יד אבשלום

תולדות גדולי ישראל ודברי ימי עמינו

שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 1755
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 259 פעמים
קיבל תודה: 515 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: יד אבשלום

שליחה על ידי שאר לעמו » 31 יולי 2019, 00:19

לא הבנתי.
המבנה זה קבר מימי בית שני. זה למעלה מכל ספק.
מהכ"ת שמלך עשה מצבה חדשה על קברו של אבשלום. ולמה על קבר דוד המלך לא עשו נפש חדשה (אבשלום לא נחשב כל כך במסורת עמנו).
כמו"כ תאריך חורבנו התיאורטי לא מובן - שהרי יוספוס שהיה עם חורבן הבית מזכיר את יד אבשלום, ואם זו מצבה חדשה, זה לא אותנטי.. די רחוק.

שמות דמיוניים מיוחסים בטעות ישנן למכביר. הנה רשימה קטנטונת: קבר כלב בן יפונה, קבר נון, קבר יהושע, קבר דוד, קבר שמואל.
מה הפירוש לא הזוכר בשום מקום שיד אבשלום נחרב. למי יש מושג מה עוד היה לפני החורבן ונחרב, ולא הוזכר. מי יזכיר?

ערכים:


פותח הנושא
יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1470
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 390 פעמים
קיבל תודה: 275 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: יד אבשלום

שליחה על ידי יהודה1 » 31 יולי 2019, 09:13

שאר לעמו כתב:
31 יולי 2019, 00:19
מהכ"ת שמלך עשה מצבה חדשה על קברו של אבשלום
בגלל שעל יד אבשלום כתוב "עד היום הזה" (שמואל ב י"ח י"ח)
וברש"י על פרשת וירא משמע שכשכתוב עד היום הזה זה נשאר לדורות הבאים ברש"י על בראשית כ"ב פסוק י"ד ד"ה היום.
ואף שיש הרבה מקומות שיש להקשות על זה. אבל כל שאפשר ליישב מיישבים. וכאן אין סיבה לומר שלא נשאר. אלא בגלל הצורה בלבד.
http://www.megalim.org.il/wp-content/up ... %D7%94.pdf
ואילו הוכחה אחרת שזה קבר אגריפס הוא לא מצא. למה השערה שכתוב "עד היום הזה" ואנו יודעים היום על זה, לא טובה יותר?


פותח הנושא
יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1470
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 390 פעמים
קיבל תודה: 275 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: יד אבשלום

שליחה על ידי יהודה1 » 31 יולי 2019, 09:15

עכשיו אני רואה שם שהוא כותב שלפני בנימין מטודלה לא קראו לזה יד אבשלום. אם כן זו אכן סיבה לפקפק.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 1755
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 259 פעמים
קיבל תודה: 515 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: יד אבשלום

שליחה על ידי שאר לעמו » 31 יולי 2019, 10:06

יהודה1 כתב:
31 יולי 2019, 09:13
שאר לעמו כתב:
31 יולי 2019, 00:19
מהכ"ת שמלך עשה מצבה חדשה על קברו של אבשלום
בגלל שעל יד אבשלום כתוב "עד היום הזה" (שמואל ב י"ח י"ח)
וברש"י על פרשת וירא משמע שכשכתוב עד היום הזה זה נשאר לדורות הבאים ברש"י על בראשית כ"ב פסוק י"ד ד"ה היום.
ואף שיש הרבה מקומות שיש להקשות על זה. אבל כל שאפשר ליישב מיישבים. וכאן אין סיבה לומר שלא נשאר. אלא בגלל הצורה בלבד.
http://www.megalim.org.il/wp-content/up ... %D7%94.pdf
ואילו הוכחה אחרת שזה קבר אגריפס הוא לא מצא. למה השערה שכתוב "עד היום הזה" ואנו יודעים היום על זה, לא טובה יותר?

אבל רואים שזה מבית שני, אז עכ"פ זה לא 'עד היום הזה'.
בר מין דין. 'עד היום הזה' שנכתב בתורה או בנביא ופשוט. אא"כ יש ראיה ברורה והכרח לומר שזה גם אחרי כן (וזה מיישב הקושיות בלשון זו).
לא אמרתי קבר אגריפס..זו הצעה מסתברת. כי עכ"פ זה לא קבר הדיוט.

גם ללא שנדע מי המציא את זה, זה משולל הגיון. כל השאר זה כיהודה ועוד לקרא.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 5 אורחים