בד"ה הרה"צ רבי אהרן צבי רומפלר זצ"ל (הרבי מתהילות ישראל)

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
היה חולה לאחרונה ותלמידיו התפללו עליו, אתמול הוא התמוטט והבוקר השיב נשמתו, בגיל 65.

צדיק קדוש, עובד ה' עצום ומזכה הרבים, חיבר כמה ספרים בענייני עבודת השם, ודברי תורתו פורסמו בבתי הכנסת בכל שבוע.
היה מרבני הקנאים, והתנגד לכל השתתפות בבחירות ולקיחת תקציבים.

אחז להכשיר את הבראקל, ומנגד פסל את העוף הרגיל. (בתכלס' אוכלים שם בעיקר הודו)

היה פועל הרבה לחיזוק הצניעות והקדושה.

אך בניגוד לשקר שפרסם עליו אתר טמא המתקרא חרדי - הוא לא היה רבם של נשות השאלים ולא דבר דומה לזה.
ככל הידוע לי גם אשתו לא לובשת שאל או כל דבר השונה מהנורמה של נשים חרדיות ירושלמיות, וכ"ש נשות חסידיו.
 

יהודי

משתמש ותיק
בד"ה
קצת הכרתיו (גיסי מחסידיו), והיה עובד ד' גדול ומיוחד (רבים לא הכירוהו משום שהיה מרבני הקנאים).
(לגבי השאלים- תמיד פורסם שהוא הרב הנותן להם לגטימיציה, אם אי"ז כך - אז לא).
 

שרביה

משתמש ותיק
הרבי מתהילות ישראל???
נראה לי שלא קראו לו רבי או אדמו"ר.
ככל הידוע לי.
 

יהודי נאמן

משתמש ותיק
יהודי אמר:
בד"ה
קצת הכרתיו (גיסי מחסידיו), והיה עובד ד' גדול ומיוחד (רבים לא הכירוהו משום שהיה מרבני הקנאים).
(לגבי השאלים- תמיד פורסם שהוא הרב הנותן להם לגטימיציה, אם אי"ז כך - אז לא).
ואם הוא נותן, אז מה קרה? 
אסור לנשים ללכת עם שאלים, עדיף שילכו עם..? 
 
 

יהודי

משתמש ותיק
תירגע.
אף אחד לא אמר שיש בעיה או אין, פותח האשכול כתב שהוא לא קשור, ואני כתבתי שידוע שהוא כן קשור.
פרט לכך, שאם מדובר על כת השאלים זאת באמת קצת בעיה לתמוך בהם (למי שמכיר).
 

מענטשאלע

משתמש רגיל
לא יודע קשור או לא קשור, בתכלס כל נשות השאלים (ליתר דיוק הרבה מהם) הם חסידים שלו, והיהודי שאצלו היו החופות של קטינות כת השאלים הוא תלמידו הוותיק והקרוב. ואכמ"ל.
זה לא גורע מאומה מעבודת ה' שלו.
 

ב. זעירא

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
אך בניגוד לשקר שפרסם עליו אתר טמא המתקרא חרדי - הוא לא היה רבם של נשות השאלים ולא דבר דומה לזה.
ככל הידוע לי גם אשתו לא לובשת שאל או כל דבר השונה מהנורמה של נשים חרדיות ירושלמיות, וכ"ש נשות חסידיו.
הוא סידר קידושין בחופת הקטנים באישון לילה. ואשתו אכן אינה הולכת בלבוש זה.
 
 

נפתולי

משתמש ותיק
ברו אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
אך בניגוד לשקר שפרסם עליו אתר טמא המתקרא חרדי - הוא לא היה רבם של נשות השאלים ולא דבר דומה לזה.
ככל הידוע לי גם אשתו לא לובשת שאל או כל דבר השונה מהנורמה של נשים חרדיות ירושלמיות, וכ"ש נשות חסידיו.
הוא סידר קידושין בחופת הקטנים באישון לילה. ואשתו אכן אינה הולכת בלבוש זה.
הוא לא סידר קידושין שם.
ידוע ומפורסם מי הוא זה ואיזהו שעשה את הקידושין, וזה לא הגה"צ מתהילות ישראל.
 
 

ב. זעירא

משתמש ותיק
נפתולי אמר:
ברו אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
אך בניגוד לשקר שפרסם עליו אתר טמא המתקרא חרדי - הוא לא היה רבם של נשות השאלים ולא דבר דומה לזה.
ככל הידוע לי גם אשתו לא לובשת שאל או כל דבר השונה מהנורמה של נשים חרדיות ירושלמיות, וכ"ש נשות חסידיו.
הוא סידר קידושין בחופת הקטנים באישון לילה. ואשתו אכן אינה הולכת בלבוש זה.
הוא לא סידר קידושין שם.
ידוע ומפורסם מי הוא זה ואיזהו שעשה את הקידושין, וזה לא הגה"צ מתהילות ישראל.
יתכן. כתבתי את מה שידוע לי (לא מכלי ראשון).
 
 

יהודי

משתמש ותיק
הבעייתיות של כת השאלים אינה רק בנישואי הקטינים, שאינה אלא סימפטום.
 

עת לדבר

משתמש ותיק
הבעיה של השאלים היא שלא קיימת אצלם מסורת התורה דור אחר דור.
ואין לך חורבן גדול מזה. זה פשוט יהדות אחרת.
 

איש האמת

משתמש ותיק
עת לדבר אמר:
הבעיה של השאלים היא שלא קיימת אצלם מסורת התורה דור אחר דור.
ואין לך חורבן גדול מזה. זה פשוט יהדות אחרת.

אמת נכון הדבר.
נקודה נוספת היא הבעיה בעצם ה'פרומקייט' שכשהיא עוברת כל גבול אזי היא אם כל חטאת וד"ל
 

נבשר

משתמש ותיק
עת לדבר אמר:
הבעיה של השאלים היא שלא קיימת אצלם מסורת התורה דור אחר דור.
ואין לך חורבן גדול מזה. זה פשוט יהדות אחרת.
לא יודע אם זה קשור לנושא האשכול, אבל מאחר שכבר נכתב, לדעתי זה חלק מאוד חיצוני מה שאתה מציין, אמנם מסורת היא המעמידה של כלל ישראל וכו' וכו', אבל אנחנו צריכים לשאול את עצמנו בעיקר למה אין ע"ז מסורת, למה נהגו לא כך, וזה הנקודה של התשובה שזה סותר את מציאות התורה, המעשה הזה סותר את מציאות התורה, ולא רק בעיה של מסורת, לפי דבריך בני בניהם יש להם כבר מסורת, אלא מאי זה נוגד את עצם התורה, אף בלי הגישה של מסורת, שמשתמשים בה במקום שאנחנו לא מבינים ולא יודעים מעצמנו.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
בן המתחטא אמר:
יש לי מה להוסיף כהנה וכהנה. אבל מציק לי מאד שלא מדברים בכזה להט ובוז על שאינם הולכות בצניעות, ועל השקועים בעניני העוה"ז ועושים את הצלחת העוה"ז לעיקר.
מי שלובשת לא צנוע, יודעת על זה, גם בעלה וכל סביבתה יודעים. 
יש יצר הרע, וכל החיים שלנו כאן הם מאבק מתמיד. 
אפשר לצעוק, ועושים את זה כל הזמן, אך ההשפעה מוגבלת מול כוחו של היצר. 

לעומת זאת, 
מי שלובשת שאל באה לתקן את העולם תוך כדי החרבתו, וע''ז צועקים, בעיקר כדי שלא ילמדו אחרים מדרכיה. 
 
 

בבא קמא

משתמש ותיק
היודע כל דבר אמר:
עת לדבר אמר:
הבעיה של השאלים היא שלא קיימת אצלם מסורת התורה דור אחר דור.
ואין לך חורבן גדול מזה. זה פשוט יהדות אחרת.

אמת נכון הדבר.
נקודה נוספת היא הבעיה בעצם ה'פרומקייט' שכשהיא עוברת כל גבול אזי היא אם כל חטאת וד"ל
וכשההפך מפרומקייט עובר כל גבול?
לאמיתו של דבר, כמדומה שהרגשות הכל כך שליליים כלפי השאלים, מגיע מנקיפות מצפון מוצדקות מאוד על השטח הפרוץ הזה, וכשאדם רוצה להצדיק ולהרגיע את מצפונו אז הוא תוקף בחריפות את מי שמנסה לשנות את הענין, ובזה הוא נותן צידוק למעשיו, כי כביכול הרי אם הוא ישנה את דרכיו הרי הוא יהיה כמוהם, וזה הרי לא יתכן, ועל כן נישאר באותו מצב.
יתכן ויש בקורת מוצדקת עליהם איני בקיא בכך, אבל כמות ואיכות השנאה כלפיהם כמדומה שמגיע ממקומות לא כשרים. זה קצת מזכיר את שנאת עמי הארץ וכו'. גם בענינינו אפשר לזהות שנאה, וזה כבר אומר דרשני. אמנם גם אנחנו מצווים לשנוא את הרשעים, אבל את זה לא כל כך רואים, זה ודאי לא בא כל כך בקלות. ומי שיבדוק בעצמו את מקור שנאתו יראה כי יש בזה מן האמת.
 
 

בן המתחטא

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
בן המתחטא אמר:
יש לי מה להוסיף כהנה וכהנה. אבל מציק לי מאד שלא מדברים בכזה להט ובוז על שאינם הולכות בצניעות, ועל השקועים בעניני העוה"ז ועושים את הצלחת העוה"ז לעיקר.
מי שלובשת לא צנוע, יודעת על זה, גם בעלה וכל סביבתה יודעים. 
יש יצר הרע, וכל החיים שלנו כאן הם מאבק מתמיד. 
אפשר לצעוק, ועושים את זה כל הזמן, אך ההשפעה מוגבלת מול כוחו של היצר. 

לעומת זאת, 
מי שלובשת שאל באה לתקן את העולם תוך כדי החרבתו, וע''ז צועקים, בעיקר כדי שלא ילמדו אחרים מדרכיה. 

אנשים לא צועקים כדי שלא ילמדו מהם. תבדוק בכנות מה הסיכוי הגדול יותר, שילמדו מהשאליות או מהבלתי צנועות.  אנשים צועקים כי כואב להם. וחבל שלא כואב להם דברים יותר כואבים.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
מענטשאלע אמר:
בעקרון הוא היה צדיק ופרוש, אבל הקבוצה שהתחממה סביבו.....
הקבוצה שהתחממה סביבו ויש כאלו המונים, זה מבקשי יראת השם (גם אם זה 80% זה בסדר..),
והוא אכן פעל הרבה, וביודעי קאמינא.
הוא היה מזכה הרבים גדול הרבה מאוד שנים פה בארץ ישראל, רבים עקרו לירושלים כדי לשהות במחיצתו והוא כיוון דרכיהם.

אישית אני מתנזר מעלונים לחלוטין, אבל יצא לראות כמה פעמים במשך ה-15 שנה או יותר שהפיצו את מאמריו,
ובהחלט היה מונח בהם הרבה יראת שמים, ודברים של טעם.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
מדרך העולם לשנוא את מי שעושה דברים משונים ביותר, ואין לזה שום קשר לשנאת ע"ה וכו'
נכון שמי שיש בו יר"ש יותר, ישנא את חוסר הצניעות,
אבל כל אדם מן הישוב שרואה אשה שמנסה לדרדר את צורת היהודי לצורה הזויה שגורמת חילול השם נורא ומפרקת בתי ישראל מתקומם וגם מתבייש בזה באופן טבעי, וגם אם ההתקוממות אינה דווקא לשם שמים אין לזה שום קשר לההיפך.

כשאני רואה נער חרדי משליך אשפה ברשות הרבים בפרהסיה ואני מוחה בו, זה גם בגלל שבמעשה זה הוא מבייש אותי כחרדי.
 

בן המתחטא

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
מדרך העולם לשנוא את מי שעושה דברים משונים ביותר, ואין לזה שום קשר לשנאת ע"ה וכו'
נכון שמי שיש בו יר"ש יותר, ישנא את חוסר הצניעות,
אבל כל אדם מן הישוב שרואה אשה שמנסה לדרדר את צורת היהודי לצורה הזויה שגורמת חילול השם נורא ומפרקת בתי ישראל מתקומם וגם מתבייש בזה באופן טבעי, וגם אם ההתקוממות אינה דווקא לשם שמים אין לזה שום קשר לההיפך.

כשאני רואה נער חרדי משליך אשפה ברשות הרבים בפרהסיה ואני מוחה בו, זה גם בגלל שבמעשה זה הוא מבייש אותי כחרדי.
ולעיל איתא
אמונת אומן אמר:
בן המתחטא אמר:
יש לי מה להוסיף כהנה וכהנה. אבל מציק לי מאד שלא מדברים בכזה להט ובוז על שאינם הולכות בצניעות, ועל השקועים בעניני העוה"ז ועושים את הצלחת העוה"ז לעיקר.
מי שלובשת לא צנוע, יודעת על זה, גם בעלה וכל סביבתה יודעים. 
יש יצר הרע, וכל החיים שלנו כאן הם מאבק מתמיד. 
אפשר לצעוק, ועושים את זה כל הזמן, אך ההשפעה מוגבלת מול כוחו של היצר. 

לעומת זאת, 
מי שלובשת שאל באה לתקן את העולם תוך כדי החרבתו, וע''ז צועקים, בעיקר כדי שלא ילמדו אחרים מדרכיה. 
אם אתה גמיש בהסברים למה כ"כ כואב לאנשים ולמה הם כ"כ מבזים, אז אולי דבריך הם רק תאוריות,  ולא מגיעים ממחשבות כנות וממודעות עצמית...          ואולי כדאי לשאול מישהו "שיש בו יר"ש יותר, ושונא יותר את חוסר הצניעות."
 
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית