האם נוהגים לשטוף את השיש במים קרים לאחר עירוי של מים חמים?

עת הזמיר

משתמש ותיק
כידוע בהגעלה מובא בשו"ע שנוהגים לשטוף את הכלי לאחר הגעלה במים צוננים כדיל שטעם האיסור במים לא יחזור ויבלע בכלי, (ובמ"ב כ' דאינו מעכב כי הטעם פגום).
האם יש נוהגים גם לאחר הכשרת השיש במטבח ע"י עירוי מכלי ראשון לשפוך מים צוננים על השיש מיד? ואם לא מה טעם החילוק?
 

עת הזמיר

משתמש ותיק
פותח הנושא
האם ידוע מקורות לזה, אני לדוגמא ראיתי בבית אמו"ר זצ"ל שלא הקפידו בזה.
 

אור זורח

משתמש ותיק
עת הזמיר אמר:
יהודה בן יעקב אמר:
אני נוהג, כפי שראיתי את אבי שיחי' שעושה.
עת הזמיר אמר:
האם ידוע מקורות לזה, אני לדוגמא ראיתי בבית אמו"ר זצ"ל שלא הקפידו בזה.
כידוע בהגעלה מובא בשו"ע שנוהגים לשטוף את הכלי לאחר הגעלה במים צוננים כדיל שטעם האיסור במים לא יחזור ויבלע בכלי, (ובמ"ב כ' דאינו מעכב כי הטעם פגום).
האם יש נוהגים גם לאחר הכשרת השיש במטבח ע"י עירוי מכלי ראשון לשפוך מים צוננים על השיש מיד? ואם לא מה טעם החילוק?
בדרשו בסימן תנ''ב מספר 31 הביאו מהחוט שני שאין צריך כי באופן זה אין חשש שחזר ונבלע שוב וכן בהכשר של ליבון אין צריך
 
 

פעלעד

משתמש ותיק
אצל כל מי שאני מכיר נוהגים כך, והרבה רבנים מורים כן.
 
חלק עליון תַחתִית