שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

כל מה שקשור לכשרות, בצורה ענינית בלבד
כללי הפורום
כל אשכול שיסטה מענינו, ימחק לאלתר. כל משתמש שידון לגופם של אנשים או יכנס לענינים פוליטים וכיוצ"ב יורחק לצמיתות.

יהודי נאמן
משתמש ותיק
הודעות: 312
הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 72 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי יהודי נאמן » 08 נובמבר 2019, 13:31

ספר וסופר כתב:
08 נובמבר 2019, 13:30
יהודי נאמן כתב:
08 נובמבר 2019, 13:21
ראש פולני? הגזמת לגמרי, הפולנים מעולם לא התעסקו בזה.  ואדרבה דווקא ליטויישע קאפן התעסקו בזה בין מהצד החבדי ובין מצד המתנגדים, אני אישית כליטאי פולני.. איני מתעסק בזה.

אתה בודאי מבין שהתכוונתי לכותב הנכבד @פולני הנ"ל.
כמובן, התכוונתי גם אליו... לכתוב בסגנון שכזה תחת השם 'פולני' הוא תרתי דסתרי..
 

ערכים:


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 1294
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 212 פעמים
קיבל תודה: 274 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי נבשר » 08 נובמבר 2019, 13:51

יהודי נאמן כתב:
08 נובמבר 2019, 09:55
עוד נקודה שהרב שך הביע ביקורת על השימוש המוגזם בכל מיני מושגים גבוהים לערב אותם בעולם המעשה. כדוגמת ההסבר למה לא לישון בסוכה וכו'.
לא הבנתי שורה זאת, מפאת שכל ענייני החסידים ומי שמכיר קצת את ספריהם, הם ניסו לחיות גבוה בעולם המעשה, ואף כלפי איכרים פשוטים (ובאמת לא זלזלתי),
עוד דבר הוזכר כאן ענין הסוכה, ידוע שלא לישון בסוכה לא המצאה שלו, ואף כבר נראה לי מהרש"ב הוא אמר לא לישון בסוכה, משום המקיפים (א"כ שאיני מבין בזה).
נ.ב. השנה היה לי חידוש בדבריהם, הביאו איזה ציטוט מהרש"ב כמדומני, ושם הביא שהאברכים ישנו בסוכה, והוא אמר להם וכי אתם יודעים לשמור על עצמכם, וד"ל.


יהודי נאמן
משתמש ותיק
הודעות: 312
הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 72 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי יהודי נאמן » 08 נובמבר 2019, 14:34

נבשר כתב:
08 נובמבר 2019, 13:51
יהודי נאמן כתב:
08 נובמבר 2019, 09:55
עוד נקודה שהרב שך הביע ביקורת על השימוש המוגזם בכל מיני מושגים גבוהים לערב אותם בעולם המעשה. כדוגמת ההסבר למה לא לישון בסוכה וכו'.
לא הבנתי שורה זאת, מפאת שכל ענייני החסידים ומי שמכיר קצת את ספריהם, הם ניסו לחיות גבוה בעולם המעשה, ואף כלפי איכרים פשוטים (ובאמת לא זלזלתי),
עוד דבר הוזכר כאן ענין הסוכה, ידוע שלא לישון בסוכה לא המצאה שלו, ואף כבר נראה לי מהרש"ב הוא אמר לא לישון בסוכה, משום המקיפים (א"כ שאיני מבין בזה).
נ.ב. השנה היה לי חידוש בדבריהם, הביאו איזה ציטוט מהרש"ב כמדומני, ושם הביא שהאברכים ישנו בסוכה, והוא אמר להם וכי אתם יודעים לשמור על עצמכם, וד"ל.
הענין הוא כזה, הרי בלאו הכי בחוץ לארץ מפני הצינה נהגו הרבה שלא לישון בסוכה.
בחבד היה שמועה בשם האדמור האמצעי שאמר שאי אפשר לישון בסוכה משום קדושת הסוכה
הרבי האחרון פיתח והרחיב והעמיד את הדברים. והפך את זה לנחלת הכלל שמנהג חב"ד בדווקא לא לישון בסוכה.
על כך יצא הרב שך בריש גלי. יש הבדל בין איזה שמועה בעלמא שאינה כתובה בשום מקום, לעשיית עסק נרחב מהדבר ולהעמיד את זה כיסוד מוסד ובאוזני כל העולם.

מועתק מחבדפדיה
הטעם על פי תורת החסידות[עריכה]
כבוד וקדושת הסוכה[עריכה]
על פי המסורת[45] כאשר שמע האדמו"ר האמצעי שישנם חסידים המדקדקים לישון בסוכה טען שדבר זה נוגד את קדושת הסוכה, שעל פי המתבאר בתורתהקבלה והחסידות מאיר בסוכה אור אלוקי נעלה - אור מקיף (מקיפים דבינה).
 בהזדמנויות שונות ביאר הרבי את ההיבט ההלכתי של הדברים. מדין כבוד הסוכה ומדין מצטער.
 מדין מצטער - כפי שביאר הרבי באריכות בשיחות שאמר בהתוועדויות במשך חודש תשרי תש"ל, ולאחר מכן הוגה על ידי הרבי ונדפס בליקוטי שיחות[46]שהנהגתם של אדמו"רי חב"ד שלא לישון בסוכה נבעה מאי יכולתם להירדם בסוכה, היות והרגישו בה את הקדושה. אולם דבריו של אדמו"ר האמצעי היו בעיקר מכוונים לאותם החסידים שלא הרגישו את הקדושה (וממילא לא שלל מהם את אפשרות השינה - שהרי ישנו בו בפועל). אלא שדרש מהם שבעקבות ידיעה זו שבסוכה מאיר אור מקיף על השינה בסוכה לגרום להם צער.[47]
 ועל פי ביאור זה הוסיף הרבי וביאר את הנהגת החסידים גם אלו שאינם חשים את קדושת הסוכה, וממילא אינם חשים כלל צער מפני קדושתה; כי מנהג רבותיהם בידיהם, וכהנהגת רב אחא המסופרת בגמרא[48] שהקפיד בהנהגה מסויימת כרבו דווקא, אף שגם לשיטת רבו הנהגה זו היתה בדיעבד. נוסף על כך היות ובדיני סוכה יש דין מצטער יש לחסידים בזה סניף של מצטער בזה; חסידים - מעצם טבעם רוצים הם לחקות את רבותיהם ולציית להוראתם. וכאשר אינם יכולים לעשות כן, הרי זה גורם להם צער.[49] ומצטער פטור מן הסוכה!
 הרבי במכתביו[50] (הוסיף ו)ביאר מנהג החסידים באי השינה בסוכה שהוא משום בזיון בקדושת הסוכה (ומצטער)[51] ואף ביאר את הסיבה להקפדה על השינה דווקא, שתלויה בפשיטת הלבוש והלבשתו וחוסר השליטה של האדם על מעשיו בשעת השינה ועוד. והנהגה זו אצל חסיד שהתחנך ברוח החסידות גורמת צער בשנתו.[52]

 


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1490
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 146 פעמים
קיבל תודה: 182 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 08 נובמבר 2019, 14:46

האדמור האמצעי שאל איך אפשר, ולא אמר לא לישון, ותמיד מי שהי׳ לו קר לא ישן ומי שלא כן ישן ואף אדמורי חבד


יהודי נאמן
משתמש ותיק
הודעות: 312
הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 72 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי יהודי נאמן » 08 נובמבר 2019, 15:06

ולהוסיף כאן דבר ששמעתי מאחד מתלמידי מרן הרב שך. כי היום נראה שחב"ד בכלל לא קשור אלינו וכו'. אבל האמת היא כי אי אפשר לצייר כלל איך היינו נראים לולא מלחמתו של הרב שך. בלשונו של אותו תלמיד מבוגר היינו כולנו לובביצ'ערס!. לחב"ד יש מערכת משומנת של שיווק חזק ומאסיבי. ובזמנים הטובים שלהם הם סחפו אין ספור אנשים.
יש עוד סוגיא והיא: מה קורה כיום בזמנינו ? האם יש לחב"ד עדיין השפעה? האם בכוחה להזיק? [לדעת המתנגדים לחב"ד כמובן].
במה שנוגע לכשרות, כבר כתבתי כי לדעת המתנגדים לחב"ד ברור שאין מן הראוי להעמיד אדם חבד"י בראש מערכת כשרות וממילא גם לסמוך עליה.
וזה לא קשור לסוגיא האם יש היום השפעה לחב"ד?.


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1490
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 146 פעמים
קיבל תודה: 182 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 08 נובמבר 2019, 15:31

להעמיד...
וכי אנו העמדנו אותו? בס"ד הצלחנו להצטרף, מה התלונות המטופשות האלו?


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 1056
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 244 פעמים
קיבל תודה: 254 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי איש ווילנא » 08 נובמבר 2019, 15:38

יהודי נאמן כתב:
08 נובמבר 2019, 15:06
במה שנוגע לכשרות, כבר כתבתי כי לדעת המתנגדים לחב"ד ברור שאין מן הראוי להעמיד אדם חבד"י בראש מערכת כשרות וממילא גם לסמוך עליה.
וזה לא קשור לסוגיא האם יש היום השפעה לחב"ד?.

כידוע שבשעת ההתנגדות של הרב שך למינויו של הרמי"ל לרב העיר ולמערכת הכשרות
הציע הרב שך שיהא רבנות משותפת של כמה רבנים כולל הרמי"ל אלא שהרמי"ל לא הסכים
אם כן היום חזרנו למצב הראשון שיהא רבנות משותפת וכרצונו של הרב שך

והערה מענינת
שמעתי לפני יותר משלש עשרה שנה מהגרמ"י לפקוביץ [שהיה נאמן להרב שך בכל מלחמותיו]
ששאלו נכדו האם ניתן לאכול ממערכת הכשרות של הרב לנדא
והשיבו הגרמי"ל הסיבה שנמנעו מלאכול ממנה היא לא משום שיש פקפוק על ההכשר
אלא משום מלחמה להעמיד הדת על תילה
והמלחמה כבר הסתיימה וממיילא ניתן לאכול מההכשר [לא יודע אם דיבר על מוצרי בשר או על סתם מוצרים]


יהודי נאמן
משתמש ותיק
הודעות: 312
הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 72 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי יהודי נאמן » 09 נובמבר 2019, 18:24

אני לא יודע מהסיפורים האלה. יתכן שזה היה, ומסתבר שגם אם כן היה זה בגדר הרע במיעוטו, אבל ודאי לא לכתחילה.
עכ"פ הדברים ברורים שאנשי חב"ד לדעת המתנגדים אינם ראויים למינוי שכזה, כמו כן ברור גם שזו היתה דעתו של הרב שך.
ולכן אם אפשר להשתמש בהכשרים אחרים למה להשתמש בהכשר הנ"ל?


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 1056
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 244 פעמים
קיבל תודה: 254 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי איש ווילנא » 09 נובמבר 2019, 18:58

כמדומה שזה נרגנות לשם נרגנות
הרי לפי מה שמספר הרב חלק א' ממעל
הצליח הגרש"צ לדרוש שלא יכניסו משחיסטים למעגל הכשרות
ואם הצליח לדרוש כזה דבר [שעלול להלהיט את הרוחות]
וודאי שכל דרישותיו האחרות הנוגעות לרמת הכשרות ולפיקוח מתקבלות

[מידיעה הגרש"צ יש לו דרישות גבוהות ברמת הכשרות הרבה יותר מהמקובל במקומות אחרים
לפחות כך ידוע לי מדירשותיו בשחיטת העופות שהעלה את רמת בדיקת הסכינים וכן במליחה הכניס הרבה חומרות]


יהודי נאמן
משתמש ותיק
הודעות: 312
הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 72 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי יהודי נאמן » 09 נובמבר 2019, 19:02

כבר התבאר למעלה, כי סיפורים אלה אין להם קיום במציאות. אי אפשר לבדוק מה אדם סבור בליבו.
וממה נפשך אם אכן נזקקים לשינויים במערכת הכשרות הרי שחייבת לבוא על כך עדות ברורה, מה שלא קרה. ועל כך נאמר אשרי המאמין!
מה שכן מסתבר שהכשר שנוהל עשרות שנים בידי הרב לנדא והוא עתה ביד בנו ושמו עליו, קשה מאוד להאמין שהוא עובר שינויים.
וגם בלי קשר לדרישות הלכתיות כאלו ואחרות, ישנו פגם בעצם הדבר של אדם שהשקפותיו בעייתיות מאוד לדעת המתנגדים לחב"ד שהוא יהיה ממונה על הכשרות.
 


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 1056
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 244 פעמים
קיבל תודה: 254 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי איש ווילנא » 09 נובמבר 2019, 19:13

אני מבין שאתה סבור שכל מי שבשם חב"ד יכונה אי אפשר שישמש במערכת הכשרות
האם לדבריך יש לפסול את כל ההכשרים [כולל העדה החרדית] משום שכל ההכשרים אינם מקפידים על כך
[אני מקווה שהכשרים אחרים לא מכניסים משחיסטים...]


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1490
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 146 פעמים
קיבל תודה: 182 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 09 נובמבר 2019, 19:14

יהודי נאמן
מה יוצא? השקפה, קנאות
על פי זה לא קובעים מה לעשות, רק על פי הוראת גדולי ישראל
וזה שאינך יודע לא אומר כלום, מידיעה ברורה יש שינויים אפי׳ בשחיטה (מה שכמעט גרם לגריינימן להפסיק לשחוט שם) והיום הגרש"צ הוא המילה האחרונה (וכדי להרגיע אנשים מסויימים הרב לנדא קורא לזה חומרות ולא שינויים) וגם במקוואות עוד בסוף חיי הרב לנדא הצליחו להקים מקוואות חזו"א ולמנות מפקחים ליטאים בהסכמתו, וכמו שא׳ הגרש"צ השבוע- שכל מה שר׳ נסים הצליח הי׳ כי פעל בשקט ולא במלחמות וכך גם אנחנו עושים על פי הדרכתו


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1490
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 146 פעמים
קיבל תודה: 182 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 09 נובמבר 2019, 19:17

ועוד
אולי גם אתה משיחיסט הרי אי אפשר לדעת מה בלב?
אולי לא ראית אבל יצא מכתב מהגרש"צ שהכל תחת אחריותו, אא"כ הוא משקר


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1490
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 146 פעמים
קיבל תודה: 182 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 09 נובמבר 2019, 19:19

יהודי נאמן כתב:
09 נובמבר 2019, 18:24
אני לא יודע מהסיפורים האלה. יתכן שזה היה, ומסתבר שגם אם כן היה זה בגדר הרע במיעוטו, אבל ודאי לא לכתחילה.
עכ"פ הדברים ברורים שאנשי חב"ד לדעת המתנגדים אינם ראויים למינוי שכזה, כמו כן ברור גם שזו היתה דעתו של הרב שך.
ולכן אם אפשר להשתמש בהכשרים אחרים למה להשתמש בהכשר הנ"ל?
אולי תגלה לנו איזה הכשר כן לאכול? מה לדעתך יותר טוב מלנדא? אולי כך גם נדע מה מציק לך כ"כ


יהודי נאמן
משתמש ותיק
הודעות: 312
הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 72 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי יהודי נאמן » 09 נובמבר 2019, 19:51

חלק א׳ ממעל כתב:
09 נובמבר 2019, 19:19
יהודי נאמן כתב:
09 נובמבר 2019, 18:24
אני לא יודע מהסיפורים האלה. יתכן שזה היה, ומסתבר שגם אם כן היה זה בגדר הרע במיעוטו, אבל ודאי לא לכתחילה.
עכ"פ הדברים ברורים שאנשי חב"ד לדעת המתנגדים אינם ראויים למינוי שכזה, כמו כן ברור גם שזו היתה דעתו של הרב שך.
ולכן אם אפשר להשתמש בהכשרים אחרים למה להשתמש בהכשר הנ"ל?
אולי תגלה לנו איזה הכשר כן לאכול? מה לדעתך יותר טוב מלנדא? אולי כך גם נדע מה מציק לך כ"כ
כל הכשר שרבניו הם רבנים חרדים לדבר ה'. השקפותיהם ואמונתם כפי דרך ישראל סבא. מעשיהם ללא דופי ופקפוק.
זוהי דעתם של גדולי ישראל מאז ומתמיד.
בכוונה לא נקטתי בנוסח של 'מי שאוכל לנדא נהיה מטומטם' כמו שהשמיע הרב מישקובסקי בדרשותיו השכם והערב.
 


יהודי נאמן
משתמש ותיק
הודעות: 312
הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 72 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי יהודי נאמן » 09 נובמבר 2019, 19:56

איש ווילנא כתב:
09 נובמבר 2019, 19:13
אני מבין שאתה סבור שכל מי שבשם חב"ד יכונה אי אפשר שישמש במערכת הכשרות
האם לדבריך יש לפסול את כל ההכשרים [כולל העדה החרדית] משום שכל ההכשרים אינם מקפידים על כך
[אני מקווה שהכשרים אחרים לא מכניסים משחיסטים...]
אני הקטן סבור שאין כל בעיה הלכתית באיש כזה או אחר, כל הניסיון ליצור בעיות כאלו הם נועדו כדי להכשיר כפי שכתבתי לעיל.
הפגם הוא במהות, אדם העומד בראשה של מערכת כשרות לבני תורה ראוי להיות אדם שהשקפותיו הם בריאות ונאמנות, לדעת החולקים על חב"ד הרי שהשקפותיהם שונות ומוזרות לרוח ישראל סבא, אדם שכזה אינך יכול להעמיד בראש מערכת כשרות שנועדה לבני תורה.
ובקיצור איך תסמוך על אדם שאתה עצמך סבור שיש לו דעות שגויות בנושאים מהותיים ביהדות?
הדברים פשוטים וברורים בדיוק כשם שלא היית סומך על מערכת כשרות שבראשה עומד אדם עם כיפה סרוגה נקודה.
אי לכך בהכשר בדץ עדה חרדית איני הולך לבדוק כלל מי הפועלים הנוגעים ביין משיחיסטים או לא. אתה אכן בבעיה גדולה. וכמוך כל מי שמייצר בעיות כאלו בשביל אינטרסים.
 


יהודי נאמן
משתמש ותיק
הודעות: 312
הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 72 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי יהודי נאמן » 09 נובמבר 2019, 20:04

חלק א׳ ממעל כתב:
09 נובמבר 2019, 19:14
יהודי נאמן
מה יוצא? השקפה, קנאות
על פי זה לא קובעים מה לעשות, רק על פי הוראת גדולי ישראל
וזה שאינך יודע לא אומר כלום, מידיעה ברורה יש שינויים אפי׳ בשחיטה (מה שכמעט גרם לגריינימן להפסיק לשחוט שם) והיום הגרש"צ הוא המילה האחרונה (וכדי להרגיע אנשים מסויימים הרב לנדא קורא לזה חומרות ולא שינויים) וגם במקוואות עוד בסוף חיי הרב לנדא הצליחו להקים מקוואות חזו"א ולמנות מפקחים ליטאים בהסכמתו, וכמו שא׳ הגרש"צ השבוע- שכל מה שר׳ נסים הצליח הי׳ כי פעל בשקט ולא במלחמות וכך גם אנחנו עושים על פי הדרכתו
שוב פעם קנאות.. לא הצלחת להתאפק? כבר הערתי לך למעלה, הפסק להכניס זאת בלי שום קשר.
 


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 1294
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 212 פעמים
קיבל תודה: 274 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי נבשר » 09 נובמבר 2019, 20:06

יהודי נאמן כתב:
08 נובמבר 2019, 14:34
הענין הוא כזה, הרי בלאו הכי בחוץ לארץ מפני הצינה נהגו הרבה שלא לישון בסוכה.
בחבד היה שמועה בשם האדמור האמצעי שאמר שאי אפשר לישון בסוכה משום קדושת הסוכה
הרבי האחרון פיתח והרחיב והעמיד את הדברים. והפך את זה לנחלת הכלל שמנהג חב"ד בדווקא לא לישון בסוכה.
על כך יצא הרב שך בריש גלי. יש הבדל בין איזה שמועה בעלמא שאינה כתובה בשום מקום, לעשיית עסק נרחב מהדבר ולהעמיד את זה כיסוד מוסד ובאוזני כל העולם.

מועתק מחבדפדיה
הטעם על פי תורת החסידות[עריכה]
כבוד וקדושת הסוכה[עריכה]
על פי המסורת[45] כאשר שמע האדמו"ר האמצעי שישנם חסידים המדקדקים לישון בסוכה טען שדבר זה נוגד את קדושת הסוכה, שעל פי המתבאר בתורתהקבלה והחסידות מאיר בסוכה אור אלוקי נעלה - אור מקיף (מקיפים דבינה).
 בהזדמנויות שונות ביאר הרבי את ההיבט ההלכתי של הדברים. מדין כבוד הסוכה ומדין מצטער.
 מדין מצטער - כפי שביאר הרבי באריכות בשיחות שאמר בהתוועדויות במשך חודש תשרי תש"ל, ולאחר מכן הוגה על ידי הרבי ונדפס בליקוטי שיחות[46]שהנהגתם של אדמו"רי חב"ד שלא לישון בסוכה נבעה מאי יכולתם להירדם בסוכה, היות והרגישו בה את הקדושה. אולם דבריו של אדמו"ר האמצעי היו בעיקר מכוונים לאותם החסידים שלא הרגישו את הקדושה (וממילא לא שלל מהם את אפשרות השינה - שהרי ישנו בו בפועל). אלא שדרש מהם שבעקבות ידיעה זו שבסוכה מאיר אור מקיף על השינה בסוכה לגרום להם צער.[47]
 ועל פי ביאור זה הוסיף הרבי וביאר את הנהגת החסידים גם אלו שאינם חשים את קדושת הסוכה, וממילא אינם חשים כלל צער מפני קדושתה; כי מנהג רבותיהם בידיהם, וכהנהגת רב אחא המסופרת בגמרא[48] שהקפיד בהנהגה מסויימת כרבו דווקא, אף שגם לשיטת רבו הנהגה זו היתה בדיעבד. נוסף על כך היות ובדיני סוכה יש דין מצטער יש לחסידים בזה סניף של מצטער בזה; חסידים - מעצם טבעם רוצים הם לחקות את רבותיהם ולציית להוראתם. וכאשר אינם יכולים לעשות כן, הרי זה גורם להם צער.[49] ומצטער פטור מן הסוכה!
 הרבי במכתביו[50] (הוסיף ו)ביאר מנהג החסידים באי השינה בסוכה שהוא משום בזיון בקדושת הסוכה (ומצטער)[51] ואף ביאר את הסיבה להקפדה על השינה דווקא, שתלויה בפשיטת הלבוש והלבשתו וחוסר השליטה של האדם על מעשיו בשעת השינה ועוד. והנהגה זו אצל חסיד שהתחנך ברוח החסידות גורמת צער בשנתו.[52]
ואף לתשומת לב הרב @חלק א׳ ממעל ציטוט משיחת השבוע שקראתי השנה סוכות תש"פ.
"וכך מסופר: רבנו הזקן, בעל התניא, הפקיד את בנו, אדמו"ר האמצעי, על חינוכם של האברכים הצעירים. פעם אחת סיפרו לו שהאברכים ישנים בסוכה. הוכיח אותם אדמו"ר האמצעי על כך, באומרו: "מנין ההעזה לישון ב'מקיפים'?! מילא ללמוד ב'מקיפים' – דחק ונכנס; אבל לישון ב'מקיפים'?! הלוא אדם מוּעד לעולם, בין ער בין ישן! אם אתם ישנים בסוכה, סימן שאתם מחשיבים את עצמכם בדרגה שבה יש לכם שליטה מוחלטת על עצמכם גם בשינה; האוּמנם?!". וסיים: "מי שהוא 'פנימי' אינו עושה אלא דברים התואמים את המדרגה הרוחנית שהשיג". מאז התייראו האברכים מה'מקיפים' של הסוכה (ספר השיחות תרצ"ו עמ' 295).


יהודי נאמן
משתמש ותיק
הודעות: 312
הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 72 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי יהודי נאמן » 09 נובמבר 2019, 20:09

נבשר כתב:
09 נובמבר 2019, 20:06
יהודי נאמן כתב:
08 נובמבר 2019, 14:34
הענין הוא כזה, הרי בלאו הכי בחוץ לארץ מפני הצינה נהגו הרבה שלא לישון בסוכה.
בחבד היה שמועה בשם האדמור האמצעי שאמר שאי אפשר לישון בסוכה משום קדושת הסוכה
הרבי האחרון פיתח והרחיב והעמיד את הדברים. והפך את זה לנחלת הכלל שמנהג חב"ד בדווקא לא לישון בסוכה.
על כך יצא הרב שך בריש גלי. יש הבדל בין איזה שמועה בעלמא שאינה כתובה בשום מקום, לעשיית עסק נרחב מהדבר ולהעמיד את זה כיסוד מוסד ובאוזני כל העולם.

מועתק מחבדפדיה
הטעם על פי תורת החסידות[עריכה]
כבוד וקדושת הסוכה[עריכה]
על פי המסורת[45] כאשר שמע האדמו"ר האמצעי שישנם חסידים המדקדקים לישון בסוכה טען שדבר זה נוגד את קדושת הסוכה, שעל פי המתבאר בתורתהקבלה והחסידות מאיר בסוכה אור אלוקי נעלה - אור מקיף (מקיפים דבינה).
 בהזדמנויות שונות ביאר הרבי את ההיבט ההלכתי של הדברים. מדין כבוד הסוכה ומדין מצטער.
 מדין מצטער - כפי שביאר הרבי באריכות בשיחות שאמר בהתוועדויות במשך חודש תשרי תש"ל, ולאחר מכן הוגה על ידי הרבי ונדפס בליקוטי שיחות[46]שהנהגתם של אדמו"רי חב"ד שלא לישון בסוכה נבעה מאי יכולתם להירדם בסוכה, היות והרגישו בה את הקדושה. אולם דבריו של אדמו"ר האמצעי היו בעיקר מכוונים לאותם החסידים שלא הרגישו את הקדושה (וממילא לא שלל מהם את אפשרות השינה - שהרי ישנו בו בפועל). אלא שדרש מהם שבעקבות ידיעה זו שבסוכה מאיר אור מקיף על השינה בסוכה לגרום להם צער.[47]
 ועל פי ביאור זה הוסיף הרבי וביאר את הנהגת החסידים גם אלו שאינם חשים את קדושת הסוכה, וממילא אינם חשים כלל צער מפני קדושתה; כי מנהג רבותיהם בידיהם, וכהנהגת רב אחא המסופרת בגמרא[48] שהקפיד בהנהגה מסויימת כרבו דווקא, אף שגם לשיטת רבו הנהגה זו היתה בדיעבד. נוסף על כך היות ובדיני סוכה יש דין מצטער יש לחסידים בזה סניף של מצטער בזה; חסידים - מעצם טבעם רוצים הם לחקות את רבותיהם ולציית להוראתם. וכאשר אינם יכולים לעשות כן, הרי זה גורם להם צער.[49] ומצטער פטור מן הסוכה!
 הרבי במכתביו[50] (הוסיף ו)ביאר מנהג החסידים באי השינה בסוכה שהוא משום בזיון בקדושת הסוכה (ומצטער)[51] ואף ביאר את הסיבה להקפדה על השינה דווקא, שתלויה בפשיטת הלבוש והלבשתו וחוסר השליטה של האדם על מעשיו בשעת השינה ועוד. והנהגה זו אצל חסיד שהתחנך ברוח החסידות גורמת צער בשנתו.[52]
ואף לתשומת לב הרב @חלק א׳ ממעל ציטוט משיחת השבוע שקראתי השנה סוכות תש"פ.
"וכך מסופר: רבנו הזקן, בעל התניא, הפקיד את בנו, אדמו"ר האמצעי, על חינוכם של האברכים הצעירים. פעם אחת סיפרו לו שהאברכים ישנים בסוכה. הוכיח אותם אדמו"ר האמצעי על כך, באומרו: "מנין ההעזה לישון ב'מקיפים'?! מילא ללמוד ב'מקיפים' – דחק ונכנס; אבל לישון ב'מקיפים'?! הלוא אדם מוּעד לעולם, בין ער בין ישן! אם אתם ישנים בסוכה, סימן שאתם מחשיבים את עצמכם בדרגה שבה יש לכם שליטה מוחלטת על עצמכם גם בשינה; האוּמנם?!". וסיים: "מי שהוא 'פנימי' אינו עושה אלא דברים התואמים את המדרגה הרוחנית שהשיג". מאז התייראו האברכים מה'מקיפים' של הסוכה (ספר השיחות תרצ"ו עמ' 295).
נו, זה הסיפור שכבר הבאתי למעלה, אף אחד לא הפך את זה למנהג רשמי וממוסד של חב"ד זולת הרבי האחרון.
 


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1490
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 146 פעמים
קיבל תודה: 182 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 09 נובמבר 2019, 20:09

יהודי נאמן
אם אתה רואה בזה פגם הרי שזה על פי השקפותיך ואתה בזה יותר קנאי מגדולי הדור, זה המציאות, אם אתה לוקח את המילה הזאת לכל מיני מקומות זה בעי׳ שלך


יהודי נאמן
משתמש ותיק
הודעות: 312
הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 72 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי יהודי נאמן » 09 נובמבר 2019, 20:12

חלק א׳ ממעל כתב:
09 נובמבר 2019, 20:09
יהודי נאמן
אם אתה רואה בזה פגם הרי שזה על פי השקפותיך ואתה בזה יותר קנאי מגדולי הדור, זה המציאות, אם אתה לוקח את המילה הזאת לכל מיני מקומות זה בעי׳ שלך
איזה גדולי הדור? לי ידוע על דעת הרב שך בענין, וכן הגרח"ק בזמנו שאמר דברים חריפים מאוד על אותו הכשר כפי שהבאתי לעיל מהרב מישקובסקי.
ושוב ענין הקנאות לא שייך לכאן אנא ממך.. או שיש בעיה או שאין.
 


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1490
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 146 פעמים
קיבל תודה: 182 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 09 נובמבר 2019, 20:14

ואדמור הזקן כ׳ כן לישון, מעניין מאד...
פשוט וברור וכן הבינו חסידי חבד דאז שלא הייתה זה הוראה לא לישון בסוכה אלא מקסימום לישון כמה שפחות, וכך נהגו בחבד תמיד (כמובן מי שהי׳ קר לו לא ישן...) ורק בדור הקודם זה נהי׳ הלכה משום שלא יכול להיות שחמיו לא ישן בסוכה בגלל הקור


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1490
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 146 פעמים
קיבל תודה: 182 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 09 נובמבר 2019, 20:14

יהודי נאמן כתב:
09 נובמבר 2019, 20:12
חלק א׳ ממעל כתב:
09 נובמבר 2019, 20:09
יהודי נאמן
אם אתה רואה בזה פגם הרי שזה על פי השקפותיך ואתה בזה יותר קנאי מגדולי הדור, זה המציאות, אם אתה לוקח את המילה הזאת לכל מיני מקומות זה בעי׳ שלך
איזה גדולי הדור? לי ידוע על דעת הרב שך בענין, וכן הגרח"ק בזמנו שאמר דברים חריפים מאוד על אותו הכשר כפי שהבאתי לעיל מהרב מישקובסקי.
ושוב ענין הקנאות לא שייך לכאן אנא ממך.. או שיש בעיה או שאין.

לידיעתך חיבור זה נעשה על פי הגרח"ק!
 


בר נש
הודעות: 144
הצטרף: 12 מאי 2019, 22:51
נתן תודה: 44 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי בר נש » 09 נובמבר 2019, 20:15

יהודי נאמן כתב:
09 נובמבר 2019, 19:56
שהשקפותיו הם בריאות ונאמנות


הביטוי מתאים לכתבה עיתונאית יותר מלפסק הלכה. איך לדעתך השו''ע לדוגמא היה מנסח דרישה כזאת? 


יהודי נאמן
משתמש ותיק
הודעות: 312
הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 72 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי יהודי נאמן » 09 נובמבר 2019, 20:17

בר נש כתב:
09 נובמבר 2019, 20:15
יהודי נאמן כתב:
09 נובמבר 2019, 19:56
שהשקפותיו הם בריאות ונאמנות


הביטוי מתאים לכתבה עיתונאית יותר מלפסק הלכה. איך לדעתך השו''ע לדוגמא היה מנסח דרישה כזאת? 
כבר כתבתי כי אכן זו אינה דרישה הלכתית, בדיוק כפי שלא תאכל הכשר של אדם עם כיפה סרוגה. דברים אלו יכולים להיות מוגדרים  'כהחלק החמישי של השו"ע'. או הגדרות אחרות, ובדיוק כפי שאינך מכניס כל הכשר לבית. וכמו עוד הרבה קודים שאתה מתנהג לפיהם.
 


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1490
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 146 פעמים
קיבל תודה: 182 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 09 נובמבר 2019, 20:22

אבל גדולי ישראל לא, מעניין מאד...
איך לזה אתה קורא?


יהודי נאמן
משתמש ותיק
הודעות: 312
הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 72 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי יהודי נאמן » 09 נובמבר 2019, 20:32

חלק א׳ ממעל כתב:
09 נובמבר 2019, 20:22
אבל גדולי ישראל לא, מעניין מאד...
איך לזה אתה קורא?
אני לא רוצה להיכנס לכאלו סימטאות, אבל ברור כי ישנם גדולי ישראל היום שיכולים לחתום על מה שכתבתי. אם אתה חושב שדעת גדולי ישראל אחרים אינה כן, בבקשה, אף אחד לא בא לכפות. אני כתבתי כפי הרוח בעולם הישיבות, כפי מה שהצלחתי לינוק מתורתם של ראשי ומשגיחי הישיבות.
 


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1490
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 146 פעמים
קיבל תודה: 182 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 09 נובמבר 2019, 21:01

אבל הגרחק והגריג והגרדל ועוד ועוד לא ינקו כך, זה מה שכתבתי שזה מראה על קנאות יתר מגדו"י, לא צריך להיעלב
(ולמי שאתה מתכווין, כבר חתמו על כך, לא?)


עת לדבר
משתמש ותיק
הודעות: 382
הצטרף: 03 ספטמבר 2019, 21:40
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 109 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי עת לדבר » 09 נובמבר 2019, 21:10

חלק א׳ ממעל כתב:
09 נובמבר 2019, 21:01
אבל הגרחק והגריג והגרדל ועוד ועוד לא ינקו כך, זה מה שכתבתי שזה מראה על קנאות יתר מגדו"י, לא צריך להיעלב
צודק לגמרי.

נ.ב. כמה מפתיע ומחמם את הלב שאנשים שכל השנים לעגו ולגלגו לכל פסק שיצא מהרב אלישיב, חזרו בתשובה ונעשו קנאים ביותר בענין זה.
אכשר דרא.

סמל אישי של משתמש

דוד ריזל (הפרסומאי)
משתמש ותיק
הודעות: 811
הצטרף: 05 פברואר 2017, 12:10
נתן תודה: 278 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח

שליחה על ידי דוד ריזל (הפרסומאי) » 09 נובמבר 2019, 21:12

אני רואה שכאן בפורום, אסור לכתוב הודעות שפוגעות בחוגי היהדות החרדית. חוץ מחוג אחד.

נעול הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח