אשכול ספורי חסידים

תולדות גדולי ישראל ודברי ימי עמינו

פותח הנושא
מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2406
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1485 פעמים
קיבל תודה: 362 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי מאן דהו » 23 מאי 2019, 18:49

לא חסיד אני ולא בן חסיד ובכל זאת פתחתי אשכול זה מטעמים כמוסים

סיפר הגה"צ ר' שלמה זלמן פריעדמאן זצ''ל אב"ד טענקא מאמעריקא אשר פעם אחת נסע לגראסווארדיין להסתופף ¬ אצל האדמו"ר ה"אהבת ישראל" מוויזניץ זי"ע ליום השבת. ביום ראשון כשחזר לעירו טענקא, פגש בו הראש הקהל של הביהמ"ד אשר היה יהודי ירא שמים אך אדם פשוט מאוד, והוא חשב לעצמו שאם נוסעים לרבי הרי שבוודאי הולכים ללמוד שם תורה, לכן התפלא לראותו שב לעירו ביום ראשון מיד אחר השבת ושאל אותו כמה כבר אפשר להספיק ללמוד בשבת אחת אשר יהיה כדאי כל הנסיעה .

ענה לו הטענקער רב "לא נסעתי לגראסווארדיין כדי ללמוד אלא כדי להסתכל בקלסתר פניו הקדושות של ה'אהבת ישראל ." כששמע הראש הקהל שיש עניין בראיית פניו של הרבי בלבד, החליט גם הוא לנסוע להאדמו"ר אף שלא היה חסיד, כשחזר לביתו אמר להם למשפחתו "א חסיד בין איך נישט געווארן, אבער נישט דער מענטש וואס איז געפארן איז דער וואס איז צוריקגעקומען'' (חסיד לא נהייתי, אבל לא האיש שנסע הוא האדם שחזר).

ערכים:


פותח הנושא
מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2406
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1485 פעמים
קיבל תודה: 362 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי מאן דהו » 23 מאי 2019, 18:54

העפר ממירון

חסיד וויזניצא תושב צפת עלה בל״ג בעומר לציון התנא הא-לוקי רשב״י במירון. בשהותו במקום הקדוש גברו געגועיו לרבו, לבו התחמם בקרבו, ובו במקום החליט לנסוע אל רבו ה'צמח צדיק ' לוויזניצא, על חג השבועות הקרב ובא. החלטתו היתה נחושה כל כך, עד שמפני החשש שמא יעכבוהו בביתו החליט לא לחזור לביתו לצפת, אלא לנסוע מיד ממירון לחיפה ומשם באניה לוויזניצא, ואת ההודעה על נסיעתו ושלח מחיפה.
כמנהג יהודי הישוב הישן לבש גם הוא בל״ג בעומר בגדי שבת, כך שהשטריימל והקפטן היה עמו, והיה לו את הטלית ותפילין ומעיל פשוט שאותו לבש בדרך למירון. באותה שנה היה במירון שטפון גדול, וכל דרכי העפר שהובילו מהציון הק' הפכו להיות בוץ טובענית שלא איפשרה ללכת עליהם. החסיד מצא עצה גם למכשול זה, הוא פשט את הקפטן, לבש את המעיל, והחליק במורד ההר כשהוא ישוב על שולי מעילו. כשהגיע לתחתית ההר צרר את המעיל הספוג בבוץ, לבש את הקפטן, המשיך לחיפה , ומשם לאחר הפלגה ארוכה ומיגעת ודרך ארוכה ביבשה הגיע לשלום למחוז חפצו וויזניצא.
כשנכנס לתת שלום לה'צמח צדיק', שמח לקראתו, ושאלו, האם הבאת לי משהו מארץ ישראל. בוש ונכלם עמד החסיד והתנצל שנסיעתו הייתה חפוזה ושלא הספיק להביא עמו דבר. שום דבר לא הבאת מארץ ישראל חזר ה'צמח' ושאל. התנצל החסיד שוב, ומתוך גמגום מה של בושה סיפר שאין לו מאומה בלתי אם גווייתו והמלבושים שעליו, זולת זה הביא עמו רק מעיל נוסף המלא בבוץ ממירון. כששמע זאת ה'צמח צדיק' ביקשו לתת לו את המעיל, נטלו שיפשפשו וניערו היטב מן הבוץ שהפך להיות יבש ופריך. לאחר מכן טרח ה'צמח צדיק' בגופו לאסוף את כל גרגירי העפר לתוך מטפחת נקיה וצחורה, התרומם ואמר בהתרגשות, באף מתנה לא יכולת ליהנות אותי כמו במתנה זו. 'אדמת קודש מקרתא קדישא מירון, ערכה לא יסולא בפז.


פותח הנושא
מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2406
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1485 פעמים
קיבל תודה: 362 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי מאן דהו » 06 יוני 2019, 23:08

הרה"ק רבי ישראל מרוזין זיע"א היה ממעט באכילה, לא היה בא אל פיו יותר מכף אוכל אחת, ואגב כך היה גם מולח את התבשיל, עד שלא יכול איש לטעום ממנו עוד. מסופר : יום אחד ישבו רבי ישראל עם מחותנו הרה"ק רבי חיים מקוסוב זיע"א בסעודה שערכו לכבודם. הרבי מקוסוב אכל כדרך כל אדם ואילו הרבי מרוזין כדרכו לא טעם מכל המאכלים אלא משהו בלבד , מפני מה מחותן אין הוא אוכל? שאלו רבי חיים. השיב לו רבי ישראל: לפני שירדנו לעולם הזה , התנינו תנאי עם הגוף שאין אנו יכולים להתחבר עמו, אלא אם כן יהיה נהנה אלא הנאה מעטה בלבד מצורכי הגוף הנחוצים, הגוף הסכים לכך, וכל הזמן הוא מקיים תנאי זה .
מששמע זאת הרבי מקוסוב, הניח מידו את הכף, הרחיק את הצלחת מעמו והפסיק לאכול. שאול הרבי מרוזין: מפני מה אין הוא אוכל? האם גם גופו נטל על עצמו תנאי דומה ? לא, השיב רבי חיים בחיוך, עם הגוף שלנו לא התנינו כל תנאי, ולכן אנו נוהגים להאכילו לפי צרכו. אבל עכשיו נתיישב לי דבר, שעד היום היה לי קשה, כידוע בליל שבת קודש, שיהודי חוזר מבית הכנסת , שני מלאכים מלווים אותו, והוא מקבל את פניהם ב"שלום עליכם מלאכי השרת", בזמירות, בתהילות ובתשבחות, אבל מיד פוטר אותם וקורא: "צאתכם לשלום מלאכי השלום". והדבר מוקשה: מפני מה הוא משלח אותם מהר כל כך, למה הוא לא מניח להם לשבת וליהנות עמו בשעת הסעודה? אלא התירוץ הוא: אין אדם יכול לאכול בשעה שמלאכים יושבים לצידו, שאין דבר אוכל בא אל פיהם .


כבוד שמים
משתמש ותיק
הודעות: 1069
הצטרף: 07 מרץ 2016, 13:54
נתן תודה: 143 פעמים
קיבל תודה: 146 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי כבוד שמים » 05 פברואר 2020, 16:39

מאן דהו כתב:
06 יוני 2019, 23:08
הרה"ק רבי ישראל מרוזין זיע"א היה ממעט באכילה, לא היה בא אל פיו יותר מכף אוכל אחת, ואגב כך היה גם מולח את התבשיל, עד שלא יכול איש לטעום ממנו עוד. מסופר : יום אחד ישבו רבי ישראל עם מחותנו הרה"ק רבי חיים מקוסוב זיע"א בסעודה שערכו לכבודם. הרבי מקוסוב אכל כדרך כל אדם ואילו הרבי מרוזין כדרכו לא טעם מכל המאכלים אלא משהו בלבד , מפני מה מחותן אין הוא אוכל? שאלו רבי חיים. השיב לו רבי ישראל: לפני שירדנו לעולם הזה , התנינו תנאי עם הגוף שאין אנו יכולים להתחבר עמו, אלא אם כן יהיה נהנה אלא הנאה מעטה בלבד מצורכי הגוף הנחוצים, הגוף הסכים לכך, וכל הזמן הוא מקיים תנאי זה .
מששמע זאת הרבי מקוסוב, הניח מידו את הכף, הרחיק את הצלחת מעמו והפסיק לאכול. שאול הרבי מרוזין: מפני מה אין הוא אוכל? האם גם גופו נטל על עצמו תנאי דומה ? לא, השיב רבי חיים בחיוך, עם הגוף שלנו לא התנינו כל תנאי, ולכן אנו נוהגים להאכילו לפי צרכו. אבל עכשיו נתיישב לי דבר, שעד היום היה לי קשה, כידוע בליל שבת קודש, שיהודי חוזר מבית הכנסת , שני מלאכים מלווים אותו, והוא מקבל את פניהם ב"שלום עליכם מלאכי השרת", בזמירות, בתהילות ובתשבחות, אבל מיד פוטר אותם וקורא: "צאתכם לשלום מלאכי השלום". והדבר מוקשה: מפני מה הוא משלח אותם מהר כל כך, למה הוא לא מניח להם לשבת וליהנות עמו בשעת הסעודה? אלא התירוץ הוא: אין אדם יכול לאכול בשעה שמלאכים יושבים לצידו, שאין דבר אוכל בא אל פיהם .
מה מוסר ההשכל מסיפור זה?!
 


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1534
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 407 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי שמעיה » 05 פברואר 2020, 17:03

כבוד שמים כתב:
05 פברואר 2020, 16:39
מאן דהו כתב:
06 יוני 2019, 23:08
הרה"ק רבי ישראל מרוזין זיע"א היה ממעט באכילה, לא היה בא אל פיו יותר מכף אוכל אחת, ואגב כך היה גם מולח את התבשיל, עד שלא יכול איש לטעום ממנו עוד. מסופר : יום אחד ישבו רבי ישראל עם מחותנו הרה"ק רבי חיים מקוסוב זיע"א בסעודה שערכו לכבודם. הרבי מקוסוב אכל כדרך כל אדם ואילו הרבי מרוזין כדרכו לא טעם מכל המאכלים אלא משהו בלבד , מפני מה מחותן אין הוא אוכל? שאלו רבי חיים. השיב לו רבי ישראל: לפני שירדנו לעולם הזה , התנינו תנאי עם הגוף שאין אנו יכולים להתחבר עמו, אלא אם כן יהיה נהנה אלא הנאה מעטה בלבד מצורכי הגוף הנחוצים, הגוף הסכים לכך, וכל הזמן הוא מקיים תנאי זה .
מששמע זאת הרבי מקוסוב, הניח מידו את הכף, הרחיק את הצלחת מעמו והפסיק לאכול. שאול הרבי מרוזין: מפני מה אין הוא אוכל? האם גם גופו נטל על עצמו תנאי דומה ? לא, השיב רבי חיים בחיוך, עם הגוף שלנו לא התנינו כל תנאי, ולכן אנו נוהגים להאכילו לפי צרכו. אבל עכשיו נתיישב לי דבר, שעד היום היה לי קשה, כידוע בליל שבת קודש, שיהודי חוזר מבית הכנסת , שני מלאכים מלווים אותו, והוא מקבל את פניהם ב"שלום עליכם מלאכי השרת", בזמירות, בתהילות ובתשבחות, אבל מיד פוטר אותם וקורא: "צאתכם לשלום מלאכי השלום". והדבר מוקשה: מפני מה הוא משלח אותם מהר כל כך, למה הוא לא מניח להם לשבת וליהנות עמו בשעת הסעודה? אלא התירוץ הוא: אין אדם יכול לאכול בשעה שמלאכים יושבים לצידו, שאין דבר אוכל בא אל פיהם .
מה מוסר ההשכל מסיפור זה?!

החלק הראשון כמדומה מייסר בהשכל ובדעת. לא?
 


בן איש חי
הודעות: 39
הצטרף: 16 אפריל 2018, 13:47
קיבל תודה: 6 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי בן איש חי » 20 מאי 2020, 10:27

כבוד שמים כתב:
05 פברואר 2020, 16:39
מאן דהו כתב:
06 יוני 2019, 23:08
הרה"ק רבי ישראל מרוזין זיע"א היה ממעט באכילה, לא היה בא אל פיו יותר מכף אוכל אחת, ואגב כך היה גם מולח את התבשיל, עד שלא יכול איש לטעום ממנו עוד. מסופר : יום אחד ישבו רבי ישראל עם מחותנו הרה"ק רבי חיים מקוסוב זיע"א בסעודה שערכו לכבודם. הרבי מקוסוב אכל כדרך כל אדם ואילו הרבי מרוזין כדרכו לא טעם מכל המאכלים אלא משהו בלבד , מפני מה מחותן אין הוא אוכל? שאלו רבי חיים. השיב לו רבי ישראל: לפני שירדנו לעולם הזה , התנינו תנאי עם הגוף שאין אנו יכולים להתחבר עמו, אלא אם כן יהיה נהנה אלא הנאה מעטה בלבד מצורכי הגוף הנחוצים, הגוף הסכים לכך, וכל הזמן הוא מקיים תנאי זה .
מששמע זאת הרבי מקוסוב, הניח מידו את הכף, הרחיק את הצלחת מעמו והפסיק לאכול. שאול הרבי מרוזין: מפני מה אין הוא אוכל? האם גם גופו נטל על עצמו תנאי דומה ? לא, השיב רבי חיים בחיוך, עם הגוף שלנו לא התנינו כל תנאי, ולכן אנו נוהגים להאכילו לפי צרכו. אבל עכשיו נתיישב לי דבר, שעד היום היה לי קשה, כידוע בליל שבת קודש, שיהודי חוזר מבית הכנסת , שני מלאכים מלווים אותו, והוא מקבל את פניהם ב"שלום עליכם מלאכי השרת", בזמירות, בתהילות ובתשבחות, אבל מיד פוטר אותם וקורא: "צאתכם לשלום מלאכי השלום". והדבר מוקשה: מפני מה הוא משלח אותם מהר כל כך, למה הוא לא מניח להם לשבת וליהנות עמו בשעת הסעודה? אלא התירוץ הוא: אין אדם יכול לאכול בשעה שמלאכים יושבים לצידו, שאין דבר אוכל בא אל פיהם .
מה מוסר ההשכל מסיפור זה?!

יש הרבה ואציג אי אלו.
א. לדעת לאיזו דרגה אדם מסוגל להגיע.
ב. לא לרמות את עצמו ולדעת היכן הוא עומד, כפי שנהג הקוסובער.
ג. להתרחק מתאוות עולם הזה.
ד. בקשר לאות א'. ידוע שהח"ח אמר אודות ספרו שלכל הפחות יתאנח האדם כשמדבר לשה"ר [מסר מתומצת מתוך סיפור עם אדם שלא רצה לרכוש ספר חפץ חיים].
כמדומני יש עוד לימודים, אבל כשארגיש שסיימתי להפנים וליישם אלו המנויים, יתכן ואשתדל להוסיף עוד.
 


למה זה תשאל לשמי
משתמש ותיק
הודעות: 231
הצטרף: 14 מאי 2020, 14:59
נתן תודה: 174 פעמים
קיבל תודה: 78 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי למה זה תשאל לשמי » 20 מאי 2020, 10:52

בן איש חי כתב:
20 מאי 2020, 10:27

ד. בקשר לאות א'. ידוע שהח"ח אמר אודות ספרו שלכל הפחות יתאנח האדם כשמדבר לשה"ר [מסר מתומצת מתוך סיפור עם אדם שלא רצה לרכוש ספר חפץ חיים].


היום נראה שגם זה לא...
אמרתי לחברותא שלי בחפץ חיים שלפחות בשעת הלימוד בספר עצמו לא מדברים לשה"ר
 

סמל אישי של משתמש

פיילוט 0.4
משתמש ותיק
הודעות: 371
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 11:02
מיקום: פריפריה צפונית
נתן תודה: 211 פעמים
קיבל תודה: 149 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי פיילוט 0.4 » 20 מאי 2020, 11:31

למה זה תשאל לשמי כתב:
20 מאי 2020, 10:52
בן איש חי כתב:
20 מאי 2020, 10:27

ד. בקשר לאות א'. ידוע שהח"ח אמר אודות ספרו שלכל הפחות יתאנח האדם כשמדבר לשה"ר [מסר מתומצת מתוך סיפור עם אדם שלא רצה לרכוש ספר חפץ חיים].

היום נראה שגם זה לא...
אמרתי לחברותא שלי בחפץ חיים שלפחות בשעת הלימוד בספר עצמו לא מדברים לשה"ר

בשעת הלימוד מצוי יותר שמביאים דוגמאות
ובא לכלל ראה הלכה ונזכר מעשה...
 


למה זה תשאל לשמי
משתמש ותיק
הודעות: 231
הצטרף: 14 מאי 2020, 14:59
נתן תודה: 174 פעמים
קיבל תודה: 78 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי למה זה תשאל לשמי » 20 מאי 2020, 11:45

אינני יודע אם מקומו כאן. אך בילדותי שמעתי סיפור ממחנכי, יהודי חסידי לוהט, המספר על רב שהלך בשיירה עם גויים, ועם רבות הימים טעה בחשבונו ודילג יומיים. כך כאשר אצל כל העולם 'יום שישי', אצלו היה שבת.
הרב הנ''ל היה רב תקיף בדעתו. וכאשר הגיע לעיר מיאן בתוקף להפצרות כולם להבין שתעה בחשבונו. וכאשר כולם התפללו מעריב בליל שישי, הוא התנענע בדבקות ב'רצה נא במנוחתנו'.
משפחתו, שהייתה כמובן אובדת עצות, החליטו לאחר מכן ל'פתור את הבעיה בדרך מקורית. הם ערכו את שלחן ה'שבת' בליל שישי כבקשת אותו הרב, והרב כדרכו שותה יין בסעודת בשבת. האריכו עמו בדברים ובשתייה עד שנרדם. משנרדם, כיבו את האורות והלכו בלאט כדי לא להעירו. כך חלף לו יום שישי כשהרב מנמננם על כיסאו בראש הלשחן כמלך ב(לא)גדוד. הגיע ליל שבת, התיישבו רעייתו ילדיו ובני הבית סביב לשלחן והרעישו, עד שהרב התעורר. כך נפתרה התקלה.
ביום ראשון, הגיע הרב לבית הכנסת וראה, להאנתו, שבני הקהילה 'קיבלו את דבריו' והחליטו שהוא צודק המניין הימים. 'שמחני לגלות שצדקתי' אמר הרב בתרועת ניצחון, כשבני הקהילה מנסים לכבוש את צחוקם.
אינני יודע אם הסיפור חסידי, הוא אינו נראה אמתי. נזכרתי בו עקב הדין הדומה שהובא בדף היומי לאחרונה בדין ההולך במדבר. האם מישהו שמע את הסיפור הנ''ל ויודע לו מקור או שהוא פרי דמיונו הפורה של מחנכי?


בן איש חי
הודעות: 39
הצטרף: 16 אפריל 2018, 13:47
קיבל תודה: 6 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי בן איש חי » 20 מאי 2020, 22:00

למה זה תשאל לשמי כתב:
20 מאי 2020, 11:45
אינני יודע אם מקומו כאן. אך בילדותי שמעתי סיפור ממחנכי, יהודי חסידי לוהט, המספר על רב שהלך בשיירה עם גויים, ועם רבות הימים טעה בחשבונו ודילג יומיים. כך כאשר אצל כל העולם 'יום שישי', אצלו היה שבת.
הרב הנ''ל היה רב תקיף בדעתו. וכאשר הגיע לעיר מיאן בתוקף להפצרות כולם להבין שתעה בחשבונו. וכאשר כולם התפללו מעריב בליל שישי, הוא התנענע בדבקות ב'רצה נא במנוחתנו'.
משפחתו, שהייתה כמובן אובדת עצות, החליטו לאחר מכן ל'פתור את הבעיה בדרך מקורית. הם ערכו את שלחן ה'שבת' בליל שישי כבקשת אותו הרב, והרב כדרכו שותה יין בסעודת בשבת. האריכו עמו בדברים ובשתייה עד שנרדם. משנרדם, כיבו את האורות והלכו בלאט כדי לא להעירו. כך חלף לו יום שישי כשהרב מנמננם על כיסאו בראש הלשחן כמלך ב(לא)גדוד. הגיע ליל שבת, התיישבו רעייתו ילדיו ובני הבית סביב לשלחן והרעישו, עד שהרב התעורר. כך נפתרה התקלה.
ביום ראשון, הגיע הרב לבית הכנסת וראה, להאנתו, שבני הקהילה 'קיבלו את דבריו' והחליטו שהוא צודק המניין הימים. 'שמחני לגלות שצדקתי' אמר הרב בתרועת ניצחון, כשבני הקהילה מנסים לכבוש את צחוקם.
אינני יודע אם הסיפור חסידי, הוא אינו נראה אמתי. נזכרתי בו עקב הדין הדומה שהובא בדף היומי לאחרונה בדין ההולך במדבר. האם מישהו שמע את הסיפור הנ''ל ויודע לו מקור או שהוא פרי דמיונו הפורה של מחנכי?
אאל"ט, היה זה הרה"ק ר"ש מניקלשבורג שקיים עצה זו בידידו, הרב שטעה.
 


למה זה תשאל לשמי
משתמש ותיק
הודעות: 231
הצטרף: 14 מאי 2020, 14:59
נתן תודה: 174 פעמים
קיבל תודה: 78 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי למה זה תשאל לשמי » 21 מאי 2020, 00:08

בן איש חי כתב:
20 מאי 2020, 22:00
למה זה תשאל לשמי כתב:
20 מאי 2020, 11:45
אינני יודע אם מקומו כאן. אך בילדותי שמעתי סיפור ממחנכי, יהודי חסידי לוהט, המספר על רב שהלך בשיירה עם גויים, ועם רבות הימים טעה בחשבונו ודילג יומיים. כך כאשר אצל כל העולם 'יום שישי', אצלו היה שבת.
הרב הנ''ל היה רב תקיף בדעתו. וכאשר הגיע לעיר מיאן בתוקף להפצרות כולם להבין שתעה בחשבונו. וכאשר כולם התפללו מעריב בליל שישי, הוא התנענע בדבקות ב'רצה נא במנוחתנו'.
משפחתו, שהייתה כמובן אובדת עצות, החליטו לאחר מכן ל'פתור את הבעיה בדרך מקורית. הם ערכו את שלחן ה'שבת' בליל שישי כבקשת אותו הרב, והרב כדרכו שותה יין בסעודת בשבת. האריכו עמו בדברים ובשתייה עד שנרדם. משנרדם, כיבו את האורות והלכו בלאט כדי לא להעירו. כך חלף לו יום שישי כשהרב מנמנם על כיסאו בראש השלחן כמלך ב(לא)גדוד. הגיע ליל שבת, התיישבו רעייתו ילדיו ובני הבית סביב לשלחן והרעישו, עד שהרב התעורר. כך נפתרה התקלה.
ביום ראשון, הגיע הרב לבית הכנסת וראה, להנאתו, שבני הקהילה 'קיבלו את דבריו' והחליטו שהוא צודק המניין הימים. 'שמחני לגלות שצדקתי' אמר הרב בתרועת ניצחון, כשבני הקהילה מנסים לכבוש את צחוקם.
אינני יודע אם הסיפור חסידי, הוא אינו נראה אמתי. נזכרתי בו עקב הדין הדומה שהובא בדף היומי לאחרונה בדין ההולך במדבר. האם מישהו שמע את הסיפור הנ''ל ויודע לו מקור או שהוא פרי דמיונו הפורה של מחנכי?
אאל"ט, היה זה הרה"ק ר"ש מניקלשבורג שקיים עצה זו בידידו, הרב שטעה.

שימחתני. יישר כח! כיון שלא דייקתי בפרטי הסיפור, ועתה בזכות רבינו בן איש חי מצאתיהו, אציגהו כאן.

 


למה זה תשאל לשמי
משתמש ותיק
הודעות: 231
הצטרף: 14 מאי 2020, 14:59
נתן תודה: 174 פעמים
קיבל תודה: 78 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי למה זה תשאל לשמי » 21 מאי 2020, 00:10

למה זה תשאל לשמי כתב:
21 מאי 2020, 00:08
בן איש חי כתב:
20 מאי 2020, 22:00
למה זה תשאל לשמי כתב:
20 מאי 2020, 11:45
 
שימחתני. יישר כח! כיון שלא דייקתי בפרטי הסיפור, ועתה בזכות רבינו בן איש חי מצאתיהו, אציגהו כאן.
מעשה 1.png
מעשה 2.png
מעשה 3.png
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


מחשבות
משתמש ותיק
הודעות: 716
הצטרף: 19 מאי 2019, 15:44
נתן תודה: 106 פעמים
קיבל תודה: 180 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי מחשבות » 21 מאי 2020, 00:13

סיפור שלא היה ולא היה יכול להיות.


בן איש חי
הודעות: 39
הצטרף: 16 אפריל 2018, 13:47
קיבל תודה: 6 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי בן איש חי » 21 מאי 2020, 13:00

מחשבות כתב:
21 מאי 2020, 00:13
סיפור שלא היה ולא היה יכול להיות.
אינני יכול ליטול אחריות על אמיתות כל פרט ופרט,
אבל אולי תדייק, מה בדיוק לא היה יכול להיות?


מחשבות
משתמש ותיק
הודעות: 716
הצטרף: 19 מאי 2019, 15:44
נתן תודה: 106 פעמים
קיבל תודה: 180 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי מחשבות » 21 מאי 2020, 13:07

מבחינה מציאותית הסיפור אידיוטי לחלוטין
ואם אדם חושב שהוא יודע מתי שבת וכולם השתגעו
הרי שרק שני אפשרויות ישנם, או שהוא שוטה גמור
או שהוא רשע גמור העובר על דת בשאט נפש
בשניהם הוא לא הרב.
גם הרעיון המקורי שישן 24 שעות וכו'
ולא ידע בשכבו ובקומו (חשב שעברו דקות ספורות)
מאוד מאוד סביר....


למה זה תשאל לשמי
משתמש ותיק
הודעות: 231
הצטרף: 14 מאי 2020, 14:59
נתן תודה: 174 פעמים
קיבל תודה: 78 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי למה זה תשאל לשמי » 23 מאי 2020, 22:32

מחשבות כתב:
21 מאי 2020, 13:07
מבחינה מציאותית הסיפור אידיוטי לחלוטין
ואם אדם חושב שהוא יודע מתי שבת וכולם השתגעו
הרי שרק שני אפשרויות ישנם, או שהוא שוטה גמור
או שהוא רשע גמור העובר על דת בשאט נפש
בשניהם הוא לא הרב.
גם הרעיון המקורי שישן 24 שעות וכו'
ולא ידע בשכבו ובקומו (חשב שעברו דקות ספורות)
מאוד מאוד סביר....
כבר הערתי כן, הא לא קשיא, סיפור חסידי הוא.
מיהו הא ודאי קשיא, כיצד מזכירים בסיפור את שמו של הרב, ומבזים ומשפילים את דמותו.
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה
  • ברכות לב ע"ב - חסידים הראשונים
    על ידי רב פפא » 04 פברואר 2020, 20:10 » ב ברכות
    49 תגובות
    439 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי קדמא ואזלא
    09 פברואר 2020, 08:56
  • חסידים ומתנגים והשווה ביניהם
    על ידי אחד התלמידים » 08 פברואר 2020, 19:49 » ב אקטואליה
    3 תגובות
    190 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי איש קטן
    09 פברואר 2020, 03:22
  • ספר חסידים
    על ידי במבי » 17 מאי 2020, 15:57 » ב בית המדרש
    9 תגובות
    183 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי במבי
    26 מאי 2020, 11:23
  • אשכול הנהגות וסיפורים על הצדיק רבי שמשון פינקוס זצ"ל
    על ידי מאן דהו » 17 יוני 2019, 20:28 » ב דעת דורות
    14 תגובות
    655 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי מאן דהו
    24 יוני 2019, 00:55
  • אשכול חצי פרטי - מהי שיטת הרב זילברמן (+אזהרת צפייה!)
    על ידי דורדיא » 25 יוני 2019, 12:06 » ב אקטואליה
    27 תגובות
    1390 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי עת לדבר
    29 אוקטובר 2019, 22:56

חזור אל “דעת דורות”