שמעיה אמר:חלק א׳ ממעל אמר:לגבי ההסבר של @שמעיה כבר כתבתי לעיל שלענ"ד ע"ז כתב הרמב"ם ולא כח בגוף
ולגבי מש"כ @מבקש אמת לשונו בשנה הראשונה לנשיאותו היא הרבי הוא הא"ס שנתלבש בגוף אדם (את הלשון המדוייקת תראה הספר השיחות חלק א׳)
יש לך את הזכות ללמוד פשטים ברמב''ם, אך השאר נא זכות זו גם ליהודים אחרים הסבורים אחרת ממך.
איש ירושלים אמר:שמעיה אמר:איש ירושלים אמר:לכן ה"הדחף והמניע לתרץ את התנהגות אותם אנשים, שלא כמו הנוצרים, כי הם מצהירים על מחויבותם לדברי הרמב''ם והשו''ע. ועל כרחינו שיש להם הסבר (שיתכן והוא מוטעה) איך אמונתם מתיישבת עם העקרונות המחייבים הללו" אינו במקומו לדעתי.
אני לא מעוניין לתרץ את הנוצרים, כי אני יהודי של הרמב''ם והשו''ע. והם לא. אם הם רוצים לתרץ - שיתרצו...
את ה.. אני מעוניין לתרץ, כי הם יהודים של הרמב''ם ושל השו''ע, כמוני.
הראיה היא להיפך שהרצון לתרץ יהודים של הרמב"ם ושו"ע (נניח... ע"ע שינה בסוכה ועוד אבל נעזוב את זה בצד) לא מתיר לסלף את אמונת ישראל. גם הנוצרים בתחילתם היו "יהודים של הרמב"ם ושו"ע".
איש ירושלים אמר:בשרשי האמונה ויסודות הדת אין "גישות נוספות" ואין אלו ואלו דברי א"ח, יש אמת ויש שקר (או למצער טעות).
ראשון לציון אמר:משום מה עושה רושם שגם טענת הכפירה היא יותר ענין של 'השקפה' מאשר 'הלכה'.
איש ירושלים אמר:אם תדיק בדבריהם תראה שהם סבורים כמוני (או מדויק יותר למדתי את דברי מדבריהם), ומכיון שכך בשונה ממך אני מכבד מאד אותך אבל לא את דעתך.
שמעיה אמר:שמעיה אמר:חלק א׳ ממעל אמר:לגבי ההסבר של @שמעיה כבר כתבתי לעיל שלענ"ד ע"ז כתב הרמב"ם ולא כח בגוף
ולגבי מש"כ @מבקש אמת לשונו בשנה הראשונה לנשיאותו היא הרבי הוא הא"ס שנתלבש בגוף אדם (את הלשון המדוייקת תראה הספר השיחות חלק א׳)
יש לך את הזכות ללמוד פשטים ברמב''ם, אך השאר נא זכות זו גם ליהודים אחרים הסבורים אחרת ממך.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=66484#p66484
לענ''ד לפי גישה זו, אין כל הכרח מהרמב''ם לסתור את שיטתם. וההגדרה מהי 'פשט פשוט' ומה לא - נתונה למחלוקת.
חלק א׳ ממעל אמר:שמעיה אמר:שמעיה אמר:יש לך את הזכות ללמוד פשטים ברמב''ם, אך השאר נא זכות זו גם ליהודים אחרים הסבורים אחרת ממך.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=66484#p66484
לענ''ד לפי גישה זו, אין כל הכרח מהרמב''ם לסתור את שיטתם. וההגדרה מהי 'פשט פשוט' ומה לא - נתונה למחלוקת.
כבר כתבתי את זה שם שזה לא מתרץ על מה שכתב הרמב"ם ולא כח בגוף
אני לא רואה כאן כל סתירה. היישות האלוקית, אינו גוף, ולא כוח גופני.והיסוד השלישי, שלילת הגשמוּת ממנו. וזהו כי האחד הזה אינו גוף ולא כוח בגוף. ולא יַשִּׂיגוּהוּ מְאוֹרְעוֹת הגופים כמו התנועה והמשכן, לא מצד עצמוּת ולא במקרה. ולכן שללו ממנו החכמים זכרונם לברכה החיבור וְהַפֵּרוּד, ואמרו (חגיגה ט"ו ע"א): אין למעלה לא ישיבה ולא עמידה, לא עֹרֶף ולא עִפּוּי. כלומר: לא פֵרוּד והוא "עֹרֶף", ולא חיבור והוא "עִפּוּי" מלשון "וְעָפוּ בְכָתֵף פְּלִשְׁתִּים" (ישעיהו יא יד), כלומר: יִדְחֲפוּ אותם בכתף לְהִתְחַבְּרָם בהם.
שמעיה אמר:איש ירושלים אמר:אם תדיק בדבריהם תראה שהם סבורים כמוני (או מדויק יותר למדתי את דברי מדבריהם), ומכיון שכך בשונה ממך אני מכבד מאד אותך אבל לא את דעתך.
לא הבנתי. להבנתך מחלוקת הרמב''ם והראב''ד בשאלת ההגשמה - לדוגמא בעלמא - מראה כי אין בסוגיות אלו אפשרות לגישות שונות?
חלק א׳ ממעל אמר:ועל הצמצום כפשוטו כבר הגר"א אמר שזה כפירה
איש ירושלים אמר:שמעיה אמר:איש ירושלים אמר:אם תדיק בדבריהם תראה שהם סבורים כמוני (או מדויק יותר למדתי את דברי מדבריהם), ומכיון שכך בשונה ממך אני מכבד מאד אותך אבל לא את דעתך.
לא הבנתי. להבנתך מחלוקת הרמב''ם והראב''ד בשאלת ההגשמה - לדוגמא בעלמא - מראה כי אין בסוגיות אלו אפשרות לגישות שונות?
אדרבה משם באתי תראה איך הרמב"ם לא משאיר פתח וגוזר את דינם של המגשימים ובמיוחד באיגרותיו (שאין לפני כרגע לצטט) שהוא מתיחס במפורש לכך שהדעות האלו נאמרו ע"י מי שמחשיבים עצמם כחכמים (זה לשונו בערך). ומצד שני גם הראב"ד לא נותן לגיטמציה לדעתו.
חלק א׳ ממעל אמר:ועל הצמצום כפשוטו כבר הגר"א אמר שזה כפירה
שמעיה אמר:חלק א׳ ממעל אמר:ועל הצמצום כפשוטו כבר הגר"א אמר שזה כפירה
מישהו אמר כאן שלדעת הגר''א זו לא כפירה?
תתמקדו בדיון בבקשה.
איש ירושלים אמר:זהו בדיוק הדיון האם יש כאן שתי דעות לגיטימיות או שלא, ומהגר"א הראיה שהוא לא נתן בזה מקום לדיון אלא חתך ובצורה הכי מוחלטת.
איש ירושלים אמר:זהו בדיוק הדיון האם יש כאן שתי דעות לגיטימיות או שלא, ומהגר"א הראיה שהוא לא נתן בזה מקום לדיון אלא חתך ובצורה הכי מוחלטת. ואלו שנחלקו עליו הגר"א לא יסכים להגדירם כטובים (וגם הרמב"ם לא). וממילא הענין של רבים לא רלוונטי.
חלק א׳ ממעל אמר:@ראשון לציון
זה לא נכון כי הם המציאו שהא"ס נתלבש ברבי רח"ל ולא זה מה שנחלק על החסידים שאחזו בצמצום כפשוטו