הרב מחפוד ובית יוסף והיתר מכירה

ר' יונה

משתמש ותיק
מישהו יודע מידיעה האם הכשרות של יורה דעה ובית יוסף סומכים על היתר מכירה? 
 

פראנק

משתמש ותיק
יורה דעה לא סומך
אאלט חייל של הרבי כתב פעם שבית יוסף גם לא
 

יהודי

משתמש ותיק
רשמית בעבר בית יוסף פרסמו שהם מקפידים. למעשה קשה לסמוך עליהם ובמיוחד בדבר שאוחזים אותו כהיתר.
יורה דעה ודאי מקפידים על זה. ההשוואה אינה מידתית כלל וכלל.
 

שייגניסט

משתמש ותיק
אמר לי חבר ששאל את הגר”מ יוסף וא”ל מרן הגרע”י הורה כיון שהכשר ב”י צריך להיות למהדרין לכן לא מכניסים היתר מכירה
 

יהודי

משתמש ותיק
שייגניסט אמר:
אמר לי חבר ששאל את הגר”מ יוסף וא”ל מרן הגרע”י הורה כיון שהכשר ב”י צריך להיות למהדרין לכן לא מכניסים היתר מכירה


יש הבדל בלמעשה אם ההתייחסות לזה כחומרא או כעיקר הדין.
 
 

שייגניסט

משתמש ותיק
הצעיר שבחבורה אמר:
שייגניסט אמר:
אמר לי חבר ששאל את הגר”מ יוסף וא”ל מרן הגרע”י הורה כיון שהכשר ב”י צריך להיות למהדרין לכן לא מכניסים היתר מכירה
כלומר - היתר מכירה הוא לא למהדרין?
למהדרין צריך שיהיה אליבא דכו”ע ולא רק מצד עיקר הדין לכתחילה
 
 

יוסף אומץ

משתמש ותיק
ר' יונה אמר:
מישהו יודע מידיעה האם הכשרות של יורה דעה ובית יוסף סומכים על היתר מכירה? 
מחפוד לחלוטין לא סומכים על היתר מכירה... והם לא יורדים ברמה מההכשר של הרב לנדא! הפסיקו להשוות אותם לב"י... זה ממש מלבין פני חבירו ברבים.. 
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
יוסף אומץ אמר:
ר' יונה אמר:
מישהו יודע מידיעה האם הכשרות של יורה דעה ובית יוסף סומכים על היתר מכירה? 
מחפוד לחלוטין לא סומכים על היתר מכירה... והם לא יורדים ברמה מההכשר של הרב לנדא! הפסיקו להשוות אותם לב"י... זה ממש מלבין פני חבירו ברבים.. 
הרישא רחוקה מאמת, באחריות. [אולי בשחיטה עצמה, אני לא יודע].
הסיפא נכונה לחלוטין.
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
יוסף אומץ אמר:
ר' יונה אמר:
מישהו יודע מידיעה האם הכשרות של יורה דעה ובית יוסף סומכים על היתר מכירה? 
מחפוד לחלוטין לא סומכים על היתר מכירה... והם לא יורדים ברמה מההכשר של הרב לנדא! הפסיקו להשוות אותם לב"י... זה ממש מלבין פני חבירו ברבים.. 

להשוות אותם לב"י זה מופרך בדומה שלהשוות אותם ללנדא זה מופרך.
ב"ה העולם לא מתחלק להכשרים נוראיים והכשרים מצויינים. יש הרבה באמצע. ומחפוד לא באמת קרובים ללנדא ואף מומחה כשרות לא חושב בכיוון הזה.
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
יוסף אומץ אמר:
ר' יונה אמר:
מישהו יודע מידיעה האם הכשרות של יורה דעה ובית יוסף סומכים על היתר מכירה? 
מחפוד לחלוטין לא סומכים על היתר מכירה... והם לא יורדים ברמה מההכשר של הרב לנדא! הפסיקו להשוות אותם לב"י... זה ממש מלבין פני חבירו ברבים.. 
[אולי בשחיטה עצמה, אני לא יודע].
גם לא בשחיטה, כמובן. אם יש תחום אצל לנדא שבו הם הכי טובים (דהיינו חוץ מזה שההכשר הוא טוב בכללותו) זו השחיטה. ורבים רבים מהשוחטים שדיברתי איתם אומרים כך. שמעל לנדא אין כלום (אני לא מחייב שזה אכן כך כפשוטו, אבל כך הלך הרוח אצל הרבה מהעוסקים בתחום).

הרב מחפוד ודאי מנגיש לעם (בכמות ובמחיר) בשר בהכשר ראוי ב"ה. אבל אין ספק שיש הבדלים.
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
אמונת אומן אמר:
יוסף אומץ אמר:
מחפוד לחלוטין לא סומכים על היתר מכירה... והם לא יורדים ברמה מההכשר של הרב לנדא! הפסיקו להשוות אותם לב"י... זה ממש מלבין פני חבירו ברבים.. 
[אולי בשחיטה עצמה, אני לא יודע].
גם לא בשחיטה, כמובן. אם יש תחום אצל לנדא שבו הם הכי טובים (דהיינו חוץ מזה שההכשר הוא טוב בכללותו) זו השחיטה. ורבים רבים מהשוחטים שדיברתי איתם אומרים כך. שמעל לנדא אין כלום.

כתבתי אולי בשחיטה, רק בגלל הידיעה שהר' מוחפוד עצמו היה ראש השוחטים אצל הרב י. לנדא זצ''ל, ומכאן כוחו.
 

יוסף אומץ

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
יוסף אומץ אמר:
ר' יונה אמר:
מישהו יודע מידיעה האם הכשרות של יורה דעה ובית יוסף סומכים על היתר מכירה? 
מחפוד לחלוטין לא סומכים על היתר מכירה... והם לא יורדים ברמה מההכשר של הרב לנדא! הפסיקו להשוות אותם לב"י... זה ממש מלבין פני חבירו ברבים.. 

להשוות אותם לב"י זה מופרך בדומה שלהשוות אותם ללנדא זה מופרך.
ב"ה העולם לא מתחלק להכשרים נוראיים והכשרים מצויינים. יש הרבה באמצע. ומחפוד לא באמת קרובים ללנדא ואף מומחה כשרות לא חושב בכיוון הזה.

צודק, נתתי סאת כדוגמה
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
כתבתי אולי בשחיטה, רק בגלל הידיעה שהר' מוחפוד עצמו היה ראש השוחטים אצל הרב י. לנדא זצ''ל, ומכאן כוחו.
הבעיה שזה לא שהוא שוחט שם, וראשי הצוותות שלו לא בכיון להיות באותו רמה של לנדא וכדו'
 

איש פשוט מאד

משתמש ותיק
יוסף אומץ אמר:
חייל של הרבי אמר:
יוסף אומץ אמר:
מחפוד לחלוטין לא סומכים על היתר מכירה... והם לא יורדים ברמה מההכשר של הרב לנדא! הפסיקו להשוות אותם לב"י... זה ממש מלבין פני חבירו ברבים.. 

להשוות אותם לב"י זה מופרך בדומה שלהשוות אותם ללנדא זה מופרך.
ב"ה העולם לא מתחלק להכשרים נוראיים והכשרים מצויינים. יש הרבה באמצע. ומחפוד לא באמת קרובים ללנדא ואף מומחה כשרות לא חושב בכיוון הזה.

צודק, נתתי סאת כדוגמה
לא כ"כ נראה.
אם אתה כותב דוגמא לא כדאי לכתוב בכזו נחרצות ועוד עם סימן קריאה, אפשר לכתוב רגוע.
כמו"כ לתת דוגמא שאינה מדגימה הוא חסר טעם.
 
 

לביא

משתמש ותיק
ישראל הכהן אמר:
אמונת אומן אמר:
כתבתי אולי בשחיטה, רק בגלל הידיעה שהר' מוחפוד עצמו היה ראש השוחטים אצל הרב י. לנדא זצ''ל, ומכאן כוחו.
הבעיה שזה לא שהוא שוחט שם, וראשי הצוותות שלו לא בכיון להיות באותו רמה של לנדא וכדו'
לא יודע לגבי ראשי צוותים, אך ידוע לי כי הרב מחפוד בעצמו מגיע כמעט לכל שחיטה. והוא בסוף מחליט מה ״חלק״ ומה ״כשר״ (כלומר, מה עובר לרבנות) (בין השאר).
(ייתכן שזה אף בשאר בד״צים כך, אך במחפוד זה דבר ידוע)
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
לביא אמר:
ישראל הכהן אמר:
אמונת אומן אמר:
כתבתי אולי בשחיטה, רק בגלל הידיעה שהר' מוחפוד עצמו היה ראש השוחטים אצל הרב י. לנדא זצ''ל, ומכאן כוחו.
הבעיה שזה לא שהוא שוחט שם, וראשי הצוותות שלו לא בכיון להיות באותו רמה של לנדא וכדו'
לא יודע לגבי ראשי צוותים, אך ידוע לי כי הרב מחפוד בעצמו מגיע כמעט לכל שחיטה. והוא בסוף מחליט מה ״חלק״ ומה ״כשר״ (כלומר, מה עובר לרבנות) (בין השאר).
(ייתכן שזה אף בשאר בד״צים כך, אך במחפוד זה דבר ידוע)
לכל שחיטה בחו"ל? הוא צריך להיות כמה חודשים ברצף בפולין וכד' בשביל זה
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
נזכרתי ששמעתי מידיד שלי שהשווער שלו הוא שו"ב בהכשר הרב אשכנזי (חב"ד) והרב מחפוד במקביל, דהיינו לפעמים שולחים צוות של שוחטים שבמשך תקופה שוחטים בשביל חב"ד ואז עוברים לשחוט בשביל מחפוד (אותו צוות ונהלים דומים). אותו שוחט בעצמו מעיד שהשחיטה שם ברמה די טובה, אבל גם לפי דעתו - זה לא מתקרב ללנדא.
 

לביא

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
לכל שחיטה בחו"ל? הוא צריך להיות כמה חודשים ברצף בפולין וכד' בשביל זה
לכן כתבתי ׳כמעט׳.
דבר ידוע (ואני מתכוון, דבר שכל מי שאני מכיר אומר, לא רק מעצמי) הוא שהרב מחפוד בעצמו יכול להגיע לפתע פתאום לשחיטות. וזה דבר קבוע שם.
חייל של הרבי אמר:
אבל גם לפי דעתו - זה לא מתקרב ללנדא.
די, לא כל דבר חייב להיות ברמה של לנדא.
 

לביא

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
לביא אמר:
חייל של הרבי אמר:
די, לא כל דבר חייב להיות ברמה של לנדא.
כתבתי זאת בעקבות הוו"א שעלתה כאן לעיל (לא קשור לכבודו) שהם ברמה דומה.
 
ואני כותב זאת בעקבות הו״א שיש לאכול רק לנדא.
עד כמה ששמו של הכשרות של לנדא יוצאת לפניו, זה לא אומר ששאר הבד״צים לא טובים.
במיוחד לענ״ד מחפוד ששמו יוצא לפניו, ולא יצא עליו עוררין.

אני לא בא לומר לאנשים לא לצרוך לנדא, אבל המחיר עצמו מקשה מאד.
בנוסף, עדיין לא נתקלתי בלנדא שכתוב עליו שהוא חלק בית יוסף, כל מה שנתקלתי זה רק ״כשר גלאט בדעת הרמ״א״.
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
לביא אמר:
חייל של הרבי אמר:
לביא אמר:
די, לא כל דבר חייב להיות ברמה של לנדא.
כתבתי זאת בעקבות הוו"א שעלתה כאן לעיל (לא קשור לכבודו) שהם ברמה דומה.
ואני כותב זאת בעקבות הו״א שיש לאכול רק לנדא.
עד כמה ששמו של הכשרות של לנדא יוצאת לפניו, זה לא אומר ששאר הבד״צים לא טובים.
במיוחד לענ״ד מחפוד ששמו יוצא לפניו, ולא יצא עליו עוררין.

אני לא בא לומר לאנשים לא לצרוך לנדא, אבל המחיר עצמו מקשה מאד.
בנוסף, עדיין לא נתקלתי בלנדא שכתוב עליו שהוא חלק בית יוסף, כל מה שנתקלתי זה רק ״כשר גלאט בדעת הרמ״א״.
א. לא ראיתי איזו הוו"א שהובעה בפורום לאכול רק לנדא. אין טיעון כזה.
ב. יש 'חלק'. ככל הנראה כבודו ראה סחורה מסויימת בסופר שאינו מיועד לצרכני הכשרות הזו בדווקא. באטליז 'צפראי' בבני ברק למשל, או בחנויות בשר חסידיות באשדוד ועוד - ניתן למצוא גם 'חלק'. אכן הוא יותר נדיר, הן מפני מנהג ההכשר בהגדרת 'חלק' ואי גמישותו בזה, והן מפני שהמסעדות והאולמות של לנדא מחוייבים להגיש 'חלק' בלבד וככל הנראה "גוזלים" הרבה מהסחורה.
ג. המחיר הוא לא סתם, וד"ל.
 
 

לביא

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
א. לא ראיתי איזו הוו"א שהובעה בפורום לאכול רק לנדא. אין טיעון כזה.
ב. יש 'חלק'. ככל הנראה כבודו ראה סחורה מסויימת בסופר שאינו מיועד לצרכני הכשרות הזו בדווקא. באטליז 'צפראי' בבני ברק למשל, או בחנויות בשר חסידיות באשדוד ועוד - ניתן למצוא גם 'חלק'. אכן הוא יותר נדיר, הן מפני מנהג ההכשר בהגדרת 'חלק' ואי גמישותו בזה, והן מפני שהמסעדות והאולמות של לנדא מחוייבים להגיש 'חלק' בלבד וככל הנראה "גוזלים" הרבה מהסחורה.
ג. המחיר הוא לא סתם, וד"ל.
א. העובדה שכל פעם שמדברים על כשרות מסויימת אומרים ״אבל לנדא יותר טובים וכו׳״, לדעתי צריכה להיפסק. לכל כשרות יש את היתרונות שלה.
ב1. דנתי איתך על זה בעבר, ואני לא מבין מה חוסר גמישות בהגדרת ״חלק״. חלק = בלי רירין וסירכות, נקודה. רובין ומחפוד (ממה שידוע לי אישית, לא אומר שאחרים לא) עושים חלק לא פחות מלנדא בלי רירין וסירכות, מי שרוצה לומר ההיפך מכחיש את המציאות.
ב2. בד״כ אני לא נתקל בלנדא בירושלים. נקודה. פע״א כשחיפשתי בשרים לל״ג בעומר ראיתי לנדא באושר עד, והיה על זה רק ״גלאט לפי הרמ״א״.
ג. לפי מה שסופר לי (אתה יכול להכחיש או להודות) לנדא פשוט מורידים הרבה על חוסר הידורים ומשקיעים הרבה בכח אדם. בלנדא זה ככל הנראה נכון, אבל ככלל שנאמר לי על ידי עסקן, מחירים לא משקפים בהכרח את רמת הכשרות אלא את רמת המימון.
 
חלק עליון תַחתִית