שיער פאות מברזיל

כל מה שקשור לכשרות, בצורה ענינית בלבד
כללי הפורום
כל אשכול שיסטה מענינו, ימחק לאלתר. כל משתמש שידון לגופם של אנשים או יכנס לענינים פוליטים וכיוצ"ב יורחק לצמיתות.

יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1254
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי יהושע » 06 אוגוסט 2019, 12:47

פעלעד כתב:
31 יולי 2019, 12:16
הוא מייצר כמדומני בסין, אבל ברגע שיש משגיח צמוד אין את החששות, זה היה אמור להתחיל להמכר בסביבות תמוז כנראה בינתיים יש להם איזה עיכוב.

אבל שמעתי מהמתעסקים בדבר שגם המשגיח שלו לא משעת גזיזה, אז מה זה שווה/

סמל אישי של משתמש

פעלעד
משתמש ותיק
הודעות: 537
הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 154 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי פעלעד » 06 אוגוסט 2019, 13:40

מה כל כך קשה לכם להצמד לבקשת פותח האשכול לא להכנס לדיונים קטנוניים צדדיים, חצי אשכול כבר הולך כעת על השטות הזאתאם כן מותר פיאה או לא, אתה רוצה, תפתח לך אשכול ו.דון שם, מה הרשעות הזאת להחריב אשכולות?????


אב בבינה
הודעות: 121
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי אב בבינה » 06 אוגוסט 2019, 13:56

יהושע כתב:
06 אוגוסט 2019, 12:46
פעלעד כתב:
29 יולי 2019, 21:44
שכחתי להוסיף, שאם זה לא מאותה אישה, אז זה בחשש ע"ז בדיוק כמו מסין, מהודו וסין זה משווק לכל קצוות תבל ובכל מקום משנים את השם לשם המקומי.
יש לציין שבני משםחת הרבי מאמשינוב שולחים לאותה אישה מאריאלה לקחת ממנה שיער, לי אישית יש בבית פיאה משם, אבל לא ניתן לומר על זה שזה גלאט לגמרי, כי היא אוספת גם שיער מהאזור ולא רק ממה שגוזזת בעצמה.
אם היא מלקטת גם מהאיזור אז למה בני משפחת אמשינוב לוקחים ממנה?


אמשינוב כבר הפסיקו לקנות ממנה לפני זמן.


אב בבינה
הודעות: 121
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי אב בבינה » 06 אוגוסט 2019, 14:01

שמעיה כתב:
06 אוגוסט 2019, 10:36
אב בבינה כתב:
06 אוגוסט 2019, 06:40
שמעיה כתב:
05 אוגוסט 2019, 21:31


אוכל מקפידים כי זה מטמטם. וכך מנהג ישראל בכל הדורות להחמיר ביותר.
הנאה מתקרובת ע''ז, עם כל הכבוד, אינו מג' חמורות. בשונה מעבודת אלילים, גילוי עריות, ושפיכות דמים.
סתם יינם, שגם הוא נתקן מליתא דע''ז, הקילו הראשונים רבות בשל העובדה שפרנסת ישראל הייתה תלויה בזה.
אתה רציני?
תקרובת ע"ז הוא הרבה הרבה יותר חמור מכל איסורי אכילה
סתם יינם הוא איסור דרבנן, אטו יין נסך ובנותיהם, והפוסקים הקילו משום שהגוים בזמנם לא נסכו לע"ז, ולכן לא שייך עיקר התקנה (ואכמ"ל).
אבל תקרובת ע"ז זה איסור דאורייתא לדעת רוב הראשונים.
לדברי הרמ"א יו"ד קנז א' הנאה מתקרובת ע"ז ג"כ יהרג ואל יעבור.
ועי' בקובץ המצורף.
מעלת ביעור עבודה זרה, וחומר איסור תקרובת.pdf

חמור חמור, ובכל זאת, יש לקבל בהבנה הסתמכות על קולות שלא מצאנו באכילה, מחמת מנהג ישראל להחמיר ביותר באיסורי אכילה.
לא אמרתי שתקרובת ע''ז הוא כדין סתם יינם, אך גם באיסורי שבת יש המסתמכים על קולות, שלא כמו באיסורי אכילה.
את הרמ''א שציינת לו - מצאתי. ואין הכרח כלל בלשונו.
וגם אם הפרשנות שהענקת לו נכונה - אין בכך כדי להכריח חומרות מיוחדות יתר על שאר איסורי תורה. 
זה חמור עד כדי כך שלדעת האלשיך, אילו נהנו כלל ישראל בתקרובת ע"ז בימי אחשורוש לא היו זוכים לגאולה (עי' בקו' המצורף לעיל).
חמור עד כדי כך, שהפסוק שמזהיר על תקרובת (לדעת הרמב"ם) מסיים "ולא ידבק בידך מאומה מן החרם למען ישוב ה' מחרון אפו ונתן לך רחמים ורחמך" וחז"ל דרשו מזה, כל זמן שהוא בעולם יש חרון אף בעולם כו'.
ומה לא מוכרח בדברי הרמ"א?
הוא מדבר על הלאו של ולא ידבק (עי' בגר"א שמקורו מעצי אשירה שנכלל בלא ידבק), שהוא הלאו של תקרובת לדעת הרמב"ם ועוד ראשונים, וכותב שהוא יהרג ואל יעבור. זה פשוט מאוד.

סמל אישי של משתמש

פעלעד
משתמש ותיק
הודעות: 537
הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 154 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי פעלעד » 06 אוגוסט 2019, 14:18

יהושע כתב:
06 אוגוסט 2019, 12:47
פעלעד כתב:
31 יולי 2019, 12:16
הוא מייצר כמדומני בסין, אבל ברגע שיש משגיח צמוד אין את החששות, זה היה אמור להתחיל להמכר בסביבות תמוז כנראה בינתיים יש להם איזה עיכוב.

אבל שמעתי מהמתעסקים בדבר שגם המשגיח שלו לא משעת גזיזה, אז מה זה שווה/



לא שווה??? אתה בטוח במה שאתה אומר?

שערות שקונים היום בשוק לדיעות רבות זה רוב ע"ז או עכ"פ ספק רוב ע"ז, וספיקא דע"Z לחומרא
ההשגחה עושה ככל שיש לאל ידם לעשות, זה אכן לא משעת גזיזה ממש כי בלתי אפשי, אבל די קרוב לזה, כך שרוב הסיכויים להכשל בע"ז נופלים, וצריך לעשות מה שאפשר.


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1152
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 246 פעמים
קיבל תודה: 266 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי שמעיה » 06 אוגוסט 2019, 15:12

אב בבינה כתב:
06 אוגוסט 2019, 14:01
שמעיה כתב:
06 אוגוסט 2019, 10:36
אב בבינה כתב:
06 אוגוסט 2019, 06:40

אתה רציני?
תקרובת ע"ז הוא הרבה הרבה יותר חמור מכל איסורי אכילה
סתם יינם הוא איסור דרבנן, אטו יין נסך ובנותיהם, והפוסקים הקילו משום שהגוים בזמנם לא נסכו לע"ז, ולכן לא שייך עיקר התקנה (ואכמ"ל).
אבל תקרובת ע"ז זה איסור דאורייתא לדעת רוב הראשונים.
לדברי הרמ"א יו"ד קנז א' הנאה מתקרובת ע"ז ג"כ יהרג ואל יעבור.
ועי' בקובץ המצורף.
מעלת ביעור עבודה זרה, וחומר איסור תקרובת.pdf

חמור חמור, ובכל זאת, יש לקבל בהבנה הסתמכות על קולות שלא מצאנו באכילה, מחמת מנהג ישראל להחמיר ביותר באיסורי אכילה.
לא אמרתי שתקרובת ע''ז הוא כדין סתם יינם, אך גם באיסורי שבת יש המסתמכים על קולות, שלא כמו באיסורי אכילה.
את הרמ''א שציינת לו - מצאתי. ואין הכרח כלל בלשונו.
וגם אם הפרשנות שהענקת לו נכונה - אין בכך כדי להכריח חומרות מיוחדות יתר על שאר איסורי תורה. 
זה חמור עד כדי כך שלדעת האלשיך, אילו נהנו כלל ישראל בתקרובת ע"ז בימי אחשורוש לא היו זוכים לגאולה (עי' בקו' המצורף לעיל).
חמור עד כדי כך, שהפסוק שמזהיר על תקרובת (לדעת הרמב"ם) מסיים "ולא ידבק בידך מאומה מן החרם למען ישוב ה' מחרון אפו ונתן לך רחמים ורחמך" וחז"ל דרשו מזה, כל זמן שהוא בעולם יש חרון אף בעולם כו'.
ומה לא מוכרח בדברי הרמ"א?
הוא מדבר על הלאו של ולא ידבק (עי' בגר"א שמקורו מעצי אשירה שנכלל בלא ידבק), שהוא הלאו של תקרובת לדעת הרמב"ם ועוד ראשונים, וכותב שהוא יהרג ואל יעבור. זה פשוט מאוד.

חומרות לא נקבעות על פי עונשים, אלא על פי המציאות בשטח. בדברי מאכל נהגו ישראל לכל הפחות בדורות האחרונים להחמיר יותר ממה שצריך על פי דין, בדברים אחרים לא. גם אם הם חמורים ביותר.
הרמ''א מתכוון בפשטות לגיפוף ונישוק וכדו', ולא להנאה מתקרובת ע''ז.
באופן כללי, חיוב 'יהרג ואל יעבור' הוא בנאנס על ידי גוי לעשות זאת על מנת להודות בע''ז, ואף שיתכן - שאם גוי יאנוס אותך להנות מתקרובת ע''ז על מנת שישתמע שאתה מודה בו - יהיה חיוב יהוא''י, אין זה אומר כלום על חומרת הדבר במי שיש לו ספק ומסתמך על עד אחד הנאמן באיסורים שמצד הדין מותר.


אב בבינה
הודעות: 121
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי אב בבינה » 06 אוגוסט 2019, 15:49

שמעיה כתב:
06 אוגוסט 2019, 15:12
אב בבינה כתב:
06 אוגוסט 2019, 14:01
שמעיה כתב:
06 אוגוסט 2019, 10:36


חמור חמור, ובכל זאת, יש לקבל בהבנה הסתמכות על קולות שלא מצאנו באכילה, מחמת מנהג ישראל להחמיר ביותר באיסורי אכילה.
לא אמרתי שתקרובת ע''ז הוא כדין סתם יינם, אך גם באיסורי שבת יש המסתמכים על קולות, שלא כמו באיסורי אכילה.
את הרמ''א שציינת לו - מצאתי. ואין הכרח כלל בלשונו.
וגם אם הפרשנות שהענקת לו נכונה - אין בכך כדי להכריח חומרות מיוחדות יתר על שאר איסורי תורה. 
זה חמור עד כדי כך שלדעת האלשיך, אילו נהנו כלל ישראל בתקרובת ע"ז בימי אחשורוש לא היו זוכים לגאולה (עי' בקו' המצורף לעיל).
חמור עד כדי כך, שהפסוק שמזהיר על תקרובת (לדעת הרמב"ם) מסיים "ולא ידבק בידך מאומה מן החרם למען ישוב ה' מחרון אפו ונתן לך רחמים ורחמך" וחז"ל דרשו מזה, כל זמן שהוא בעולם יש חרון אף בעולם כו'.
ומה לא מוכרח בדברי הרמ"א?
הוא מדבר על הלאו של ולא ידבק (עי' בגר"א שמקורו מעצי אשירה שנכלל בלא ידבק), שהוא הלאו של תקרובת לדעת הרמב"ם ועוד ראשונים, וכותב שהוא יהרג ואל יעבור. זה פשוט מאוד.

חומרות לא נקבעות על פי עונשים, אלא על פי המציאות בשטח. בדברי מאכל נהגו ישראל לכל הפחות בדורות האחרונים להחמיר יותר ממה שצריך על פי דין, בדברים אחרים לא. גם אם הם חמורים ביותר.
הרמ''א מתכוון בפשטות לגיפוף ונישוק וכדו', ולא להנאה מתקרובת ע''ז.
באופן כללי, חיוב 'יהרג ואל יעבור' הוא בנאנס על ידי גוי לעשות זאת על מנת להודות בע''ז, ואף שיתכן - שאם גוי יאנוס אותך להנות מתקרובת ע''ז על מנת שישתמע שאתה מודה בו - יהיה חיוב יהוא''י, אין זה אומר כלום על חומרת הדבר במי שיש לו ספק ומסתמך על עד אחד הנאמן באיסורים שמצד הדין מותר.

יש המון מקומות בפוסקים שאומרים על נידונים שונים להחמיר, משום העונש. צא ובדוק בהלכות נדה ומקוואות מה כותבים להחמיר באיסור כריתות, וכן בהלכות שבת וזיל קרי ביה רב. וידועים דברי הר"ן ריש יומא על הקל קל תחילה, והאכלת נבילה לחולה בשבת.

ומש"כ שכוונת הרמ"א אינו אלא על גיפוף ונישוק, זה לא נכון, ואדרבה ברור שתקרובת ע"ז נכלל בדברי הרמ"א, וכמו שכתבתי בהודאה קודמת הגר"א שם מציין שהמקור לדברי הרמ"א הוא מהגמ' על עצי אשירה שהם אסורים משום לא ידבק. ולכן פשוט וברור שהוא הדין תקרובת ע"ז שנכלל בלא ידבק.
ולכן הנפק"מ הוא אם יש אחד חולה הנוטה למות, והרפואה היחיד בעולם הוא להנות מתקרובת ע"ז, לדברי הרמ"א יהרג ואל יהנה מתקרובת ע"ז.

 


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1254
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי יהושע » 06 אוגוסט 2019, 16:29

פעלעד כתב:
06 אוגוסט 2019, 14:18
יהושע כתב:
06 אוגוסט 2019, 12:47
פעלעד כתב:
31 יולי 2019, 12:16
הוא מייצר כמדומני בסין, אבל ברגע שיש משגיח צמוד אין את החששות, זה היה אמור להתחיל להמכר בסביבות תמוז כנראה בינתיים יש להם איזה עיכוב.

אבל שמעתי מהמתעסקים בדבר שגם המשגיח שלו לא משעת גזיזה, אז מה זה שווה/



לא שווה??? אתה בטוח במה שאתה אומר?

שערות שקונים היום בשוק לדיעות רבות זה רוב ע"ז או עכ"פ ספק רוב ע"ז, וספיקא דע"Z לחומרא
ההשגחה עושה ככל שיש לאל ידם לעשות, זה אכן לא משעת גזיזה ממש כי בלתי אפשי, אבל די קרוב לזה, כך שרוב הסיכויים להכשל בע"ז נופלים, וצריך לעשות מה שאפשר.
בכלל לא בטוח רק שואל, אולי תואיל בטובך להסביר איך עובד ההכשר הזה, איך יודעים שזה לא מהודו?
 


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1152
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 246 פעמים
קיבל תודה: 266 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי שמעיה » 06 אוגוסט 2019, 18:57

אב בבינה כתב:
06 אוגוסט 2019, 15:49
שמעיה כתב:
06 אוגוסט 2019, 15:12
אב בבינה כתב:
06 אוגוסט 2019, 14:01

זה חמור עד כדי כך שלדעת האלשיך, אילו נהנו כלל ישראל בתקרובת ע"ז בימי אחשורוש לא היו זוכים לגאולה (עי' בקו' המצורף לעיל).
חמור עד כדי כך, שהפסוק שמזהיר על תקרובת (לדעת הרמב"ם) מסיים "ולא ידבק בידך מאומה מן החרם למען ישוב ה' מחרון אפו ונתן לך רחמים ורחמך" וחז"ל דרשו מזה, כל זמן שהוא בעולם יש חרון אף בעולם כו'.
ומה לא מוכרח בדברי הרמ"א?
הוא מדבר על הלאו של ולא ידבק (עי' בגר"א שמקורו מעצי אשירה שנכלל בלא ידבק), שהוא הלאו של תקרובת לדעת הרמב"ם ועוד ראשונים, וכותב שהוא יהרג ואל יעבור. זה פשוט מאוד.

חומרות לא נקבעות על פי עונשים, אלא על פי המציאות בשטח. בדברי מאכל נהגו ישראל לכל הפחות בדורות האחרונים להחמיר יותר ממה שצריך על פי דין, בדברים אחרים לא. גם אם הם חמורים ביותר.
הרמ''א מתכוון בפשטות לגיפוף ונישוק וכדו', ולא להנאה מתקרובת ע''ז.
באופן כללי, חיוב 'יהרג ואל יעבור' הוא בנאנס על ידי גוי לעשות זאת על מנת להודות בע''ז, ואף שיתכן - שאם גוי יאנוס אותך להנות מתקרובת ע''ז על מנת שישתמע שאתה מודה בו - יהיה חיוב יהוא''י, אין זה אומר כלום על חומרת הדבר במי שיש לו ספק ומסתמך על עד אחד הנאמן באיסורים שמצד הדין מותר.

יש המון מקומות בפוסקים שאומרים על נידונים שונים להחמיר, משום העונש. צא ובדוק בהלכות נדה ומקוואות מה כותבים להחמיר באיסור כריתות, וכן בהלכות שבת וזיל קרי ביה רב. וידועים דברי הר"ן ריש יומא על הקל קל תחילה, והאכלת נבילה לחולה בשבת.

ומש"כ שכוונת הרמ"א אינו אלא על גיפוף ונישוק, זה לא נכון, ואדרבה ברור שתקרובת ע"ז נכלל בדברי הרמ"א, וכמו שכתבתי בהודאה קודמת הגר"א שם מציין שהמקור לדברי הרמ"א הוא מהגמ' על עצי אשירה שהם אסורים משום לא ידבק. ולכן פשוט וברור שהוא הדין תקרובת ע"ז שנכלל בלא ידבק.
ולכן הנפק"מ הוא אם יש אחד חולה הנוטה למות, והרפואה היחיד בעולם הוא להנות מתקרובת ע"ז, לדברי הרמ"א יהרג ואל יהנה מתקרובת ע"ז.



אפילו לגבי אשירה עצמה יש שאומרים שהוא דווקא כאשר בכך הוא מודה בכוח האליל, ולא סתם כך. כל שכן כאשר על פי דין ניתן להקל.
ברור שיש מקומות שנהגו ישראל להחמיר מחמת העונש, זה לא קובע כי כל מקום שיש עונש חמור יש להחמיר. 


אב בבינה
הודעות: 121
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי אב בבינה » 06 אוגוסט 2019, 19:22

זה מחלוקת ראשונים בעצי אשירה, וכמו שכתב בביאור הגר"א שם, וכ"ה בעוד אחרונים, שדעת הרמ"א שאכן עצי אשירה יהרג ואל יעבור גם אם לא מודה בכח של האליל.


אחד התלמידים
משתמש ותיק
הודעות: 1320
הצטרף: 01 ינואר 2016, 08:53
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 350 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי אחד התלמידים » 06 אוגוסט 2019, 20:01

סתירת זקנים בנין כתב:
06 אוגוסט 2019, 12:39
אחד התלמידים כתב:
05 אוגוסט 2019, 21:26
תשובה לא מובנת. אנחנו לא מדברים על איזו שאלה חדשה ולא ברורה. זו מחלוקת ישנה. הרבה מגדולי האחרונים שעל פיהם אנו חיים התירו להדיא, וכך נוהג חלק גדול, אם לא רוב מוחלט של כלל ישראל. האם צריך יותר מזה?
האם נוהגים בשאר דברים כן?! כשדנים בחשבון שקיעה לדעת הגאונים, האם מקפידים לכתוב: "אני לא רוצה לעודד ח"ו עשיית מלאכה במצו"ש לפני זמן ר"ת, ולעודד קולות באיסורי שבת, שהם מהחמורות. וכידוע מי שאינו שומר שבת אינו בכלל ישראל. וכל אחד הרוצה להקל שלא כשיטת ר"ת צריך לשאול את רבותיו". כל השומע יצחק על מי שטורח להוסיף הבהרה כזו לדיון בשיטת הגאונים.
ומה תגיד על דיון בזמן ק"ש כשיטת הגר"א ובעל התניא. חדש בחו"ל. שאלות רבות בשבת, טהרת המשפחה, כשרות וכהנה וכהנה. אם אפרוט כל הדברים שנחלקו בו הפוסקים, וחלק מכלל ישראל נוהגים היתר וחלק איסור, יכלה הזמן והם לא יכלו. מעולם לא שמענו שמי שדן בצד ההיתר מרגיש צורך להדגיש שהוא אינו בא לעודד סמיכות על ההיתר. אולי אם הוא גדול ופוסק מוכר, שאנשים סומכים על שיקול דעתו, יש לו ענין להבהיר שהוא לא בא להורות למחמירים להתחיל להקל. אבל חוץ מזה מגוחך לומר דבר כזה.
אני לא רואה כך את התמונה, אני מבין שאין כמעט מי שמתיר. אני לא רוצה להסיט את הדיון כאן, אז אם אתה רוצה שנמשיך לדבר על זה, אפשר בפרטי בשמחה.

אתה באמת לא מבין. לא צריך לדון על זה כאן. יש כבר אשכול בענין פאה נכרית. כמובן לא חסר שם שטויות והבלים, כדרכן של אשכולות בנושאים כאלו, אבל יש מספיק עבור מבקש אמת שרוצה לראות המקורות, לעיין ולהבין בעצמו.


פותח הנושא
יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2629
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 387 פעמים
קיבל תודה: 492 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי יהודי » 06 אוגוסט 2019, 20:54

זה מעניין שמתנגדי הפיאות כותבים דעתם בכל מקום שאפשר.

סמל אישי של משתמש

פעלעד
משתמש ותיק
הודעות: 537
הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 154 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי פעלעד » 06 אוגוסט 2019, 21:17

ועוד יותר מעניין שיש הרבה הרבה הרבה יותר פוסקים שאוסרים שימוש באינטרנט לכתיבה סתם כמו בפורומים הללו מאשר פוסקים שאוסרים ללבוש פיאה כמובן צנועה...


משיב כהלכה
משתמש ותיק
הודעות: 718
הצטרף: 10 יוני 2016, 15:12
נתן תודה: 144 פעמים
קיבל תודה: 87 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי משיב כהלכה » 22 אוגוסט 2019, 14:41

יהודי כתב:
29 יולי 2019, 16:51
קרוב משפחה שאל אותי לגבי פאות הנעשות משיער שלטענת המוכרות מגיע מברזיל.
מחיפוש בגוגל עלה שם איזה אתר שהביא שם עדות משם בדוי (???) שרבים ניסו ליתן הכשר ע"ז ללא הצלחה.
יש למאן דהו ידיעה ברורה בענין?

האתרים שעוסקים בזה, הם אתרי תעמולה נגד פאות, ומנהלים אותם אינשי דלא מעלי. מיותר לבאר כמה ה"עדויות" המובאות שם שוות כקליפת השום, ואין להם שום ערך. ובפרט כאשר מדובר בעילום שם.

כמו כן ידוע ומפורסם שמאוד קשה לתת הכשר לפאות, ולכן רק אחד נכנס עד היום לעובי הקורה, הלא הוא הגר"מ גרוס, ולאחר שציווהו הגריש"א והדריך אותו היטב.

לכן כאשר הם כותבים שרבים ניסו לתת הכשר, זה כבר בדותא.

לעצם הענין, אחד מגדולי הרבנים שנכנס לעומק הענין, סיפר לי שיש ספק שטוען שהוא לקוח ישירות את השער מהבחורות בכפרים באוקראינה ברזיל וכו'.

הוא טוען שבסין כמעט ולא מייבאים שער מהודו, וזה לא משתלם, מאחר והשער הסיני איכותי למדי, ואף שעלות השער ההודי זול יותר אך עלות המיון שלו גורם שהמחיר
שלו עבורם ישווה למחיר של השער המקומי, ולא משתלם להם.

לגבי ברזיל, בברזיל אורוגאי פראגוי ובוליביה יש עוני עצום ויש הרבה שער מקומי שאין לו שום קשר להודו או לע"ז, וחלק מהם הם מהגרים מאירופה שהשער שלהם הוא בהיר וטוב, אלא שאחרי הכל יתכן שהשיער בברזיל מיובא ממדינה אחרת ולכן אי אפשר לקנות שיער בשווקים אלא כשידוע מהיכן הוא נלקח ישירות.

עוד טען (לא קשור להנ"ל, אלא להרחבת הידע הכללי) שבשלב שלפני העיבוד - קל מאד לזהות את מקור השער בודאות גדולה.

ומה שנותר הוא המעקב אחר משלוח השער לסין וחזרה לייצור הפאות - שעל זאת רוצים בהכשר הגר"מ גרוס להכניס לשימוש [עדיין לא בשימוש אצל הכשר הפאות] מעטפה חכמה, שמדווחת בכל מקום העולם שהיא נפתחת - היכן היא נפתחת ומתי, כך שלא יהיה שייך להחליף את השער
בלי שזה ידווח מייידית.


משיב כהלכה
משתמש ותיק
הודעות: 718
הצטרף: 10 יוני 2016, 15:12
נתן תודה: 144 פעמים
קיבל תודה: 87 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי משיב כהלכה » 25 אוגוסט 2019, 17:35

ייעוץ תורני כתב:
29 יולי 2019, 20:59
הרב של בראזיל מעיד שיש בעיה בשיער ברזילאי.pdf
וכעת ראיתי בסוף קונטרס "ביניתא ממזייה" צילומים שמראים שהם מייבאים מעל 7000 קילו, ומייצאים כ-500 בלבד ע"ש

יהודי כתב:
31 יולי 2019, 11:24
מיהו ה'ישכם אוהבים' הזה? הוא נאמן? או שמא הוא שונא פאות ותיק ותפס טרמפ על הענין

ראשית, לגבי "הרב של ברזיל". זוהי דוגמא מצויינת ל"איך לעבוד על אנשים". במקור, מופיע מכתב זה עם הכותרת "מכתב מרב בברזיל החפץ בעילום שמו"... וד"ל. שזה קצת רחוק מההגדרה של "הרב של ברזיל", שהוא במקרה הרב אפרים לניאדו, או הרב שמואל הבלין.

הכותב של "הישכם אוהבים" הוא יניב עסיס, שהוא ההגדרה המדוייקת של "שונא פאות ותיק שתפס טרמפ על הענין", ואין צורך להרחיב בזה. יש עוד כאלה (מהסוג הנ"ל שמצהיר שאינו רוצה להתווכח כי פוחד שאין לו מה לענות ולא ימצא ידיו ורגליו כאשר קרה לו באוצה"ח, אבל לאחר מכן כותב עוד חמש תגובות) שלדעתי הם מתנגדים לפאות באופן כללי, למרות שמצהירים שאינם מתנגדים, ומצאתי בספרו של אחד מהם הסכמה של הרב קארפ והבנתי שהוא תלמידו, ואידך זיל גמור.

עכ"פ, כל הספר 'הישכם אוהבים' מלא וגדוש שיבושים, או עדויות שלא היו ולא נבראו, וכסגנון החמישים טענות נגד הכשר הגר"מ גרוס שכבר כתבתי בזה בהרחבה, שהכל הוצאת לעז ושקרים ע"ג שקרים, וטוענים שיש להם עדויות מוקלטות אבל לא נותנים כלום, וכאשר נותנים משהו מתברר שהכל שקר, ראה כאן:

viewtopic.php?style=9&t=2346&p=28647#p45252

ובניגוד למה שנטען כאן שיש לו מקורות וכו', ההיפך הוא הנכון, כל מקורותיו זה שמועות, ועדויות בעילום שם, או מה שמצא וחיפש באינטרנט, והנתונים הברורים באתר האו"ם (על יבוא וייצוא) סותרים כל חלומותיו, כמו כן עדות שר המסחר ההודי שהוא ממונה על האיזור בו נמצאים מקדשי הע"ז בהודו, והוא אמר בפה מלא בראיון לעיתון הגרדיאן שהשיער המיוצא ממקדשי הע"ז הוא בקושי 20 אחוז מהשיער האיכותי שיש בעולם, וכו'.

גם הוכח מהנתונים הנ"ל שלא יתכן שמדינה מסויימת תייבא שיער מהודו במחיר גבוה ותייצא את אותו שיער במחיר נמוך, ואין לזה כל הגיון.

ולסיכום, העסקנים שמתנגדים שנים ארוכות ללבישת פאה באופן עקרוני, מצאו להם כר נוח שרוב האנשים לא מתמצאים בו כלל, והוא ענין הע"ז, ורובא דעלמא בכלל לא יודעים שרוב הפוסקים התירו לגמרי השיער מהודו (וק"ו השיער ממדינות אחרות שהוא בספק) ורק הגרי"ש אלישיב אסר מחמת הנתונים השגויים שהובאו בפניו (כי הוא עצמו התיר כאשר אמרו לו האמת בתחילה), ואף הוא לא הכריע לאסור אלא אסר מחמת הספק, ואף הוא דאג שיהיה אפשר לקנות בהיתר ע"י הכשר.

ובענין ההכשר על השיער, שבזה רק הבי"ד של הגר"מ גרוס נכנס לעובי הקורה והשקיע בזה מאמצים רבים, והם מטבע הדברים לא רוצים לגלות כל סודותיהם שנקנו בעמל רב ומתוך ניסיון של שנים רבות והדרכה פרטנית של הגרי"ש אלישיב, ואותם עסקנים המתנגדים לפאות מנצלים זאת, ומפרסמים לציבור בדותות ושטויות בתקווה שאף אחד לא יכחיש, ועל סמך זה שאף אחד לא יכול להוכיח בצורה ברורה לכאן או לכאן.

סמל אישי של משתמש

פעלעד
משתמש ותיק
הודעות: 537
הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 154 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי פעלעד » 26 אוגוסט 2019, 15:11

אם משיב כהלכה חזר אז באמת כבר ניתן לסגור את האשכול הזה, כי בירור אמיתי מהמקום הזה כבר לא יצא.


משיב כהלכה
משתמש ותיק
הודעות: 718
הצטרף: 10 יוני 2016, 15:12
נתן תודה: 144 פעמים
קיבל תודה: 87 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי משיב כהלכה » 26 אוגוסט 2019, 18:52

אין בירור אמיתי בענין הזה, ולא יהיה. כי כאשר הצד השני טוען שכולם שקרנים, וכל השיער בעולם הוא רק מבתי ע"ז, וגם הרבנים שמעניקים הכשר הם שקרנים (עפ"ל), אלא אם כן יביאו לו וידאו מצולם של כל פאה משעת גזיזה ועד שעת הקניה (שכולי עלמא מבינים שזה בלתי אפשרי), אז מה יעזרו השמועות האישיות של כל אחד כאן?

זה שמע שיש אשה בברזיל, וההוא שמע שאמשינוב לוקחים ממנה, וההוא שמע שיש הכשר חדש... (מסתמא ימצאו מה לטעון גם על ההכשר החדש).

אני הוא היחיד שהביא נתונים ברורים באשר לברזיל, מפיו של אחד מגדולי הרבנים שהוא נכנס לעובי הקורה, אבל אחרי הכל לא ציינתי את שמו כי לא קיבלתי רשות ממנו (הוא עצמו גם כתב דברים בנושא ולא אישר לפרסמם, איני יודע טעמו ואולי חושש שיבולע לו מהני בריוני) וא"כ גם מה שהבאתי הוא בגדר שמועה, ומה יעזור מול מי שטוען שכולם שקרנים ומחטיאי הרבים?

על תעשיית השיער כבר נכתב בעיתונות העולמית שמיעוטה מגיע ממקדשי הע"ז בהודו (לכל היותר עשרים אחוז מהשיער האיכותי) ורובה מגיע מאינשי דלא מעלי שמסתובבים בכפרים ולוקחים את השיער מהנשים בכח או ברצון. הרוב הן נשים עניות שמתפתות לתת שערותיהן תמורת חופן דולרים. אין ולא יהיה שום תיעוד "משעת גזיזה" על עסקים שחורים שכאלה. אני ציינתי עובדות בדוקות מתוך נתוני האו"ם או עדות השר ההודי המסל"ת.


לבי במערב
הודעות: 77
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 12 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי לבי במערב » 26 אוגוסט 2019, 22:44

פעלעד כתב:
26 אוגוסט 2019, 15:11
אם משיב כהלכה חזר אז באמת כבר ניתן לסגור את האשכול הזה, כי בירור אמיתי מהמקום הזה כבר לא יצא.
להיפוך ממש, וד"ל.
משום מה, ישנם החוששים מבירור כל פרטי הענין עד האחרון שבהם; משונה מעט (או שלא...).


משיב כהלכה
משתמש ותיק
הודעות: 718
הצטרף: 10 יוני 2016, 15:12
נתן תודה: 144 פעמים
קיבל תודה: 87 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי משיב כהלכה » 28 אוגוסט 2019, 17:22

אב בבינה כתב:
06 אוגוסט 2019, 06:40
תקרובת ע"ז הוא הרבה הרבה יותר חמור מכל איסורי אכילה
סתם יינם הוא איסור דרבנן
אבל תקרובת ע"ז זה איסור דאורייתא
לדעת רוב הראשונים.
לדברי הרמ"א יו"ד קנז א' הנאה מתקרובת ע"ז ג"כ יהרג ואל יעבור

זה תוכל לספר לאנשים התמימים שאינם מבינים בין ימינם לשמאלם... אבל כל מי שלמד קצת את הנושא, יודע שבנדון דידן לכל היותר יש גדר של תקרובת על השיער שידוע בבירור שהגיע מהודו, שבזה החמיר הגרי"ש אלישיב מספק, אבל על השיער שלא ידוע בבירור מהיכן מקורו, הרי זה תקרובת ע"ז בתערובת (ואפילו ספק תקרובת) שאיסורה מדרבנן אפילו להמחמירים כהגרי"ש אלישיב, שמחמת הפסק שלו החלו בית ישראל להחמיר בזה ולחפש הכשר על הפאה.

וראשית אציין שרוב הפוסקים שישבו על המדוכה הכריעו שאין בזה תקרובת ע"ז כלל, עוד בשנת תשמ"ה, ומהם: הגרי"ש אלישיב (בקובץ תשובות ח"א סימן ע"ז, כאשר הציגו לו דברים כהווייתם), הגרש"ז אויערבאך, הגר"מ פיינשטיין וכל גדולי ארה"ב.

וכך כתב הרב שפירא:

"ע"פ בקשת גדולי הרבנים באמריקה, ובראשם הרה"ג מוהר"ר שמעון שוואב זצ"ל, שלחתי את כל מה שעלה במצודתי, בענין הפאות המגיעות מבית הע"ז טירופאטי בארץ הודו, לפני הרבנים הגאונים הרה"ג מוהר"ר שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל, והרה"ג מוהר"ר יוסף שלום אלישיב שליט"א, ועוד כמה רבנים חשובים, באר היטב, כדי שידונו עליהם בנוגע לאיסור תקרובות ע"ז, ועל פי מה שסידרתי להם בענין מציאות הדברים מה שיגעתי ומצאתי, הן עדותם של כומרי ואנשי ההינדו, הן עדותם של מומחים בענין דת ההינדו, יחד כולם החליטו ואמרו שהפאות מותרות, זה אמר בכה וזה אמר בכה להתיר כל אחד כפי דרכו".

וכן כתב הגאון רבי מנשה קליין זצ"ל, גאב"ד אונגוואר וראש ישיבת "בית שערים" (קובץ פעמי יעקב תשס"ד):

"וכבר לפני כעשרים שנים יצאה השאלה על שערות אלו אם אין בהם חשש תקרובת ע"ז, והורו גדולי ישראל הלכה למעשה להתיר, ובתוכם ידיד נפשי מרן הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל, ולהבדיל בין חיים לחיים מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א בתשובתו שנדפסה בספרו קובץ תשובות (ח"א סי' ע"ז) ועוד שאר גדולי ישראל".

לאחר מכן, בשנת תשס"ד כאשר עלה הנושא שוב, כתב הרב יוסף אפרתי ביום כ"ב באייר תשס"ד בשם הגרי"ש אלישיב:

"בארצות אחרות, אם רוב הפאות הנמכרות או המיוצרות במקומות אלה אינם משיער הודי, הרי פאה שאין ידוע מקורה אינה נאסרת, מדין כל דפריש, אך חובה לברר את מקור הפאה. פאה סינטטית שיש רק ספק אם מעורב בה שיער אדם, מותרת בשימוש, שהרי תקרובת ע"ז בתערובת איסורה מדרבנן, ובספק אפשר להקל שאין חזקת איסור". עכ"ל.

זאת אומרת, גם לדעת הגרי"ש אלישיב אין הפאות שלא ידוע מקורן אסורות אלא מדרבנן (ובהנחה שרוב השיער בארצנו הוא מהודו) וכל מה שהחמיר הגרי"ש היה מספק, כפי שכתב הרב שפירא: "והרה"ג ר' פייבל כהן שליט"א הגיד ששמע מהרב אלישיב שליט"א דכוונתו בזה לאסור רק מצד ספק".

וכאמור, הגרי"ש אלישיב החמיר על סמך המידע שנמסר לו שרוב השיער בארץ מגיע מהודו... ("על פי המידע העכשווי, רוב הפאות הנמכרות או המיוצרות בארץ הקדש, מקורם בשיער ממדינת הודו, ולכן כל פאה שאין ידוע מקורה, אסורה בשימוש". מדברי הרב אפרתי הנ"ל). אבל כיום אנחנו יודעים שלא מיניה ולא מקצתיה. וגם נתוני האו"ם מוכיחים שרוב השיער בעולם כלל לא מגיע מהודו. וגם שר המסחר ההודי העיד שהרוב אינו מהמקדשים מהודו, בניגוד לאינטרס האישי שלו לומר שהכל מגיע מהמקדשים (כי רוב העולם הם "יפי נפש" ואינם רוצים לקנות שיער שנלקח בכח מנשים עניות, ומעדיפים את שיער המקדשים שנלקח ברצון מהנשים התמימות).

עוד יש לדעת, שגם השיער שבבירור הגיע מהודו, חציו (לפחות) מגיע מהנשים העניות שבהודו, ולא מתגלחת במקדשי הע"ז, ולהלן מבחר ציטוטים מתורגמים מהעיתונות העולמית:

"חלק ניכר מהשיער מגיע מסוכנים המטיילים בכפרים בהודו, סין ומזרח אירופה, ומציעים לנשים עניות סכום קטן כדי להיפרד משיערם".

"איסוף השיער הוא מפעל גדול המעסיק עשרות אלפי אנשים בהודו לבדה... סוחרי שיער מבקרים בכפרים ובשכונת עוני, פעמון מכריז על בואם של הסוחרים הקונים שיער תמורת כסף מזומן או תכשיטים".

"בכל רחבי אסיה, נשים ארוכות שיער שומרות את השיער שיוצא כאשר הן מסרקות או שוטפות אותו, ומוכרות אותו לסוחרים שעוברים מסביב לשכונות האלה".

"מקור עיקרי נוסף של שיער האדם בהודו הוא ממסרקי השיער. נשים סוחרות בשיער עם רוכלים, תמורת מכשירי חשמל לבית. השערות הללו מעובדות בסדנאות בהודו המזרחית, בנגלדש ומיאנמר".

"כל השיער הזה מתקבל ונצבר, ועובר מסוחר לסוחר, עד שהוא מגיע לסדנאות לשיער הנמצאות בבנגלדש, הודו, ומיאנמר, מדינות בהן השכר נמוך ואנשים זקוקים לעבודה. בסדנאות עובדות עשרות נשים היושבות על הרצפה וממיינות את השיער לפי אורכו".

"יצואנים מעסיקים סוכנים המחפשים נשים כפריות ברחבי הודו, בעלות שיער ארוך... צלצול הפעמון מביא עשרות נשים, צעירות וזקנות, מבתי-הפחם הכחולים אל חצר מאובקת. הגעתו של סוכן השיער היא האטרקציה השבועית... השיער נלקח למפעל, מעובד ונקשר בצרורות ומועבר ליצואנים הגדולים".

"בהודו יש בעלים המוכרים את שערות נשותיהם, ילדות עניות מתגלחות תמורת צעצועים, ויש גם מקרים של כנופיות השודדות שיער מנשים".

"הספקים העיקריים הם הודו ורוסיה... השיער במדינות אלה מגיע בעיקר מנשים עניות ביותר שמוכרות את השיער שלהם עבור רווח קטן. נשים חסרות בית ברוסיה לעתים קרובות מוכרות את שערן ומשתמשות בו כמקור הכנסה. הן בהודו והן ברוסיה, סוחרי השיער קונים אותו ישירות מנשים נואשות במחירים נמוכים ואז מוכרים אותו בשוק העולמי. סוהרים רוסיים מגלחים את ראשי האסירים ומוכרים את השיער".

"כיוון שהנשים העירוניות צובעות את השיער שלהן, שיער הנשים הכפריות הוא השיער המועדף, והוא מכונה "שיער בתול". אי לכך, סוחרי השיער עושים את דרכם אל כפרי הודו. נשים ונערות צעירות מגלחות את ראשיהן בקביעות ומוכרות אותו לסוחרים תמורת תשלום סמלי".

"צ'אנג שאויון הוא אחד מכעשרים אלף סוכנים שמתפרנסים מסחר השיער בכפרים של סין" (בכתבה יש תיאור מפורט של הכתב, שראה במו עיניו כיצד הסוחר משלם כסף לנערה כפרית המגלחת את שערותיה הארוכות תמורת תשלום).

וכן הגאון רבי יהודה אריה דינר שליט"א, רב ביהמ"ד "דברי שיר" בב"ב, כאשר נשאל בעת התחדש הפולמוס בחודש כסלו תשע"ח, אמר וזה לשונו: "היום כידוע המידע מאוד זמין באינטרנט בכל נושא. דיברתי עם רבנים חשובים בקהילות בחו"ל על סערת השיער מהודו, והם עדכנו אותי שהמצב בשוק נבדק והמציאות היא שאחוז השיער מהודו הנמצא בשוק יצרני הפאות הוא קטן מאוד. לכן כל פאה מותרת מדין "כל דפריש מרובא פריש".

הרב נשאל, "איך יתכן שאשה אירופאית או אמריקאית תסכים לגלח את ראשה עבור סכום כסף חד פעמי שבוודאי אינו כ"כ גדול"? וענה: "זו שאלה טובה, אבל המציאות התבררה בבדיקה של רבנים מאוד רציניים, ונשים שמגיעות לפת לחם מוכנות לכך... בברזיל לבד ישנם 3,000 ספרים שמגלחים שיער מנשים ומוכרים אותו לתעשיית הפאות. לאחר שהמציאות התבררה, שהשיער מהודו הוא אחוז קטן מאוד בשוק, כל הפאות מותרות מדין כל דפריש".

"בסערת הפאות הקודמת לפני שש עשרה שנים, הגר"ש וואזנר והגר"ח גריינמן זצ"ל, לאחר שביררו היטב מה בדיוק עושים שם, היו בדעה שמה שעושות הנשים בהודו בכלל אינו מוגדר "תקרובת עבודה זרה". יש גויים שאומרים שהיהודים עובדים עבודה זרה לירח, כי כל חודש אנחנו אומרים ברכת הלבנה... עסקנים שמתנגדים לגמרי לפאות, מטעמי צניעות, תופסים טרמפ על בעיית תקרובת עבודה זרה, שאינה קיימת מבחינה הלכתית".

וגם הגר"מ שטרנבוך שהוא ראשון המחמירים בזה (וראשון העוסקים בזה, עוד משנת תש"ל), כתב בתשובתו להרב יעקב אהרן שפירא בשנת תשס"ד: "למעשה אין בידי להתיר בחשש איסור דאורייתא החמורות שבחמורות, ובידוע או אפשר לברר בנקל שרשום בתוכה שזהו מהודו אין דעתי להתיר, ורק באין ידוע כל דפריש מרובא פריש ובסתמא לא חיישינן".

זאת אומרת, גם לשיטת המחמיר הראשון בזה, חשש איסור דאורייתא קיים רק כאשר ידוע או אפשר לברר בנקל שזהו שיער הודי. וגם אז הוא בגדר "חשש".

מכל זה נבין עד כמה מגוחך לבוא ולהפחיד את ציבור יראי ה' בארץ הקודש, שכל פאה שספק אם בכלל הגיעה מהודו, ואם הגיעה מהודו, ספק אם הגיעה מהמקדש של הע"ז, ואם הגיעה מהמקדש של הע"ז, ספק אם בכלל יש בזה ע"ז, זהו "איסור דאורייתא של יהרג ואל יעבור".

ובפרט לאחר שהסוחרים במקדש הע"ז (אלה שמגלחים את השיער מהנשים התמימות, ומיד מוכרים אותו במכירה פומבית, מבלי שהאליל יזכה "לראות" שערה אחת ממנו) מבטלים את השיער ע"י מכירתו, ו"אחרי שהנכרי ביטלו דלכ"ע ילפינן ליה מקרא דויאכלו זבחי מתים וכו' וזה אינו אלא מדברי קבלה, בזה סגי בספק אחד להקל, ככל ספיקא דרבנן לקולא. ולפ"ז יש לדחות גם מה דשקל וטרי הגר"מ שטרנבוך שליט"א שגם בפאות אירופאיות צריך לחוש לתערובת השערות, ולהנ"ל גם אם נתערב ליכא למיאסר בהנאה מאחר וכבר ביטלו הנכרי ולאחר ביטולו אינו אלא דרבנן, ולכ"ע בטל בתערובת, ומכל שכן שאין ענין התערובת אלא ספק, שבוודאי מותר" (מתוך תשובת הגאון העצום רבי נחום רוטשטיין שליט"א, ראש ישיבת נזר התורה).

וכתב הגאון רבי בן ציון הלוי וואזנר (על דעת אביו הגר"ש זצ"ל): "כל זאת היה שייך לו היינו דנים על שיער ע"ז ודאי, שלא כן לפי המציאות וע"פ כל המבואר לעיל, הרי יש כאן כמה וכמה צדדי היתר, וספיקות וס"ס, ונוסף על כך השיער נתערב בכמה תערובות היתר, וכל כי האי גוונא הלא מפורש ברמ"א (סי' ק"י שם) וש"ך (שם ס"ק נ"ה) להתיר אף באכילה, וכ"ש בהנאה כנדון דידן, וכן הסכים הפמ"ג, ע"ש".


במבי
משתמש ותיק
הודעות: 914
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 362 פעמים
קיבל תודה: 249 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי במבי » 28 אוגוסט 2019, 23:40

בזמנו שאלתי מספר אנשים הודיים מהי מטרת הסרת השיער והם ענו לי שמטרת הסרתו היא להיטהר ולא להקריבו בתור קרבן כלל.


יוסף יצחק
משתמש ותיק
הודעות: 425
הצטרף: 21 אוגוסט 2017, 02:00
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 125 פעמים
קיבל תודה: 150 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי יוסף יצחק » 29 אוגוסט 2019, 04:14

במבי כתב:
28 אוגוסט 2019, 23:40
בזמנו שאלתי מספר אנשים הודיים מהי מטרת הסרת השיער והם ענו לי שמטרת הסרתו היא להיטהר ולא להקריבו בתור קרבן כלל.
וכן שמעתי בשם הגר"ד מורגנשטרן שליט"א שהביא עד וחקר אותו וכך יצא שאין זה כלל בתור הקרבה לע"ז אלא כמש"כ.
 


אחד התלמידים
משתמש ותיק
הודעות: 1320
הצטרף: 01 ינואר 2016, 08:53
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 350 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי אחד התלמידים » 06 ספטמבר 2019, 16:10

לא תביא תועבה.PNG
קונטרס באידיש בענין הפאות.
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2629
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 387 פעמים
קיבל תודה: 492 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי יהודי » 06 ספטמבר 2019, 16:26

מעניין שכמובן לא מביא שם בקונטרס דברי מרן הגריש"א זצ"ל, אך מביא מהגר"מ ברנדסופר זצ"ל שמסתבר שחלק ממה שאסר היה מחמת דעת הגריש"א.


אחד התלמידים
משתמש ותיק
הודעות: 1320
הצטרף: 01 ינואר 2016, 08:53
נתן תודה: 94 פעמים
קיבל תודה: 350 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי אחד התלמידים » 06 ספטמבר 2019, 16:57

לא ידוע ע"פ מה היה דעתו של הגרמ"ב. הוא לא נרתע מלחלוק על הגריש"א כשלא ס"ל כוותיה, כגון לגבי סוכה שאין גשם נכנס בו. אבל היה לו ראש גדול מספיק לעבוד בשיתוף פעולה עם הגריש"א ואפילו לפגוש איתו לעת הצורך, ומסתבר התחשב בדעתו כאן.
אבל בכל אופן אינו חידוש כלל שדעתו של הגרמ"ב טופס הרבה מקום בסטאמר, ולא דעתו של הגריש"א.
זה היה יכול להיות להיפך בלי ספק. ליטאי הכותב קונטרס עבור ציבור ליטאי לא יזכיר בהכרח דעת הגרמ"ב. מסתבר שהוא יזכיר אותו יותר ממה שחסיד סטמר יזכיר הגריש"א. אבל זה כמו שקונטרס דתי יזכיר הגריש"א יותר מקונטרס חרדי יזכיר הר' מרדכי אליהו.

סמל אישי של משתמש

פעלעד
משתמש ותיק
הודעות: 537
הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 154 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי פעלעד » 10 ספטמבר 2019, 15:34

זה היום קיווינו לו!!!

ב"ה יש כבר להשיג בארה"C פיאות כשרות בהשגחתו הידועה והמהודרת של הרב אשר אקשטיין שליט"א אב"ד קהילת בעלזא בבורו פארק שמורה כמעט משעת גזיזה.
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1254
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי יהושע » 10 ספטמבר 2019, 15:50

פעלעד כתב:
10 ספטמבר 2019, 15:34
זה היום קיווינו לו!!!

ב"ה יש כבר להשיג בארה"C פיאות כשרות בהשגחתו הידועה והמהודרת של הרב אשר אקשטיין שליט"א אב"ד קהילת בעלזא בבורו פארק שמורה כמעט משעת גזיזה.
מה הכוונה ״כמעט משעת גזיזה״ ?
 


ברכה והצלחה
הודעות: 22
הצטרף: 20 אוגוסט 2019, 20:48
נתן תודה: 10 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי ברכה והצלחה » 15 ספטמבר 2019, 02:05

שימו לב בוודאות של 90 אחוז מחבר הספר הישכם אוהבים כותב באשכול זה
מצופה לגילוי נאות


חיים ליצא
הודעות: 97
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 00:54
נתן תודה: 33 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי חיים ליצא » 15 ספטמבר 2019, 02:14

ברכה והצלחה כתב:
15 ספטמבר 2019, 02:05
שימו לב בוודאות של 90 אחוז מחבר הספר הישכם אוהבים כותב באשכול זה
מצופה לגילוי נאות
מה זה משנה? אתה בא לדון לגופם של אנשים 
כבר כתבו פה שזה כמה אנשים שכתבו את הספר יחדיו  
[זה פעם ראשונה שאני כותב באשכול זה]


ברכה והצלחה
הודעות: 22
הצטרף: 20 אוגוסט 2019, 20:48
נתן תודה: 10 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי ברכה והצלחה » 15 ספטמבר 2019, 02:28

זה שני אנשים שכתבו את הספר יחדיו שאחד מהם כבר הוזכר פה
מידעה והכירות אישית


ברכה והצלחה
הודעות: 22
הצטרף: 20 אוגוסט 2019, 20:48
נתן תודה: 10 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיער פאות מברזיל

שליחה על ידי ברכה והצלחה » 15 ספטמבר 2019, 02:39

חיים ליצא כתב:
15 ספטמבר 2019, 02:14
ברכה והצלחה כתב:
15 ספטמבר 2019, 02:05
שימו לב בוודאות של 90 אחוז מחבר הספר הישכם אוהבים כותב באשכול זה
מצופה לגילוי נאות
מה זה משנה? אתה בא לדון לגופם של אנשים 
כבר כתבו פה שזה כמה אנשים שכתבו את הספר יחדיו  
[זה פעם ראשונה שאני כותב באשכול זה]
המטרה היא לא לדון לגופו של איש אלא שאם מטרת אשכול זה הוא חיפוש האמת בנושא זה יש חשיבות לדעת  האם יש כאן מידע חדש מאנשים שאין להם צד ודעה מקדימה באחד הצדדים בנושא העבודה זרה 

אני חייב לציין שהספר המדובר אכן עשה עבודה מדהימה
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח