שמש מרפא אמר:בשנים האחרונות נהיה "באז" גדול סביב ר' ישעיה מקרעסטיר. קשה לחשוב על תקדים כזה שבו קבר אדמו"ר מלפני 100 שנה הפך במאה ה-21 למוקד עליה גדול כל כך ועמותות נוסדות על שמו וכו' וכו'.
מה עומד מאחורי זה? אנשים מתחברים למידת החסד שלו? סתם עניין של שיווק ותעמולה?
נושא רגיש.שמש מרפא אמר:בשנים האחרונות נהיה "באז" גדול סביב ר' ישעיה מקרעסטיר. קשה לחשוב על תקדים כזה שבו קבר אדמו"ר מלפני 100 שנה הפך במאה ה-21 למוקד עליה גדול כל כך ועמותות נוסדות על שמו וכו' וכו'.
מה עומד מאחורי זה? אנשים מתחברים למידת החסד שלו? סתם עניין של שיווק ותעמולה?
פשוט מאוד אנשים רואים שם ישועות גדולות מאודשמש מרפא אמר:בשנים האחרונות נהיה "באז" גדול סביב ר' ישעיה מקרעסטיר. קשה לחשוב על תקדים כזה שבו קבר אדמו"ר מלפני 100 שנה הפך במאה ה-21 למוקד עליה גדול כל כך ועמותות נוסדות על שמו וכו' וכו'.
מה עומד מאחורי זה? אנשים מתחברים למידת החסד שלו? סתם עניין של שיווק ותעמולה?
תהלים פרק קזמר דרור לולב אמר:פשוט מאוד אנשים רואים שם ישועות גדולות מאודשמש מרפא אמר:בשנים האחרונות נהיה "באז" גדול סביב ר' ישעיה מקרעסטיר. קשה לחשוב על תקדים כזה שבו קבר אדמו"ר מלפני 100 שנה הפך במאה ה-21 למוקד עליה גדול כל כך ועמותות נוסדות על שמו וכו' וכו'.
מה עומד מאחורי זה? אנשים מתחברים למידת החסד שלו? סתם עניין של שיווק ותעמולה?
כבר כתבתי כמה וכמה פעמים שכמעט אין מי שחושב שר' ישעיה מביא לו את הישועה, רוב האנשים מבינים או שהצדיק פועל אצל הקב"ה להביא את הישועה, (וכידוע יש שיטות בזה אם ואיך זה מותר, וכמו שיוסף התפלל אצל קבר רחל אמנו, ויהושע וכלב התפללו אצל האבות בחברון), או שזכות הצדיק פועל להם, או שזכות מצוות הצדקה פועל להם לישועה.כמעיין המתגבר אמר:נושא רגיש.שמש מרפא אמר:בשנים האחרונות נהיה "באז" גדול סביב ר' ישעיה מקרעסטיר. קשה לחשוב על תקדים כזה שבו קבר אדמו"ר מלפני 100 שנה הפך במאה ה-21 למוקד עליה גדול כל כך ועמותות נוסדות על שמו וכו' וכו'.
מה עומד מאחורי זה? אנשים מתחברים למידת החסד שלו? סתם עניין של שיווק ותעמולה?
איני מעוניין לכתוב באריכות את דעתי בעניני סגולות וכדומה, אבל במקום שנגמר השכל שם מתחילה האמונה, אם כי לדאבונינו הרבה פעמים מתחילה שם גם אמונה טפילה, והכל מחמת שנגמר שם השכל, ודי בזה. (כמובן שאין כוונתי על ר' שעייה ספציפית, אלא על מכלול האמונות וחיפושים אחר ישועות בכל מקום מלבד אצל בורא עולם לדאבונינו).
מניין?זבח תודה אמר:בימינו חזר היצר הרע של עבודה זרה
זבח תודה אמר:בימינו חזר היצר הרע של עבודה זרה
אין צורך בשום מקור כשחפצים לקנטר.בחור ישיבה אמר:מניין?
אולי בעקבות ה'תקרובת דעבודה זרה'..זבח תודה אמר:ביטלו לשעתו והיום זה חוזר
הכוונה על ההטרלה?...זבח תודה אמר:ביטלו לשעתו והיום זה חוזר
מר אינו מעליב איש, מלבד את עצמו - כשכותב מסברת לבו נגד דברי הפוסקים המפורסמים.זבח תודה אמר:כשכותבים על נוהג רווח אין בזה עלבון אישי וכבר התריעו בזה רבות
לבי במערב אמר:הכוונה על ההטרלה?...זבח תודה אמר:ביטלו לשעתו והיום זה חוזר
מר אינו מעליב איש, מלבד את עצמו - כשכותב מסברת לבו נגד דברי הפוסקים המפורסמים.זבח תודה אמר:כשכותבים על נוהג רווח אין בזה עלבון אישי וכבר התריעו בזה רבות
לבי במערב אמר:המלבין פני חברו ברבים...
ומר אינו 'רעהו בתומ"צ'?!זבח תודה אמר:לבי במערב אמר:המלבין פני חברו ברבים...
התיבה המודגשת לא נזכרה שם, ובפשטות יש לפרשו בקל כלפי 'שתי הדתות הגדולות'.זבח תודה אמר:ופשטות דברי הנביא בזכריה י"ג שבגאולה העתידה יתבטלו הע"ז ונביאי השקר בישראל ומשמע שלפני כן בעקבתא דמשיחא זה יהיה
הנבואה כבר חזרה?זבח תודה אמר:חזרת הנבואה חוזר היצרא דע"ז
שניאור אמר:הנבואה כבר חזרה?זבח תודה אמר:חזרת הנבואה חוזר היצרא דע"ז
אולי אתה הנביא שעומד ומתריע בשער על עבודה זרה?
תראה לנו קודם סימן שאתה נביא.
חבל שזו הרמה לקחת משפט מתוך הודעה להשמיט ממנה מילים ולתקוף בצורה לא ענייניתואולי שייך לדברי הגר"א שכשבטל יצרא דע"ז בטלה הנבואה, וא"כ בעקבתא דמשיחא לקראת חזרת הנבואה חוזר היצרא דע"ז.
אתה מתלונן על 'לא עניינית'? תגיד לי באמת אתה לא מתבייש? לכתוב על אלפים ורבבות מכלל ישראל שהם עובדי עבודה זרה, ועוד בלי מקור, זה ענייני?זבח תודה אמר:שניאור אמר:הנבואה כבר חזרה?זבח תודה אמר:חזרת הנבואה חוזר היצרא דע"ז
אולי אתה הנביא שעומד ומתריע בשער על עבודה זרה?
תראה לנו קודם סימן שאתה נביא.חבל שזו הרמה לקחת משפט מתוך הודעה להשמיט ממנה מילים ולתקוף בצורה לא ענייניתואולי שייך לדברי הגר"א שכשבטל יצרא דע"ז בטלה הנבואה, וא"כ בעקבתא דמשיחא לקראת חזרת הנבואה חוזר היצרא דע"ז.
ומנהל בפורום במקום לשמור על רמה ויחס ענייני עוד נותן תודה על גישה זו
איזו מין דרישה היא זו לענות כאשר מציג הטענה אינו מפרט על איזה ע"ז הוא מדבר, ומה המקור שהדבר אסור משום ע"ז.זבח תודה אמר:1. מי שיש לו תשובה עניינית לו נגרר לכזה שיח.
2. כל התורה מלאה מע"ז וזה דבר שאפילו הצדוקים מודים בו.
3. אין לי מושג כמה מישראל נכשלים בע"ז, אבל אם לא ימחו על זה זה עלול להתפשט יותר
וכמובן, המשפט המנצח...זבח תודה אמר:2. כל התורה מלאה מאיסור [שפיכות דמים] בפרט זה שהוא דבר שאפילו הצדוקים מודים בו.
3. אין לי מושג כמה מישראל נכשלים ב[שפיכות דמים], אבל אם לא ימחו על זה זה עלול להתפשט יותר
זבח תודה אמר:1. אפשר להבין שאין דיון ענייני.
אין מביאים ראיה מן השוטים. ושטות גדולה היא לעשות הכללה שכזו.זבח תודה אמר:בשבת האחרונה פרשת אמור בא"י. יהודי מבוגר לקח תמונה של ר' ישעיה מקרסטירר ושם מול השליח ציבור בחזרת השץ של תפילת המוסף כדי שהש"ץ יתפלל כנגד התמונה. (נגד- שיויתי ה' לנגדי)
לקחתי את התמונה והשלכתי אותה לארץ.
אותו יהודי הרים את התמונה ונישק אותה, והכריז הוא ממש כמו בחיים חיותו, גם אז הוא נתן שידרכו עליו וכך גם עכשיו הוא מאפשר שיזרקו אותו. (דהיינו את התמונה - כאילו התמונה יכלה למנוע את זריקתה)
זה ע"ז באופן הפשוט.
גם בזמן השופטים ובית ראשון אנשים תירצו שזה דוקא מצווה ועבודת ה' (ראה שופטים יז)
מקורות בנוסף לתורה שבכתב
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ לוֹ לְבַדּוֹ רָאוּי לְהִתְפַּלֵּל. וְאֵין רָאוּי לְהִתְפַּלֵּל לְזוּלָתוֹ: (סידור)
עיקר הצווי בעבודת כוכבים שלא לעבוד אחד מכל הברואים. (הלכות עבודה זרה פרק ב הלכה א)
"ועבדתם את ה' אלהיכם" (שמות כג, כה) ואמר "ואותו תעבודו" (דברים יג, ה)... ולשון ספרי (דברים יא, יג): "ולעבדו זו תפלה. (סה"מ לרמב"ם ה מצוות תפילה)
ובזה יש שני אופנים במקרה שמתפלל אליו כמי שיש באפשרותו להרע או להיטיב זה ע"ז.
ואם הוא רק פונה אל המת בשביל שיבקש עליו רחמים אינו ע"ז אבל זה דורש אל המתים
ורק בפרט זה שאינו מתפלל אליו כאילו בכוחו להרע או להיטיב אלא רק שיבקש גם הוא עבורו רחמים רק בזה יש שלימדו זכות .
זבח תודה אמר:בשבת האחרונה פרשת אמור בא"י. יהודי מבוגר לקח תמונה של ר' ישעיה מקרסטירר ושם מול השליח ציבור בחזרת השץ של תפילת המוסף כדי שהש"ץ יתפלל כנגד התמונה. (נגד- שיויתי ה' לנגדי)
לקחתי את התמונה והשלכתי אותה לארץ.
אותו יהודי הרים את התמונה ונישק אותה, והכריז הוא ממש כמו בחיים חיותו, גם אז הוא נתן שידרכו עליו וכך גם עכשיו הוא מאפשר שיזרקו אותו. (דהיינו את התמונה - כאילו התמונה יכלה למנוע את זריקתה)
זה ע"ז באופן הפשוט.
כמעיין המתגבר אמר:נושא רגיש.שמש מרפא אמר:
איני מעוניין לכתוב באריכות את דעתי בעניני סגולות וכדומה, אבל במקום שנגמר השכל שם מתחילה האמונה, אם כי לדאבונינו הרבה פעמים מתחילה שם גם אמונה טפילה, והכל מחמת שנגמר שם השכל, ודי בזה. (כמובן שאין כוונתי על ר' שעייה ספציפית, אלא על מכלול האמונות וחיפושים אחר ישועות בכל מקום מלבד אצל בורא עולם לדאבונינו
מלבד זאת, יש לתמוה: כיצד זה - דרך־קבע(!) - רק ה'מעוררים' למיניהם נפגשים בתופעות משונות אלו (שלכו"ע אינן קיימות אלא בשולים).אור זרוע אמר:אין מביאים ראיה מן השוטים. ושטות גדולה היא לעשות הכללה שכזו. יש כאן בעיה בתפיסת המציאות.