יונה בן יעקב
משתמש ותיק
נוגע למעשה מיידי, האם אפשר לסמוך על מכון צומת במיחם שבת?
שאלתי נסובה ביחס לאברך בן תורה, כמובן...
יישר כח.
שאלתי נסובה ביחס לאברך בן תורה, כמובן...
יישר כח.
ישכ"ח על העלאת הקובץ.יח''ד אמר:תלוי בסוג המיחם, עיין במצ"ב.
פשוט לי שאפשר לסמוך על מכון צומת בהבנת המציאות אך עם הפסיקות שלהם שלהם אפשר להתווכח.
איני יודע, מדוע הקטנת את המילים, [ואולי זה בא מענווה],יח''ד אמר:תלוי בסוג המיחם, עיין במצ"ב.
פשוט לי שאפשר לסמוך על מכון צומת בהבנת המציאות אך עם הפסיקות שלהם שלהם אפשר להתווכח.
אם ההיתר בקולנועית הוא של מכון צומת אזי כבודו טועהיצחק אמר:קשה לראות כאן פסילה של מכון צומת, תמיד היה נראה לי בפרסומים שלהם שהם מבררים את ההלכה ואת המציאות ממש כפי שעשו כל הדורות בלי סברות של "בית הלל" ושאר הזיות וגם בלי עקמימות בגוף הדיון,
אלא מאי, יש כאן שתי נקודות, א, הם נוטים לקולא יחסית וזה בהחלט לגיטימי. ב. הם אינם נשמעים לדעת הרבה גדולי ת"ח שסוברים שלפעמים צריך להחמיר בדברים שיש בהם משום "אוושא מילתא" וכיו"ב שצריכים לשמור על האוירה של השבת, אבל לא נראה לי שיש אצלם פסיקות הלכתיות שהם ממש "לא לגיטימיות" אצל תלמידי חכמים.
לדעתי אין סיבה שלא לסמוך על ההוראות שלהם.
אני מבין שאתה מתכוון לציין ללשון המכתב של גדו"י, שם כתוב הלשון "איסור גמור". נראה לי שא"א לדקדק את הלשון בדברים כאלו, מה גם שיתכן שזה איסור גמור אבל מטעמים הנ"ל של אוושא מילתא וכו',יאיר אמר:אם ההיתר בקולנועית הוא של מכון צומת אזי כבודו טועהיצחק אמר:קשה לראות כאן פסילה של מכון צומת, תמיד היה נראה לי בפרסומים שלהם שהם מבררים את ההלכה ואת המציאות ממש כפי שעשו כל הדורות בלי סברות של "בית הלל" ושאר הזיות וגם בלי עקמימות בגוף הדיון,
אלא מאי, יש כאן שתי נקודות, א, הם נוטים לקולא יחסית וזה בהחלט לגיטימי. ב. הם אינם נשמעים לדעת הרבה גדולי ת"ח שסוברים שלפעמים צריך להחמיר בדברים שיש בהם משום "אוושא מילתא" וכיו"ב שצריכים לשמור על האוירה של השבת, אבל לא נראה לי שיש אצלם פסיקות הלכתיות שהם ממש "לא לגיטימיות" אצל תלמידי חכמים.
לדעתי אין סיבה שלא לסמוך על ההוראות שלהם.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=22916#p22916
ר' יצחק ברשותך הדברים לא נכונים. הויכוח עם מכון צומת אינו על דברים שהם בחינת אוושא דמילתא, אלא איסורי דאורייתא. קח לדוגמא את אותם מקררים שמרן הגריש"א אסר מחמת החיישנים אותו מכון התיר.יצחק אמר:קשה לראות כאן פסילה של מכון צומת, תמיד היה נראה לי בפרסומים שלהם שהם מבררים את ההלכה ואת המציאות ממש כפי שעשו כל הדורות בלי סברות של "בית הלל" ושאר הזיות וגם בלי עקמימות בגוף הדיון,
אלא מאי, יש כאן שתי נקודות, א, הם נוטים לקולא יחסית וזה בהחלט לגיטימי. ב. הם אינם נשמעים לדעת הרבה גדולי ת"ח שסוברים שלפעמים צריך להחמיר בדברים שיש בהם משום "אוושא מילתא" וכיו"ב שצריכים לשמור על האוירה של השבת, אבל לא נראה לי שיש אצלם פסיקות הלכתיות שהם ממש "לא לגיטימיות" אצל תלמידי חכמים.
לדעתי אין סיבה שלא לסמוך על ההוראות שלהם.
כבר כתבתי שאני לא מבין בזה, רק שהפרסומים שראיתי מהם עשו לי רושם חיובי ו"לגיטימי", הסברות נראו לי סברות כדרכה של תורה.הפקדתי שומרים אמר:ר' יצחק ברשותך הדברים לא נכונים. הויכוח עם מכון צומת אינו על דברים שהם בחינת אוושא דמילתא, אלא איסורי דאורייתא. כך לדוגמא את אותם מקררים שמרן הגריש"א אסר מחמת החיישנים אותו מכון התיר.יצחק אמר:קשה לראות כאן פסילה של מכון צומת, תמיד היה נראה לי בפרסומים שלהם שהם מבררים את ההלכה ואת המציאות ממש כפי שעשו כל הדורות בלי סברות של "בית הלל" ושאר הזיות וגם בלי עקמימות בגוף הדיון,
אלא מאי, יש כאן שתי נקודות, א, הם נוטים לקולא יחסית וזה בהחלט לגיטימי. ב. הם אינם נשמעים לדעת הרבה גדולי ת"ח שסוברים שלפעמים צריך להחמיר בדברים שיש בהם משום "אוושא מילתא" וכיו"ב שצריכים לשמור על האוירה של השבת, אבל לא נראה לי שיש אצלם פסיקות הלכתיות שהם ממש "לא לגיטימיות" אצל תלמידי חכמים.
לדעתי אין סיבה שלא לסמוך על ההוראות שלהם.
מכון משמרת השבת, הכפוף לגדולים, פיתח התקן מיוחד, שלא לסמוך על ההיתרים של מכון צומת. [highlight=yellow]על מה אתה מדבר[/highlight].
גם אם זה נוגע לאיסור דאורייתא..יהודי אמר:מעניין כי ראיתי את החוברת שלהם על המקררים, ולא ראיתי שם דברים משונים כלל וכלל, וכל הטענה שתיתכן היא שהסתמכו על הוראות הגרש"ז. ויש שם עוד קצת דברים שאפשר לדון בהם.
לאחר שראיתי את החוברת התקשרתי לקרוב משפחתי שהוא מראשי המשמרת ושאלתיו על מה סערה ארץ, וביאר לי את צדדי החומרא, ובאמת כנראה הם עדיפים, ובמיוחד לכתחילה שבאים לקנות מקרר, אך אינני בטוח שהרבה יותר מכך.
שים לב ר' יהודי אתה מזכיר נידון ישן שדנו גדולים וגם בזה החוט השני הנ"ל ס"ל שאסור אני לא אומר סתם אני יודע כי ראיתי את דבריו.יהודי אמר:כאשר גוף החימום פועל, אף אם יכנס אויר קר אינו איסור תורה, הצד לאיסור תורה הוא [כ"ה בחזו"א הובא בסו"ס חוט שני שבת ח"א] באופן שכאשר יפתח יכנס אויר קר ויפעיל מיד את הגוף חימום.
אלא אם כן התכוונתם להגברת זרם, שלגביו טענו המשמרת שאינו נכון, אך אינני זוכר אם טענו בו סרך איסור תורה.
או דלמא התכוונתם לחלק אחר.