אוסף סיפורים בעקבות בדיקת תפילין ומזוזה

יצחק סופר

משתמש חדש
כידוע מפה ומשם מתפרסמים חדשים לבקרים על אנשים שנושעו בצורה פלאית מצרתם אחר שבדקו תפילין ומזוזה ומצאו שהמילה המחוקה זהה לבעיה ממנה סבלו
כאן אני מנסה לאסוף סיפורים מיוחדים בענין זה
אופן של התגלות ברורה של נס וכד' בענין זה
 

ישראל כהן

משתמש רשום
ידוע על אשה שנפטרה בלידה, ומצאו שהמזוזה הייתה פסולה.
ליתר פירוט עיין בספר הר ציון של הרב יוסף חזן שליט״א
אני חושב שממש בהתחלה הוא הביא את הסיפור ומצורף לזה צילום של המזוזה.
אבל אני לא יודע איפה זה כתוב בדיוק.
 

סופר

משתמש ותיק
מתוך אתר חב"ד

הרב בן-ציון וישצקי מכפר-חב"ד מנהל את תלמוד-תורה 'אהלי תורה' בכפר. הוא עצמו עלה לארץ בשעתו מרוסיה, עם הוריו ואחיו, לאחר שהמשפחה סבלה רבות מרדיפות השלטונות נגד יהודים שביקשו לדבוק בדרך התורה והמצוות.

פעם אחת נזדמן לו לבקר בביתו של הפוסק החסידי הנודע, הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר שליט"א. הרב התעניין אצלו על מסירות-הנפש של משפחתו ברוסיה, ונהג בו חביבות רבה. בראותו כך, פנה אליו הרב וישצקי וביקש לאמֵת סיפור מופלא ששמע, הקשור ברב וואזנר.

הרב וואזנר אימת את הסיפור, ואף סיפר לו אותו לפרטיו. והנה הסיפור לפניכם:

זה היה בשנות הכ"פים (שנות השישים). נער מקהילת חסידי חב"ד בבני-ברק, שזה עתה נכנס לעול המצוות, החל לסבול מבעיות בריאות. הרופאים שבדקו אותו הציעו כיוונים כאלה ואחרים, אך הבעיות לא באו על פתרונן וגם לא נמצא מקורן.

אביו של הנער כתב מכתב אל הרבי מליובאוויטש, וביקש עצה וברכה. תשובת הרבי לא איחרה לבוא והייתה קצרה בתכלית: "בדיקת התפילין".

אמנם התפילין של הנער היו חדשות, ונקנו זה עתה לקראת הנחת התפילין שלו לפני בר-המצווה, אך החסיד מסר אותן מיד לבדיקה לסופר סת"ם. כעבור יום-יומיים החזיר הסופר את התפילין בצירוף הבעת התפעלות מיפי הכתב ומאיכות התפילין, אשר נראו מהודרות ביותר וללא דופי.

עברו כמה שבועות. מצבו של הנער לא השתפר. האב כתב שוב אל הרבי, וציין כי מסר את התפילין לבדיקה וכי הסופר התפעל מיופיין ומכשרותן ולא מצא בהן שום פגם. לא עבר זמן והוא קיבל את תשובת הרבי באותו לשון: "בדיקת התפילין".

החסיד ידע היטב כי כאשר הרבי חוזר וכותב אותם דברים, יש דברים בגו וכנראה לא נעשתה הבדיקה הקודמת כפי הראוי. החליט האב לגשת אל אחד הסופרים הידועים ביותר, הנחשב מומחה גדול בתחום, כדי שהוא יבדוק את התפילין. הוא אף גילה לו כי זו בדיקה שנייה בעקבות מענה הרבי, ולכן חייב להימצא כאן 'משהו'.

בבואו אל הסופר המומחה לקבל בחזרה את התפילין, נאלץ הלה 'לאכזבו'. לא עלה בידו למצוא אף לא רבב קטן ביותר, אפילו פגם שהוא 'בדיעבד' בלבד. "התפילין האלה כשרות לכתחילה בתכלית ההידור", אמר הסופר, ואף הוא התפעל מיפי הכתב של פרשיות התפילין.

כאשר מצבו של הנער לא השתפר ישב האב וכתב לרבי בשלישית. הוא צירף את תוצאות הבדיקה השנייה, ציין את שם הבודק ורשם את דבריו.

למכתב הזה התקבלה תשובת הרבי: "בדיקת התפילין. יתייעץ עם רב בעירו".

כחסיד נאמן החליט האב לקיים את דברי הרבי ככתבם וכלשונם. הוא מסר שוב את התפילין לבדיקה אצל סופר מומחה, ולאחר שגם הסופר הזה לא מצא בהן כל דופי, הלך אל הגאון הרב וואזנר, כפי שהורה לו הרבי, להתייעץ עם רב בעירו.

הרב וואזנר שמע מפי האב את השתלשלות הדברים ואת תוצאות הבדיקות של הסופרים המומחים והבין כי לפניו תעלומה אמיתית. שעה ארוכה שקע במחשבות ולאחר מכן החליט לזמן אליו את הסופר שכתב את התפילין.

בתוך זמן קצר התייצב הסופר לפני הרב וואזנר. הרב ראה לפניו יהודי רציני, בן-תורה וירא שמים. הוא התחיל להתעניין אצל הסופר על בני משפחתו, על מקום מגוריו ועל דרך עבודתו. האיש השיב בתום לב על כל מה שנשאל. בתוך הדברים ציין כי הוא מקפיד שלא לכתוב את שם ה' קודם שטבל במקווה.

המשפט הזה עורר את תשומת ליבו של הרב וואזנר. הוא זכר שבמקום מגוריו של הסופר עדיין לא נבנה מקווה. "כיצד אתה מסתדר עם ההקפדה לטבול במקווה, דבר המחייב אותך בכל פעם לנסוע אל העיר הסמוכה?", שאל.

הסופר השיב בפשטות, שבגלל המרחק בין מקום מגוריו למקווה הוא נוהג לכתוב את הפרשיות בלי שם ה', ומותיר רווח מתאים. לאחר מכן, כאשר מזדמן לו להגיע לעיר ולטבול במקווה, הוא חוזר וכותב את כל השמות החסרים...

"אוי ויי!", הזדעק הרב וואזנר בתדהמה מוחלטת. דיי היה בכך בשביל שהסופר יקלוט את חומרת הדברים.

התברר כי במשך שנים עסק הסופר בכתיבת ספרי-תורה, ושם ההלכה מתירה לכתוב את הפרשיות שלא 'כסדרן' ולהשלים את החסר לאחר מכן. אולם בכתיבת תפילין ומזוזות הכתיבה חייבת להיות 'כסדרן', ואם הפרשיות נכתבו שלא 'כסדרן' הן פסולות לגמרי ואינן כשרות אף בדיעבד. במרוצת השנים הסופר פשוט שכח את ההלכה הזאת!

הרב וואזנר הורה מיד לסופר ליצור קשר עם כל מי שקנה ממנו פרשיות ולהודיע להם כי הפרשיות האלה פסולות. כמו-כן אסר עליו להמשיך במלאכת סופרות סת"ם עד אשר ישנן מחדש את כל ההלכות ויהיה בקי בהן.

פרשיות התפילין של הילד הוחלפו בחדשות, ובתוך זמן לא-רב נעלמו הבעיות הבריאותיות כלא היו.

בסיימו את הסיפור אמר הרב וואזנר: "נוכחתי במו-עיניי לראות את קדושתו של הרבי ואת ראייתו למרחוק, וברוך ה' שזיכני שעל ידי ניצלו יהודים רבים מהנחת תפילין שאינן כשרות!".
 

תלמוד-תורה

משתמש ותיק
יש איזו שמועה על סיפור בלתי ברור.
שלמישהו היה בקע במה שעוטף את המוח, וכמובן אושפז, ולצערנו נפטר
וגילו במזוזה שלו חור מצד לצד.
וגם עוד סיפור, טיפה יותר ידוע, על אחד שהיה אוכל ולא שבע, בדק מזוזה וגילה שהמילה 'ושבעת' הייתה מחוקה
 

גבריאל פולארד

משתמש ותיק
שמעתי פעם סיפור עם צרה שארעה ליהודי ובעקבות בדיקת המזוזה הוא נושע.
מה שהפעים אותי בסיפור היתה התגובה של הגרח"ק שליט"א לסיפור.
הוא אמר שאנשים חושבים שהצרה היא הבעיה והמזוזה היא הפתרון.
ולא היא.
הקב"ה הציל את האדם הזה מלחיות 80 שנה עם מזוזה פסולה, ולצורך כך שלח לו רמז בדמות צרה!

וידועים דברי רבינו בחיי על ''מפני מה היו האבות עקורים''.
בינו זאת!
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
HaimL אמר:
אם נקב מפולש בתפילין גורם לתופעה דומה בראש, אז אותם שאין מניחים תפילין כלל, אמורים פשוט להיעלם באורח פלא?

יש לך את זה...  אתה ציני עם חוש הומור וזה נחמד

אבל כמדומני שדברי כבודו נסתרים עם כמה מיסודות שכר ועונש
צדיק ורע לו רשע וטוב לו ועוד
 

HaimL

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
HaimL אמר:
אם נקב מפולש בתפילין גורם לתופעה דומה בראש, אז אותם שאין מניחים תפילין כלל, אמורים פשוט להיעלם באורח פלא?

יש לך את זה...  אתה ציני עם חוש הומור וזה נחמד

אבל כמדומני שדברי כבודו נסתרים עם כמה מיסודות שכר ועונש
צדיק ורע לו רשע וטוב לו ועוד
תודה על המחמאה (וזה לא היה בציניות). אבל זאת הרי טענתי. מדוע מחפשים נסים גלויים הקשורים לפסולים כאלה ואחרים בתפילין ומזוזות, וכי אנחנו יכולים לדעת את חשבון השמיים? התורה אמרה, וקשרתם, וכתבתם, ודי בכך. 
 
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
HaimL אמר:
יעקב שלם אמר:
HaimL אמר:
אם נקב מפולש בתפילין גורם לתופעה דומה בראש, אז אותם שאין מניחים תפילין כלל, אמורים פשוט להיעלם באורח פלא?

יש לך את זה...  אתה ציני עם חוש הומור וזה נחמד

אבל כמדומני שדברי כבודו נסתרים עם כמה מיסודות שכר ועונש
צדיק ורע לו רשע וטוב לו ועוד
תודה על המחמאה (וזה לא היה בציניות). אבל זאת הרי טענתי. מדוע מחפשים נסים גלויים הקשורים לפסולים כאלה ואחרים בתפילין ומזוזות, וכי אנחנו יכולים לדעת את חשבון השמיים? התורה אמרה וקשרתם, וכתבתם, ודי בכך. 
לא מסכים איתך 

חכמים תנו לנו כלים
כמו מידה כנגד מידה למשל

ולפי האיבר שבו לקה וכדו

אם מישהו נפגע בעינו והיתה חסרה עין של עינך בתפילין ( בהנחה שקרה כזה דבר)  מי שאומר שזה מקרה 
הרי שהוא מקיים את דברי התורה  ואם תלכו עמי בקרי רח"ל
 

HaimL

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
HaimL אמר:
יעקב שלם אמר:
יש לך את זה...  אתה ציני עם חוש הומור וזה נחמד

אבל כמדומני שדברי כבודו נסתרים עם כמה מיסודות שכר ועונש
צדיק ורע לו רשע וטוב לו ועוד
תודה על המחמאה (וזה לא היה בציניות). אבל זאת הרי טענתי. מדוע מחפשים נסים גלויים הקשורים לפסולים כאלה ואחרים בתפילין ומזוזות, וכי אנחנו יכולים לדעת את חשבון השמיים? התורה אמרה וקשרתם, וכתבתם, ודי בכך. 
לא מסכים איתך 

חכמים תנו לנו כלים
כמו מידה כנגד מידה למשל

ולפי האיבר שבו לקה וכדו

אם מישהו נפגע בעינו והיתה חסרה עין של עינך בתפילין ( בהנחה שקרה כזה דבר)  מי שאומר שזה מקרה 
הרי שהוא מקיים את דברי התורה  ואם תלכו עמי בקרי רח"ל
אבל אתה הרי כתבת שמיסודות השכר והעונש הוא שיש צדיק ורע לו, רשע וטוב לו.

אז לדבריך, אם יש אצלי חלילה נקב בתפילין, אז בהכרח או שיאובחן אצלי חור בראש, או שאני רשע, עובר עבירה בסתר, או בגלוי, והקב"ה אפילו לא טורח להיפרע ממני?
 
 

אברך

משתמש ותיק
קצת חבל שהאשכול נגרר לדיון ציני.
האמת, שאפשר להבין את זה. בגלל שיש מן הציבור שמסתכלים על ענין בדיקת המזוזות כעל פתרון אמיתי לבעיות, בעוד שברור שאינו אלא ככל הסגולות, שעיקרן לעורר הנהגת רחמים וחסד מהשי"ת, אך כמובן אינן התכלית, אלא תיקון המעשים.
אך מ"מ כידוע שהגרח"ק שליט"א (ומסתמא אינו המצאה שלו) מרבה להשיב לאנשים הפונים אליו עם בעיות, שיבדקו מזוזות, ובאמת המון פעמים נמצאו דברים פלאיים בזה.
בקיצור - לכל ידידינו הציניקנים החביבים, כמדומני שהובהרה עמדתכם (והשתדלתי גם-כן להוסיף בה הבהרה בהודעתי זו). כעת תנו לנושא האשכול את מקומו.
יישר כח.
 

הכהן

משתמש ותיק
בעת אשפוזו של ח"כ גפני בבית החולים ובעקבות קושי בטיפול המליץ מנהל המחלקה פרופ' סורקין לבני משפחתו לבדוק את המזוזות בבית. במהלך הבדיקה נמצאו פסול במילים 'על לבבכם', המזוזה תוקנה וגפני עבר את הטיפול בשלום.
 

קדמא ואזלא

משתמש ותיק
חיים וינגרטן ראש אגף המבצעים של זק"א פרסם היום (שלישי) סרטון מדהים ומיוחד, יחד עם ראש אגף הכספים בזק"א מרדכי לוי.

בסרטון מספר וינגרטן את סיפורה המדהים של בתו של לוי. "תשמעו סיפור, קשה להאמין אבל זו המציאות בה נתקלנו" פותח וינגרטן ומספר, "יושב לידי בחור שלא רוצה שאני אגיד את שמו, חברי לעבודה חברי הטוב (על מנת שרבים יתחזקו מהסיפור, הסכים מרדכי לוי שנפרסם את שמו, א.מ.) הוא מספר לי כבר כמה חודשים שהבת שלו לא נרדמת בלילות".

"ההורים שדואגים לשלומה של הילדה הולכים ומתייעצים ולא מוצאים את הפתרון לבעיה המוזרה", מוסיף וינגרטן לספר "אבא שלו אומר לו כבר הרבה זמן "יא איבני בדוק את המזוזות", במוצאי החג הלך לוי ובדק את המזוזות, במזוזת דלת הבית הכול היה תקין, אך כשהגיעו לבדוק את מזוזת דלת חדרה של הילדה השתומם האב לראות שבמקום שיהיה כתוב 'ובשכבך ובקומך' עשה הסופר טעות וככתב 'ובשכבך ובשכבך'. פשוט לא יאומן אומר וינגרטן.

במוצאי שבת המזוזות הוחלפו, וכבר יומיים שהילדה ישנה בצורה תקינה ובריאה. לסיכום אומר חיים וינגרטן "זה הזמן לבדוק את המזוזות, תראו כמה זה חשוב ומפחיד, שנה טובה!".

image.png
כל רגע
 

תלמוד-תורה

משתמש ותיק
קדמא ואזלא אמר:
חיים וינגרטן ראש אגף המבצעים של זק"א פרסם היום (שלישי) סרטון מדהים ומיוחד, יחד עם ראש אגף הכספים בזק"א מרדכי לוי.

בסרטון מספר וינגרטן את סיפורה המדהים של בתו של לוי. "תשמעו סיפור, קשה להאמין אבל זו המציאות בה נתקלנו" פותח וינגרטן ומספר, "יושב לידי בחור שלא רוצה שאני אגיד את שמו, חברי לעבודה חברי הטוב (על מנת שרבים יתחזקו מהסיפור, הסכים מרדכי לוי שנפרסם את שמו, א.מ.) הוא מספר לי כבר כמה חודשים שהבת שלו לא נרדמת בלילות".

"ההורים שדואגים לשלומה של הילדה הולכים ומתייעצים ולא מוצאים את הפתרון לבעיה המוזרה", מוסיף וינגרטן לספר "אבא שלו אומר לו כבר הרבה זמן "יא איבני בדוק את המזוזות", במוצאי החג הלך לוי ובדק את המזוזות, במזוזת דלת הבית הכול היה תקין, אך כשהגיעו לבדוק את מזוזת דלת חדרה של הילדה השתומם האב לראות שבמקום שיהיה כתוב 'ובשכבך ובקומך' עשה הסופר טעות וככתב 'ובשכבך ובשכבך'. פשוט לא יאומן אומר וינגרטן.

במוצאי שבת המזוזות הוחלפו, וכבר יומיים שהילדה ישנה בצורה תקינה ובריאה. לסיכום אומר חיים וינגרטן "זה הזמן לבדוק את המזוזות, תראו כמה זה חשוב ומפחיד, שנה טובה!".

image.png
כל רגע
מדהים!
אבל לא היה אמור להיות "בקומך ובקומך?"
 
 

אברך

משתמש ותיק
תלמוד-תורה אמר:
קדמא ואזלא אמר:
חיים וינגרטן ראש אגף המבצעים של זק"א פרסם היום (שלישי) סרטון מדהים ומיוחד, יחד עם ראש אגף הכספים בזק"א מרדכי לוי.

בסרטון מספר וינגרטן את סיפורה המדהים של בתו של לוי. "תשמעו סיפור, קשה להאמין אבל זו המציאות בה נתקלנו" פותח וינגרטן ומספר, "יושב לידי בחור שלא רוצה שאני אגיד את שמו, חברי לעבודה חברי הטוב (על מנת שרבים יתחזקו מהסיפור, הסכים מרדכי לוי שנפרסם את שמו, א.מ.) הוא מספר לי כבר כמה חודשים שהבת שלו לא נרדמת בלילות".

"ההורים שדואגים לשלומה של הילדה הולכים ומתייעצים ולא מוצאים את הפתרון לבעיה המוזרה", מוסיף וינגרטן לספר "אבא שלו אומר לו כבר הרבה זמן "יא איבני בדוק את המזוזות", במוצאי החג הלך לוי ובדק את המזוזות, במזוזת דלת הבית הכול היה תקין, אך כשהגיעו לבדוק את מזוזת דלת חדרה של הילדה השתומם האב לראות שבמקום שיהיה כתוב 'ובשכבך ובקומך' עשה הסופר טעות וככתב 'ובשכבך ובשכבך'. פשוט לא יאומן אומר וינגרטן.

במוצאי שבת המזוזות הוחלפו, וכבר יומיים שהילדה ישנה בצורה תקינה ובריאה. לסיכום אומר חיים וינגרטן "זה הזמן לבדוק את המזוזות, תראו כמה זה חשוב ומפחיד, שנה טובה!".

image.png
כל רגע
מדהים!
אבל לא היה אמור להיות "בקומך ובקומך?"
 
אולי "ובשכבך ובשכבך" זה לישון עם נערווים...
 

תלמוד-תורה

משתמש ותיק
אברך אמר:
תלמוד-תורה אמר:
קדמא ואזלא אמר:
 אך כשהגיעו לבדוק את מזוזת דלת חדרה של הילדה השתומם האב לראות שבמקום שיהיה כתוב 'ובשכבך ובקומך' עשה הסופר טעות וככתב 'ובשכבך ובשכבך'. פשוט לא יאומן אומר וינגרטן.


image.png
כל רגע
מדהים!
אבל לא היה אמור להיות "בקומך ובקומך?"
אולי "ובשכבך ובשכבך" זה לישון עם נערווים...
יש לי תרוץ:
בשכבך- זה לשכב לישון.
בקומך- זה לקום משינה.
אם כתוב בקומך, זה להיות ער אחרי שינה.
אבל שכתוב ושכבך משמע שאפילו לא להרדם...
 
 

יחידה ליחדך

משתמש רגיל
סיפר לי חבר בכולל שלמד בישיבת תפרח. ובחדרו היתה תופעה מוזרה שלא הצליחו להרדם. בחורים שעברו לחדר אחר בן לילה התחילו להרדם בקלות וכן להיפך.
כשבדקו את המזוזה מצאו שחסרה המילה 'ובשכבך' החליפו את המזוזה ובאותו הלילה נעלמה התופעה.

בשנת תשס"ז הייתי בלשכה לבדיקת סת"ם של העדה החרדית ברחוב ישעיהו בירושלים, והיה תלוי שם צילום של פרשיות תפילין שהיה כתוב שם ולו יאכל חמץ במקום ולא.
וסופר שם המודעה כי כשנודע לבחור בעל התפילין על הטעות פרץ בבכי נסער ואמר כי כל שנה בפסח מהבר מצוה יש לו מחשבות כפייתיות ללכת לשוק הערבי ולאכול חמץ (אולי אף נכתב שהוא עשה כך) ומאז שהוחלפו הפרשיות ב"ה עברה לו לחלוטין התופעה הנוראה.
 

יצחק סופר

משתמש חדש
פותח הנושא
בעל יחידה ליחדך, תודה על הסיפור מישיבת תפרח על המזוזה בחדר בה נשמט "בשכבך"
אודה למאוד אם תוכל להמציא לידי את מקור הסיפור בעל המעשה (לא ע"מ לפרסם שמו, רק לשמוע מכלי ראשון)
יצחק
3428114@gmail.com
 

קדמא ואזלא

משתמש ותיק
לפני מספר ימים מעד ראש העיר לוד יאיר רביבו בביתו ונפל על מעקה זכוכית שפצעה אותו בידו וחדרה לזרועו.
 כונני מד"א הגרים בשכונת גני איילון החדשה בלוד, בה מתגורר ראש העיר בחודשים האחרונים - הובהלו למקום והעניקו לו טיפול מהיר, מקצועי ומציל עד לפינוי לבית החוחים.
 ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחר הפציעה, שלח רביבו את התפילין שלו מיידית לבדיקה, וכאשר קיבל את התוצאה - הוא נדהם ונבהל. המילים "על ידך" בתפילין שלו - היו פסולות.
 "מחובתנו ובמיוחד בחודש אלול, לבדוק את התפילין והמזוזות בבית ובעסק", אמר רביבו ושיתף כי "באורח נס הפציעה לא הייתה קשה יותר. חלילה וחס, היה יכול להיות גרוע ואחרת". עוד הוסיף וביקש, "תודו לקב"ה בכל יום, על הבריאות, על האושר המשפחתי ועל כל מה שהוא נותן לנו ואף ראוי לומר 'מזמור לתודה', על הטוב הקיים".
 לאחר השבת חייגו לראש העיר רבני שכונת גני איילון, הרב אברהם ברוידא והרב יעקב לנדו ובירכוהו ברפואה שלמה וחיזקו את ידיו. נוסף לכך, המרא דאתרא רבה הראשי ללוד, הגאון רבי שמעון-מאיר ביטון ערך שיעור תורה וסעודת הודיה בביתו של ראש העיר, בהשתתפות אברכי הכולל 'עוד יוסף חי' שבראשותו.
 גם יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני ששמע על התקרית הגיע השבוע לבקר את רביבו. גפני שמע ממקור ראשון על הנס וכן על הסיפור של התפילין הפסולות. בפגישה שוחחו השניים על קידום השכונה החרדית החדשה וכן על ענייני העיר לוד.

כל רגע
 

איש מזרע אהרן

משתמש ותיק
ה'נס' שאירע בקהילת שפיקוב באנטוורפן שבבלגיה מעורר הדים רבים בעיר אנטוורפן ובעולם כולו. אחד מחברי הקהילה התעוור בעינו, מאמצי הרופאים לא הועילו, ונקבע לו ניתוח מסובך להיום יום רביעי כ"ג תמוז.
לבקשת רב הקהילה הגה"צ רבי יחיאל יהושע רבינוביץ, גאב"ד שפיקוב הגיע בודק מזוזות לבדוק את המזוזות בביתו, ונמצאה מזוזה פסולה, בדיוק במילה 'עיניכם'.
המזוזה הוחלפה מיד בחדשה, ומיד לאחר קביעת המזוזה החדשה החל החולה לראות על שתי עיניו. רב הקהילה הגאב"ד העלה את הסיפור במכתב מרגש למתפללי בית הכנסת עם פרטים ושמות מדוייקים, ואף צירף את המזוזה הפסולה למכתב, לחדד את חובת בדיקת המזוזות ושומר דלתות ישראל.

8f3ead22b70e207ef6f5.jpg

במכתב כותב הרב: "ברצוני לשתף אתכם בס"ד במעשה פלא ונורא, שאירע השבוע בבית מדרשינו, וקיבלתי את רשותו של בעל המעשה לפרסמו בשמו, עם כל הפרטים המדוייקים, כי הוא בוודאי שליח דרחמנא, לעורר ליבי ולב כל אחד ואחד מעמנו, להתחזק ולהתקרב אליו ית"ש ביתר שאת ועוז".
"כידוע ללומדי ביהמ"ד, אחד מן החבורה אוהב תורה ומתייגע בה ביותר הר"ר בנימין וורטהיימר שיחי' לאוישט"א, נחלה ל"ע לפני חודשיים בעין ימין, ואיבד את ראייתו בה באופן מוחלט רח"ל. הרופאים לא הצליחו בבירור לדעת את שורש הבעיה, מחמת שטף דם מאחורי העין שעמד כגוש חוסם, והעצה היחידה שנתנו לו הרופאים, לעשות ניתוח על מנת לנקות את הדם, ואז בס"ד יוכלו הם לראות את שורש הבעיה, ובתקוה שיוכלו לטפל בה כראוי על מנת להחזיר לו את ראייתו".
"חז"ל הקדושים מספרים בירושלמי בתחילת מסכת פאה: "ארטבון שלח לרבינו הקדוש חד מרגלי טבא אטימיטון, א"ל שלח לי מילה דטבא דכוותה [ארטבון שהיה גוי חשוב ועשיר, שלח יהלום יקר מתנה לרבינו הקדוש. אך הקיסר הוסיף וביקש, שרבינו הקדוש ישלח לו אף הוא מתנה, שוה ערך למתנה היקרה שהוא שלח]. שלח ליה חד מזוזה. א"ל מה אנא שלחי לך מילה דלית לה טימי, ואת שלחת לי מילה דטבא חד פולר [טען ארטבון, אני שלחתי לך מתנה יקרה לאין ערוך, ואתה מחזיר לי מתנה ששוה מטבע אחד קטן]. אמר ליה [רבינו הקדוש לארטבון] חפציך וחפצי לא ישוו בה, ולא עוד אלא דאת שלחית לי מילה דאנא מנטיר לה [את מתנתך אני צריך לשמור], ואנא שלחי' לך מילה דאת דמך לך והיא מנטרא לך [משא"כ מתנתי, תשמור עליך אפילו כשאתה יושן], דכתיב, בהתהלכך תנחה אותך, בשכבך תשמור עליך". [ועי' בע"ז י"א. במעשה דאונקלוס הגר שאמר כעי"ז. וע"ע עוד שם בע"ז במעשה דאטרבון דבדק מזוזות בציפורי]".
המעשה מובא אף בשאלתות דר"א (פר' עקב, קמ"ה) ושם יש תוספת למעשה: "מיד נכנס שד בבתו של ארטבן, ולא היה לו אלא בת אחת, ובאו כל הרופאים ולא הועילו לה. כיון שנטל ארטבן את המזוזה ושם לה על הפתח, מיד ברחה אותה שדה; ונטל רבינו הקדוש מרגלית לעצמו".
וכתב בפי' "עמק שאלה" על השאלתות: "מכאן סמך להמנהג שאם אירע פגע או מחלה במשפחה בודקין המזוזה אם היא כשירה על פי הוראת חכמים". וכידוע דכן היה הוראת צדיקי הדורות.
כאן הרב מגולל את אשר אירע: היום יום רביעי כ"ג בתמוז, היה צריך להיות הניתוח על עינו של ר' בנימין, ביום חמישי שבעה עשר בתמוז, נודע לר' בנימין על הסגולה לבדוק המזוזות, ואף שרכש מזוזות יקרות לפני ד' שנים בא"י, מסר אותם לבדיקה להמגיה הרה"ח ר' יהושע ליפשיץ שליט"א מפק"ק. למחרת ביום שישי, התקשר המגיה ר' יהושע, שיש מזוזה פסולה, חסר אות י' בתיבת "בין עיניכם", המזוזה הפסולה כעת בידי, והנני מצרף את הצילום מהתיבה החסרה במזוזה. בעש"ק נקבעה מזוזה חדשה בפתחו של ר' בנימין, ובשבת בבוקר הוא הקיץ משנתו, והנה הוא רואה בבירור בשני עיניו ב"ה. הוא הגיע לביהמ"ד בשבת ובישר לכולם את הבשורה.
אתמול ביום שלישי, היה ר' בנימין בביקור אצל הפרופ' בביה"ח 'מידלהיים', שהיה צריך להכין אותו לניתוח, והפרופ' שהשווה את שני הבדיקות הישנות והחדשות, זעק שזה לא יתכן, אין שום סימן לבעיה שהיתה, וזה דבר שהוא מעולם לא ראה ולא שמע.
אץ מכתבו מסיים הרב לבני הקהילה: אחים ורעים נאמנים, ר' בנימין הוא שליח משמיא, לעורר את כל החבורה כולה, לא רק לענין הברור והמובן על ההקפדה היתירה בחובת בדיקת המזוזות, אלא על כל צעד ושעל שיש בורא ומנהיג לבירה, שצופה ומביט ומשגיח על כל מחשבה דיבור ומעשה, ולצערינו בהסתר הפנים הקיים, מסיחים אנו דעת לפעמים מידיעה אמיתית וברורה זו, ואז זוכים אנו להארה והתגלות אלוקית, לעורר אותנו, שנעורר אחרים, בעיקר הראשון "אני מאמין באמונה שלימה שהבורא ית"ש הוא בורא ומנהיג את כל הברואים והוא לבדו עשה עושה ויעשה לכל המעשים". ומצוה לפרסם את המעשה הזה.
eb86e627f191c8bc284b.jpg


כל רגע
 

שמעון רבינוביץ

משתמש ותיק
וגם עוד סיפור, טיפה יותר ידוע, על אחד שהיה אוכל ולא שבע, בדק מזוזה וגילה שהמילה 'ושבעת' הייתה מחוקה

סיפור זה מובא באחד מספריו של הג"ר יצחק זילברשטיין שליט"א בגירסה שונה במקצת, שהיה כתוב "ואכלת ואכלת" במקום "ואכלת ושבעת"...

גם שמעתי סיפור שאצל משפחה אחת קרו כמה מקרים אצל כמה מנכדיהם, בדקו התפילין ומצאו פסול בתיבות "ובני בניכם".
 

דרך סלולה

משתמש ותיק
להרוס לכם את החגיגה?
לא סיפורי סבתא, אלא בדידי הוה עובדא.

ביתי הראשונה נולדה בס"ד לאחר כמה שנים טובות..
היו הרבה תפילות וכו'. וכמו כל עם ישראל, אחד מהדברים שבדקנו היו המזוזות.
ובמזוזה של חדר השינה, לא פחות ולא יותר, במילה "בניכם" [לא זוכר אם בפסוק "ולמדתם אותם" או בפסוק "למען ירבו"] במקום בניכם היה כתוב כניכם.
אלו היו רגעים מרגשים במיוחד. זו גם המילה "בניכם", וגם במזוזה של חדר השינה.. מה יכול להיות יותר מזה? כולם היו בטוחים שהנה, אוטוטו זה קורה, והסיפור שלנו יצטרף לארסנל סיפורי הישועות בענין זה...
אבל לא.. לא קרה מאומה. פשוט כלום.
ביתי נולדה כמה שנים לאחמ"כ.
כי כך רצה השם.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
להרוס לכם את החגיגה?
לא סיפורי סבתא, אלא בדידי הוה עובדא.

ביתי הראשונה נולדה בס"ד לאחר כמה שנים טובות..

אבל לא.. לא קרה מאומה. פשוט כלום.
ביתי נולדה כמה שנים לאחמ"כ.

כי כך רצה השם.
לא קרה מאומה.. כלום?????
אחרי שבדקת והחלפת את המזוזה הנ"ל הקב"ה נתן לך בת אחרי שהרבה שנים לא זכית לזה

מי גילה לך שזה חייב לקרות באופן מיידי??

אולי זה היה חלק מהדברים שהיו צריכים תיקון כדי שתזכו לחבוק ילד, ואחר שעשיתם את זה, וגם הוספתם עוד תפילות וכו' זכיתם לישועה!
 

דרך סלולה

משתמש ותיק
לא קרה מאומה.. כלום?????
אחרי שבדקת והחלפת את המזוזה הנ"ל הקב"ה נתן לך בת אחרי שהרבה שנים לא זכית לזה

מי גילה לך שזה חייב לקרות באופן מיידי??

אולי זה היה חלק מהדברים שהיו צריכים תיקון כדי שתזכו לחבוק ילד, ואחר שעשיתם את זה, וגם הוספתם עוד תפילות וכו' זכיתם לישועה!
כמובן וכמובן. חשבתי שזה פשוט ואי"צ לכותבו. פשוט וברור.
רק בשונה מכל סיפורי ה'נפלאות' שתוך 9 חודשים מיום מציאת הפסול במזוזה זכו הזוג לחבוק בן, אצלינו רצה הקב"ה אחרת.
חלילה לך לחשוד בי.
 

ואביתה תהלה

משתמש ותיק
אם נקב מפולש בתפילין גורם לתופעה דומה בראש, אז אותם שאין מניחים תפילין כלל, אמורים פשוט להיעלם באורח פלא?
לגבי מזוזה כתוב בפירוש שהיא שומרת על בני הבית במילא אם יש חיסרון בשמירה יכולים ח"ו להפגע. כמו אדם שהולך במלחמה עם מגן שזה שומר עליו ואם אין מגן יכול להפגע. אבל ודאי שהוא לא נפגע ח"ו בגלל המזוזה הוא נפגע מסיבות אחרות ולא הי' לו את השמירה של המזוזה. אולי גם לגבי תפילין זה כך שכשמקיים את המצווה היא מגינה עליו ואם התפילין פסולות חסרה ההגנה.
 

ואביתה תהלה

משתמש ותיק
לפני כמה שנים נכנסתי לחדר של מגיה סת"ם לשאול שאלה וראיתי תלוי על הקיר צילום של מזוזה שהביאו לו לבדיקה ובמקום "ואספת דגנך" נכתב "ואספת דגגך" ובבית שמשם הביאו את המזוזה נשרף הגג.
 
חלק עליון תַחתִית