ר' אליה בן אשר הלוי לויטה אשכנזי המכונה אליהו בחור

בן אהרון

משתמש ותיק
שלום
אשמח לקבל מחברי הפורום מידע על בעל הדקדוק הנ''ל. והאם היה מקובל על חכמי התורה שבאותה תקופה ושלאחריו? האם הוזכר בספרים של גדולי הדורותM
תודה מראש
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
שו"ת זכר יהוסף חיו"ד סי' קע"ה אמר:
וידע אשר אין להתפלא כ"כ על הרא"ב שבא לו במיעוט ידיעתו בספרי התלמוד ורק מקופיא ובאגרות וכמו שהעיד על עצמו בהקדמתו לתשבי שלא ראה בטובה בהויות דאביי ורבא לחכמים מעט שימשתי ומשאם ומתנם לא ביקשתי כו'
 

דרומאי

משתמש ותיק
בן אהרון אמר:
שלום
אשמח לקבל מחברי הפורום מידע על בעל הדקדוק הנ''ל. והאם היה מקובל על חכמי התורה שבאותה תקופה ושלאחריו? האם הוזכר בספרים של גדולי הדורותM
תודה מראש
'הלוי לויטה אשכנזי'
האם כל זה הוא כינויו של החכם הנ''ל?
ומאיפה המקור לכינוי זה?
 

בן אהרון

משתמש ותיק
פותח הנושא
דרומאי אמר:
בן אהרון אמר:
שלום
אשמח לקבל מחברי הפורום מידע על בעל הדקדוק הנ''ל. והאם היה מקובל על חכמי התורה שבאותה תקופה ושלאחריו? האם הוזכר בספרים של גדולי הדורותM
תודה מראש
'הלוי לויטה אשכנזי'
האם כל זה הוא כינויו של החכם הנ''ל?
ומאיפה המקור לכינוי זה?
שמו הפרטי "אליהו"
"אשכנזי" מארץ אשכנז
"לויטה" אני משער שזה תרגום לוי בלטינית
ו"הבחור" הוא כינויו.
וע' בספר שהביא חדא עמ' 14 הערה 1,2,3 בבאור הכינוי הזה.
עוד כינוי יש לו התשבי ע''ש ספרו התשבי שנקרא כך כי הוא כולל תשב''י (712) באורי מלות ׁׁ(ספר הנ''ל עמ' 10).
 

דרומאי

משתמש ותיק
בן אהרון אמר:
דרומאי אמר:
בן אהרון אמר:
שלום
אשמח לקבל מחברי הפורום מידע על בעל הדקדוק הנ''ל. והאם היה מקובל על חכמי התורה שבאותה תקופה ושלאחריו? האם הוזכר בספרים של גדולי הדורותM
תודה מראש
'הלוי לויטה אשכנזי'
האם כל זה הוא כינויו של החכם הנ''ל?
ומאיפה המקור לכינוי זה?
שמו הפרטי "אליהו"
"אשכנזי" מארץ אשכנז
"לויטה" אני משער שזה תרגום לוי בלטינית
ו"הבחור" הוא כינויו.
וע' בספר שהביא חדא עמ' 14 הערה 1,2,3 בבאור הכינוי הזה.
עוד כינוי יש לו התשבי ע''ש ספרו התשבי שנקרא כך כי הוא כולל תשב''י (712) באורי מלות ׁׁ(ספר הנ''ל עמ' 10).
גם אני חשבתי כן, ש'לויטה' אינו כינוי בפנ''ע, אלא שבלטינית ל'לוי' קורין Levita, ולכן ענין אותי אם הוא עצמו חותם את שמו 'הלוי לויטה' כי זה נראה כמו כפל לשון.
יישר כח.
 

בנציון

משתמש ותיק
בן אהרון אמר:
שלום
אשמח לקבל מחברי הפורום מידע על בעל הדקדוק הנ''ל. והאם היה מקובל על חכמי התורה שבאותה תקופה ושלאחריו? האם הוזכר בספרים של גדולי הדורותM
תודה מראש
בספר מעשה רב (סי' רמ) הובא שהגר"א הלך בדקדוק אחרי ר' אליהו בחור.
 

טעם ודעת

משתמש ותיק
יש דברים בספרו שצריך בירור למשל על 'הטעמים' הוא כותב שאינם הלכה למשה מסיני, ואנו יודעים וכך מפורש בספרים שהטעמים הלמ"ס.
 
חלק עליון תַחתִית