הרמ"א ראה ספר בדק הבית?

מלמד להועיל

משתמש ותיק
ביו"ד סוף סי' רסו כתב הרמ"א שמצא בשם ספר התרומה שמותר לאחד למול בשבת והשני פורע, ואי"צ שהמל הוא יפרע,
ולא מובן הרי הבדק הבית כבר הביא בסוף סי' זה את דברי התרומה, ולמה ייחס הרמ"א מציאת ס' התרומה לעצמו,
האם ייתכן לומר שהרמ"א לא ראה את ספר בדק הבית של הבית יוסף?
 

החסיד

משתמש רגיל
בפמ"ג או"ח כללים כתב בזה"ל- ה. רמ"א לא ראה ספר בדק הבית שעשה הבית יוסף אחר [שכתב את] הב"י, והשו"ע חיבר אחר בדק הבית. ועיין דרכי משה [או"ח סימן] תקכ"ו אות (ב') [ד], וי"ל אלו ראה הדר ביה:
 
חלק עליון תַחתִית