המצפה לישועת ה' כתב: ↑10 פברואר 2022, 23:21
דובר מישרים כתב: ↑10 פברואר 2022, 20:15
המצפה לישועת ה' כתב: ↑10 פברואר 2022, 16:24
א. נתבאר כבר, שרק דבר שהוא 'רע' בעצם יש לראותו כך, אך דבר שהוא 'טוב' בעצם, כמו ה'קיבוץ היהודי בארץ הקודש', שגם אם נוצרה עליו 'מניעה' מפני ה'גלות' (או ה'שבועות'), בכל זאת מהותו נותרה 'טובה' בעצם כשהיתה (ורק על המסבבים שלה הוטל 'איסור' ו'מניעה' מפני סיבות שונות, שאינם מהותיות בגוף הענין הנעלה של ה'קיבוץ' לכשעצמו), בזה ודאי שאומרים שהכל יצא בגזירתו של מקום, ומתייחסים הדברים למעשיו של ה' ית', ככל שאר דברים הנעשים תחת השמש.
סברות כרסיות בלי שום מקור או ביסוס כל שהוא.
לפי דרכך תוכל לומר על כל חטא שאינו רע "בעצם", כי הוא רק השתלשלות מעולמות העליונות וכו', וע"י תשובה מעלים גם את המקומות הכי ירודים לשרשם, עד שבמקום שבע"ת עומדים אין צדיקים גמורים לעמוד, ובמהר"ל ועוד ספרים מבואר שאצל ישראל לא שייך רע "בעצם" אלא רק במקרה, וכו' וכו', תוכל להוסיף עוד בהבלים כאלו כיד הדמיון הטובה עליך.
האפשרות היחידה בה אני מצליח להבין את תגובתך זו, היא רק ע"י הנחה כי לא הבנת את דברי די הצורך.
וכפי הנראה הדבר נובע מאשמתי, מפני האריכות וה'סרבול' בהם נקטתי במילותי.
על כן אכתוב זאת כעת שוב, ובמילים קצרות וברורות :
'קיומו של ישוב יהודי עצמאי בארץ הקודש, בכל זמן ומצב שהוא, הוא ענין רצוי ונכון ע"פ דת של תורה'.
זהו זה.
זו כל התורה כולה על רגל אחת, ואידך פירושא הוא, זיל גמור.
נ.ב. כל האריכות וה'סרבול' לעיל נועדו רק כדי להבהיר ענין צדדי, והוא, מדוע אין בכוחם של ה'שבועות' שנאמרו בזמן הגלות להפוך את המצב הנכון והמתוקן הזה למצב 'פסול' בעצם, חלילה וחס, ועל זה נתבאר לעיל ביאור ברור ונכון, שדבר 'טוב' בעצם' אינו נהפך להיות 'רע' בעצם מפני ענין אחר וצדדי שנתערב בו, וראה עוד לעיל באורך.
ומה נעשה שלא הבאת לכך שום מקור! ואדרבה, השביענו השי"ת שבזמן הגלות אז הישוב "העצמאי"
אינו רצוי ונכון ע"פ דת של תורה. רק שאתה חידשת שכיון שזה רק איסור זמני ולא איסור ב"עצם", לכן אנו יכולים ללמוד מהנהגת העולם שכך הוא רצונו, [והודית שבשאר איסורי תורה אי אפשר ללמוד מהנהגת העולם, דא"כ תפוג תורה], ולא הבאת ליסוד שלך שום מקור. ואיך אתה רוצה לעקור דברי חז"ל מסברת הכרס שלך?
המצפה לישועת ה' כתב: ↑11 פברואר 2022, 00:06
וכבר נתבאר לעיל שהמצב של ישוב יהודי בארץ הקודש, הוא בבירור ענין נעלה ונרצה מצד עצמו, ובודאי שאין לתלותו ב'סטרא אחרא', חלילה, אלא רק ברצונו ית' הפשוט.
כנ"ל.
המצפה לישועת ה' כתב: ↑11 פברואר 2022, 00:06
ב. ואם באת לדון מצד מה שמפורש בתורה הקדושה, אדרבה, משם ראיה, הרי כבר הראינו לעיל באריכות כי מבואר בהרבה מקומות כי דווקא כך תתרחש הגאולה השלמה והעתידה, וכמפורש גם בהרבה מקראות, שעם ישראל ישובו לארצם ורק אח"כ הקב"ה יחזירם בתשובה שלמה, וכהנה עוד רבות.
ואין כאן המקום להאריך שוב בזה, מפני אריכות הדברים, וכבר נתבארו הדברים בהרחבה לעיל, וכן בעוד כמה מקומות.
לא ברור כלל שבאותן מקומות מיירי לפני ביאת משיח, אדרבה, אם יש לך מקור ברור לכך תציין אותו. אך בכל אופן לא מבואר בשום מקום שלפני ביאת משיח ותשובה יהיה מצב של גאולה, או שלטון עצמאי, [וכל שכן שלא מבואר שזה יהיה ברצונו ית'].
המצפה לישועת ה' כתב: ↑11 פברואר 2022, 00:06
ג. ומלבד זאת, בלאו הכי כבר כתב הרמב"ם (מלכים י"ב ב') כי אי אפשר להכריע בבירור מהו סדר הגאולה, וכלשונו שם 'וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו, שדברים סתומין הן אצל הנביאים, גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו אלא לפי הכרע הפסוקים', כך שבודאי לא תוכל להוכיח מן התורה נגד קיומו של ישוב יהודי לפני זמן הגאולה השלמה.
וממילא בהכרח שההגדרה של 'גאולה' לא תוכל לנבוע רק מתוך התורה לבדה, שהרי לא נתפרש בה להדיא, ואם כך בודאי שההתבוננות בתוך עצם המציאות בה הקב"ה מוביל אותנו, היא הכרחית כדי לידע מהי הנהגת ה' עמנו בעת הזאת לאור רצונו המפורש בתורתו הקדושה.
הרמב"ם קאי על מה ששנוי במחלוקת ואין לנו הכרעה ברורה, כגון אם אליהו יבוא קודם משיח או לא, אבל על עצם הדבר שלא שייך גאולה בלי תשובה ומשיח כבר פסק בבירור שאין ישראל נגאלין בלי תשובה ושאין בין עוה"ז לימות המשיח אלא שעבוד מלכיות בלבד, וכדברי שאר כל הראשונים [רס"ג רה"ג רמב"ן ועוד] שכבר הבאתי לעיל.
ודבר זה מפורש להדיא בתורה בפסוקי פרשת נצבים, שדוקא אחרי שיתקיים ושבת עד ה"א יהיה הגאולה, ואין מקום לפקפק בזה.
המצפה לישועת ה' כתב: ↑11 פברואר 2022, 00:06
ד. ובאמת בודאי סברא פשוטה היא, שבכל הנוגע לענין של 'גלות' ו'גאולה', שכל עניינם הוא 'ריחוק' ו'קירוב', בודאי שעיקר המודד לזה הוא המציאות בה נמצא עם ישראל, האם הוא קרוב להשי"ת, או שהוא חלילה רחוק מהשי"ת.
הוא הדבר אשר דיברתי, שמסברת הכרס שלך הינך בא לעקור האיסור של השבועות, וכן לא יעשה. וכ"ז אפילו לו יצוייר שהמציאות הוא כמו שאתה כותב, שאנחנו במצב מאוד מתוקן וקרובים להשי"ת, אשר האמת אינו כן כלל וכלל, אלא שאין טעם להתווכח על מציאות.
המצפה לישועת ה' כתב: ↑11 פברואר 2022, 00:23
נפלא, נמצא שאתה מודה לפחות על עצם ההתקבצות היהודית, שהיא דבר טוב ומבורך.
ובודאי כוונתך גם על כל הענינים הטובים הקיימים בקיבוץ הלזה.
דהיינו, פריחתו ושגשוגו של עולם התורה, הרווחה הרוחנית והגשמית, התעצמות קהילות הקודש בכל מקומות מושבותיהם בארץ הקודש, והתנופה התורנית שמתרחשת והולכת כל העת, וכו' וכו'.
ובכל זה אין די לדעתך כדי לראות את יד ה' ואת הארת פניו?!
מה לנו ול'מדינה' החילונית? וכי בכוחה להאפיל על כל הענינים הטובים והנפלאים שהוזכרו, ולבטל את כולם כ'עפרא דארעא'?!
מה שכתבתי שהקיבוץ הוא דבר טוב, היינו דוקא בגלל המעלות הרוחניות שבו, וכמובן שהכוונה דוקא כלפי הקיבוץ החרדי, ואף פעם לא כתבתי שאין כאן הארת פנים של השי"ת כלפי זה, [וגם בארה"ב ב"ה יש הארת פנים, יעזור השי"ת גם הלאה], הבעיה שלי הוא רק עם המדינה, ותו לא מידי.
מה שכן כתבתי הוא שכיון שעם ישראל מפוזר ומפורד בין העמים, וגם בתוככי הישוב באה"ק סובלים די הרבה מהישמעאלים והע"ר, נמצא שאי אפשר להגדיר את המצב כ"גאולה". ותו לא מידי.
וניכר מדבריך שאתה לא יכול להפריד בין המדינה לבין הקיבוץ, ומתוך כך אתה לא מבין את דברי, אבל שפתי ברור מללו שהבעיה הוא רק עם השלטון, לא עם הקיבוץ, והדברים פשוטים ביותר.
המצפה לישועת ה' כתב: ↑11 פברואר 2022, 00:35
אגב, ר' @דובר מישרים, לאור הודאתך עתה, כבר אינני מבין כלל במה אנו חלוקים.
הרי גם אתה מודה שעצם ההתקבצות היהודית התורנית היא רצויה ונכונה, ואינה נחשבת כ'דבר רע בעצם' מפני ה'שלש שבועות'.
ואם כך במה אנו חלוקים?!
הרי גם כבודו מודה כבר כי אין שום דבר רע בהתקבצות היהודית בארץ הקודש גם קודם זמן הגאולה.
וגם אני לא דברתי רק על ההתקבצות היהודית התורנית והמתוקנת, וכפי שכבר הדגשתי לעיל כו"כ פעמים, שעיקר הנקודה הנידונית כאן היא על הישוב היהודי התורני, כלומר של החרדים והיראים לדבר ה', ורק על 'קיבוץ' זה עלה כל הנידון כאן, האם יש לראות בו התנוצצות של 'ריצוי' ו'קירוב', ושל הארת פני ה' ית' עלינו.
ובודאי כולנו מודים ומסכימים בפשיטות, כי המדינה החילונית אשר היא מבוססת על כפירה ותועבה הרי היא גרועה ומאוסה, ואין טעם וצורך לדון בזה כלל.
(מלבד נקודה אחת צדדית שהועלתה לעיל, אשר בה התבאר כי גם אם בדרך התגבשותו של הישוב התורני, (אשר הוא לכשעצמו הרי הוא ענין נכון ונעלה, וכפי שמסכימים עתה כולם, וגם הרב @דובר מישרים), התערבו גם כוחות של אנשים בני בליעל, בכל זאת בודאי שאין בכוח התערבות זו לבטל את כל חשיבות הענין העצמי הנעלה הנ"ל, וכיון שהתוצאה העומדת בסוף הרי היא ברוכה ונכונה, בודאי שלא יצאה 'תוצאה' זו אלא מיד ה', גדול העצה ורב העליליה, המסבב כל הסיבות כולם למען שמו הגדול).
ואולי הויכוח בינינו הוא רק ויכוח ענייני על ענין ה'אתחלתא'? האם יש לראות בעצם המציאות של הישוב היהודי בארה"ק תחילתו של תהליך כל שהוא או שלא? וכעין הויכוח עם הרב @סכינא חריפא?!
מה שלדעתי אין דבר רע בקיבוץ החרדי באה"ק לפני הגאולה, היינו כי אין זה העברה על השבועה של עליי' בחומה, [כי האיסור הוא רק על העליי' ולא על הישיבה שלא באופן עצמאי], וגם אין זה שום סתירה לגזירת הגלות, כל עוד כלל ישראל באופן כללי עדיין מפוזר ומפורד בין העמים.
אלא שאנו חלוקים לגבי מדינה יהודית עצמאית [לו יצוייר שתהא בנוי' על יסודות הדת], דלדעתך הוא ענין רצוי, ולדעתי הוא העברה על דחיקת הקץ. ועדיין לא זכיתי לשום ביאור רציני מצדך איך פקע האיסור של דחיקת הקץ. [וכמובן שגם אנו חלוקים בענין האתחלתא, אשר הנני מסכים לגמרי עם ידידינו הרב @סכינא חריפא נר"ו, אלא שלא ביארת עדיין דעתך די היטב, כי מצד אחד אתה מודה שלכלל גאולה לא הגענו, ומצד שני אתה כל הזמן מקשקש עם דיבורים של קמעא קמעא וקיום ייעודי הגאולה].
המצפה לישועת ה' כתב: ↑11 פברואר 2022, 01:20
למה זה דווקא ב'יחיד'?!
אף אתה אמור כמו כן ב'ציבור', שעולים לארץ ע"מ לעבוד את ה', ומה יעשו שבארץ שולטים הבנים המורדים? וכי בשל כך לא יעלו? אדרבה, יעלו ויתייחסו אליהם כבנים של אויב.
מאי שנא?!
כוונתי היתה שעולה באופן שאין איסור עליי' בחומה, ולא רציתי להיכנס בכל השאלה מהו גדר עלייה בחומה.