פראנק אמר:אאלט חייל של הרבי כתב פעם שבית יוסף גם לא
שייגניסט אמר:אמר לי חבר ששאל את הגר”מ יוסף וא”ל מרן הגרע”י הורה כיון שהכשר ב”י צריך להיות למהדרין לכן לא מכניסים היתר מכירה
כלומר - היתר מכירה הוא לא למהדרין?שייגניסט אמר:אמר לי חבר ששאל את הגר”מ יוסף וא”ל מרן הגרע”י הורה כיון שהכשר ב”י צריך להיות למהדרין לכן לא מכניסים היתר מכירה
למהדרין צריך שיהיה אליבא דכו”ע ולא רק מצד עיקר הדין לכתחילההצעיר שבחבורה אמר:כלומר - היתר מכירה הוא לא למהדרין?שייגניסט אמר:אמר לי חבר ששאל את הגר”מ יוסף וא”ל מרן הגרע”י הורה כיון שהכשר ב”י צריך להיות למהדרין לכן לא מכניסים היתר מכירה
מחפוד לחלוטין לא סומכים על היתר מכירה... והם לא יורדים ברמה מההכשר של הרב לנדא! הפסיקו להשוות אותם לב"י... זה ממש מלבין פני חבירו ברבים..ר' יונה אמר:מישהו יודע מידיעה האם הכשרות של יורה דעה ובית יוסף סומכים על היתר מכירה?
הרישא רחוקה מאמת, באחריות. [אולי בשחיטה עצמה, אני לא יודע].יוסף אומץ אמר:מחפוד לחלוטין לא סומכים על היתר מכירה... והם לא יורדים ברמה מההכשר של הרב לנדא! הפסיקו להשוות אותם לב"י... זה ממש מלבין פני חבירו ברבים..ר' יונה אמר:מישהו יודע מידיעה האם הכשרות של יורה דעה ובית יוסף סומכים על היתר מכירה?
יוסף אומץ אמר:מחפוד לחלוטין לא סומכים על היתר מכירה... והם לא יורדים ברמה מההכשר של הרב לנדא! הפסיקו להשוות אותם לב"י... זה ממש מלבין פני חבירו ברבים..ר' יונה אמר:מישהו יודע מידיעה האם הכשרות של יורה דעה ובית יוסף סומכים על היתר מכירה?
גם לא בשחיטה, כמובן. אם יש תחום אצל לנדא שבו הם הכי טובים (דהיינו חוץ מזה שההכשר הוא טוב בכללותו) זו השחיטה. ורבים רבים מהשוחטים שדיברתי איתם אומרים כך. שמעל לנדא אין כלום (אני לא מחייב שזה אכן כך כפשוטו, אבל כך הלך הרוח אצל הרבה מהעוסקים בתחום).אמונת אומן אמר:[אולי בשחיטה עצמה, אני לא יודע].יוסף אומץ אמר:מחפוד לחלוטין לא סומכים על היתר מכירה... והם לא יורדים ברמה מההכשר של הרב לנדא! הפסיקו להשוות אותם לב"י... זה ממש מלבין פני חבירו ברבים..ר' יונה אמר:מישהו יודע מידיעה האם הכשרות של יורה דעה ובית יוסף סומכים על היתר מכירה?
חייל של הרבי אמר:גם לא בשחיטה, כמובן. אם יש תחום אצל לנדא שבו הם הכי טובים (דהיינו חוץ מזה שההכשר הוא טוב בכללותו) זו השחיטה. ורבים רבים מהשוחטים שדיברתי איתם אומרים כך. שמעל לנדא אין כלום.אמונת אומן אמר:[אולי בשחיטה עצמה, אני לא יודע].יוסף אומץ אמר:מחפוד לחלוטין לא סומכים על היתר מכירה... והם לא יורדים ברמה מההכשר של הרב לנדא! הפסיקו להשוות אותם לב"י... זה ממש מלבין פני חבירו ברבים..
חייל של הרבי אמר:יוסף אומץ אמר:מחפוד לחלוטין לא סומכים על היתר מכירה... והם לא יורדים ברמה מההכשר של הרב לנדא! הפסיקו להשוות אותם לב"י... זה ממש מלבין פני חבירו ברבים..ר' יונה אמר:מישהו יודע מידיעה האם הכשרות של יורה דעה ובית יוסף סומכים על היתר מכירה?
להשוות אותם לב"י זה מופרך בדומה שלהשוות אותם ללנדא זה מופרך.
ב"ה העולם לא מתחלק להכשרים נוראיים והכשרים מצויינים. יש הרבה באמצע. ומחפוד לא באמת קרובים ללנדא ואף מומחה כשרות לא חושב בכיוון הזה.
הבעיה שזה לא שהוא שוחט שם, וראשי הצוותות שלו לא בכיון להיות באותו רמה של לנדא וכדו'אמונת אומן אמר:כתבתי אולי בשחיטה, רק בגלל הידיעה שהר' מוחפוד עצמו היה ראש השוחטים אצל הרב י. לנדא זצ''ל, ומכאן כוחו.
לא כ"כ נראה.יוסף אומץ אמר:חייל של הרבי אמר:יוסף אומץ אמר:מחפוד לחלוטין לא סומכים על היתר מכירה... והם לא יורדים ברמה מההכשר של הרב לנדא! הפסיקו להשוות אותם לב"י... זה ממש מלבין פני חבירו ברבים..
להשוות אותם לב"י זה מופרך בדומה שלהשוות אותם ללנדא זה מופרך.
ב"ה העולם לא מתחלק להכשרים נוראיים והכשרים מצויינים. יש הרבה באמצע. ומחפוד לא באמת קרובים ללנדא ואף מומחה כשרות לא חושב בכיוון הזה.
צודק, נתתי סאת כדוגמה
לא יודע לגבי ראשי צוותים, אך ידוע לי כי הרב מחפוד בעצמו מגיע כמעט לכל שחיטה. והוא בסוף מחליט מה ״חלק״ ומה ״כשר״ (כלומר, מה עובר לרבנות) (בין השאר).ישראל הכהן אמר:הבעיה שזה לא שהוא שוחט שם, וראשי הצוותות שלו לא בכיון להיות באותו רמה של לנדא וכדו'אמונת אומן אמר:כתבתי אולי בשחיטה, רק בגלל הידיעה שהר' מוחפוד עצמו היה ראש השוחטים אצל הרב י. לנדא זצ''ל, ומכאן כוחו.
לכל שחיטה בחו"ל? הוא צריך להיות כמה חודשים ברצף בפולין וכד' בשביל זהלביא אמר:לא יודע לגבי ראשי צוותים, אך ידוע לי כי הרב מחפוד בעצמו מגיע כמעט לכל שחיטה. והוא בסוף מחליט מה ״חלק״ ומה ״כשר״ (כלומר, מה עובר לרבנות) (בין השאר).ישראל הכהן אמר:הבעיה שזה לא שהוא שוחט שם, וראשי הצוותות שלו לא בכיון להיות באותו רמה של לנדא וכדו'אמונת אומן אמר:כתבתי אולי בשחיטה, רק בגלל הידיעה שהר' מוחפוד עצמו היה ראש השוחטים אצל הרב י. לנדא זצ''ל, ומכאן כוחו.
(ייתכן שזה אף בשאר בד״צים כך, אך במחפוד זה דבר ידוע)
לכן כתבתי ׳כמעט׳.חייל של הרבי אמר:לכל שחיטה בחו"ל? הוא צריך להיות כמה חודשים ברצף בפולין וכד' בשביל זה
די, לא כל דבר חייב להיות ברמה של לנדא.חייל של הרבי אמר:אבל גם לפי דעתו - זה לא מתקרב ללנדא.
כתבתי זאת בעקבות הוו"א שעלתה כאן לעיל (לא קשור לכבודו) שהם ברמה דומה.לביא אמר:די, לא כל דבר חייב להיות ברמה של לנדא.חייל של הרבי אמר:
ואני כותב זאת בעקבות הו״א שיש לאכול רק לנדא.חייל של הרבי אמר:כתבתי זאת בעקבות הוו"א שעלתה כאן לעיל (לא קשור לכבודו) שהם ברמה דומה.לביא אמר:די, לא כל דבר חייב להיות ברמה של לנדא.חייל של הרבי אמר:
א. לא ראיתי איזו הוו"א שהובעה בפורום לאכול רק לנדא. אין טיעון כזה.לביא אמר:ואני כותב זאת בעקבות הו״א שיש לאכול רק לנדא.חייל של הרבי אמר:כתבתי זאת בעקבות הוו"א שעלתה כאן לעיל (לא קשור לכבודו) שהם ברמה דומה.לביא אמר:די, לא כל דבר חייב להיות ברמה של לנדא.
עד כמה ששמו של הכשרות של לנדא יוצאת לפניו, זה לא אומר ששאר הבד״צים לא טובים.
במיוחד לענ״ד מחפוד ששמו יוצא לפניו, ולא יצא עליו עוררין.
אני לא בא לומר לאנשים לא לצרוך לנדא, אבל המחיר עצמו מקשה מאד.
בנוסף, עדיין לא נתקלתי בלנדא שכתוב עליו שהוא חלק בית יוסף, כל מה שנתקלתי זה רק ״כשר גלאט בדעת הרמ״א״.
א. העובדה שכל פעם שמדברים על כשרות מסויימת אומרים ״אבל לנדא יותר טובים וכו׳״, לדעתי צריכה להיפסק. לכל כשרות יש את היתרונות שלה.חייל של הרבי אמר:א. לא ראיתי איזו הוו"א שהובעה בפורום לאכול רק לנדא. אין טיעון כזה.
ב. יש 'חלק'. ככל הנראה כבודו ראה סחורה מסויימת בסופר שאינו מיועד לצרכני הכשרות הזו בדווקא. באטליז 'צפראי' בבני ברק למשל, או בחנויות בשר חסידיות באשדוד ועוד - ניתן למצוא גם 'חלק'. אכן הוא יותר נדיר, הן מפני מנהג ההכשר בהגדרת 'חלק' ואי גמישותו בזה, והן מפני שהמסעדות והאולמות של לנדא מחוייבים להגיש 'חלק' בלבד וככל הנראה "גוזלים" הרבה מהסחורה.
ג. המחיר הוא לא סתם, וד"ל.