנביא ברמה אשר בהר אפרים - לא ידוע. נבי סמואיל המצאה נוצרית ביזנטית שכמה חסידים ואנשי מעשה נחרדים כשלוקחים מהם את החוויה. כך גם קבר דוד המלך שהוא בעיר התחתונה היא עיר דוד היא המצודה, ושם היתה מחילה מקברו לנחל קדרון שלא תיטמא העיר. ואין קברו בהר ציון שזו גם המצאה נוצרית בינזטית. ואינני מתכוון להגיב פה בפולמוס בענין שני המצאות אלו. אבל מי שמתכווח על זה חסר בינה הוא.
אולי תכתבו ברור על מה אפשר להתווכח ועל מה נחשב המתווכח חסר בינה.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
אני לא רוצה להתפלמס, ואיך אביא את דברי המשתטים בקובץ בית אהרן וישראל ועוד. אבל בכל מילה בזהות קבריהם רמזתי לעיל הוכחה.
 

יהודי

משתמש ותיק
היה מעשה שחבר שלי את הגר"ש אויערבך זצ"ל לגבי כהן שנתקע בקבר דוד ביו"ט [במקום שאין בו תקרה], וצירף כמה וכמה צירופים להתיר לו לצאת משם, והן אמת שא' הצירופים היה שזה קבר גוי, אך לא חתך להקל מחמת זה. הגר"ש היה מגדולי המבינים בנושאים אלו כידוע וכו'.
 

אברך

משתמש ותיק
יהודי אמר:
היה מעשה שחבר שלי שאל את הגר"ש אויערבך זצ"ל לגבי כהן שנתקע בקבר דוד ביו"ט [במקום שאין בו תקרה], וצירף כמה וכמה צירופים להתיר לו לצאת משם, והן אמת שא' הצירופים היה שזה קבר גוי, אך לא חתך להקל מחמת זה. [highlight=yellow]הגר"ש היה מגדולי המבינים בנושאים אלו כידוע וכו'.[/highlight]
יש עוד מקורות ועובדות בנושאים כאלו מהגרש"א זצ"ל?
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
קבר חולדה גם טעות חמורה. שהרי הבצעים של ירושלים לא היו בהר המשחה כגירסת הגמ' שבעות טז. אלא כגירסת התוסתפא סנהדרין פ"ע 'בירושלים'.
וחולדה קבורה בירושלים
 

סלע

משתמש ותיק
אברך אמר:
יהודי אמר:
היה מעשה שחבר שלי שאל את הגר"ש אויערבך זצ"ל לגבי כהן שנתקע בקבר דוד ביו"ט [במקום שאין בו תקרה], וצירף כמה וכמה צירופים להתיר לו לצאת משם, והן אמת שא' הצירופים היה שזה קבר גוי, אך לא חתך להקל מחמת זה. [highlight=yellow]הגר"ש היה מגדולי המבינים בנושאים אלו כידוע וכו'.[/highlight]
יש עוד מקורות ועובדות בנושאים כאלו מהגרש"א זצ"ל?
לפי הסיפור א"א ללמוד מה דעתו. לצרף ספיקות מצרפים גם כשיש ספק לא גדול במיוחד. ובזה אין צורך להגיע לר' שמואל שקבר דוד אין לו מסורת מאומתת ששם הוא קבור.
 

סלע

משתמש ותיק
האם יש מישהו שטוען שקבר דוד הוא באמת כזה..בלי שום ספק.
בזה אין ספק שיש ספק. ולכן ר' שמואל בזה נקט את הידוע לכל. שיחוס קבר דוד הוא לא מאומת, אולי ספק.
 

אלימיר

משתמש ותיק
הפקדתי שומרים אמר:
לגבי קבר שמשון מתוך ידיעה איך העסק התחיל זה ממש מגוחך.
לגבי קבר דן אכן יש כמה וכמה מקומות, אבל האם יש מקום אחד מביניהם שהוא גם המסתבר. יש לך מידע בענין.
ועל קבר שמואל זה חדש לי, מענין לדעת את המקור. ראיתי שאחד מהאחרונים מביא מנהג שהיה נהוג בסביבות ירושלים לעלות בזמנים שונים לקבר שמואל.
קבר שמואל - יעוי' בספרי הרב לנדי שמוכיח כן, אם אוכל אעלה צילום.
 

זרייר-קטן

משתמש רגיל
פותח הנושא
הרב שאר לעמו נתח לנו קצת יותר על כל אחד ולא רק טענות מה מעשיהם בגליל אינו מוכרח בכלל

והריני להעירך בתוקף על דבריך לענין קבר בניהו בן יהוידע שהוא מפורש!!! באריז"ל שהוא סמוך לצפת והוא מציין שם את אופי המקום שהוא בדיוק ממש במקום שהוא נמצא כיום אנא ואנא לא יזלזל מר בכל דבר בגלל סברות פשוטות שהרי סוף סוף לא חיינו באותה עת לדעת הדבר.

על קבר שמשון אשמח לפירוט כי גם לי יש חידושי דברים בענין

אבל שוב כדאי מאוד לנקוט על כל אחד בהודעה נפרדת ולדון בזה עם קורות ככל האפשר ולא רק סברות
 

זרייר-קטן

משתמש רגיל
פותח הנושא
קבר הרמח"ל
הגר"י כדורי ביקר בקבר רבי עקיבא כמו שכתבתי לעיל ושכהפנוהו לקבר הרמח"ל אמר שהדבר לא נכון אלא מעשה שהיה כך היה - אשה חולה באה להתפלל על קברו של רבי עקיבא ונרדמה ובשנתה בא אליה אדם הדור ואמר לה שהוא רבי עקיבא ויהיה לה ישועה וסימן לדבר שהוא שם שורה של אבנים וגם היא תשים שורה של אבנים לצידו ןככה עשתה וכשקמה ראתה את שורות האבנים והבינה שהחלום היה אמיתי ומני אז נעשה הדבר לסגולה שכל אחד היה בא ומטיל שם אבל ונעשה גל אבנים לאחר מכן אמרו לעשות שם ציון לרמח"ל כי אמרו החכמים שהוא ניצוץ של רבי עקיבא -- אבל שימו לב לא נעשה הדבר מתוך טיפשות אלא להיפך - כיום בלשוננו אנחנו נוקטים ציון כמצבת קבר וכדומה בזמנם ציון לא היה קבר אלא ציון כעין מה שנקרא היום אנדרטא לזכרו וכך עשו כאילו לזכרו ולהתפלל שם --- לאחר מכן הפכו זאת מציון לקבר של ממש...
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
ר' זרייר
ידעתי שמקובל שזו מסורת מהאר"י הקדוש, ואם שמת לב לכן כתבתי שמסתמא אדם גדול קבור שם ואולי ניצוץ מבניהו.
ועכ"פ טענתי החזקה נשארת: איך יתכן שאת בניהו בו יהודיע לקחו להיקבר בגליל מה יש לו עם הגליל?? ואם קבלה היא נקבל. אבל הפליאה גדולה.
אני מקווה שלפחות פליאתי מובנת ואל תדחני בקש שלא הייתי בתקופה הזו. מי שמבין את התקופה מבין שתמיהתי שרירה וצווחת. ואעפ"כ ברור שאם קבלה נקבל.
והתמיה נשארת.

שמשון קבור בין צרעה ובין אשתאול. כפר צרעה העזוב כנראה יושב בתל צרעה העתיקה לפי הממצאים. ממילא שם ממש אין קברו של שמשון.
מלבד זאת זו המצאה שעוד מתפתחת כל העת.. עוד מעט יהיה בעלונים.. אינני זוכר היכן קראתי את המעשים של הממציאים והמגדלים את הבטון בכל תקופה... בשנים האחרונות.

אם חברי הפורום יעלו דברים אתרום את חלקי בס"ד.
 

זרייר-קטן

משתמש רגיל
פותח הנושא
זה אכן כך בהגדרת קבלה נקבל כי לא ידעו ממלא קברים זמן רב ורק האריז''ל גילה אותם בקבלתו

בענין שמשון אמר הרב הפקדתי שהוא יודע מהממציאים... יזכנו בדבריו
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
קבר זכריה, ויד אבשלום, אינם קשורים לא לזכריה ולא לאבשלום.
אלו נפשות מונומנטיים שנבנו בתקופת בית שני, ואולי של מי ממלכי בית שני.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
קבוצת ציוני הקברות של האבות והאמהות באולם יצחק שבמערת המכפלה, הינם סתם אשליות ערביות שנבנו ע"י הביזנטים או הערבים. אין מתחתם כלום.
המערה הקדושה - מערת המכפלה נמצאת תחת המקום שנקרא ציון אברהם אבינו.

אולם אברהם מעל המערה.jpg
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
יש לציין שישנו ספר מעולה שבמעולים בן שתי כרכים: 'מקומות קדושים וקברי צדיקים בגליל', שהו"ל אגודת אהלי צדיקים של הרב גבאי,
שמחברם הוא ת"ח מפורסם, ויחד עם ארכיאולוג הגליל מר יוסי סטפנסקי.
בו הוא מנפץ בזהירות כל מיני זיהויים שגויים ומעמידם באור הנכון ובמקומם הנכון, וזה גם ביחס לספר של העדנ'יקעס "קדמונינו".
 

נפתולי

משתמש ותיק
יש לי הרבה מאד מה להגיב, אבל הנוסח כאן באשכול של העדפת הממצאים הארכיאולוגיים על פני מסורות יהודיות מובהקות של מאות שנים, סגנון הכתיבה כגון "המשתטים בקובץ בית אהרן וישראל" ושאר ירקות כאלה, מוכיח לי עוד לפני שאני מגיב כי החבריא כאן שייכים לאסכולה אחרת משלי, כך שממילא לא יעזור להם כל המקורות, ברגע שהארכיאולוגים או הרב הרצברג וכו' אוחזים אחרת.
אציין רק דבר אחד (בינתיים, ואולי אחליט שאני כן מגיב), לגבי קבר דן בן יעקב. אין "כמה" קברים, יש רק 2 מקומות שיש עליהם מסורת, האחד באשתאול והשני בכפר הערבי הנטוש "דנה" ליד קיבוץ גזית בגליל התחתון. המיקום בדנה מקורו קדוש בספר כפתור ופרח לרבינו אשתורי הפרחי שהיה אחד מהראשונים.
זו דוגמא אחת בלבד כיצד כותבים כאן "הכל שטויות" בעוד יש על אחד המיקומים מקור מאחד מרבותינו הראשונים.
ואינני נכנס כאן לגבי הענין כיצד קבעו את המיקום המדוייק בדנה, רק על זה שנכתב כאן שאם יש כמה אז הכל שטויות.
וכן להגיד על קבר מרדכי ואסתר שמובא בכ"כ הרבה מקורות כפי שמביא הרב גבאי בספרו, שזה בדיחה מוחלטת, ה' יצילנו מסגנון בוטה וחריף שכזה, להלעיז על מסורת מקובלת המובאת זה מאות בשנים בהרבה ספרים.
ושוב יש הרבה מה להגיב, כמו כן לגבי הספר של הרב גבאי, יש דברים שהוא בהחלט צודק, אבל יש דברים שהוא טועה עד מאד, (גם כאן צרם לי מאד הביטוי "הספר של העדנ'ינעס" כאילו מדובר באיזה כת שוטים והזויים). ובזה אסיים לע"ע.
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
בשו"ת הרדב"ז (ח"ב, תר"ח), נזכר שהיו עושים תגלחת לתינוק על קבר 'שמואל הנביא'. כמובן שהרדב"ז בא מאות שנים אחרי התקופה הביזנטית, כך שלא מן הנמנע שהסתמך על אותה מסורת כד' ר' שאר לעמו. בכל אופן גם בר"ב מברטנורא וגם ר' בנימין מוטולדה כתבו שקברו של שמואל הוא בנבי סמואל.
בזהות קבר שמשון יש כמה "מסורות".
אחד מהמקומות סמוך להר טוב, המקום עמד שומם במשך שנים, לפני כמה שנים החליט קבלן מסורתי שמחבב קברי צדיקים, (כל חודש הוא עוזב את העסק ונוסע לרשב"י) שאם כבר קברים, מדוע יגרע חלקה של העיר ב"ש (קבר דן לא מספיק צריך לגוון) עשה מעשה, שיפץ הקים מצבה, וסלל דרך גישה, פתח שולחנות והנה לך קבר שמשון הגיבור..
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
נפתולי אמר:
יש לי הרבה מאד מה להגיב, אבל הנוסח כאן באשכול של העדפת הממצאים הארכיאולוגיים על פני מסורות יהודיות מובהקות של מאות שנים, סגנון הכתיבה כגון "המשתטים בקובץ בית אהרן וישראל" ושאר ירקות כאלה, מוכיח לי עוד לפני שאני מגיב כי החבריא כאן שייכים לאסכולה אחרת משלי, כך שממילא לא יעזור להם כל המקורות, ברגע שהארכיאולוגים או הרב הרצברג וכו' אוחזים אחרת.
אציין רק דבר אחד (בינתיים, ואולי אחליט שאני כן מגיב), לגבי קבר דן בן יעקב. אין "כמה" קברים, יש רק 2 מקומות שיש עליהם מסורת, האחד באשתאול והשני בכפר הערבי הנטוש "דנה" ליד קיבוץ גזית בגליל התחתון. המיקום בדנה מקורו קדוש בספר כפתור ופרח לרבינו אשתורי הפרחי שהיה אחד מהראשונים.
זו דוגמא אחת בלבד כיצד כותבים כאן "הכל שטויות" בעוד יש על אחד המיקומים מקור מאחד מרבותינו הראשונים.
ואינני נכנס כאן לגבי הענין כיצד קבעו את המיקום המדוייק בדנה, רק על זה שנכתב כאן שאם יש כמה אז הכל שטויות.
וכן להגיד על קבר מרדכי ואסתר שמובא בכ"כ הרבה מקורות כפי שמביא הרב גבאי בספרו, שזה בדיחה מוחלטת, ה' יצילנו מסגנון בוטה וחריף שכזה, להלעיז על מסורת מקובלת המובאת זה מאות בשנים בהרבה ספרים.
ושוב יש הרבה מה להגיב, כמו כן לגבי הספר של הרב גבאי, יש דברים שהוא בהחלט צודק, אבל יש דברים שהוא טועה עד מאד, (גם כאן צרם לי מאד הביטוי "הספר של העדנ'ינעס" כאילו מדובר באיזה כת שוטים והזויים). ובזה אסיים לע"ע.
קבר דן בן יעקב כתב בספר הדורות ועוד כמה ספרים נמצא באשתאול. והכפתור ופרח כפי שציינת הצביע על הר תבור. שיטה שלישית שלא ציינת הוא שקבור בעיר בנייס כ"כ באיגרת מספרת יחסותא דצדיקייא -בנייס, שם בפתח העיר תחת האילן, קבור עדוא הנביא ואשתו. וקרוב לו שבואל בן גרשום בן משה רבינו ע"ה. וקרוב לו דן בן יעקב אבינו עליו השלום. ושם על ראש ההר מקום מעמד בין הבתרים לאברהם אבינו עליו השלום". ציון הנזכר בבניאס כתבו שהוא כנראה שיח′ מרזוק הנמצא בעיר העתיקה דן [תל אל קאדי], תחת עץ עתיק שנשרף לאחרונה. המקום השלישי כמעט ולא מוזכר מהסיבה הפשוטה שבשני המקומות הראשונים הקימו שם ציון, בשונה מהמקום השלישי, ככה"נ בגלל סיבות פוליטיות ובטחוניות.
מש"כ -"מוכיח לי עוד לפני שאני מגיב כי החבריא כאן שייכים לאסכולה אחרת משלי" רצוי לא להכליל את כל הכותבים באשכול.
 

זרייר-קטן

משתמש רגיל
פותח הנושא
שאר לעמו אמר:
קבוצת ציוני הקברות של האבות והאמהות באולם יצחק שבמערת המכפלה, הינם סתם אשליות ערביות שנבנו ע"י הביזנטים או הערבים. אין מתחתם כלום.
המערה הקדושה - מערת המכפלה נמצאת מעל המקום שנקרא ציון אברהם אבינו.

הרב שאר ''מעל''? קבר אברהם? או שהכוונה תחת קבר
 

זרייר-קטן

משתמש רגיל
פותח הנושא
נפתולי אמר:
יש לי הרבה מאד מה להגיב, אבל הנוסח כאן באשכול של העדפת הממצאים הארכיאולוגיים על פני מסורות יהודיות מובהקות של מאות שנים, סגנון הכתיבה כגון "המשתטים בקובץ בית אהרן וישראל" ושאר ירקות כאלה, מוכיח לי עוד לפני שאני מגיב כי החבריא כאן שייכים לאסכולה אחרת משלי, כך שממילא לא יעזור להם כל המקורות, ברגע שהארכיאולוגים או הרב הרצברג וכו' אוחזים אחרת.
אציין רק דבר אחד (בינתיים, ואולי אחליט שאני כן מגיב), לגבי קבר דן בן יעקב. אין "כמה" קברים, יש רק 2 מקומות שיש עליהם מסורת, האחד באשתאול והשני בכפר הערבי הנטוש "דנה" ליד קיבוץ גזית בגליל התחתון. המיקום בדנה מקורו קדוש בספר כפתור ופרח לרבינו אשתורי הפרחי שהיה אחד מהראשונים.
זו דוגמא אחת בלבד כיצד כותבים כאן "הכל שטויות" בעוד יש על אחד המיקומים מקור מאחד מרבותינו הראשונים.
ואינני נכנס כאן לגבי הענין כיצד קבעו את המיקום המדוייק בדנה, רק על זה שנכתב כאן שאם יש כמה אז הכל שטויות.
וכן להגיד על קבר מרדכי ואסתר שמובא בכ"כ הרבה מקורות כפי שמביא הרב גבאי בספרו, שזה בדיחה מוחלטת, ה' יצילנו מסגנון בוטה וחריף שכזה, להלעיז על מסורת מקובלת המובאת זה מאות בשנים בהרבה ספרים.
ושוב יש הרבה מה להגיב, כמו כן לגבי הספר של הרב גבאי, יש דברים שהוא בהחלט צודק, אבל יש דברים שהוא טועה עד מאד, (גם כאן צרם לי מאד הביטוי "הספר של העדנ'ינעס" כאילו מדובר באיזה כת שוטים והזויים). ובזה אסיים לע"ע.
הרב נפתולי
קודם כל אל תכליל
דבר שני ייתכן שמישהו חרה לו על דבר מסויים ולכן התבטא כך
דבר שלישי ממש ממש לא הסתמכו כאן על ארכיאולוגיה ממש לא! יש דברים שמסתייעים וכדומה אבל ממש לא הם הקובעים
דבר רביעי מה שיש לך זכה את כולנו חדש לנו ותאיר את עינינו
 

זרייר-קטן

משתמש רגיל
פותח הנושא
הפקדתי שומרים אמר:
בשו"ת הרדב"ז (ח"ב, תר"ח), נזכר שהיו עושים תגלחת לתינוק על קבר 'שמואל הנביא'. כמובן שהרדב"ז בא מאות שנים אחרי התקופה הביזנטית, כך שלא מן הנמנע שהסתמך על אותה מסורת כד' ר' שאר לעמו. בכל אופן גם בר"ב מברטנורא וגם ר' בנימין מוטולדה כתבו שקברו של שמואל הוא בנבי סמואל.
בזהות קבר שמשון יש כמה "מסורות".
אחד מהמקומות סמוך להר טוב, המקום עמד שומם במשך שנים, לפני כמה שנים החליט קבלן מסורתי שמחבב קברי צדיקים, (כל חודש הוא עוזב את העסק ונוסע לרשב"י) שאם כבר קברים, מדוע יגרע חלקה של העיר ב"ש (קבר דן לא מספיק צריך לגוון) עשה מעשה, שיפץ הקים מצבה, וסלל דרך גישה, פתח שולחנות והנה לך קבר שמשון הגיבור..
אמנם מוזכר נבי סמואל אך לא מוכרח שזהו נבי סמואל הנמצא כיום (זה לא דחיה רק הערה שהחולקים ייטענו) יש כיוצא בזה על העיר... צפת ואציין זאת בהערה אחרת
 
חלק עליון תַחתִית