"לעשר לחומרא" - מה הפולמוס..?

כל מה שקשור לכשרות, בצורה ענינית בלבד
כללי הפורום
כל אשכול שיסטה מענינו, ימחק לאלתר. כל משתמש שידון לגופם של אנשים או יכנס לענינים פוליטים וכיוצ"ב יורחק לצמיתות.

אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 268
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 59 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: "לעשר לחומרא" - מה הפולמוס..?

שליחה על ידי אמונת אומן » 07 יולי 2019, 16:48

בני בניו כתב:
01 יולי 2019, 22:16
אמונת אומן כתב:
01 יולי 2019, 21:11
צריך רק להזהר מאד שזה לא יהיה ע''ח של בין אדם לברו, כי עדיף להתהלך עם דיר שלם בבטן מאשר להלבין פנים פעם אחת.
כדוגמא אני מכיר שני אדמורי''ם מאד מפורסמים, מאמשינוב וראחמסטריבקא. שניהם מחמירים ע''ע עד קצה היכולת בכל ס''ס ונמנעים מק''נ שערי היתר כדי להנצל משער אחד של איסור.
שניהם כשמתארחים אצל יהודי כשר כלשהו, אוכלים מהמוגש לשולחן כאחד האדם !

דבריך ברורים. רק יתכן ויבוא רב ויסבור שאיזה עניין שהעולם חושבים שזה חומרא לדעתו זה עיקר הדין ואז אין חכמה ואין תבונה וכו' ואדרבא מבואר ברמ"א ביו"ד סי' קיט שיש איסור לפ"ע על המארח להגיש כזה דבר לאורח ובמילים אחרות לא רק שאסור לאוסר לאכול נגד דעתו אלא אסור למארח להכשיל אותו. ובמקרה כזה אין להתחשב בפגיעות וכדו' ועי' ביבמות שהיו סוגי איסורים שלב"ש הולדות הם ממזרים ממש ולב"ה מותר
אני רוצה להבהיר שוב את דברי.
כל אדם שאוכל וסומך על ההכשרים המהודרים שרוב סומכים עליהם, בודאי שאינו אוכל אכילת איסור.
ואם יבוא מאן דהו ויטען שמאכילים איסורים, כמעט וודאי שדעתו להחמיר בענין שהוכרע ע''י הפוסקים להקל, וממילא לא שייך לומר ע''ז אין עצה ואין תבונה וכו' ולא יבוא הידור זה וידחה איסור הלבנת פנים.
בודאי מי שיכול לעשר בצנעא בלי שהמארח ירגיש, או שנמנע מלאכול בלי לגרום עגמ''נ הוא עדיף, אבל המציאות היא שברוב פעמים נגרם עגמ''נ.

ערכים:


בני בניו
הודעות: 10
הצטרף: 13 מאי 2019, 17:39
קיבל תודה: 1 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: "לעשר לחומרא" - מה הפולמוס..?

שליחה על ידי בני בניו » 10 יולי 2019, 23:03

אמונת אומן כתב:
07 יולי 2019, 16:48
בני בניו כתב:
01 יולי 2019, 22:16
אמונת אומן כתב:
01 יולי 2019, 21:11
צריך רק להזהר מאד שזה לא יהיה ע''ח של בין אדם לברו, כי עדיף להתהלך עם דיר שלם בבטן מאשר להלבין פנים פעם אחת.
כדוגמא אני מכיר שני אדמורי''ם מאד מפורסמים, מאמשינוב וראחמסטריבקא. שניהם מחמירים ע''ע עד קצה היכולת בכל ס''ס ונמנעים מק''נ שערי היתר כדי להנצל משער אחד של איסור.
שניהם כשמתארחים אצל יהודי כשר כלשהו, אוכלים מהמוגש לשולחן כאחד האדם !

דבריך ברורים. רק יתכן ויבוא רב ויסבור שאיזה עניין שהעולם חושבים שזה חומרא לדעתו זה עיקר הדין ואז אין חכמה ואין תבונה וכו' ואדרבא מבואר ברמ"א ביו"ד סי' קיט שיש איסור לפ"ע על המארח להגיש כזה דבר לאורח ובמילים אחרות לא רק שאסור לאוסר לאכול נגד דעתו אלא אסור למארח להכשיל אותו. ובמקרה כזה אין להתחשב בפגיעות וכדו' ועי' ביבמות שהיו סוגי איסורים שלב"ש הולדות הם ממזרים ממש ולב"ה מותר
אני רוצה להבהיר שוב את דברי.
כל אדם שאוכל וסומך על ההכשרים המהודרים שרוב סומכים עליהם, בודאי שאינו אוכל אכילת איסור.
ואם יבוא מאן דהו ויטען שמאכילים איסורים, כמעט וודאי שדעתו להחמיר בענין שהוכרע ע''י הפוסקים להקל, וממילא לא שייך לומר ע''ז אין עצה ואין תבונה וכו' ולא יבוא הידור זה וידחה איסור הלבנת פנים.
בודאי מי שיכול לעשר בצנעא בלי שהמארח ירגיש, או שנמנע מלאכול בלי לגרום עגמ''נ הוא עדיף, אבל המציאות היא שברוב פעמים נגרם עגמ''נ.
דברתי על מי שהגיע להוראה ועליו לא משפיע "הוכרע ע"י הפוס'" ומי שהוא תלמידו וכל מעשיו אינו עושה אלא עפ"י רב זה ולדידיה דבר מאכל מסוים הוא איסור גמור אז ודאי אומרים אין עצה ועי' היטב בש"ך יו"ד סי' קיט שמדבר שמי שמתארח אצל מי שמתיר חלב מסוים שיש בזה מח' בין המנהגים אם לאסור את זה - לאוסר אסור לאכול ולמארח אסור להאכיל בשבילו ולבשל בכליו בשבילו וכו'
לא צריכים לפחד מזה שלאחד מותר לאכול ולשני הוא איסור גמור. צא ולמד מר"א דמילה שכרתו עצים בשבת קודש ולחולקים עליו והכי קיי"ל הוא באיסור סקילה!
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 3 אורחים