הערות על האבני מילואים

תולדות גדולי ישראל ודברי ימי עמינו

פותח הנושא
יציבא בארעא
הודעות: 17
הצטרף: 31 ינואר 2020, 03:52
נתן תודה: 6 פעמים
קיבל תודה: 6 פעמים
סטטוס: לא מחובר

הערות על האבני מילואים

שליחה על ידי יציבא בארעא » 24 מאי 2022, 01:08

מי כתב אותם ? (במהדורא הישנה )


מםאלף
הודעות: 1002
הצטרף: 27 ספטמבר 2021, 18:16
נתן תודה: 300 פעמים
קיבל תודה: 1071 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הערות על האבני מילואים

שליחה על ידי מםאלף » 24 מאי 2022, 03:13

חתנו שלמה יהודה ליב הכהן רפפורט, הוא היה המוציא לאור של הספר אחר פטירת מחברו.
נ.ב לאחר מכן שינה טעמו והיה מראשי תנועת ההשכלה בגליציה, אך נלחם נגד הקיצוניים שבהם. רשמית שימש כרב ואב"ד טרנופול ולאחר מכן שימש ברבנות בעיר פראג.


פותח הנושא
יציבא בארעא
הודעות: 17
הצטרף: 31 ינואר 2020, 03:52
נתן תודה: 6 פעמים
קיבל תודה: 6 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: הערות על האבני מילואים

שליחה על ידי יציבא בארעא » 24 מאי 2022, 03:21

באמת כך ראיתי כתוב והתפלאתי על כך .
האם זה מוצדק להמשיך להדפיס את הגיגיו של הנ"ל ולהכניסם לביהמ"ד לאחר שנתגלה בסירחונו ?


מםאלף
הודעות: 1002
הצטרף: 27 ספטמבר 2021, 18:16
נתן תודה: 300 פעמים
קיבל תודה: 1071 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הערות על האבני מילואים

שליחה על ידי מםאלף » 24 מאי 2022, 03:39

יציבא בארעא כתב:
24 מאי 2022, 03:21
לאחר שנתגלה בסירחונו
כאמור, היה זה בתחילת תנועת ההשכלה בגליציה, והוא נלחם בקיצוניים שבהם ונלחם ברפורמים (כתב 'תוכחת מגולה' נגד כינוס רבניהם) ואפי' עם שד"ל התקוטט תקופה מסוימת וכתב השגות על פירושו לתנ"ך.
בזמן כהונתו בפראג האמין לו ה'חתם סופר' שהוא ראוי לכך והפך בזכותו מול מתנגדיו.
ולכן איני בטוח שהשכלתו היתה 'סירחון' כלשונך, על כל פנים לא 'שנה ופירש' הוא, אלא ת"ח עם דעות חריגות.


מאיר עיני ישראל
הודעות: 12
הצטרף: 26 פברואר 2016, 10:04
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: הערות על האבני מילואים

שליחה על ידי מאיר עיני ישראל » 27 מאי 2022, 00:48

לחינם תלוי את ההגהות הנפלאות בשי"ר, ואינו נכון כי ההגהות לאב"מ הם מתלמיד בעל הקצה"ח הגאון מהריא"ז זצ"ל, וכפי שכתוב בהקדמה לחלק שני מרבי דוד בן הקצה"ח, וראה משכ"ח עליו שם. והוא בעל מחבר שו"ת מהריא"ז, והיה מגאוני דורו ומפורסם בזמנו. וקורא לרבו תמיד בשם מארן ז"ל, כי הוא מורו ורבו המובהק. [לא כן שי"ר שלא למד מהקצה"ח אלא היה חתנו, ואמנם הוזכר בהקדמה שעסק בהגהת החלק הראשון מטעויות, אל אינו שייך אל הערות שבתחתית האב"מ].

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “דעת דורות”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: החושב, ואינם עולבים, מודים דרבנן, סלונימער שרוף, עמרם ישי | 9 אורחים