פת שנילושה בחלב

כל מה שקשור לכשרות, בצורה ענינית בלבד
כללי הפורום
כל אשכול שיסטה מענינו, ימחק לאלתר. כל משתמש שידון לגופם של אנשים או יכנס לענינים פוליטים וכיוצ"ב יורחק לצמיתות.

פותח הנושא
דודע
מאמרים: 0
הודעות: 136
הצטרף: 31 יולי 2019, 18:16
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 18 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

פת שנילושה בחלב

שליחה על ידי דודע » 04 אוגוסט 2019, 22:42

רציתי לשאול את הת"ח שבנינו.
1. האם יש ראשונים שגוזרים לערב חלב אף בשאר דברים שחוששים שיאכלם עם חלב?
2. עפ"י שיטת רש"י בפירושו למושג כעין תורא דהיינו שעושה כמות קטנה, מה הדין אם עשה כראוי ונותר לו, האם ייצטרך לזרוק את הנותר או כיון שעשה בהיתר שרי ליה? 
אם אפשר מקורות מדויקים


גבריאל פולארד
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 406
הצטרף: 11 ספטמבר 2017, 20:00
נתן תודה: 666 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פת שנילושה בחלב

שליחה על ידי גבריאל פולארד » 04 אוגוסט 2019, 22:54

1. שאלת דווקא על ראשונים? כי בבדה"ש מדבר על זה.


פותח הנושא
דודע
מאמרים: 0
הודעות: 136
הצטרף: 31 יולי 2019, 18:16
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 18 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פת שנילושה בחלב

שליחה על ידי דודע » 04 אוגוסט 2019, 22:55

דווקא ראשונים... (וראיתי את בדי השולחן)


יעקב שלם
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1160
הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 422 פעמים
קיבל תודה: 345 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פת שנילושה בחלב

שליחה על ידי יעקב שלם » 04 אוגוסט 2019, 23:07

דודע כתב:
04 אוגוסט 2019, 22:42
האם יש ראשונים שגוזרים לערב חלב אף בשאר דברים שחוששים שיאכלם עם חלב?

יעויין ט"ז שזה גם על כלים ופתחי תשובה שגם על יין אך שוב זה לא ראשונים
דודע כתב:
04 אוגוסט 2019, 22:42
עפ"י שיטת רש"י בפירושו למושג כעין תורא דהיינו שעושה כמות קטנה, מה הדין אם עשה כראוי ונותר לו, האם ייצטרך לזרוק את הנותר או כיון שעשה בהיתר שרי ליה? 
אם אפשר מקורות מדויקים
אין לי מקור אבל זה פלא גדול לומר שזה יחזור ויאסר
בלי גזירת חז"ל לא היינו אוסרים מסברא וחז"ל לא גזרו כשזה כעין תורא
להבנתי צריך מקור בשביל לומר הפוך


פותח הנושא
דודע
מאמרים: 0
הודעות: 136
הצטרף: 31 יולי 2019, 18:16
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 18 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פת שנילושה בחלב

שליחה על ידי דודע » 04 אוגוסט 2019, 23:14

יעקב שלם כתב:
04 אוגוסט 2019, 23:07
דודע כתב:
04 אוגוסט 2019, 22:42
עפ"י שיטת רש"י בפירושו למושג כעין תורא דהיינו שעושה כמות קטנה, מה הדין אם עשה כראוי ונותר לו, האם ייצטרך לזרוק את הנותר או כיון שעשה בהיתר שרי ליה? 
דודע כתב:
04 אוגוסט 2019, 22:42
אם אפשר מקורות מדויקים
אין לי מקור אבל זה פלא גדול לומר שזה יחזור ויאסר
בלי גזירת חז"ל לא היינו אוסרים מסברא וחז"ל לא גזרו כשזה כעין תורא
להבנתי צריך מקור בשביל לומר הפוך
אפשר לדייק כן בפשטות מדברי רש"י שם, שמכיון שכל החשש הוא שמא יישאר לסעודה אחרת, ויבוא ויאכל עם בשר. לכאורה מ"ש?
לפי רש"י נראה כי היא גופא גזרת חז"ל.
לכן לכאורה נצטרך מקור להתיר ולא לאסור.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “כשרות”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 3 אורחים