טוב
כתבתי מזיכרון ישן וכעת מצאתי
משנה שבת ח ג
כְּחוֹל, כְּדֵי לִכְחֹל עַיִן אֶחָת:
ובר"ב
כדי לכחול עין אחת - שכן צנועות ההולכות מעוטפות אין מגלות אלא עין אחת וכוחלות אותה:
|
---|
גם אתה לומד דף היומי? אתה לא לבד! הצטרף לקהילת לומדי דף היומי בפורום לתורה, רכוש ידיעות מחבריך, הענק להם מידיעותיך, ותעשיר את לימוד הדף שלך ושל עוד מאות חברי הפורום. מחכים לך,
היכנס עכשיו >>>
|
עקביא בן מהלל אומר כתב: ↑27 נובמבר 2019, 00:03כמה מגוחך לתלות את השקפת השאלתיזים באסכולה נוצרית. ממתי בדיוק הם הגו בכתבי הנוצרים. מלבד זאת פרושים וסכלים עד כדי שיגעון היו קימים גם בזמן חז"ל קודם לדת הנצרות בתצורתה הנוכחית [הנצרות בפועל קיימת כדת כמה מאות שנים אחרי פטירת יש"ו]
בודאי. אבל זה מה שנסיתי להסביר לך. הנטיה הטבעית הזאת לא תלויה בדת כזו או אחרת הטוענת שאלוקי השמים יסדה. כמו שגילוי עריות נאסר על ידי כל האומות גם כאלה עובדי אלילים. זו נטיה טבעית שיש שהקצינו אותה והנוצרים הבאים אחריהם אימצו אותה בחום בתוספת ציוי אלוקי שמימי לנזירים שבהםיעקב שלם כתב: ↑27 נובמבר 2019, 00:09עקביא בן מהלל אומר כתב: ↑27 נובמבר 2019, 00:03כמה מגוחך לתלות את השקפת השאלתיזים באסכולה נוצרית. ממתי בדיוק הם הגו בכתבי הנוצרים. מלבד זאת פרושים וסכלים עד כדי שיגעון היו קימים גם בזמן חז"ל קודם לדת הנצרות בתצורתה הנוכחית [הנצרות בפועל קיימת כדת כמה מאות שנים אחרי פטירת יש"ו]
לא מתכוונים שהם קראו בברית החדשה
והעתיקו את זה
הגישה הנוצרית היא נטיה טבעית שמסתובבת בעולם והרמב"ן שלל אותה וכו
האם התאוה היא דבר טמא או לא
ואנשי הפרומקייט (גם ליטאים קלאסיים נטולי שאלים ועוטי פראקים...) נפלו בטעות הזאת
ודאי שהם לא הגו, רק מהיכן שהגיעה השקפה של הנוצרים לדעתך באיזה מאמרים הנוצרים היו צריכים לקרוא, אלא אותו שורש ודעה מוטעית בשניהם, היינו שהרגשות והתחושות המדומות קובעים את המצב הדתי.עקביא בן מהלל אומר כתב: ↑27 נובמבר 2019, 00:03כמה מגוחך לתלות את השקפת השאלתיזים באסכולה נוצרית. ממתי בדיוק הם הגו בכתבי הנוצרים. מלבד זאת פרושים וסכלים עד כדי שיגעון היו קימים גם בזמן חז"ל קודם לדת הנצרות בתצורתה הנוכחית [הנצרות בפועל קיימת כדת כמה מאות שנים אחרי פטירת יש"ו]
שמעיה כתב: ↑26 נובמבר 2019, 21:50מעניין. ממש כפי שאתה מתייחס לדלי''ם כמומרים ופורקי העול. (ואגב, הם כן חושבים שזה זיוף היהדות) כך הם מתייחסים אליך.
אתה שקוע ותקוע במשבצת הצרה שלך, ואינך מסוגל להרים ראש ולראות שאתה סך הכל חלקיק קטן מרצף רחב מאוד, וככל שאתה מתקיף ומשמיץ, אתה מותקף ומושמץ. וברוב בטחונך בעצמך אתה משוכנע שרק אתה הצודק, לא מושמציך ולא משמיציך.
כמה חבל שמסכמים בלא לבדוק היטב מה שכתבו המסוכמים.נבשר כתב: ↑27 נובמבר 2019, 00:17אכתוב משהו מסכם, כמדומה שהרב @שמעיה מתעסק בחלק השכלי של הדברים היינו במהות של הדברים לפי דעת תורתנו, וא"כ לפי רוחב דעתם.. של אנשי הכת הם מפרשים את התורה כרצונם, וכמו שכל אחד מפרש את התורה לפי הבנתו וכו', אם כי אני לא מסכים לדברים כי לדעתי יש איזה קו אמצע של יושר והגינות באיך לפרש מאמרי חז"ל ודברי גמ' שלא יסטו מהמקור עצמו, ומי אמר שאני צודק (אני לאו דוקא) היינו ההתחככות עם עוד אנשים (ונכלל בדע מה שתשיב), ועוד שליושר האנושי יש לו גבולות (וסוף של דבר יש אבסולוטיות גם על המחשבה), אם כי שאני מסכים שלא אוכל להכפיף את דעתי עליהם (ולדעתי הרב @שמעיה מונע מזה כי בכך מגן על עצמו ממטורפים שביום מהימים ישלטו פה, ולכך הוא מקנה לכולם בעלות, וזה כמו בג"ץ בחוק כבוד האדם, פעם שמעתי שאהרן ברק היה בשואה בתור ילד, והוא אמר או משהו כזה שהשואה השפיעה עליו בדעות האלו חיה ותן לחיות),
עכ"פ זה טוען @מתלבט שהנושא פה היא לא פרשנות אלא עובדה בשטח, שאפשר לבדוק תוצאות של שיטות, אפי' בלי לדון לגופם של דברים, שנהרסו חיי בית וכדו', וזה מה שטוען על השנאה היינו מהתוצאה, וכן הרב @מבקש אמת דיבר על המניע שלהם היינו השקפה מוטעית והגברת היצרים והדחפים, וזה שוב עסק עם השכל והעיקרון של הדברים, משא"כ אפשר לדון על התוצאות ומשם לדבר,
ומינה נלמוד שאם אדם סובר בכל מאודו באיזה שיטה מסוימת ובאיזה הנהגה שא"א לוותר עליה והיא עיקרי היהדות, מלבד הבדיקה בגוף הדברים וסברתם, יבדוק בשטח המעשה מה תוצאות השיטה וגרורותיה.
מדרש פליאה. וחושבני שטעית בהבנת הנקרא.עקביא בן מהלל אומר כתב: ↑27 נובמבר 2019, 00:27שמעיה כתב: ↑26 נובמבר 2019, 21:50מעניין. ממש כפי שאתה מתייחס לדלי''ם כמומרים ופורקי העול. (ואגב, הם כן חושבים שזה זיוף היהדות) כך הם מתייחסים אליך.
אתה שקוע ותקוע במשבצת הצרה שלך, ואינך מסוגל להרים ראש ולראות שאתה סך הכל חלקיק קטן מרצף רחב מאוד, וככל שאתה מתקיף ומשמיץ, אתה מותקף ומושמץ. וברוב בטחונך בעצמך אתה משוכנע שרק אתה הצודק, לא מושמציך ולא משמיציך.
אחרי ההשמצות של כל הצדדים מגיע רגע המנוחה. ואז צפים השקרים של האדם לאדם. ושוב להשתיק את מצפונו הדל הוא משמיץ שוב וחוזר חלילה
הדלי''ם שהיהדות היא אצלם מרכז החיים, לא רק שאינם סוברים שאני מזייף את היהדות, אלא בהחלט רואים את הנהגתי כמגדלור לצעוד בעקבותיה, ועושים הכל כדי לצעוד בעקבותיה, גם אם תוך שמירה על ייחודיות מסוימת.שמעיה כתב: ↑26 נובמבר 2019, 21:50מעניין. ממש כפי שאתה מתייחס לדלי''ם כמומרים ופורקי העול. (ואגב, הם כן חושבים שזה זיוף היהדות) כך הם מתייחסים אליך.
אתה שקוע ותקוע במשבצת הצרה שלך, ואינך מסוגל להרים ראש ולראות שאתה סך הכל חלקיק קטן מרצף רחב מאוד, וככל שאתה מתקיף ומשמיץ, אתה מותקף ומושמץ. וברוב בטחונך בעצמך אתה משוכנע שרק אתה הצודק, לא מושמציך ולא משמיציך.
אכן. עתה הצלחת לשכנע אותי. בדבריך למן הקטע המתחיל ב'ההתייחסות', אתה מבהיר היטב את כוונתך המקורית, ובכך אתה סוף סוף מסיר את תלונתי כלפי טיעונך.אמונת אומן כתב: ↑27 נובמבר 2019, 08:43הדלי''ם שהיהדות היא אצלם מרכז החיים, לא רק שאינם סוברים שאני מזייף את היהדות, אלא בהחלט רואים את הנהגתי כמגדלור לצעוד בעקבותיה, ועושים הכל כדי לצעוד בעקבותיה, גם אם תוך שמירה על ייחודיות מסוימת.שמעיה כתב: ↑26 נובמבר 2019, 21:50מעניין. ממש כפי שאתה מתייחס לדלי''ם כמומרים ופורקי העול. (ואגב, הם כן חושבים שזה זיוף היהדות) כך הם מתייחסים אליך.
אתה שקוע ותקוע במשבצת הצרה שלך, ואינך מסוגל להרים ראש ולראות שאתה סך הכל חלקיק קטן מרצף רחב מאוד, וככל שאתה מתקיף ומשמיץ, אתה מותקף ומושמץ. וברוב בטחונך בעצמך אתה משוכנע שרק אתה הצודק, לא מושמציך ולא משמיציך.
אני מצוי היטב במחוזות אלו...
ואילו הדלי''ם המתעבים את הדרך החרדית כיום, היהדות היא עבורם עניין משני.
בעבר זה היה שונה, היה ויכוח חוצה יבשות ע"כ, והתוצאות בשטח הן שהכריעו באופן חד משמעי.
ההתייחסות הערכית לכת השאלים לא נגזרת מהיותם מביישים את היהדות, אבל אחרי שברור לנו מה היחס התורני אליהם, היחס הרגשי בהחלט נגזר גם מהשנאת התורה שהם גורמים בדמותם.
אינני יודע אם דברי ברורים מספיק כדי לשכנע את מלומדי ויקפדיה, אבל אני מקווה שזה בסדר עבור הקורא המצוי.
עליך אמר קרא: גם אוויל מחריש. פתחתי תת דיון בתוך הנושא הכללי והערתי על הודעה שלמה שהכילה רק טיעון שגוי (כאשר כוונת הכותב הובהרה כאמור עתה לעיל). אתה בחרת להתגולל עלי ולתקפני בדברים שאינם מן העניין כלל, אם היית מחריש, מה היה קורה?יואל נהרי כתב: ↑27 נובמבר 2019, 09:13נו, כבר סיכמנו ש'אווילות' היא ענין סובייקטיבי..
לא בכל נושא אני מחפש להתחיל להשתמש בטיעונים 'אובייקטיביים' ו'לגיטימיים', ואני גם לא בא לשכנע איש. יש לפעמים נושא שדרך ההתייחסות הפשוטה בו היא כמו 'חושים בן דן', שלא שמע את כל ה'טענות הצודקות' מסביב, אלא ראה רק את העוול שעשו לא נותן לקבור את יעקב ופעל בהתאם, כשיש עוול זועק לשמים, גירושין והתעללות בילדים כפי שאני מכיר מקרוב, זה לא הזמן להתחיל להתפלסף כמוך בטיעונים צודקים או לא צודקים, משכנעים או לא משכנעים, אלא צריך לצעוק 'משוגעים, רדו מהגגות', ולהתרחק ולהרחיק מהם ומהמונם. השימוש התמידי והמיידי בכל נושא בטענות 'לוגיות' זה דרכם כסל למו של אחינו הדלי"ם שמתוך דבריך ניכר שטרם החלטת איפה האמת, ואתה נראה כפי שאתה נראה רק כי נולדת בבית כזה, מה שלדעתי לא ניתן להאמר על רוב חברי הפורום הנכבד הזה, 'האוילים' אולי, אבל יודעים את מקומם ובטוחים בדרכם, ואינם עסוקים תדיר בלצעוק 'כולם צודקים'.
אגב, זה שיותר מדי אנשים פה לא יורדים לסוף דבריך, כפי שאפשר לראות בהודעות הקודמות, מראה משהו עליך ולא על השאר.
לא נראה לי שאחד המתדיינים פה המשתייך לכת המדוברת, וממילא חושבני שבהחלט לא היה באשכול הזה משהו שמצדיק גידופים וכינויי גנאי.שמעיה כתב: ↑27 נובמבר 2019, 09:26עליך אמר קרא: גם אוויל מחריש. פתחתי תת דיון בתוך הנושא הכללי והערתי על הודעה שלמה שהכילה רק טיעון שגוי (כאשר כוונת הכותב הובהרה כאמור עתה לעיל). אתה בחרת להתגולל עלי ולתקפני בדברים שאינם מן העניין כלל, אם היית מחריש, מה היה קורה?יואל נהרי כתב: ↑27 נובמבר 2019, 09:13נו, כבר סיכמנו ש'אווילות' היא ענין סובייקטיבי..
לא בכל נושא אני מחפש להתחיל להשתמש בטיעונים 'אובייקטיביים' ו'לגיטימיים', ואני גם לא בא לשכנע איש. יש לפעמים נושא שדרך ההתייחסות הפשוטה בו היא כמו 'חושים בן דן', שלא שמע את כל ה'טענות הצודקות' מסביב, אלא ראה רק את העוול שעשו לא נותן לקבור את יעקב ופעל בהתאם, כשיש עוול זועק לשמים, גירושין והתעללות בילדים כפי שאני מכיר מקרוב, זה לא הזמן להתחיל להתפלסף כמוך בטיעונים צודקים או לא צודקים, משכנעים או לא משכנעים, אלא צריך לצעוק 'משוגעים, רדו מהגגות', ולהתרחק ולהרחיק מהם ומהמונם. השימוש התמידי והמיידי בכל נושא בטענות 'לוגיות' זה דרכם כסל למו של אחינו הדלי"ם שמתוך דבריך ניכר שטרם החלטת איפה האמת, ואתה נראה כפי שאתה נראה רק כי נולדת בבית כזה, מה שלדעתי לא ניתן להאמר על רוב חברי הפורום הנכבד הזה, 'האוילים' אולי, אבל יודעים את מקומם ובטוחים בדרכם, ואינם עסוקים תדיר בלצעוק 'כולם צודקים'.
אגב, זה שיותר מדי אנשים פה לא יורדים לסוף דבריך, כפי שאפשר לראות בהודעות הקודמות, מראה משהו עליך ולא על השאר.
כתבת שאתה אובייקטיבי ולמעשה אתה עתה טוען שאין צורך באובייקטיביות.
אך למעשה, אווילותך הוא התרשמות אישית שלי ואין בכך כדי לקבוע מסמרות.
השימוש התמידי והמיידי בכל נושא בטענות 'לוגיות' הוא דרכם של בני אנוש שזכו לחכמה בינה והשכל, בין אם הם משתייכים לזרם הדל''י או למשנהו החרדי. כאשר בשני הזרמים גם יחד קיימים הרבה אנשים הסבורים באמת שההיגיון אינו משהו שכדאי להשתמש בו, מחשש שמא יישחק.
ניתוחך את דבריי אינו מתבסס על כלום, אינך יודע כיצד אני נראה ובאיזה בית נולדתי, וכך אתה מוסיף לשער השערותיך כקש וגבבא.
לא יותר מדי אנשים כותבים באשכול זה, יש רוב דומם אשר חלק ממנו מגיב בהודעות פרטיות.
אמונת אומן כתב: ↑27 נובמבר 2019, 09:37לא נראה לי שאחד המתדיינים פה המשתייך לכת המדוברת, וממילא חושבני שבהחלט לא היה באשכול הזה משהו שמצדיק גידופים וכינויי גנאי.שמעיה כתב: ↑27 נובמבר 2019, 09:26עליך אמר קרא: גם אוויל מחריש. פתחתי תת דיון בתוך הנושא הכללי והערתי על הודעה שלמה שהכילה רק טיעון שגוי (כאשר כוונת הכותב הובהרה כאמור עתה לעיל). אתה בחרת להתגולל עלי ולתקפני בדברים שאינם מן העניין כלל, אם היית מחריש, מה היה קורה?יואל נהרי כתב: ↑27 נובמבר 2019, 09:13
נו, כבר סיכמנו ש'אווילות' היא ענין סובייקטיבי..
לא בכל נושא אני מחפש להתחיל להשתמש בטיעונים 'אובייקטיביים' ו'לגיטימיים', ואני גם לא בא לשכנע איש. יש לפעמים נושא שדרך ההתייחסות הפשוטה בו היא כמו 'חושים בן דן', שלא שמע את כל ה'טענות הצודקות' מסביב, אלא ראה רק את העוול שעשו לא נותן לקבור את יעקב ופעל בהתאם, כשיש עוול זועק לשמים, גירושין והתעללות בילדים כפי שאני מכיר מקרוב, זה לא הזמן להתחיל להתפלסף כמוך בטיעונים צודקים או לא צודקים, משכנעים או לא משכנעים, אלא צריך לצעוק 'משוגעים, רדו מהגגות', ולהתרחק ולהרחיק מהם ומהמונם. השימוש התמידי והמיידי בכל נושא בטענות 'לוגיות' זה דרכם כסל למו של אחינו הדלי"ם שמתוך דבריך ניכר שטרם החלטת איפה האמת, ואתה נראה כפי שאתה נראה רק כי נולדת בבית כזה, מה שלדעתי לא ניתן להאמר על רוב חברי הפורום הנכבד הזה, 'האוילים' אולי, אבל יודעים את מקומם ובטוחים בדרכם, ואינם עסוקים תדיר בלצעוק 'כולם צודקים'.
אגב, זה שיותר מדי אנשים פה לא יורדים לסוף דבריך, כפי שאפשר לראות בהודעות הקודמות, מראה משהו עליך ולא על השאר.
כתבת שאתה אובייקטיבי ולמעשה אתה עתה טוען שאין צורך באובייקטיביות.
אך למעשה, אווילותך הוא התרשמות אישית שלי ואין בכך כדי לקבוע מסמרות.
השימוש התמידי והמיידי בכל נושא בטענות 'לוגיות' הוא דרכם של בני אנוש שזכו לחכמה בינה והשכל, בין אם הם משתייכים לזרם הדל''י או למשנהו החרדי. כאשר בשני הזרמים גם יחד קיימים הרבה אנשים הסבורים באמת שההיגיון אינו משהו שכדאי להשתמש בו, מחשש שמא יישחק.
ניתוחך את דבריי אינו מתבסס על כלום, אינך יודע כיצד אני נראה ובאיזה בית נולדתי, וכך אתה מוסיף לשער השערותיך כקש וגבבא.
לא יותר מדי אנשים כותבים באשכול זה, יש רוב דומם אשר חלק ממנו מגיב בהודעות פרטיות.
הויכוח יכול היה להתנהל היטב ללא השימוש החריג בכינוי אוויל, ואני מציע בידידות ל2 הצדדים לרדת מהגג ולמחוק את כל ההודעות המכילות אותו.
מקבל. מחקתי.אמונת אומן כתב: ↑27 נובמבר 2019, 09:37לא נראה לי שאחד המתדיינים פה המשתייך לכת המדוברת, וממילא חושבני שבהחלט לא היה באשכול הזה משהו שמצדיק גידופים וכינויי גנאי.
הויכוח יכול היה להתנהל היטב ללא השימוש החריג בכינוי אוויל, ואני מציע בידידות ל2 הצדדים לרדת מהגג ולמחוק את כל ההודעות המכילות אותו.
השאלה היא רק מה המרחק בין התאוריה שהוא מציג, לבין מה שקורה בעולם המעשה.
אתה מדבר על קהילת הרב רומפלר?אמונת אומן כתב: ↑27 נובמבר 2019, 12:31השאלה היא רק מה המרחק בין התאוריה שהוא מציג, לבין מה שקורה בעולם המעשה.
לבוש האהלים השחורים הוא רק אחד המאפיינים הבולטים בקהילה הזו, ואני כותב בצורה הכי מאופקת שאני יכול לסגל לעצמי בנושא הכאוב הזה,כמי שמכיר את הקהילה מקרוב.
אחד מהמאפיינים של חברה בריאה בעיני, היא היכולת להקיא מתוכה בספונטניות הפרעות מכל סוג, בלי להזדקק לטיעונים לוגיים ואידאולוגיים.
לא צריך שום הוכחה כדי להקיא תופעות כמו הלברנץ וש''ב, וצריך להיות מנגנון אוטומטי שמסלק מן הדרך כל מה שדומה לזה.
שמעיה כתב: ↑27 נובמבר 2019, 10:32אמונת אומן כתב: ↑27 נובמבר 2019, 09:37לא נראה לי שאחד המתדיינים פה המשתייך לכת המדוברת, וממילא חושבני שבהחלט לא היה באשכול הזה משהו שמצדיק גידופים וכינויי גנאי.שמעיה כתב: ↑27 נובמבר 2019, 09:26
עליך אמר קרא: גם אוויל מחריש. פתחתי תת דיון בתוך הנושא הכללי והערתי על הודעה שלמה שהכילה רק טיעון שגוי (כאשר כוונת הכותב הובהרה כאמור עתה לעיל). אתה בחרת להתגולל עלי ולתקפני בדברים שאינם מן העניין כלל, אם היית מחריש, מה היה קורה?
כתבת שאתה אובייקטיבי ולמעשה אתה עתה טוען שאין צורך באובייקטיביות.
אך למעשה, אווילותך הוא התרשמות אישית שלי ואין בכך כדי לקבוע מסמרות.
השימוש התמידי והמיידי בכל נושא בטענות 'לוגיות' הוא דרכם של בני אנוש שזכו לחכמה בינה והשכל, בין אם הם משתייכים לזרם הדל''י או למשנהו החרדי. כאשר בשני הזרמים גם יחד קיימים הרבה אנשים הסבורים באמת שההיגיון אינו משהו שכדאי להשתמש בו, מחשש שמא יישחק.
ניתוחך את דבריי אינו מתבסס על כלום, אינך יודע כיצד אני נראה ובאיזה בית נולדתי, וכך אתה מוסיף לשער השערותיך כקש וגבבא.
לא יותר מדי אנשים כותבים באשכול זה, יש רוב דומם אשר חלק ממנו מגיב בהודעות פרטיות.
הויכוח יכול היה להתנהל היטב ללא השימוש החריג בכינוי אוויל, ואני מציע בידידות ל2 הצדדים לרדת מהגג ולמחוק את כל ההודעות המכילות אותו.
לטעמי, אדם המכריז בראש כל חוצות כי ההיגיון הוא לא כלי שאמורים להשתמש בו, זכאי לתואר הזה ובצדק. מדובר בתחושה סובייקטיבית שלי גרידא, וכאמור לעיל. אין בכך משום גידוף, לעומת השמצתי כמי שאינו יודע את מקומו וכמשתייך השקפתית, או ואבוי, לזרם הדל''י.
אמת ויציב. המזרחניקים מהסוג שמנית היהדות עבורם היא ענין משני, והחרדים הם אחים חורגים שלא כמו אחיהם החילונים שם היחס הוא לבבי ודביקות חברים להרע ממשאמונת אומן כתב: ↑27 נובמבר 2019, 08:43הדלי''ם שהיהדות היא אצלם מרכז החיים, לא רק שאינם סוברים שאני מזייף את היהדות, אלא בהחלט רואים את הנהגתי כמגדלור לצעוד בעקבותיה, ועושים הכל כדי לצעוד בעקבותיה, גם אם תוך שמירה על ייחודיות מסוימת.שמעיה כתב: ↑26 נובמבר 2019, 21:50מעניין. ממש כפי שאתה מתייחס לדלי''ם כמומרים ופורקי העול. (ואגב, הם כן חושבים שזה זיוף היהדות) כך הם מתייחסים אליך.
אתה שקוע ותקוע במשבצת הצרה שלך, ואינך מסוגל להרים ראש ולראות שאתה סך הכל חלקיק קטן מרצף רחב מאוד, וככל שאתה מתקיף ומשמיץ, אתה מותקף ומושמץ. וברוב בטחונך בעצמך אתה משוכנע שרק אתה הצודק, לא מושמציך ולא משמיציך.
אני מצוי היטב במחוזות אלו...
ואילו הדלי''ם המתעבים את הדרך החרדית כיום, היהדות היא עבורם עניין משני.
בעבר זה היה שונה, היה ויכוח חוצה יבשות ע"כ, והתוצאות בשטח הן שהכריעו באופן חד משמעי.
ההתייחסות הערכית לכת השאלים לא נגזרת מהיותם מביישים את היהדות, אבל אחרי שברור לנו מה היחס התורני אליהם, היחס הרגשי בהחלט נגזר גם מהשנאת התורה שהם גורמים בדמותם.
אינני יודע אם דברי ברורים מספיק כדי לשכנע את מלומדי ויקפדיה, אבל אני מקווה שזה בסדר עבור הקורא המצוי.
כנגד הרב רומפלר נטען כי הוא אחד ממנהיגי קבוצת נשות השאלים, למרות שהוא עצמו מכחיש זאת[1]. תומכיו מציינים את העובדה שאשתו ובנותיו אינן עוטות שאל. הרב רומפלר אמר בשיעור ששמע מפי רבני בד"ץ העדה החרדית שהכרוז שפרסמו נגד הקבוצה[2] אינו קשור אליו[3]. אתר בחדרי חרדים פרסם הקלטה של שיחה טלפונית שבה אמר הרב משה שטרנבוך, ראב"ד העדה החרדית, שהכרוז אינו מכוון לרב רומפלר[4].
אמונת אומן כתב: ↑27 נובמבר 2019, 12:34שמעיה כתב: ↑27 נובמבר 2019, 10:32אמונת אומן כתב: ↑27 נובמבר 2019, 09:37
לא נראה לי שאחד המתדיינים פה המשתייך לכת המדוברת, וממילא חושבני שבהחלט לא היה באשכול הזה משהו שמצדיק גידופים וכינויי גנאי.
הויכוח יכול היה להתנהל היטב ללא השימוש החריג בכינוי אוויל, ואני מציע בידידות ל2 הצדדים לרדת מהגג ולמחוק את כל ההודעות המכילות אותו.
לטעמי, אדם המכריז בראש כל חוצות כי ההיגיון הוא לא כלי שאמורים להשתמש בו, זכאי לתואר הזה ובצדק. מדובר בתחושה סובייקטיבית שלי גרידא, וכאמור לעיל. אין בכך משום גידוף, לעומת השמצתי כמי שאינו יודע את מקומו וכמשתייך השקפתית, או ואבוי, לזרם הדל''י.
אם טיעוניך כ"כ הגיוניים אתה אמור להוכיח את צדקת דבריך בלי להזדקק לכינויי גנאי.
את ההשמצה כלפיך אתה די מאמת בתגובה האחרונה.
אז למרות הכחשותיך הנמרצות, הודעת את טיבך ברבים.שמעיה כתב: ↑27 נובמבר 2019, 13:49אמונת אומן כתב: ↑27 נובמבר 2019, 12:34
אם טיעוניך כ"כ הגיוניים אתה אמור להוכיח את צדקת דבריך בלי להזדקק לכינויי גנאי.
את ההשמצה כלפיך אתה די מאמת בתגובה האחרונה.
הוכחתי את צדקת דבריי בלא כינויי גנאי, את הכינוי הוספתי כתבלין.
מבחינתי אין זו השמצה כמובן.
יצא המרצע מן השק.
משתמשים הגולשים בפורום זה: tkhvu, יעקב ר, כמעיין המתגבר | 6 אורחים