מוחל וסולח
משתמש ותיק
מישהו שמע על מכתב התנצלות מאת הרב ש"ש קרליץ זצ"ל, בפרשת הממזרים?
האם יש לכך ביסוס?
האם יש לכך ביסוס?
לגמרי לא נכון. הוא נפטר יותר מעשור אחרי שכבר לא היה רב ראשי.מכל מלמדי השכלתי אמר:וידוע שהרב גורן נפטר עוד בהיותו רב ראשי. ובכל זאת הרב עובדיה ששימש עמו במקביל לא הגיע להלוויתו.
וגם אחרי התיקון אין שום ראיה.מכל מלמדי השכלתי אמר:תיקנתי
אכן הר''ע יוסף ז''ל היה עמו ביחסים עכורים- אך למה ומדוע? משום שהיה ברור אז כי שליטה של גורן ברבנות הראשית תהיה הרת אסון ובעלת משמעויות מרחיקות לכת, ולכן נלחם עמו על השליטה ברבנות, בעידוד ובתמיכת חשובי רבני אותו דור ביניהם הרי''ש אלישיב ז''ל; וכל זאת בין השאר בעקבות אותה 'פסיקה'.כלפי ליא אמר:וגם אחרי התיקון אין שום ראיה.מכל מלמדי השכלתי אמר:תיקנתי
הרב עובדיה שכיהן עמו במקביל, היה עמו במחלוקת עכורה אישית כל אותם שנים, לא דווקא בשל הפסיקה הנ"ל. אלא על השליטה ברבנות הראשית שמעולם לא היתה עבורנו חלק מהרבנות האמיתית בישראל.
בשנת 1952 הקים שמואל מוריה, בהוראת איסר הראל, את יחידת המסתערבים בשב"כ. הראל ביקש כי תהיה זו יחידה של צעירים שייטמעו באוכלוסייה הערבית כסוכנים רדומים, ויחיו בקרבה לאורך זמן, לשם הפעלתם בעתיד, לכשיידרש הדבר. מוריה גייס ליחידה כמה עשרות צעירים, רובם עולים חדשים ממדינות ערב. הכשרתם של הסוכנים נמשכה כשנה, בה התאמנו והתגוררו בבסיס הדרכה ברמלה ונשלחו לעבודה במפעלים שונים בארץ, שם למדו ערבית פלסטינית ודרכי התנהגות מקומיים. בתום שנה של הכשרה הוחדרו המסתערבים, בזהותם החדשה, לישובי הערבים בישראל.
מרביתם נישאו לנשים מוסלמיות שלא היו מודעות לזהותם האמיתית. בשנת 1964, כשפורקה היחידה, הוחלט לגלות את הסוד לבני משפחותיהם הערבים וליישב את המשפחות מחדש בסביבה יהודית בישראל. הדבר נפל כתדהמה על הנשים. על פי בקשת השב"כ הקים הרב הראשי לצה"ל, האלוף שלמה גורן, בית דין של שלושה רבנים בראשותו, שהציעו לנשים להתגייר בהליך מהיר. לא כל הנשים הסכימו לכך והתעוררה בעיית יהדותם של עשרות הילדים שנולדו לזוגות המעורבים, האם יוכרו כיהודים או כמוסלמים. לבסוף פסקו שלושת הרבנים, כי למרות שלפי ההלכה דתם של הילדים נקבעת לפי דת האם, הרי שלאור הנסיבות המיוחדות של המקרה, שבו נולדו הילדים כתוצאה משליחות ביטחונית של אביהם היהודי, יש לראותם כיהודים, ללא צורך בהליך גיור.
שאר לעמו אמר:ובכלל הנוסח עת לעשות לה' הפרו תורתך - כלומר אסור להתיר ממזרים אבל יש זמנים שמותר להתיר ממזרים משום על לעשות לה' הפרו תורתך
שאר לעמו אמר:ובכן זה אולי כתב ידו של גורן בעצמו.. אך לא של הגרש"ש קרליץ.
יש כאן מישהו מומחה שניסה לצייר כתב דומה לשלו, אך אפילו לא באות אחת מחוברת כי פה הוא יפשל.. ובכלל יתבוננו החכמים לבד..
לעיונכם: מפורום אוצר החכמה:
ראיתי מישהו שכתב כמוך. היות וזה פלפול, וזה לא נכתב להדיא (אפי' ללא מילת קישור בודדת 'אך'), קשה להכניס כוונה שכזו במכתב. המובן הפשוט הוא כמו שכתבתי.מוחל וסולח אמר:אם כבר, כוונתו הייתה, 'עת לעשות' לצאת נגדו, נגד הפסיקה המקילה.שאר לעמו אמר:ובכלל הנוסח עת לעשות לה' הפרו תורתך - כלומר אסור להתיר ממזרים אבל יש זמנים שמותר להתיר ממזרים משום על לעשות לה' הפרו תורתך
אציין שלא אני כתבתי את המאמר שהעליתי, אלא ר' אברהם חזן (יואל אלחנן) מחבר הספר 'דת הציונות' ועוד. ופורסם באתרו.מכל מלמדי השכלתי אמר:@אברך כתב: הרבנות החילונית הראשית.
לא אהבתי.
עוד הביא שם סיפור על השב"כ וכו' סיפור שנראה מומצא.
ואנא אל תחשדוני שאני בא לצדד בטובתו של המתיר. רק שחובה להעמיד האמת על תילה.
וכבר הכוהו על קודקודו על כמה דברים שכתב ואמר וזלזל. ואכמ"ל.אברך אמר:אציין שלא אני כתבתי את המאמר שהעליתי, אלא ר' אברהם חזן (יואל אלחנן) מחבר הספר 'דת הציונות' ועוד. ופורסם באתרו.מכל מלמדי השכלתי אמר:@אברך כתב: הרבנות החילונית הראשית.
לא אהבתי.
עוד הביא שם סיפור על השב"כ וכו' סיפור שנראה מומצא.
ואנא אל תחשדוני שאני בא לצדד בטובתו של המתיר. רק שחובה להעמיד האמת על תילה.
יתכן (כנראה כוונתך בעיקר לענין הרב קוק). אבל לכאורה אינו נוגע לנידו"ד, שאינו דברי עצמו אלא מביא מכתבים שהתפרסמו.מכל מלמדי השכלתי אמר:וכבר הכוהו על קודקודו על כמה דברים שכתב ואמר וזלזל. ואכמ"ל.אברך אמר:אציין שלא אני כתבתי את המאמר שהעליתי, אלא ר' אברהם חזן (יואל אלחנן) מחבר הספר 'דת הציונות' ועוד. ופורסם באתרו.מכל מלמדי השכלתי אמר:@אברך כתב: הרבנות החילונית הראשית.
לא אהבתי.
עוד הביא שם סיפור על השב"כ וכו' סיפור שנראה מומצא.
ואנא אל תחשדוני שאני בא לצדד בטובתו של המתיר. רק שחובה להעמיד האמת על תילה.
גם אותם אלה שלא סומכים על מחה"ס דת הציונות, הדברים מאומתים ללא שום ספק, ופזורים במרחבי הרשת, כל דכפין ייתי וימצא. כמו שציטטי מויקי, ובשנה אחרונה (מובא שם קישור) ערכו ראיונות עם חלק מהנוגעים בדבר, כך שאין ספק באימתות הסיפור.אברך אמר:אציין שלא אני כתבתי את המאמר שהעליתי, אלא ר' אברהם חזן (יואל אלחנן) מחבר הספר 'דת הציונות' ועוד. ופורסם באתרו.מכל מלמדי השכלתי אמר:@אברך כתב: הרבנות החילונית הראשית.
לא אהבתי.
עוד הביא שם סיפור על השב"כ וכו' סיפור שנראה מומצא.
ואנא אל תחשדוני שאני בא לצדד בטובתו של המתיר. רק שחובה להעמיד האמת על תילה.