כמובן, התכוונתי גם אליו... לכתוב בסגנון שכזה תחת השם 'פולני' הוא תרתי דסתרי..ספר וסופר כתב: ↑08 נובמבר 2019, 13:30יהודי נאמן כתב: ↑08 נובמבר 2019, 13:21ראש פולני? הגזמת לגמרי, הפולנים מעולם לא התעסקו בזה. ואדרבה דווקא ליטויישע קאפן התעסקו בזה בין מהצד החבדי ובין מצד המתנגדים, אני אישית כליטאי פולני.. איני מתעסק בזה.
אתה בודאי מבין שהתכוונתי לכותב הנכבד @פולני הנ"ל.
שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
כללי הפורום
כל אשכול שיסטה מענינו, ימחק לאלתר. כל משתמש שידון לגופם של אנשים או יכנס לענינים פוליטים וכיוצ"ב יורחק לצמיתות.
כל אשכול שיסטה מענינו, ימחק לאלתר. כל משתמש שידון לגופם של אנשים או יכנס לענינים פוליטים וכיוצ"ב יורחק לצמיתות.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 312
- הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
- נתן תודה: 25 פעמים
- קיבל תודה: 72 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
ערכים:
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1294
- הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
- נתן תודה: 212 פעמים
- קיבל תודה: 274 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
לא הבנתי שורה זאת, מפאת שכל ענייני החסידים ומי שמכיר קצת את ספריהם, הם ניסו לחיות גבוה בעולם המעשה, ואף כלפי איכרים פשוטים (ובאמת לא זלזלתי),יהודי נאמן כתב: ↑08 נובמבר 2019, 09:55עוד נקודה שהרב שך הביע ביקורת על השימוש המוגזם בכל מיני מושגים גבוהים לערב אותם בעולם המעשה. כדוגמת ההסבר למה לא לישון בסוכה וכו'.
עוד דבר הוזכר כאן ענין הסוכה, ידוע שלא לישון בסוכה לא המצאה שלו, ואף כבר נראה לי מהרש"ב הוא אמר לא לישון בסוכה, משום המקיפים (א"כ שאיני מבין בזה).
נ.ב. השנה היה לי חידוש בדבריהם, הביאו איזה ציטוט מהרש"ב כמדומני, ושם הביא שהאברכים ישנו בסוכה, והוא אמר להם וכי אתם יודעים לשמור על עצמכם, וד"ל.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 312
- הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
- נתן תודה: 25 פעמים
- קיבל תודה: 72 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
הענין הוא כזה, הרי בלאו הכי בחוץ לארץ מפני הצינה נהגו הרבה שלא לישון בסוכה.נבשר כתב: ↑08 נובמבר 2019, 13:51לא הבנתי שורה זאת, מפאת שכל ענייני החסידים ומי שמכיר קצת את ספריהם, הם ניסו לחיות גבוה בעולם המעשה, ואף כלפי איכרים פשוטים (ובאמת לא זלזלתי),יהודי נאמן כתב: ↑08 נובמבר 2019, 09:55עוד נקודה שהרב שך הביע ביקורת על השימוש המוגזם בכל מיני מושגים גבוהים לערב אותם בעולם המעשה. כדוגמת ההסבר למה לא לישון בסוכה וכו'.
עוד דבר הוזכר כאן ענין הסוכה, ידוע שלא לישון בסוכה לא המצאה שלו, ואף כבר נראה לי מהרש"ב הוא אמר לא לישון בסוכה, משום המקיפים (א"כ שאיני מבין בזה).
נ.ב. השנה היה לי חידוש בדבריהם, הביאו איזה ציטוט מהרש"ב כמדומני, ושם הביא שהאברכים ישנו בסוכה, והוא אמר להם וכי אתם יודעים לשמור על עצמכם, וד"ל.
בחבד היה שמועה בשם האדמור האמצעי שאמר שאי אפשר לישון בסוכה משום קדושת הסוכה
הרבי האחרון פיתח והרחיב והעמיד את הדברים. והפך את זה לנחלת הכלל שמנהג חב"ד בדווקא לא לישון בסוכה.
על כך יצא הרב שך בריש גלי. יש הבדל בין איזה שמועה בעלמא שאינה כתובה בשום מקום, לעשיית עסק נרחב מהדבר ולהעמיד את זה כיסוד מוסד ובאוזני כל העולם.
מועתק מחבדפדיה
הטעם על פי תורת החסידות[עריכה]
כבוד וקדושת הסוכה[עריכה]
על פי המסורת[45] כאשר שמע האדמו"ר האמצעי שישנם חסידים המדקדקים לישון בסוכה טען שדבר זה נוגד את קדושת הסוכה, שעל פי המתבאר בתורתהקבלה והחסידות מאיר בסוכה אור אלוקי נעלה - אור מקיף (מקיפים דבינה).
בהזדמנויות שונות ביאר הרבי את ההיבט ההלכתי של הדברים. מדין כבוד הסוכה ומדין מצטער.
מדין מצטער - כפי שביאר הרבי באריכות בשיחות שאמר בהתוועדויות במשך חודש תשרי תש"ל, ולאחר מכן הוגה על ידי הרבי ונדפס בליקוטי שיחות[46]שהנהגתם של אדמו"רי חב"ד שלא לישון בסוכה נבעה מאי יכולתם להירדם בסוכה, היות והרגישו בה את הקדושה. אולם דבריו של אדמו"ר האמצעי היו בעיקר מכוונים לאותם החסידים שלא הרגישו את הקדושה (וממילא לא שלל מהם את אפשרות השינה - שהרי ישנו בו בפועל). אלא שדרש מהם שבעקבות ידיעה זו שבסוכה מאיר אור מקיף על השינה בסוכה לגרום להם צער.[47]
ועל פי ביאור זה הוסיף הרבי וביאר את הנהגת החסידים גם אלו שאינם חשים את קדושת הסוכה, וממילא אינם חשים כלל צער מפני קדושתה; כי מנהג רבותיהם בידיהם, וכהנהגת רב אחא המסופרת בגמרא[48] שהקפיד בהנהגה מסויימת כרבו דווקא, אף שגם לשיטת רבו הנהגה זו היתה בדיעבד. נוסף על כך היות ובדיני סוכה יש דין מצטער יש לחסידים בזה סניף של מצטער בזה; חסידים - מעצם טבעם רוצים הם לחקות את רבותיהם ולציית להוראתם. וכאשר אינם יכולים לעשות כן, הרי זה גורם להם צער.[49] ומצטער פטור מן הסוכה!
הרבי במכתביו[50] (הוסיף ו)ביאר מנהג החסידים באי השינה בסוכה שהוא משום בזיון בקדושת הסוכה (ומצטער)[51] ואף ביאר את הסיבה להקפדה על השינה דווקא, שתלויה בפשיטת הלבוש והלבשתו וחוסר השליטה של האדם על מעשיו בשעת השינה ועוד. והנהגה זו אצל חסיד שהתחנך ברוח החסידות גורמת צער בשנתו.[52]
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1490
- הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
- מיקום: בני ברק
- נתן תודה: 146 פעמים
- קיבל תודה: 182 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
האדמור האמצעי שאל איך אפשר, ולא אמר לא לישון, ותמיד מי שהי׳ לו קר לא ישן ומי שלא כן ישן ואף אדמורי חבד
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 312
- הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
- נתן תודה: 25 פעמים
- קיבל תודה: 72 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
ולהוסיף כאן דבר ששמעתי מאחד מתלמידי מרן הרב שך. כי היום נראה שחב"ד בכלל לא קשור אלינו וכו'. אבל האמת היא כי אי אפשר לצייר כלל איך היינו נראים לולא מלחמתו של הרב שך. בלשונו של אותו תלמיד מבוגר היינו כולנו לובביצ'ערס!. לחב"ד יש מערכת משומנת של שיווק חזק ומאסיבי. ובזמנים הטובים שלהם הם סחפו אין ספור אנשים.
יש עוד סוגיא והיא: מה קורה כיום בזמנינו ? האם יש לחב"ד עדיין השפעה? האם בכוחה להזיק? [לדעת המתנגדים לחב"ד כמובן].
במה שנוגע לכשרות, כבר כתבתי כי לדעת המתנגדים לחב"ד ברור שאין מן הראוי להעמיד אדם חבד"י בראש מערכת כשרות וממילא גם לסמוך עליה.
וזה לא קשור לסוגיא האם יש היום השפעה לחב"ד?.
יש עוד סוגיא והיא: מה קורה כיום בזמנינו ? האם יש לחב"ד עדיין השפעה? האם בכוחה להזיק? [לדעת המתנגדים לחב"ד כמובן].
במה שנוגע לכשרות, כבר כתבתי כי לדעת המתנגדים לחב"ד ברור שאין מן הראוי להעמיד אדם חבד"י בראש מערכת כשרות וממילא גם לסמוך עליה.
וזה לא קשור לסוגיא האם יש היום השפעה לחב"ד?.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1490
- הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
- מיקום: בני ברק
- נתן תודה: 146 פעמים
- קיבל תודה: 182 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
להעמיד...
וכי אנו העמדנו אותו? בס"ד הצלחנו להצטרף, מה התלונות המטופשות האלו?
וכי אנו העמדנו אותו? בס"ד הצלחנו להצטרף, מה התלונות המטופשות האלו?
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1056
- הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
- נתן תודה: 244 פעמים
- קיבל תודה: 254 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
יהודי נאמן כתב: ↑08 נובמבר 2019, 15:06במה שנוגע לכשרות, כבר כתבתי כי לדעת המתנגדים לחב"ד ברור שאין מן הראוי להעמיד אדם חבד"י בראש מערכת כשרות וממילא גם לסמוך עליה.
וזה לא קשור לסוגיא האם יש היום השפעה לחב"ד?.
כידוע שבשעת ההתנגדות של הרב שך למינויו של הרמי"ל לרב העיר ולמערכת הכשרות
הציע הרב שך שיהא רבנות משותפת של כמה רבנים כולל הרמי"ל אלא שהרמי"ל לא הסכים
אם כן היום חזרנו למצב הראשון שיהא רבנות משותפת וכרצונו של הרב שך
והערה מענינת
שמעתי לפני יותר משלש עשרה שנה מהגרמ"י לפקוביץ [שהיה נאמן להרב שך בכל מלחמותיו]
ששאלו נכדו האם ניתן לאכול ממערכת הכשרות של הרב לנדא
והשיבו הגרמי"ל הסיבה שנמנעו מלאכול ממנה היא לא משום שיש פקפוק על ההכשר
אלא משום מלחמה להעמיד הדת על תילה
והמלחמה כבר הסתיימה וממיילא ניתן לאכול מההכשר [לא יודע אם דיבר על מוצרי בשר או על סתם מוצרים]
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 312
- הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
- נתן תודה: 25 פעמים
- קיבל תודה: 72 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
אני לא יודע מהסיפורים האלה. יתכן שזה היה, ומסתבר שגם אם כן היה זה בגדר הרע במיעוטו, אבל ודאי לא לכתחילה.
עכ"פ הדברים ברורים שאנשי חב"ד לדעת המתנגדים אינם ראויים למינוי שכזה, כמו כן ברור גם שזו היתה דעתו של הרב שך.
ולכן אם אפשר להשתמש בהכשרים אחרים למה להשתמש בהכשר הנ"ל?
עכ"פ הדברים ברורים שאנשי חב"ד לדעת המתנגדים אינם ראויים למינוי שכזה, כמו כן ברור גם שזו היתה דעתו של הרב שך.
ולכן אם אפשר להשתמש בהכשרים אחרים למה להשתמש בהכשר הנ"ל?
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1056
- הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
- נתן תודה: 244 פעמים
- קיבל תודה: 254 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
כמדומה שזה נרגנות לשם נרגנות
הרי לפי מה שמספר הרב חלק א' ממעל
הצליח הגרש"צ לדרוש שלא יכניסו משחיסטים למעגל הכשרות
ואם הצליח לדרוש כזה דבר [שעלול להלהיט את הרוחות]
וודאי שכל דרישותיו האחרות הנוגעות לרמת הכשרות ולפיקוח מתקבלות
[מידיעה הגרש"צ יש לו דרישות גבוהות ברמת הכשרות הרבה יותר מהמקובל במקומות אחרים
לפחות כך ידוע לי מדירשותיו בשחיטת העופות שהעלה את רמת בדיקת הסכינים וכן במליחה הכניס הרבה חומרות]
הרי לפי מה שמספר הרב חלק א' ממעל
הצליח הגרש"צ לדרוש שלא יכניסו משחיסטים למעגל הכשרות
ואם הצליח לדרוש כזה דבר [שעלול להלהיט את הרוחות]
וודאי שכל דרישותיו האחרות הנוגעות לרמת הכשרות ולפיקוח מתקבלות
[מידיעה הגרש"צ יש לו דרישות גבוהות ברמת הכשרות הרבה יותר מהמקובל במקומות אחרים
לפחות כך ידוע לי מדירשותיו בשחיטת העופות שהעלה את רמת בדיקת הסכינים וכן במליחה הכניס הרבה חומרות]
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 312
- הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
- נתן תודה: 25 פעמים
- קיבל תודה: 72 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
כבר התבאר למעלה, כי סיפורים אלה אין להם קיום במציאות. אי אפשר לבדוק מה אדם סבור בליבו.
וממה נפשך אם אכן נזקקים לשינויים במערכת הכשרות הרי שחייבת לבוא על כך עדות ברורה, מה שלא קרה. ועל כך נאמר אשרי המאמין!
מה שכן מסתבר שהכשר שנוהל עשרות שנים בידי הרב לנדא והוא עתה ביד בנו ושמו עליו, קשה מאוד להאמין שהוא עובר שינויים.
וגם בלי קשר לדרישות הלכתיות כאלו ואחרות, ישנו פגם בעצם הדבר של אדם שהשקפותיו בעייתיות מאוד לדעת המתנגדים לחב"ד שהוא יהיה ממונה על הכשרות.
וממה נפשך אם אכן נזקקים לשינויים במערכת הכשרות הרי שחייבת לבוא על כך עדות ברורה, מה שלא קרה. ועל כך נאמר אשרי המאמין!
מה שכן מסתבר שהכשר שנוהל עשרות שנים בידי הרב לנדא והוא עתה ביד בנו ושמו עליו, קשה מאוד להאמין שהוא עובר שינויים.
וגם בלי קשר לדרישות הלכתיות כאלו ואחרות, ישנו פגם בעצם הדבר של אדם שהשקפותיו בעייתיות מאוד לדעת המתנגדים לחב"ד שהוא יהיה ממונה על הכשרות.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1056
- הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
- נתן תודה: 244 פעמים
- קיבל תודה: 254 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
אני מבין שאתה סבור שכל מי שבשם חב"ד יכונה אי אפשר שישמש במערכת הכשרות
האם לדבריך יש לפסול את כל ההכשרים [כולל העדה החרדית] משום שכל ההכשרים אינם מקפידים על כך
[אני מקווה שהכשרים אחרים לא מכניסים משחיסטים...]
האם לדבריך יש לפסול את כל ההכשרים [כולל העדה החרדית] משום שכל ההכשרים אינם מקפידים על כך
[אני מקווה שהכשרים אחרים לא מכניסים משחיסטים...]
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1490
- הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
- מיקום: בני ברק
- נתן תודה: 146 פעמים
- קיבל תודה: 182 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
יהודי נאמן
מה יוצא? השקפה, קנאות
על פי זה לא קובעים מה לעשות, רק על פי הוראת גדולי ישראל
וזה שאינך יודע לא אומר כלום, מידיעה ברורה יש שינויים אפי׳ בשחיטה (מה שכמעט גרם לגריינימן להפסיק לשחוט שם) והיום הגרש"צ הוא המילה האחרונה (וכדי להרגיע אנשים מסויימים הרב לנדא קורא לזה חומרות ולא שינויים) וגם במקוואות עוד בסוף חיי הרב לנדא הצליחו להקים מקוואות חזו"א ולמנות מפקחים ליטאים בהסכמתו, וכמו שא׳ הגרש"צ השבוע- שכל מה שר׳ נסים הצליח הי׳ כי פעל בשקט ולא במלחמות וכך גם אנחנו עושים על פי הדרכתו
מה יוצא? השקפה, קנאות
על פי זה לא קובעים מה לעשות, רק על פי הוראת גדולי ישראל
וזה שאינך יודע לא אומר כלום, מידיעה ברורה יש שינויים אפי׳ בשחיטה (מה שכמעט גרם לגריינימן להפסיק לשחוט שם) והיום הגרש"צ הוא המילה האחרונה (וכדי להרגיע אנשים מסויימים הרב לנדא קורא לזה חומרות ולא שינויים) וגם במקוואות עוד בסוף חיי הרב לנדא הצליחו להקים מקוואות חזו"א ולמנות מפקחים ליטאים בהסכמתו, וכמו שא׳ הגרש"צ השבוע- שכל מה שר׳ נסים הצליח הי׳ כי פעל בשקט ולא במלחמות וכך גם אנחנו עושים על פי הדרכתו
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1490
- הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
- מיקום: בני ברק
- נתן תודה: 146 פעמים
- קיבל תודה: 182 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
ועוד
אולי גם אתה משיחיסט הרי אי אפשר לדעת מה בלב?
אולי לא ראית אבל יצא מכתב מהגרש"צ שהכל תחת אחריותו, אא"כ הוא משקר
אולי גם אתה משיחיסט הרי אי אפשר לדעת מה בלב?
אולי לא ראית אבל יצא מכתב מהגרש"צ שהכל תחת אחריותו, אא"כ הוא משקר
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1490
- הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
- מיקום: בני ברק
- נתן תודה: 146 פעמים
- קיבל תודה: 182 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
אולי תגלה לנו איזה הכשר כן לאכול? מה לדעתך יותר טוב מלנדא? אולי כך גם נדע מה מציק לך כ"כיהודי נאמן כתב: ↑09 נובמבר 2019, 18:24אני לא יודע מהסיפורים האלה. יתכן שזה היה, ומסתבר שגם אם כן היה זה בגדר הרע במיעוטו, אבל ודאי לא לכתחילה.
עכ"פ הדברים ברורים שאנשי חב"ד לדעת המתנגדים אינם ראויים למינוי שכזה, כמו כן ברור גם שזו היתה דעתו של הרב שך.
ולכן אם אפשר להשתמש בהכשרים אחרים למה להשתמש בהכשר הנ"ל?
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 312
- הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
- נתן תודה: 25 פעמים
- קיבל תודה: 72 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
כל הכשר שרבניו הם רבנים חרדים לדבר ה'. השקפותיהם ואמונתם כפי דרך ישראל סבא. מעשיהם ללא דופי ופקפוק.חלק א׳ ממעל כתב: ↑09 נובמבר 2019, 19:19אולי תגלה לנו איזה הכשר כן לאכול? מה לדעתך יותר טוב מלנדא? אולי כך גם נדע מה מציק לך כ"כיהודי נאמן כתב: ↑09 נובמבר 2019, 18:24אני לא יודע מהסיפורים האלה. יתכן שזה היה, ומסתבר שגם אם כן היה זה בגדר הרע במיעוטו, אבל ודאי לא לכתחילה.
עכ"פ הדברים ברורים שאנשי חב"ד לדעת המתנגדים אינם ראויים למינוי שכזה, כמו כן ברור גם שזו היתה דעתו של הרב שך.
ולכן אם אפשר להשתמש בהכשרים אחרים למה להשתמש בהכשר הנ"ל?
זוהי דעתם של גדולי ישראל מאז ומתמיד.
בכוונה לא נקטתי בנוסח של 'מי שאוכל לנדא נהיה מטומטם' כמו שהשמיע הרב מישקובסקי בדרשותיו השכם והערב.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 312
- הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
- נתן תודה: 25 פעמים
- קיבל תודה: 72 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
אני הקטן סבור שאין כל בעיה הלכתית באיש כזה או אחר, כל הניסיון ליצור בעיות כאלו הם נועדו כדי להכשיר כפי שכתבתי לעיל.איש ווילנא כתב: ↑09 נובמבר 2019, 19:13אני מבין שאתה סבור שכל מי שבשם חב"ד יכונה אי אפשר שישמש במערכת הכשרות
האם לדבריך יש לפסול את כל ההכשרים [כולל העדה החרדית] משום שכל ההכשרים אינם מקפידים על כך
[אני מקווה שהכשרים אחרים לא מכניסים משחיסטים...]
הפגם הוא במהות, אדם העומד בראשה של מערכת כשרות לבני תורה ראוי להיות אדם שהשקפותיו הם בריאות ונאמנות, לדעת החולקים על חב"ד הרי שהשקפותיהם שונות ומוזרות לרוח ישראל סבא, אדם שכזה אינך יכול להעמיד בראש מערכת כשרות שנועדה לבני תורה.
ובקיצור איך תסמוך על אדם שאתה עצמך סבור שיש לו דעות שגויות בנושאים מהותיים ביהדות?
הדברים פשוטים וברורים בדיוק כשם שלא היית סומך על מערכת כשרות שבראשה עומד אדם עם כיפה סרוגה נקודה.
אי לכך בהכשר בדץ עדה חרדית איני הולך לבדוק כלל מי הפועלים הנוגעים ביין משיחיסטים או לא. אתה אכן בבעיה גדולה. וכמוך כל מי שמייצר בעיות כאלו בשביל אינטרסים.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 312
- הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
- נתן תודה: 25 פעמים
- קיבל תודה: 72 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
שוב פעם קנאות.. לא הצלחת להתאפק? כבר הערתי לך למעלה, הפסק להכניס זאת בלי שום קשר.חלק א׳ ממעל כתב: ↑09 נובמבר 2019, 19:14יהודי נאמן
מה יוצא? השקפה, קנאות
על פי זה לא קובעים מה לעשות, רק על פי הוראת גדולי ישראל
וזה שאינך יודע לא אומר כלום, מידיעה ברורה יש שינויים אפי׳ בשחיטה (מה שכמעט גרם לגריינימן להפסיק לשחוט שם) והיום הגרש"צ הוא המילה האחרונה (וכדי להרגיע אנשים מסויימים הרב לנדא קורא לזה חומרות ולא שינויים) וגם במקוואות עוד בסוף חיי הרב לנדא הצליחו להקים מקוואות חזו"א ולמנות מפקחים ליטאים בהסכמתו, וכמו שא׳ הגרש"צ השבוע- שכל מה שר׳ נסים הצליח הי׳ כי פעל בשקט ולא במלחמות וכך גם אנחנו עושים על פי הדרכתו
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1294
- הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
- נתן תודה: 212 פעמים
- קיבל תודה: 274 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
ואף לתשומת לב הרב @חלק א׳ ממעל ציטוט משיחת השבוע שקראתי השנה סוכות תש"פ.יהודי נאמן כתב: ↑08 נובמבר 2019, 14:34הענין הוא כזה, הרי בלאו הכי בחוץ לארץ מפני הצינה נהגו הרבה שלא לישון בסוכה.
בחבד היה שמועה בשם האדמור האמצעי שאמר שאי אפשר לישון בסוכה משום קדושת הסוכה
הרבי האחרון פיתח והרחיב והעמיד את הדברים. והפך את זה לנחלת הכלל שמנהג חב"ד בדווקא לא לישון בסוכה.
על כך יצא הרב שך בריש גלי. יש הבדל בין איזה שמועה בעלמא שאינה כתובה בשום מקום, לעשיית עסק נרחב מהדבר ולהעמיד את זה כיסוד מוסד ובאוזני כל העולם.
מועתק מחבדפדיה
הטעם על פי תורת החסידות[עריכה]
כבוד וקדושת הסוכה[עריכה]
על פי המסורת[45] כאשר שמע האדמו"ר האמצעי שישנם חסידים המדקדקים לישון בסוכה טען שדבר זה נוגד את קדושת הסוכה, שעל פי המתבאר בתורתהקבלה והחסידות מאיר בסוכה אור אלוקי נעלה - אור מקיף (מקיפים דבינה).
בהזדמנויות שונות ביאר הרבי את ההיבט ההלכתי של הדברים. מדין כבוד הסוכה ומדין מצטער.
מדין מצטער - כפי שביאר הרבי באריכות בשיחות שאמר בהתוועדויות במשך חודש תשרי תש"ל, ולאחר מכן הוגה על ידי הרבי ונדפס בליקוטי שיחות[46]שהנהגתם של אדמו"רי חב"ד שלא לישון בסוכה נבעה מאי יכולתם להירדם בסוכה, היות והרגישו בה את הקדושה. אולם דבריו של אדמו"ר האמצעי היו בעיקר מכוונים לאותם החסידים שלא הרגישו את הקדושה (וממילא לא שלל מהם את אפשרות השינה - שהרי ישנו בו בפועל). אלא שדרש מהם שבעקבות ידיעה זו שבסוכה מאיר אור מקיף על השינה בסוכה לגרום להם צער.[47]
ועל פי ביאור זה הוסיף הרבי וביאר את הנהגת החסידים גם אלו שאינם חשים את קדושת הסוכה, וממילא אינם חשים כלל צער מפני קדושתה; כי מנהג רבותיהם בידיהם, וכהנהגת רב אחא המסופרת בגמרא[48] שהקפיד בהנהגה מסויימת כרבו דווקא, אף שגם לשיטת רבו הנהגה זו היתה בדיעבד. נוסף על כך היות ובדיני סוכה יש דין מצטער יש לחסידים בזה סניף של מצטער בזה; חסידים - מעצם טבעם רוצים הם לחקות את רבותיהם ולציית להוראתם. וכאשר אינם יכולים לעשות כן, הרי זה גורם להם צער.[49] ומצטער פטור מן הסוכה!
הרבי במכתביו[50] (הוסיף ו)ביאר מנהג החסידים באי השינה בסוכה שהוא משום בזיון בקדושת הסוכה (ומצטער)[51] ואף ביאר את הסיבה להקפדה על השינה דווקא, שתלויה בפשיטת הלבוש והלבשתו וחוסר השליטה של האדם על מעשיו בשעת השינה ועוד. והנהגה זו אצל חסיד שהתחנך ברוח החסידות גורמת צער בשנתו.[52]
"וכך מסופר: רבנו הזקן, בעל התניא, הפקיד את בנו, אדמו"ר האמצעי, על חינוכם של האברכים הצעירים. פעם אחת סיפרו לו שהאברכים ישנים בסוכה. הוכיח אותם אדמו"ר האמצעי על כך, באומרו: "מנין ההעזה לישון ב'מקיפים'?! מילא ללמוד ב'מקיפים' – דחק ונכנס; אבל לישון ב'מקיפים'?! הלוא אדם מוּעד לעולם, בין ער בין ישן! אם אתם ישנים בסוכה, סימן שאתם מחשיבים את עצמכם בדרגה שבה יש לכם שליטה מוחלטת על עצמכם גם בשינה; האוּמנם?!". וסיים: "מי שהוא 'פנימי' אינו עושה אלא דברים התואמים את המדרגה הרוחנית שהשיג". מאז התייראו האברכים מה'מקיפים' של הסוכה (ספר השיחות תרצ"ו עמ' 295).
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 312
- הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
- נתן תודה: 25 פעמים
- קיבל תודה: 72 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
נו, זה הסיפור שכבר הבאתי למעלה, אף אחד לא הפך את זה למנהג רשמי וממוסד של חב"ד זולת הרבי האחרון.נבשר כתב: ↑09 נובמבר 2019, 20:06ואף לתשומת לב הרב @חלק א׳ ממעל ציטוט משיחת השבוע שקראתי השנה סוכות תש"פ.יהודי נאמן כתב: ↑08 נובמבר 2019, 14:34הענין הוא כזה, הרי בלאו הכי בחוץ לארץ מפני הצינה נהגו הרבה שלא לישון בסוכה.
בחבד היה שמועה בשם האדמור האמצעי שאמר שאי אפשר לישון בסוכה משום קדושת הסוכה
הרבי האחרון פיתח והרחיב והעמיד את הדברים. והפך את זה לנחלת הכלל שמנהג חב"ד בדווקא לא לישון בסוכה.
על כך יצא הרב שך בריש גלי. יש הבדל בין איזה שמועה בעלמא שאינה כתובה בשום מקום, לעשיית עסק נרחב מהדבר ולהעמיד את זה כיסוד מוסד ובאוזני כל העולם.
מועתק מחבדפדיה
הטעם על פי תורת החסידות[עריכה]
כבוד וקדושת הסוכה[עריכה]
על פי המסורת[45] כאשר שמע האדמו"ר האמצעי שישנם חסידים המדקדקים לישון בסוכה טען שדבר זה נוגד את קדושת הסוכה, שעל פי המתבאר בתורתהקבלה והחסידות מאיר בסוכה אור אלוקי נעלה - אור מקיף (מקיפים דבינה).
בהזדמנויות שונות ביאר הרבי את ההיבט ההלכתי של הדברים. מדין כבוד הסוכה ומדין מצטער.
מדין מצטער - כפי שביאר הרבי באריכות בשיחות שאמר בהתוועדויות במשך חודש תשרי תש"ל, ולאחר מכן הוגה על ידי הרבי ונדפס בליקוטי שיחות[46]שהנהגתם של אדמו"רי חב"ד שלא לישון בסוכה נבעה מאי יכולתם להירדם בסוכה, היות והרגישו בה את הקדושה. אולם דבריו של אדמו"ר האמצעי היו בעיקר מכוונים לאותם החסידים שלא הרגישו את הקדושה (וממילא לא שלל מהם את אפשרות השינה - שהרי ישנו בו בפועל). אלא שדרש מהם שבעקבות ידיעה זו שבסוכה מאיר אור מקיף על השינה בסוכה לגרום להם צער.[47]
ועל פי ביאור זה הוסיף הרבי וביאר את הנהגת החסידים גם אלו שאינם חשים את קדושת הסוכה, וממילא אינם חשים כלל צער מפני קדושתה; כי מנהג רבותיהם בידיהם, וכהנהגת רב אחא המסופרת בגמרא[48] שהקפיד בהנהגה מסויימת כרבו דווקא, אף שגם לשיטת רבו הנהגה זו היתה בדיעבד. נוסף על כך היות ובדיני סוכה יש דין מצטער יש לחסידים בזה סניף של מצטער בזה; חסידים - מעצם טבעם רוצים הם לחקות את רבותיהם ולציית להוראתם. וכאשר אינם יכולים לעשות כן, הרי זה גורם להם צער.[49] ומצטער פטור מן הסוכה!
הרבי במכתביו[50] (הוסיף ו)ביאר מנהג החסידים באי השינה בסוכה שהוא משום בזיון בקדושת הסוכה (ומצטער)[51] ואף ביאר את הסיבה להקפדה על השינה דווקא, שתלויה בפשיטת הלבוש והלבשתו וחוסר השליטה של האדם על מעשיו בשעת השינה ועוד. והנהגה זו אצל חסיד שהתחנך ברוח החסידות גורמת צער בשנתו.[52]
"וכך מסופר: רבנו הזקן, בעל התניא, הפקיד את בנו, אדמו"ר האמצעי, על חינוכם של האברכים הצעירים. פעם אחת סיפרו לו שהאברכים ישנים בסוכה. הוכיח אותם אדמו"ר האמצעי על כך, באומרו: "מנין ההעזה לישון ב'מקיפים'?! מילא ללמוד ב'מקיפים' – דחק ונכנס; אבל לישון ב'מקיפים'?! הלוא אדם מוּעד לעולם, בין ער בין ישן! אם אתם ישנים בסוכה, סימן שאתם מחשיבים את עצמכם בדרגה שבה יש לכם שליטה מוחלטת על עצמכם גם בשינה; האוּמנם?!". וסיים: "מי שהוא 'פנימי' אינו עושה אלא דברים התואמים את המדרגה הרוחנית שהשיג". מאז התייראו האברכים מה'מקיפים' של הסוכה (ספר השיחות תרצ"ו עמ' 295).
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1490
- הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
- מיקום: בני ברק
- נתן תודה: 146 פעמים
- קיבל תודה: 182 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
יהודי נאמן
אם אתה רואה בזה פגם הרי שזה על פי השקפותיך ואתה בזה יותר קנאי מגדולי הדור, זה המציאות, אם אתה לוקח את המילה הזאת לכל מיני מקומות זה בעי׳ שלך
אם אתה רואה בזה פגם הרי שזה על פי השקפותיך ואתה בזה יותר קנאי מגדולי הדור, זה המציאות, אם אתה לוקח את המילה הזאת לכל מיני מקומות זה בעי׳ שלך
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 312
- הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
- נתן תודה: 25 פעמים
- קיבל תודה: 72 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
איזה גדולי הדור? לי ידוע על דעת הרב שך בענין, וכן הגרח"ק בזמנו שאמר דברים חריפים מאוד על אותו הכשר כפי שהבאתי לעיל מהרב מישקובסקי.חלק א׳ ממעל כתב: ↑09 נובמבר 2019, 20:09יהודי נאמן
אם אתה רואה בזה פגם הרי שזה על פי השקפותיך ואתה בזה יותר קנאי מגדולי הדור, זה המציאות, אם אתה לוקח את המילה הזאת לכל מיני מקומות זה בעי׳ שלך
ושוב ענין הקנאות לא שייך לכאן אנא ממך.. או שיש בעיה או שאין.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1490
- הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
- מיקום: בני ברק
- נתן תודה: 146 פעמים
- קיבל תודה: 182 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
ואדמור הזקן כ׳ כן לישון, מעניין מאד...
פשוט וברור וכן הבינו חסידי חבד דאז שלא הייתה זה הוראה לא לישון בסוכה אלא מקסימום לישון כמה שפחות, וכך נהגו בחבד תמיד (כמובן מי שהי׳ קר לו לא ישן...) ורק בדור הקודם זה נהי׳ הלכה משום שלא יכול להיות שחמיו לא ישן בסוכה בגלל הקור
פשוט וברור וכן הבינו חסידי חבד דאז שלא הייתה זה הוראה לא לישון בסוכה אלא מקסימום לישון כמה שפחות, וכך נהגו בחבד תמיד (כמובן מי שהי׳ קר לו לא ישן...) ורק בדור הקודם זה נהי׳ הלכה משום שלא יכול להיות שחמיו לא ישן בסוכה בגלל הקור
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1490
- הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
- מיקום: בני ברק
- נתן תודה: 146 פעמים
- קיבל תודה: 182 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
לידיעתך חיבור זה נעשה על פי הגרח"ק!יהודי נאמן כתב: ↑09 נובמבר 2019, 20:12איזה גדולי הדור? לי ידוע על דעת הרב שך בענין, וכן הגרח"ק בזמנו שאמר דברים חריפים מאוד על אותו הכשר כפי שהבאתי לעיל מהרב מישקובסקי.חלק א׳ ממעל כתב: ↑09 נובמבר 2019, 20:09יהודי נאמן
אם אתה רואה בזה פגם הרי שזה על פי השקפותיך ואתה בזה יותר קנאי מגדולי הדור, זה המציאות, אם אתה לוקח את המילה הזאת לכל מיני מקומות זה בעי׳ שלך
ושוב ענין הקנאות לא שייך לכאן אנא ממך.. או שיש בעיה או שאין.
-
- הודעות: 144
- הצטרף: 12 מאי 2019, 22:51
- נתן תודה: 44 פעמים
- קיבל תודה: 11 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
הביטוי מתאים לכתבה עיתונאית יותר מלפסק הלכה. איך לדעתך השו''ע לדוגמא היה מנסח דרישה כזאת?
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 312
- הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
- נתן תודה: 25 פעמים
- קיבל תודה: 72 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
כבר כתבתי כי אכן זו אינה דרישה הלכתית, בדיוק כפי שלא תאכל הכשר של אדם עם כיפה סרוגה. דברים אלו יכולים להיות מוגדרים 'כהחלק החמישי של השו"ע'. או הגדרות אחרות, ובדיוק כפי שאינך מכניס כל הכשר לבית. וכמו עוד הרבה קודים שאתה מתנהג לפיהם.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1490
- הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
- מיקום: בני ברק
- נתן תודה: 146 פעמים
- קיבל תודה: 182 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 312
- הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
- נתן תודה: 25 פעמים
- קיבל תודה: 72 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
אני לא רוצה להיכנס לכאלו סימטאות, אבל ברור כי ישנם גדולי ישראל היום שיכולים לחתום על מה שכתבתי. אם אתה חושב שדעת גדולי ישראל אחרים אינה כן, בבקשה, אף אחד לא בא לכפות. אני כתבתי כפי הרוח בעולם הישיבות, כפי מה שהצלחתי לינוק מתורתם של ראשי ומשגיחי הישיבות.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1490
- הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
- מיקום: בני ברק
- נתן תודה: 146 פעמים
- קיבל תודה: 182 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
אבל הגרחק והגריג והגרדל ועוד ועוד לא ינקו כך, זה מה שכתבתי שזה מראה על קנאות יתר מגדו"י, לא צריך להיעלב
(ולמי שאתה מתכווין, כבר חתמו על כך, לא?)
(ולמי שאתה מתכווין, כבר חתמו על כך, לא?)
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 382
- הצטרף: 03 ספטמבר 2019, 21:40
- נתן תודה: 103 פעמים
- קיבל תודה: 109 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
צודק לגמרי.חלק א׳ ממעל כתב: ↑09 נובמבר 2019, 21:01אבל הגרחק והגריג והגרדל ועוד ועוד לא ינקו כך, זה מה שכתבתי שזה מראה על קנאות יתר מגדו"י, לא צריך להיעלב
נ.ב. כמה מפתיע ומחמם את הלב שאנשים שכל השנים לעגו ולגלגו לכל פסק שיצא מהרב אלישיב, חזרו בתשובה ונעשו קנאים ביותר בענין זה.
אכשר דרא.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 811
- הצטרף: 05 פברואר 2017, 12:10
- נתן תודה: 278 פעמים
- קיבל תודה: 238 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: שחיטת מי שמאמין שהתגלה המשיח
אני רואה שכאן בפורום, אסור לכתוב הודעות שפוגעות בחוגי היהדות החרדית. חוץ מחוג אחד.
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
- 2 תגובות
- 229 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אאא
16 ינואר 2019, 03:17
-
- 5 תגובות
- 132 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אברהם העברי
28 נובמבר 2019, 19:24
-
- 0 תגובות
- 120 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אוריאל
20 ינואר 2019, 23:51
-
-
הצינטוקים וההטרדות מחברת "ימות המשיח" - האם מותר להגיש נגדם תביעה בבית משפט?
על ידי אשדוד » 24 ינואר 2019, 12:37 » ב עזרה ושיתופי מידע בנושאים כלליים - 28 תגובות
- 1324 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מאן דהו
18 יוני 2019, 15:30
-
-
-
המשיח יגיע או שהוא כבר כאן? הרי חזקיהו כמעט היה משיח וכן יאשיהו.
על ידי ייעוץ תורני » 29 יולי 2019, 01:51 » ב ד' תעניות, בין המצרים, תשעה באב - 5 תגובות
- 205 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בן של רב
30 יולי 2019, 21:13
-
מי מחובר
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח