שיער פאות מברזיל

כל מה שקשור לכשרות, בצורה ענינית בלבד
כללי הפורום
כל אשכול שיסטה מענינו, ימחק לאלתר. כל משתמש שידון לגופם של אנשים או יכנס לענינים פוליטים וכיוצ"ב יורחק לצמיתות.

יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1147
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 9 פעמים
קיבל תודה: 93 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי יהושע » 06 אוגוסט 2019, 12:47

פעלעד כתב:
31 יולי 2019, 12:16
הוא מייצר כמדומני בסין, אבל ברגע שיש משגיח צמוד אין את החששות, זה היה אמור להתחיל להמכר בסביבות תמוז כנראה בינתיים יש להם איזה עיכוב.

אבל שמעתי מהמתעסקים בדבר שגם המשגיח שלו לא משעת גזיזה, אז מה זה שווה/

סמל אישי של משתמש

פעלעד
משתמש ותיק
הודעות: 523
הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 140 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי פעלעד » 06 אוגוסט 2019, 13:40

מה כל כך קשה לכם להצמד לבקשת פותח האשכול לא להכנס לדיונים קטנוניים צדדיים, חצי אשכול כבר הולך כעת על השטות הזאתאם כן מותר פיאה או לא, אתה רוצה, תפתח לך אשכול ו.דון שם, מה הרשעות הזאת להחריב אשכולות?????


אב בבינה
הודעות: 81
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 48 פעמים
קיבל תודה: 28 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי אב בבינה » 06 אוגוסט 2019, 13:56

יהושע כתב:
06 אוגוסט 2019, 12:46
פעלעד כתב:
29 יולי 2019, 21:44
שכחתי להוסיף, שאם זה לא מאותה אישה, אז זה בחשש ע"ז בדיוק כמו מסין, מהודו וסין זה משווק לכל קצוות תבל ובכל מקום משנים את השם לשם המקומי.
יש לציין שבני משםחת הרבי מאמשינוב שולחים לאותה אישה מאריאלה לקחת ממנה שיער, לי אישית יש בבית פיאה משם, אבל לא ניתן לומר על זה שזה גלאט לגמרי, כי היא אוספת גם שיער מהאזור ולא רק ממה שגוזזת בעצמה.
אם היא מלקטת גם מהאיזור אז למה בני משפחת אמשינוב לוקחים ממנה?


אמשינוב כבר הפסיקו לקנות ממנה לפני זמן.


אב בבינה
הודעות: 81
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 48 פעמים
קיבל תודה: 28 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי אב בבינה » 06 אוגוסט 2019, 14:01

שמעיה כתב:
06 אוגוסט 2019, 10:36
אב בבינה כתב:
06 אוגוסט 2019, 06:40
שמעיה כתב:
05 אוגוסט 2019, 21:31


אוכל מקפידים כי זה מטמטם. וכך מנהג ישראל בכל הדורות להחמיר ביותר.
הנאה מתקרובת ע''ז, עם כל הכבוד, אינו מג' חמורות. בשונה מעבודת אלילים, גילוי עריות, ושפיכות דמים.
סתם יינם, שגם הוא נתקן מליתא דע''ז, הקילו הראשונים רבות בשל העובדה שפרנסת ישראל הייתה תלויה בזה.
אתה רציני?
תקרובת ע"ז הוא הרבה הרבה יותר חמור מכל איסורי אכילה
סתם יינם הוא איסור דרבנן, אטו יין נסך ובנותיהם, והפוסקים הקילו משום שהגוים בזמנם לא נסכו לע"ז, ולכן לא שייך עיקר התקנה (ואכמ"ל).
אבל תקרובת ע"ז זה איסור דאורייתא לדעת רוב הראשונים.
לדברי הרמ"א יו"ד קנז א' הנאה מתקרובת ע"ז ג"כ יהרג ואל יעבור.
ועי' בקובץ המצורף.
מעלת ביעור עבודה זרה, וחומר איסור תקרובת.pdf

חמור חמור, ובכל זאת, יש לקבל בהבנה הסתמכות על קולות שלא מצאנו באכילה, מחמת מנהג ישראל להחמיר ביותר באיסורי אכילה.
לא אמרתי שתקרובת ע''ז הוא כדין סתם יינם, אך גם באיסורי שבת יש המסתמכים על קולות, שלא כמו באיסורי אכילה.
את הרמ''א שציינת לו - מצאתי. ואין הכרח כלל בלשונו.
וגם אם הפרשנות שהענקת לו נכונה - אין בכך כדי להכריח חומרות מיוחדות יתר על שאר איסורי תורה. 
זה חמור עד כדי כך שלדעת האלשיך, אילו נהנו כלל ישראל בתקרובת ע"ז בימי אחשורוש לא היו זוכים לגאולה (עי' בקו' המצורף לעיל).
חמור עד כדי כך, שהפסוק שמזהיר על תקרובת (לדעת הרמב"ם) מסיים "ולא ידבק בידך מאומה מן החרם למען ישוב ה' מחרון אפו ונתן לך רחמים ורחמך" וחז"ל דרשו מזה, כל זמן שהוא בעולם יש חרון אף בעולם כו'.
ומה לא מוכרח בדברי הרמ"א?
הוא מדבר על הלאו של ולא ידבק (עי' בגר"א שמקורו מעצי אשירה שנכלל בלא ידבק), שהוא הלאו של תקרובת לדעת הרמב"ם ועוד ראשונים, וכותב שהוא יהרג ואל יעבור. זה פשוט מאוד.

סמל אישי של משתמש

פעלעד
משתמש ותיק
הודעות: 523
הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 140 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי פעלעד » 06 אוגוסט 2019, 14:18

יהושע כתב:
06 אוגוסט 2019, 12:47
פעלעד כתב:
31 יולי 2019, 12:16
הוא מייצר כמדומני בסין, אבל ברגע שיש משגיח צמוד אין את החששות, זה היה אמור להתחיל להמכר בסביבות תמוז כנראה בינתיים יש להם איזה עיכוב.

אבל שמעתי מהמתעסקים בדבר שגם המשגיח שלו לא משעת גזיזה, אז מה זה שווה/



לא שווה??? אתה בטוח במה שאתה אומר?

שערות שקונים היום בשוק לדיעות רבות זה רוב ע"ז או עכ"פ ספק רוב ע"ז, וספיקא דע"Z לחומרא
ההשגחה עושה ככל שיש לאל ידם לעשות, זה אכן לא משעת גזיזה ממש כי בלתי אפשי, אבל די קרוב לזה, כך שרוב הסיכויים להכשל בע"ז נופלים, וצריך לעשות מה שאפשר.


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 930
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 208 פעמים
קיבל תודה: 209 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי שמעיה » 06 אוגוסט 2019, 15:12

אב בבינה כתב:
06 אוגוסט 2019, 14:01
שמעיה כתב:
06 אוגוסט 2019, 10:36
אב בבינה כתב:
06 אוגוסט 2019, 06:40

אתה רציני?
תקרובת ע"ז הוא הרבה הרבה יותר חמור מכל איסורי אכילה
סתם יינם הוא איסור דרבנן, אטו יין נסך ובנותיהם, והפוסקים הקילו משום שהגוים בזמנם לא נסכו לע"ז, ולכן לא שייך עיקר התקנה (ואכמ"ל).
אבל תקרובת ע"ז זה איסור דאורייתא לדעת רוב הראשונים.
לדברי הרמ"א יו"ד קנז א' הנאה מתקרובת ע"ז ג"כ יהרג ואל יעבור.
ועי' בקובץ המצורף.
מעלת ביעור עבודה זרה, וחומר איסור תקרובת.pdf

חמור חמור, ובכל זאת, יש לקבל בהבנה הסתמכות על קולות שלא מצאנו באכילה, מחמת מנהג ישראל להחמיר ביותר באיסורי אכילה.
לא אמרתי שתקרובת ע''ז הוא כדין סתם יינם, אך גם באיסורי שבת יש המסתמכים על קולות, שלא כמו באיסורי אכילה.
את הרמ''א שציינת לו - מצאתי. ואין הכרח כלל בלשונו.
וגם אם הפרשנות שהענקת לו נכונה - אין בכך כדי להכריח חומרות מיוחדות יתר על שאר איסורי תורה. 
זה חמור עד כדי כך שלדעת האלשיך, אילו נהנו כלל ישראל בתקרובת ע"ז בימי אחשורוש לא היו זוכים לגאולה (עי' בקו' המצורף לעיל).
חמור עד כדי כך, שהפסוק שמזהיר על תקרובת (לדעת הרמב"ם) מסיים "ולא ידבק בידך מאומה מן החרם למען ישוב ה' מחרון אפו ונתן לך רחמים ורחמך" וחז"ל דרשו מזה, כל זמן שהוא בעולם יש חרון אף בעולם כו'.
ומה לא מוכרח בדברי הרמ"א?
הוא מדבר על הלאו של ולא ידבק (עי' בגר"א שמקורו מעצי אשירה שנכלל בלא ידבק), שהוא הלאו של תקרובת לדעת הרמב"ם ועוד ראשונים, וכותב שהוא יהרג ואל יעבור. זה פשוט מאוד.

חומרות לא נקבעות על פי עונשים, אלא על פי המציאות בשטח. בדברי מאכל נהגו ישראל לכל הפחות בדורות האחרונים להחמיר יותר ממה שצריך על פי דין, בדברים אחרים לא. גם אם הם חמורים ביותר.
הרמ''א מתכוון בפשטות לגיפוף ונישוק וכדו', ולא להנאה מתקרובת ע''ז.
באופן כללי, חיוב 'יהרג ואל יעבור' הוא בנאנס על ידי גוי לעשות זאת על מנת להודות בע''ז, ואף שיתכן - שאם גוי יאנוס אותך להנות מתקרובת ע''ז על מנת שישתמע שאתה מודה בו - יהיה חיוב יהוא''י, אין זה אומר כלום על חומרת הדבר במי שיש לו ספק ומסתמך על עד אחד הנאמן באיסורים שמצד הדין מותר.


אב בבינה
הודעות: 81
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 48 פעמים
קיבל תודה: 28 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי אב בבינה » 06 אוגוסט 2019, 15:49

שמעיה כתב:
06 אוגוסט 2019, 15:12
אב בבינה כתב:
06 אוגוסט 2019, 14:01
שמעיה כתב:
06 אוגוסט 2019, 10:36


חמור חמור, ובכל זאת, יש לקבל בהבנה הסתמכות על קולות שלא מצאנו באכילה, מחמת מנהג ישראל להחמיר ביותר באיסורי אכילה.
לא אמרתי שתקרובת ע''ז הוא כדין סתם יינם, אך גם באיסורי שבת יש המסתמכים על קולות, שלא כמו באיסורי אכילה.
את הרמ''א שציינת לו - מצאתי. ואין הכרח כלל בלשונו.
וגם אם הפרשנות שהענקת לו נכונה - אין בכך כדי להכריח חומרות מיוחדות יתר על שאר איסורי תורה. 
זה חמור עד כדי כך שלדעת האלשיך, אילו נהנו כלל ישראל בתקרובת ע"ז בימי אחשורוש לא היו זוכים לגאולה (עי' בקו' המצורף לעיל).
חמור עד כדי כך, שהפסוק שמזהיר על תקרובת (לדעת הרמב"ם) מסיים "ולא ידבק בידך מאומה מן החרם למען ישוב ה' מחרון אפו ונתן לך רחמים ורחמך" וחז"ל דרשו מזה, כל זמן שהוא בעולם יש חרון אף בעולם כו'.
ומה לא מוכרח בדברי הרמ"א?
הוא מדבר על הלאו של ולא ידבק (עי' בגר"א שמקורו מעצי אשירה שנכלל בלא ידבק), שהוא הלאו של תקרובת לדעת הרמב"ם ועוד ראשונים, וכותב שהוא יהרג ואל יעבור. זה פשוט מאוד.

חומרות לא נקבעות על פי עונשים, אלא על פי המציאות בשטח. בדברי מאכל נהגו ישראל לכל הפחות בדורות האחרונים להחמיר יותר ממה שצריך על פי דין, בדברים אחרים לא. גם אם הם חמורים ביותר.
הרמ''א מתכוון בפשטות לגיפוף ונישוק וכדו', ולא להנאה מתקרובת ע''ז.
באופן כללי, חיוב 'יהרג ואל יעבור' הוא בנאנס על ידי גוי לעשות זאת על מנת להודות בע''ז, ואף שיתכן - שאם גוי יאנוס אותך להנות מתקרובת ע''ז על מנת שישתמע שאתה מודה בו - יהיה חיוב יהוא''י, אין זה אומר כלום על חומרת הדבר במי שיש לו ספק ומסתמך על עד אחד הנאמן באיסורים שמצד הדין מותר.

יש המון מקומות בפוסקים שאומרים על נידונים שונים להחמיר, משום העונש. צא ובדוק בהלכות נדה ומקוואות מה כותבים להחמיר באיסור כריתות, וכן בהלכות שבת וזיל קרי ביה רב. וידועים דברי הר"ן ריש יומא על הקל קל תחילה, והאכלת נבילה לחולה בשבת.

ומש"כ שכוונת הרמ"א אינו אלא על גיפוף ונישוק, זה לא נכון, ואדרבה ברור שתקרובת ע"ז נכלל בדברי הרמ"א, וכמו שכתבתי בהודאה קודמת הגר"א שם מציין שהמקור לדברי הרמ"א הוא מהגמ' על עצי אשירה שהם אסורים משום לא ידבק. ולכן פשוט וברור שהוא הדין תקרובת ע"ז שנכלל בלא ידבק.
ולכן הנפק"מ הוא אם יש אחד חולה הנוטה למות, והרפואה היחיד בעולם הוא להנות מתקרובת ע"ז, לדברי הרמ"א יהרג ואל יהנה מתקרובת ע"ז.

 


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1147
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 9 פעמים
קיבל תודה: 93 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי יהושע » 06 אוגוסט 2019, 16:29

פעלעד כתב:
06 אוגוסט 2019, 14:18
יהושע כתב:
06 אוגוסט 2019, 12:47
פעלעד כתב:
31 יולי 2019, 12:16
הוא מייצר כמדומני בסין, אבל ברגע שיש משגיח צמוד אין את החששות, זה היה אמור להתחיל להמכר בסביבות תמוז כנראה בינתיים יש להם איזה עיכוב.

אבל שמעתי מהמתעסקים בדבר שגם המשגיח שלו לא משעת גזיזה, אז מה זה שווה/



לא שווה??? אתה בטוח במה שאתה אומר?

שערות שקונים היום בשוק לדיעות רבות זה רוב ע"ז או עכ"פ ספק רוב ע"ז, וספיקא דע"Z לחומרא
ההשגחה עושה ככל שיש לאל ידם לעשות, זה אכן לא משעת גזיזה ממש כי בלתי אפשי, אבל די קרוב לזה, כך שרוב הסיכויים להכשל בע"ז נופלים, וצריך לעשות מה שאפשר.
בכלל לא בטוח רק שואל, אולי תואיל בטובך להסביר איך עובד ההכשר הזה, איך יודעים שזה לא מהודו?
 


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 930
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 208 פעמים
קיבל תודה: 209 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי שמעיה » 06 אוגוסט 2019, 18:57

אב בבינה כתב:
06 אוגוסט 2019, 15:49
שמעיה כתב:
06 אוגוסט 2019, 15:12
אב בבינה כתב:
06 אוגוסט 2019, 14:01

זה חמור עד כדי כך שלדעת האלשיך, אילו נהנו כלל ישראל בתקרובת ע"ז בימי אחשורוש לא היו זוכים לגאולה (עי' בקו' המצורף לעיל).
חמור עד כדי כך, שהפסוק שמזהיר על תקרובת (לדעת הרמב"ם) מסיים "ולא ידבק בידך מאומה מן החרם למען ישוב ה' מחרון אפו ונתן לך רחמים ורחמך" וחז"ל דרשו מזה, כל זמן שהוא בעולם יש חרון אף בעולם כו'.
ומה לא מוכרח בדברי הרמ"א?
הוא מדבר על הלאו של ולא ידבק (עי' בגר"א שמקורו מעצי אשירה שנכלל בלא ידבק), שהוא הלאו של תקרובת לדעת הרמב"ם ועוד ראשונים, וכותב שהוא יהרג ואל יעבור. זה פשוט מאוד.

חומרות לא נקבעות על פי עונשים, אלא על פי המציאות בשטח. בדברי מאכל נהגו ישראל לכל הפחות בדורות האחרונים להחמיר יותר ממה שצריך על פי דין, בדברים אחרים לא. גם אם הם חמורים ביותר.
הרמ''א מתכוון בפשטות לגיפוף ונישוק וכדו', ולא להנאה מתקרובת ע''ז.
באופן כללי, חיוב 'יהרג ואל יעבור' הוא בנאנס על ידי גוי לעשות זאת על מנת להודות בע''ז, ואף שיתכן - שאם גוי יאנוס אותך להנות מתקרובת ע''ז על מנת שישתמע שאתה מודה בו - יהיה חיוב יהוא''י, אין זה אומר כלום על חומרת הדבר במי שיש לו ספק ומסתמך על עד אחד הנאמן באיסורים שמצד הדין מותר.

יש המון מקומות בפוסקים שאומרים על נידונים שונים להחמיר, משום העונש. צא ובדוק בהלכות נדה ומקוואות מה כותבים להחמיר באיסור כריתות, וכן בהלכות שבת וזיל קרי ביה רב. וידועים דברי הר"ן ריש יומא על הקל קל תחילה, והאכלת נבילה לחולה בשבת.

ומש"כ שכוונת הרמ"א אינו אלא על גיפוף ונישוק, זה לא נכון, ואדרבה ברור שתקרובת ע"ז נכלל בדברי הרמ"א, וכמו שכתבתי בהודאה קודמת הגר"א שם מציין שהמקור לדברי הרמ"א הוא מהגמ' על עצי אשירה שהם אסורים משום לא ידבק. ולכן פשוט וברור שהוא הדין תקרובת ע"ז שנכלל בלא ידבק.
ולכן הנפק"מ הוא אם יש אחד חולה הנוטה למות, והרפואה היחיד בעולם הוא להנות מתקרובת ע"ז, לדברי הרמ"א יהרג ואל יהנה מתקרובת ע"ז.



אפילו לגבי אשירה עצמה יש שאומרים שהוא דווקא כאשר בכך הוא מודה בכוח האליל, ולא סתם כך. כל שכן כאשר על פי דין ניתן להקל.
ברור שיש מקומות שנהגו ישראל להחמיר מחמת העונש, זה לא קובע כי כל מקום שיש עונש חמור יש להחמיר. 


אב בבינה
הודעות: 81
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 48 פעמים
קיבל תודה: 28 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי אב בבינה » 06 אוגוסט 2019, 19:22

זה מחלוקת ראשונים בעצי אשירה, וכמו שכתב בביאור הגר"א שם, וכ"ה בעוד אחרונים, שדעת הרמ"א שאכן עצי אשירה יהרג ואל יעבור גם אם לא מודה בכח של האליל.


אחד התלמידים
משתמש ותיק
הודעות: 1221
הצטרף: 01 ינואר 2016, 08:53
נתן תודה: 85 פעמים
קיבל תודה: 321 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי אחד התלמידים » 06 אוגוסט 2019, 20:01

סתירת זקנים בנין כתב:
06 אוגוסט 2019, 12:39
אחד התלמידים כתב:
05 אוגוסט 2019, 21:26
תשובה לא מובנת. אנחנו לא מדברים על איזו שאלה חדשה ולא ברורה. זו מחלוקת ישנה. הרבה מגדולי האחרונים שעל פיהם אנו חיים התירו להדיא, וכך נוהג חלק גדול, אם לא רוב מוחלט של כלל ישראל. האם צריך יותר מזה?
האם נוהגים בשאר דברים כן?! כשדנים בחשבון שקיעה לדעת הגאונים, האם מקפידים לכתוב: "אני לא רוצה לעודד ח"ו עשיית מלאכה במצו"ש לפני זמן ר"ת, ולעודד קולות באיסורי שבת, שהם מהחמורות. וכידוע מי שאינו שומר שבת אינו בכלל ישראל. וכל אחד הרוצה להקל שלא כשיטת ר"ת צריך לשאול את רבותיו". כל השומע יצחק על מי שטורח להוסיף הבהרה כזו לדיון בשיטת הגאונים.
ומה תגיד על דיון בזמן ק"ש כשיטת הגר"א ובעל התניא. חדש בחו"ל. שאלות רבות בשבת, טהרת המשפחה, כשרות וכהנה וכהנה. אם אפרוט כל הדברים שנחלקו בו הפוסקים, וחלק מכלל ישראל נוהגים היתר וחלק איסור, יכלה הזמן והם לא יכלו. מעולם לא שמענו שמי שדן בצד ההיתר מרגיש צורך להדגיש שהוא אינו בא לעודד סמיכות על ההיתר. אולי אם הוא גדול ופוסק מוכר, שאנשים סומכים על שיקול דעתו, יש לו ענין להבהיר שהוא לא בא להורות למחמירים להתחיל להקל. אבל חוץ מזה מגוחך לומר דבר כזה.
אני לא רואה כך את התמונה, אני מבין שאין כמעט מי שמתיר. אני לא רוצה להסיט את הדיון כאן, אז אם אתה רוצה שנמשיך לדבר על זה, אפשר בפרטי בשמחה.

אתה באמת לא מבין. לא צריך לדון על זה כאן. יש כבר אשכול בענין פאה נכרית. כמובן לא חסר שם שטויות והבלים, כדרכן של אשכולות בנושאים כאלו, אבל יש מספיק עבור מבקש אמת שרוצה לראות המקורות, לעיין ולהבין בעצמו.


פותח הנושא
יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2419
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 372 פעמים
קיבל תודה: 447 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי יהודי » 06 אוגוסט 2019, 20:54

זה מעניין שמתנגדי הפיאות כותבים דעתם בכל מקום שאפשר.

סמל אישי של משתמש

פעלעד
משתמש ותיק
הודעות: 523
הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 140 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי פעלעד » 06 אוגוסט 2019, 21:17

ועוד יותר מעניין שיש הרבה הרבה הרבה יותר פוסקים שאוסרים שימוש באינטרנט לכתיבה סתם כמו בפורומים הללו מאשר פוסקים שאוסרים ללבוש פיאה כמובן צנועה...

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח