פרשת האח ואחות, ומכתב החזרה הלכאורה מזויף בשם הגרש"ש קרליץ

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
א. כמו שמובא בכתבה כאן בשם חוקרים שייתכן שהכ"י מזוייף.
ב. ראוי גם לדעת מה הרקע לשליחת המכתב, אולי לפייס את 'האיש' בשביל שיסייע לעולם התורה וכדומה צריך לבדוק, ולקחת לע"ע בע"מ את המכתב.
ג. ר' שלמה כותב "יודע אני שאתה צודק" האם כוונתו לעצם הפסק, או שמא על מה שהתקיפו שהאיש הוציא מתוך ידו את הפסק אך בשביל לרצות את האנשים 'למעלה'.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
אחרי 3 וחצי שנים מהעצרת הגדולה שהוקיעה את גורן, הוא נזכר? זה לא אומר דרשני?
ומה זה הנוסח המבולבל; אני בערב בבית, אני רוצה להפגש איתך - בא לביתי..
ובכלל הנוסח עת לעשות לה' הפרו תורתך - כלומר אסור להתיר ממזרים אבל יש זמנים שמותר להתיר ממזרים משום על לעשות לה' הפרו תורתך - מופקע שייכתב ע"י גאון אדיר וצדיק, שיראתו הגדולה היתה קודמת לגאונותו האדירה, ושהיה מתמרד כנגד כל הממסד השלטוני למשל, בעניני ירושת הבת, בלא לפחד.
לדעתי חוגי אותו האיש זייפו את המכתב כבר בשעתו.

זה זיוף מתוכנו!

כעת נצפה שתבא משפחת רם של חתנו רבי נח פלאי שליט"א, ותאשר האם כתב היד הזה מתאים לכתה"י של הגאון הצדיק רש"ש קרליץ זצ"ל.
 

מלמד להועיל

משתמש ותיק
בידי יש מכתב שבו המתיר את הממזרים מודה שהוא טעה...
אני יכול להעלות אותו עוד חמש דקות בדיוק לאתר... - לאחר שאגמור לסרוק אותו...
למה להאמין לדבר שכל כך קל לזייף? שכל כך הרבה חופצים בזיופו? למה זה לא כתוב על בלאנק רשמי? למה אף אחד לא יודע מזה, חוץ מאותו חוקר שחפץ בעילום שמו? זה בהחלט לא אומר דרשני, זה אומר מקסימום מסכת פורים, וכמדומני שגם זה לא.
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
בדיוק.
כל מי שעובר על הכתבה מרגיש לאן הרוח שם נושבת. והחמור ביותר שהוא מסיק על דעת זה (להזכיר ספק מכתב) בזה הלשון -"האם גילוי המסמך ישפוך אור חדש על הפרשה וימעיט את הביקורת". וכי יעלה על דעת שעל 'ספק מכתב' או אפילו מאומת, אחרי שיצאו כל גדולי ישראל במחאה כמו מרן הרב שך הרב וואזנר ר' יעקב לנדא ר' שלמה זילברשטיין ראש כולל חסידי גור ר' יחיאל מיכל פינשטיין, וגילוי דעת של הסטייפלער מרן הגרא"מ והגריש"א ועוד כמה גדולים, יהיה בכוחו לדחות כל אלה??
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
ובכן זה אולי כתב ידו של גורן בעצמו.. אך לא של הגרש"ש קרליץ.
יש כאן מישהו מומחה שניסה לצייר כתב דומה לשלו, אך אפילו לא באות אחת מחוברת כי פה הוא יפשל.. ובכלל יתבוננו החכמים לבד..

לעיונכם: מפורום אוצר החכמה:
IMG-20180724-WA0018.jpg
IMG-20180724-WA0019.jpg
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
ישר כח ר' שאר לעמו.
לא צריך להיות גרפולוג בשביל לשים לב להבדלים הרבים, אחת מהם האות ב ועוד אותיות שניכר ההבדל, וכפי שאפשר לראות בקלות בחתימה.
והיכן נעלם לפתע בחתימה "שמשון" ועוד שאלות שמטילות פקפוק גדול גם בעין של אדם מן השורה.
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
אינני יודע דבר וחצי דבר על המכתב.
רק אציין שיש ביכולתי וביכולת כל אדם עם מחשב וידע בסיסי. לכתוב כל מכתב שיעלה על הדעת בכתב ידו של כל אדם שלא יהיה. והכל תוך כשעה!

עוד אציין מה ששמעתי מאבי שיחי' ששמע בעצמו שבאותם השנים שהיה הפולמוס הנ"ל הוזמן מרן הגר"ע יוסף ל"מחנה בני תורה" לשאת דברי חיזוק לבחורים. ושם אמר להם בזה"ל: אתם תהיו תלמידי חכמים אמיתיים. לא פסולת גורן ויקב...

וידוע שכשהרב גורן נפטר הרב עובדיה ששימש עמו במקביל לא הגיע להלוויתו.
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
המכתב הנ"ל נמצא בגנזך המדינה לפי עשרות שנים קודם התפתחות המחשבים והתוכנות הנלויים אליו. אבל אין ספק שהוא מזוייף מתוכו ומברו כבר מאז איחסונו..
אם כי יתכן שהחוקר הנ"ל בן זמנינו הוא שזייף, רק צריך לדעת אם יש תיעוד על כל פריט.
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
מכל מלמדי השכלתי אמר:
וידוע שהרב גורן נפטר עוד בהיותו רב ראשי. ובכל זאת הרב עובדיה ששימש עמו במקביל לא הגיע להלוויתו.
לגמרי לא נכון. הוא נפטר יותר מעשור אחרי שכבר לא היה רב ראשי.

ועכ"פ ביחס למה שכתב הניק יוסף יוסף על הרב זילברשטיין ז"ל זה נכון. החסידים ציננו בזמנו את המערכה. והבית ישראל מגור שוחח עם גורן בפרהסיא בכבוד אחרי כל המערכה [והרב זילברשטיין ז"ל רק הכחיש שהבית ישראל כביכול תמך גם בעצם ה"פסק" של גורן]. והאדמו"ר ממאכנובקה בעצרת המחאה נגד גורן, בא לדבר על כך שצריך למצוא דרכים להשכין שלום, והיו דבריו כקוץ מכאיב.
ולא זאת היתה דרך רבותינו גדולי עולם התורה, שלחמו בו מלחמת חרמה, במיוחד בזמן שעוד יכול היה להזיק לתורה.
אך איני יודע אם יש טעם להזכיר זאת כיום, אחרי שמזמן אבד זכרו ונשתכח.
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
וכל הענין של הרב זילברשטיין במחאה היה בשביל להכחיש -"את השמועה שנתפרסמה בעיתונות החילונית הכופרת דברים שיוחסו לאדמור". ע"כ מתוך הפרדס הנ"ל.

מה נפק"מ אם היה רב ראשי כשנפטר או לא הרעיון שהציג ר' מכל מלמדי השכלתי מובן וברור.
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
מכל מלמדי השכלתי אמר:
וגם אחרי התיקון אין שום ראיה.
הרב עובדיה שכיהן עמו במקביל, היה עמו במחלוקת עכורה אישית כל אותם שנים, לא דווקא בשל הפסיקה הנ"ל. אלא על השליטה ברבנות הראשית שמעולם לא היתה עבורנו חלק מהרבנות האמיתית בישראל.
 

דרומאי

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
מכל מלמדי השכלתי אמר:
וגם אחרי התיקון אין שום ראיה.
הרב עובדיה שכיהן עמו במקביל, היה עמו במחלוקת עכורה אישית כל אותם שנים, לא דווקא בשל הפסיקה הנ"ל. אלא על השליטה ברבנות הראשית שמעולם לא היתה עבורנו חלק מהרבנות האמיתית בישראל.
אכן הר''ע יוסף ז''ל היה עמו ביחסים עכורים- אך למה ומדוע? משום שהיה ברור אז כי שליטה של גורן ברבנות הראשית תהיה הרת אסון ובעלת משמעויות מרחיקות לכת, ולכן נלחם עמו על השליטה ברבנות, בעידוד ובתמיכת חשובי רבני אותו דור ביניהם הרי''ש אלישיב ז''ל; וכל זאת בין השאר בעקבות אותה 'פסיקה'.
 

אברך

משתמש ותיק
חומר בענין גורן

מאמר אודות יחסם של גדולי הדור לשלמה גורן

שלמה גורן מי שהיה הרב הראשי של הצבא הציוני ואח"כ של הרבנות החילונית הראשית והיות כי מנסים להאדיר את דמותו במיוחד לנוכח האירועים האחרונים והפולמוס סביב נושא העליה להר הבית שהר' גורן היה ראש למחטיאי הרבים באיסור חמור זה בעקבות ספר שלם שחיבר בנושא ולפיו התיר את העליה להר הבית באנו במאמר זה להזכיר מה היתה דעתם של גדולי וזקני ההוראה בדורו אודותיו ואודות פסקיו (המכתבים נכתבו במספר מקורות בעיקר בספרי האגרות של גדולי הדור האחרונים כמו: קריינא דאיגרתא-אגרות מרן ה"קהילות יעקב" ו"מכתבים ומאמרים להגרא"מ שך"-אגרות מרן הגרא"מ שך זצוק"ל ועוד).
כמו כן כדאי לראות את הקונטרס "המערכה על הצלת הרבנות בישראל" (הוצ' הועד להצלת הרבנות, תשרי תשל"ג) ואת הספר "שערורית הגיורים המזויפים-תעלולי הגיור הסיטוני במסוה הלכתי במדינת ישראל" (י"ל ע"י ועד הרבנים העולמי לעניני גיור, מנחם אב תשמ"ט) המפרטים באריכות את מעלליו של הר' שלמה גורן באופן שלא יקשה לקורא אח"כ לשונם החריפה ביותר של גדולי ישראל נגדו ופסילת הוראותיו הגורפת על ידם.
ובקונטרס 'גיור ללא יהדות' שיצא לאור בשנת תשע"א הובא מה שהתפרסם בגליונו הראשון של כתב עת חדש לעניני צבא בשם israeldefence תחקיר המספר על פרשיה מצמררת שהתרחשה בימי ראשיתה של המדינה, במהלכה גויסו עולים חדשים מארצות ערב שזה עתה הגיעו לארץ כסוכני שב"כ לצורך הקמתה של יחידה חדשה בשב"כ שמטרתה להיטמע באוכלוסיה הערבית בארה"ק על מנת להתריע בעת הצורך מבעוד מועד על כל כוונה של האוכלוסיה הערבית להצטרף לצבאות ערב השונים שלחמו כנגד המדינה שזה עתה קמה. ההיטמעות של הסוכנים כללה לא יאומן כי יסופר גם נישואין לנשים ערביות והקמת משפחות עמהן. כשהוחלט ממספר סיבות לפרק את היחידה התלבטו מפקדיה באשר ליחס לנשותיהן הערביות של הסוכנים וילדיהן. ההתלבטות היתה האם להותיר את הנשים ואת הילדים בכפרים הערביים ולהחזיר לחיק משפחותיהם המקוריות רק את הגברים, או לבקש מהנשים להתגייר ולהמשיך לגדל את ילדיהם כיהודים. הסוכנים עצמם התנגדו לעזוב את משפחותיהם ולכן נפלה ההחלטה לגלות את הסוד וליישב את המשפחות מחדש בסביבה יהודית בישראל. השב"כ זימן אליו זוג אחרי זוג, וגילה לנשים הנדהמות ששמעו רק אז, באמצע שנות השישים, שהן בכלל נשואות ל... יהודים סוכני שב"כ. התדהמה הייתה גדולה. היו נשים שהתעלפו. שפרצו בבכי. בהוראת השב"כ, הקים הרב הראשי לצה"ל האלוף הרב שלמה גורן בית דין של 3 רבנים, בראשותו של הרב גורן עצמו, שהציעו לנשים להתגייר בהליך מהיר. אלא שלא כל הנשים הסכימו לכך. קשה הייתה בעייתם של הילדים. הרבנים התלבטו האם יש להחשיבם כיהודים או כמוסלמים. ובסופו של דבר פסקו אנשי בית דינו של הרב גורן, כי למרות שלפי ההלכה היהודית דתו של הילוד נקבעת לפי דת האם, הרי שלאור הנסיבות המיוחדות של המקרה, שבו נולדו הילדים כתוצאה משליחות אביהם היהודי, יש לראות בהם כיהודים – ללא צורך בהליך גיור".

דברי גדולי ישראל על הר' שלמה גורן:

מרן ה"קהילות יעקב" (ר' יעקב ישראל קנייבסקי):

תנן בפ"ג דאבות: המגלה פנים בתורה שלא כהלכה אין לו חלק לעולם הבא וענין המגלה פנים פירש הרע"ב (הברטנורא) שמראה פנים ופירושים בתורה שלא כהלכה. ובשבועות די"ג "תניא כי דבר ה' בזה זה הפורק עול תורה והמגלה פנים בתורה שלא כהלכה" וכתב התם והנפש אשר תעשה ביד רמה כו' הכרת תכרת, כי גילוי פנים בתורה זהו הרמת יד על התורה ועל נותן התורה ואפילו לא אמר כן אלא ליחיד כבר הוא בכלל כי דבר ה' בזה וכ"ש וק"ו המקדיח תבשילו ברבים ומחלל שם שמים בפרהסיא ממש כלפי כל העולם כולו להורות שוא ומדוחים בשם התורה תורתו של הקב"ה ה"ז כעומד ומצהיר שאין דבר ח"ו אם יסלפו דיני תורה"ק לכל אשר יחפוץ בשרירות לבו, איני יודע איזו מילים יתאימו לכנות נבלה כזאת"
וברור שאדם כזה אין לו שייכות לרבנות כלל וכלל, כתביו כתבי קוסמין והוראותיו כהוראת הרע-בנים הרפורמים שר"י שכבר הוציא עצמו מכלל שלומי אמוני ישראל והציג עצמו בשורה אחת עם האח"ר שהיה בזמן חתם סופר וכיו"ב, וכמוהם ישארו שמם לשמצה ולקלון לחרפות ולדיראון עולם לדורי דורות".

דעת תורה (פורסמה בי"ח כסלו תשל"ג):

"נדהמים אנחנו מחילול כבוד שמים הנורא שנעשה ע"י הדבר החמור שנפל בישראל אשר כמוהו לא נהיתה להרים יד בתורה ולקעקע את ההוראה בישראל לגלות פנים בהוראה בדרכי תעתועים להתיר איסורים חמורים בריש גלי ע"י מעשים במחשך ולהשים ללעג וקלס את כל דברי ההוראה בישראל מקדמת דנא. אי לזאת הננו מכריזים שפסקיו והוראותיו בטלין. הכותבים וחותמים בלב קרוע ומרותח: יחזקאל אברמסקי, משה חברוני, חיים שמואלביץ', שלמה זלמן אויערבך".


בס"ד כסלו תשל"ג:
מזועזים אנו עד עומק נפשנו מן המעשה הנורא שקם אחד אשר בשם רב יכונה ויעז במצח נחושה לשלוח יד בתורת משה להתיר מפסולי קהל בדרכי תעתועים בהפקעת יהדותו של אדם העומד בחזקת גר והפיכתו לגוי, בזה פרץ פירצה נוראה בחומת דת תורתנו הקדושה, על כן אנו מכריזים שכל הוראותיו של איש זה בטלין ומבוטלין, ואסור לסמוך עליהם כלל וכלל. הכותבים בלב נשבר ומרותח: יעקב ישראל קנייבסקי, יוסף אדלר, יוסף שלום אלישיב, אלעזר מנחם מן שך, ישראל וועלץ, שלמה זלמן פרידמן, שמעון יחזקאל יעקובוביטש".
הצג קובץ מצורף המערכה על הצלת הרבנות - כנגד גורן.pdf
הצג קובץ מצורף מאבק גדולי ישראל נגד הרה''ר לישראל שלמה גורן.docx
הצג קובץ מצורף דברי מרן הסטייפלר על גורן מס' אורחות רבינו ח''ה.pdf
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
@אברך כתב: הרבנות החילונית הראשית.
לא אהבתי.

עוד הביא שם סיפור על השב"כ וכו' סיפור שנראה מומצא.

ואנא אל תחשדוני שאני בא לצדד בטובתו של המתיר. רק שחובה להעמיד האמת על תילה.
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
אם תרצה תפרש שדבריו קאי על אותה עידנא.
הסיפור על השב"כ זה סיפור ידוע ומפורסם לכל. ויש ראיונות של אותם בנים שנולדו מאותם משפחות רח"ל.
מתוך ויקי מכלול-
בשנת 1952 הקים שמואל מוריה, בהוראת איסר הראל, את יחידת המסתערבים בשב"כ. הראל ביקש כי תהיה זו יחידה של צעירים שייטמעו באוכלוסייה הערבית כסוכנים רדומים, ויחיו בקרבה לאורך זמן, לשם הפעלתם בעתיד, לכשיידרש הדבר. מוריה גייס ליחידה כמה עשרות צעירים, רובם עולים חדשים ממדינות ערב. הכשרתם של הסוכנים נמשכה כשנה, בה התאמנו והתגוררו בבסיס הדרכה ברמלה ונשלחו לעבודה במפעלים שונים בארץ, שם למדו ערבית פלסטינית ודרכי התנהגות מקומיים. בתום שנה של הכשרה הוחדרו המסתערבים, בזהותם החדשה, לישובי הערבים בישראל.
מרביתם נישאו לנשים מוסלמיות שלא היו מודעות לזהותם האמיתית. בשנת 1964, כשפורקה היחידה, הוחלט לגלות את הסוד לבני משפחותיהם הערבים וליישב את המשפחות מחדש בסביבה יהודית בישראל. הדבר נפל כתדהמה על הנשים. על פי בקשת השב"כ הקים הרב הראשי לצה"ל, האלוף שלמה גורן, בית דין של שלושה רבנים בראשותו, שהציעו לנשים להתגייר בהליך מהיר. לא כל הנשים הסכימו לכך והתעוררה בעיית יהדותם של עשרות הילדים שנולדו לזוגות המעורבים, האם יוכרו כיהודים או כמוסלמים. לבסוף פסקו שלושת הרבנים, כי למרות שלפי ההלכה דתם של הילדים נקבעת לפי דת האם, הרי שלאור הנסיבות המיוחדות של המקרה, שבו נולדו הילדים כתוצאה משליחות ביטחונית של אביהם היהודי, יש לראותם כיהודים, ללא צורך בהליך גיור.
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
פותח הנושא
שאר לעמו אמר:
ובכלל הנוסח עת לעשות לה' הפרו תורתך - כלומר אסור להתיר ממזרים אבל יש זמנים שמותר להתיר ממזרים משום על לעשות לה' הפרו תורתך

אם כבר, כוונתו הייתה, 'עת לעשות' לצאת נגדו, נגד הפסיקה המקילה.
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
פותח הנושא
שאר לעמו אמר:
ובכן זה אולי כתב ידו של גורן בעצמו.. אך לא של הגרש"ש קרליץ.
יש כאן מישהו מומחה שניסה לצייר כתב דומה לשלו, אך אפילו לא באות אחת מחוברת כי פה הוא יפשל.. ובכלל יתבוננו החכמים לבד..
לעיונכם: מפורום אוצר החכמה:

הבדל נוסף, ויש לבדוק אם זה כך תמיד, במכתבים ששאר לעמו מציג, מאתר אוצר החוכמה, לא צויינו תאריכים כלל, ובמיוחד לא בצורה כ"כ מפורטת כפי שמופיע במכתב שמופיע בעיתון הנ"ל.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
מוחל וסולח אמר:
שאר לעמו אמר:
ובכלל הנוסח עת לעשות לה' הפרו תורתך - כלומר אסור להתיר ממזרים אבל יש זמנים שמותר להתיר ממזרים משום על לעשות לה' הפרו תורתך
אם כבר, כוונתו הייתה, 'עת לעשות' לצאת נגדו, נגד הפסיקה המקילה.
ראיתי מישהו שכתב כמוך. היות וזה פלפול, וזה לא נכתב להדיא (אפי' ללא מילת קישור בודדת 'אך'), קשה להכניס כוונה שכזו במכתב. המובן הפשוט הוא כמו שכתבתי.

ולגבי מה שטענת עם התאריך, הוא פותח את שני המכתבים שהעלתי בברכת ב"ה, ולא בתפילת בס"ד.
יש שם הרבה מאוד אי התאמות. כבר מיותר לנתח. זה מכתב מזויף בעליל מכל היבט שהוא, פונטי, צורני, פילולוגי והיסטורי.
 

אברך

משתמש ותיק
מכל מלמדי השכלתי אמר:
@אברך כתב: הרבנות החילונית הראשית.
לא אהבתי.

עוד הביא שם סיפור על השב"כ וכו' סיפור שנראה מומצא.

ואנא אל תחשדוני שאני בא לצדד בטובתו של המתיר. רק שחובה להעמיד האמת על תילה.
אציין שלא אני כתבתי את המאמר שהעליתי, אלא ר' אברהם חזן (יואל אלחנן) מחבר הספר 'דת הציונות' ועוד. ופורסם באתרו.
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
אברך אמר:
מכל מלמדי השכלתי אמר:
@אברך כתב: הרבנות החילונית הראשית.
לא אהבתי.

עוד הביא שם סיפור על השב"כ וכו' סיפור שנראה מומצא.

ואנא אל תחשדוני שאני בא לצדד בטובתו של המתיר. רק שחובה להעמיד האמת על תילה.
אציין שלא אני כתבתי את המאמר שהעליתי, אלא ר' אברהם חזן (יואל אלחנן) מחבר הספר 'דת הציונות' ועוד. ופורסם באתרו.
וכבר הכוהו על קודקודו על כמה דברים שכתב ואמר וזלזל. ואכמ"ל.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
אחרי הכל נראה שהוא יסודי מאוד. לא בקיא בכל כתביו אבל הוא לא נראה בעייתי משום צד. חותר לאמת.
ושאלת השאלות מי הוא בדיוק שהכה על קדקדו.....
 

אברך

משתמש ותיק
מכל מלמדי השכלתי אמר:
אברך אמר:
מכל מלמדי השכלתי אמר:
@אברך כתב: הרבנות החילונית הראשית.
לא אהבתי.

עוד הביא שם סיפור על השב"כ וכו' סיפור שנראה מומצא.

ואנא אל תחשדוני שאני בא לצדד בטובתו של המתיר. רק שחובה להעמיד האמת על תילה.
אציין שלא אני כתבתי את המאמר שהעליתי, אלא ר' אברהם חזן (יואל אלחנן) מחבר הספר 'דת הציונות' ועוד. ופורסם באתרו.
וכבר הכוהו על קודקודו על כמה דברים שכתב ואמר וזלזל. ואכמ"ל.
יתכן (כנראה כוונתך בעיקר לענין הרב קוק). אבל לכאורה אינו נוגע לנידו"ד, שאינו דברי עצמו אלא מביא מכתבים שהתפרסמו.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
הרב חזן ת"ח משכמו ומעלה בעל השקפה בהירה וספריו נתבדרו אז בזמנו בעולם הישיבות ובבית המדרש, ואם נצרך אז, בוודאי כיום לאור תופעת חרדים עובדים המתחככים עם השקפות המזרחי בעבודה במכונים וכדומה. ורק בגלל סיבות זרות יש כאלה שהעדיפו לצאת כנגדו במחאה (וניסו לגייס את הגדולים ולא צלח בידם כמעט) לא מוצדקת.
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
אברך אמר:
מכל מלמדי השכלתי אמר:
@אברך כתב: הרבנות החילונית הראשית.
לא אהבתי.

עוד הביא שם סיפור על השב"כ וכו' סיפור שנראה מומצא.

ואנא אל תחשדוני שאני בא לצדד בטובתו של המתיר. רק שחובה להעמיד האמת על תילה.
אציין שלא אני כתבתי את המאמר שהעליתי, אלא ר' אברהם חזן (יואל אלחנן) מחבר הספר 'דת הציונות' ועוד. ופורסם באתרו.
גם אותם אלה שלא סומכים על מחה"ס דת הציונות, הדברים מאומתים ללא שום ספק, ופזורים במרחבי הרשת, כל דכפין ייתי וימצא. כמו שציטטי מויקי, ובשנה אחרונה (מובא שם קישור) ערכו ראיונות עם חלק מהנוגעים בדבר, כך שאין ספק באימתות הסיפור.
 
חלק עליון תַחתִית