דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

כל מה שקשור לכשרות, בצורה ענינית בלבד
כללי הפורום
כל אשכול שיסטה מענינו, ימחק לאלתר. כל משתמש שידון לגופם של אנשים או יכנס לענינים פוליטים וכיוצ"ב יורחק לצמיתות.

אמונת אומן
הודעות: 1673
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 247 פעמים
קיבל תודה: 629 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אמונת אומן » 12 מרץ 2020, 09:31

עקב פניות בפרטי הנני להוסיף הבהרה.

לא היה כאן שום דיון או טיעון על גדלותו של מרנא החזון איש זיע"א, אשר לית מאן דפליג שהיה תופעה פלאית שהקב"ה חנן את דורנו דור יתום,וכלל ישראל חרד למוצא פיו ללא יוצא מן הכלל.

היא הנותנת,
אם הייתי מוצא שיטת יחידאה מקשית באחד מספרי בני דורנו הרי לא הייתי מצטט ודן בה כל עיקר! 

דווקא משום שמדובר בדברי רבנו החזון איש אשר לרוב גדלותו אנו מקבלים דבריו כאמת אבסולוטית, ובפרט כאשר הוא מאריך בלשון הזהב להוכיח את הדברים, ומתקבל רושם שהדברים מוחלטים ומוכרחים, מצאתי לנכון להקשות ולהעלות את 2 הדברים הכי בולטים בחידושם באו''ב, ענין הנגיעות וענין הביטחון,( אובססיה, נעבעך), אשר ככל שעוסקים בענין בעיון המה נראים מחודשים ונסתרים מכמה וכמה זוויות.

​​​​​​( ברוב ספרי הביטחון שנדפסו אחרי החזון איש, הובאה שיטתו של החזו"א בביטחון באופן של שיטת יחידאי קשה להבנה, או שמבארים את שיטתו באופן רחוק מפשטות דבריו, וכמעט לא נמצא מי שעוסק בענין בטחון שיהפוך את שיטת החזון איש בזה לשיטה העיקרית, למרות אריכות דבריו הבהירים )
היה מצופה מאנשים שגדלו על ברכי אהבת האמת של החזון איש, שיהיו מסוגלים לדון בדברים כדרכה של תורה, יש מושג של קושיה ותירוץ, יש תימה שמתורצת ב ויש ליישב בדוחק, ויש גם צע''ג, בלי שהנושא יגע בשולי גלימתו של רבנו.
ויש התייחסות 'חסידית' של 'דברי רבנו הלכה למשה מסיני, ואין מקום לקושיות'. 
ומי שמקשה הוא טיפש, אובססיבי, וכיו"ב. 

כמה חבל.

ולמי שלא הבין, הודעה זו היא בגדר כתב אישום הרבה יותר מאשר התנצלות. 


שמח בחור
הודעות: 355
הצטרף: 27 ינואר 2020, 10:39
נתן תודה: 285 פעמים
קיבל תודה: 55 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי שמח בחור » 12 מרץ 2020, 10:01

אתה צודק שאתה יכול לחלוק על החזו"א בהרבה מאוד דברים. במיוחד בנושאים מעין אלו שיחסית אנחנו די מבינים אותם. (יותר קל להבין פוליטיקה, מלהבין סוגיא) אבל אתה פשוט צריך לכתוב שאתה חולק (או לא). הדברים כפי שכתבת מביעים זלזול וסילוף.
להלן הדברים כפי שכתבת. (ואף אחד לא צריך שתרומם את החזון איש. וגם אם היו רוצים, אתה לא היית חייב לעשות את זה,)

אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 08:23

דברי החזון איש בזה הם דברי דרש מתוקים מדבש. 

הייתי ממליץ לכל אחד  לפני שמצטט את הדברים למעשה, לבחון את עצמו אם הוא באמת מאמין בזה, לא בשאלה של טריפה, אלא כשמדובר בענייני כבוד, תחרות בין כשרויות, מינויים של שררה, וכדומה. 

 


אמונת אומן
הודעות: 1673
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 247 פעמים
קיבל תודה: 629 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אמונת אומן » 12 מרץ 2020, 11:01

כתבתי שהמציאות מכחישה את דבריו, ואת המציאות יכול לראות בעינים כל אדם מפוכח, בפרט אדם שנוכח בעשרות דיני תורה אצל המובחרים שבדיינים.
( מלבד מה שרוב הגדולים חולקים ), ואין ראוי להדיוט שכמותי אלא לכתוב את הדברים בדרך רמז. 

ומי שרואה בזה זלזול וסילוף באמת שאין לי מענה עבורו.


יחי
הודעות: 409
הצטרף: 20 פברואר 2018, 10:34
נתן תודה: 70 פעמים
קיבל תודה: 124 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יחי » 12 מרץ 2020, 11:46

אמונת אומן כתב:
12 מרץ 2020, 09:31


היה מצופה מאנשים שגדלו על ברכי אהבת האמת של החזון איש, שיהיו מסוגלים לדון בדברים כדרכה של תורה, יש מושג של קושיה ותירוץ, יש תימה שמתורצת ב ויש ליישב בדוחק, ויש גם צע''ג, בלי שהנושא יגע בשולי גלימתו של רבנו.
ויש התייחסות 'חסידית' של 'דברי רבנו הלכה למשה מסיני, ואין מקום לקושיות'. 
ומי שמקשה הוא טיפש, אובססיבי, וכיו"ב. 

כמה חבל.

ולמי שלא הבין, הודעה זו היא בגדר כתב אישום הרבה יותר מאשר התנצלות. 

אכן מיד יקבע תאריך למשפט, אחרי שהוגש כתב אישום.

אני ראיתי בניסוח כמה מתגובותיך זלזול בכבוד החזו"א הצדיק מעיקרא, אף שיש ניסיון זה להסתיר מאחורי הררי 'מרן זיעוכיא' וגומר.

ובנוגע לגוף מה שמצוטט, הערה כללית
להבנתי, בקרב החוג כל מי שהביא סימני בגרות רואה מעלה לעצמו לחלוק על החזו"א, אם מצליח.
---('וזה שלא כמ"ש מרן זי"ע ....').
ואין שום יחס של 'חסידות'. ולא מה"מ.
אבל מי שלא מחונך על דרך זו בלימוד ובתפיסת חיים ובא להקשות הרי הוא בעיניהם כמתלהלה,
וכעין פרופסור 'דתי' הבא לדון בגדרי 'קול באשה ערוה' וכדומה. (כמובן הנני מגזים קצת).
(יחס זה ישנו גם בבריסק, כמדומה).


 


יחי
הודעות: 409
הצטרף: 20 פברואר 2018, 10:34
נתן תודה: 70 פעמים
קיבל תודה: 124 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יחי » 12 מרץ 2020, 12:38

אמונת אומן כתב:
12 מרץ 2020, 11:01
כתבתי שהמציאות מכחישה את דבריו, ואת המציאות יכול לראות בעינים כל אדם מפוכח, בפרט אדם שנוכח בעשרות דיני תורה אצל המובחרים שבדיינים.
( מלבד מה שרוב הגדולים חולקים ), ואין ראוי להדיוט שכמותי אלא לכתוב את הדברים בדרך רמז. 

ומי שרואה בזה זלזול וסילוף באמת שאין לי מענה עבורו.

כבר כתבו לך גם ברמז וגם ברור בענין 'המציאות המכחישה'.
-1 נכתבה הנחה שהחז"א דיבר 'על כל חכם ומורה שבדור' , 'יש לציין שדברי החזון איש נכתבו לגבי כל חכם שהגיע להוראה, ולא שייך כאן לדבר על 'הרבנים הנכונים'... (הנחה מופרכת  לכל מכיר) 2 ממילא יצאה מסקנה: דבריו 'דברי דרש' (זו מסקנה מופרכת מיסודה, כאילו בעיתון יום ג' עסקינן).
זה לבד ... לא נגע ולא פגע.

אני אחזור על מה שנאמר, ומהו הזלזול שראו  המגיבים:
החז"א הסביר את דעתו בשוחד. כתב הכותב שהמציאות אינה כדבריו = זאת אומרת, החז"א כתב לא אמת ,
שכן הוא סבור שאצל ת"ח (ת"ח!) אין נגיעה, ובמציאות החז"א דמיין דברים השייכים רק בדור של הלל הזקן.
וכיון שסני לומר כן בבהירות, נפטרו  דבריו כ'דרש', בשעה שכיון שברור לכל שהוא עצמו לא התכוון לשום דרש, זו דרך עדינה לומר שכתב דמיונות.
ע"ז יצא הקצף. וממילא יצא המרצע האם אכן (להרגשת מישהוא) 'אסור' לחלוק על החז"א.
הרוצה לחלוק, יאמר: החז"א דיבר על מציאות מסוימת שהוא הכירה (מנסיון אישי גם), ואני מניסיוני סבור, שלעניות דורנו ובעוונותינו,הדיינים שאני מסתובב אצלם, אינם בהגדרה זו. (ו'רוב הגדולים' מסכימים עמי...)
האם חידשת משהו לחוג? כלום. (לדעתי).

ומעתה,רק נשארה השאלה הקבועה, איך להתאים את ההלכה ל'מקרה העומד בפנינו', וע"ז כבר כתב החז"א (...) שלכן נשללה ההוראה מההמון אפילו בדברים פשוטים.

 


חזק וברוך
הודעות: 495
הצטרף: 19 יוני 2019, 16:51
נתן תודה: 523 פעמים
קיבל תודה: 208 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי חזק וברוך » 12 מרץ 2020, 13:19

אינני מבין מה התלבשתם על הרב @אמונת אומן , הוא בסך הכל כתב דבר פשוט - שהמציאות בשטח אינה כדברי החזו"א. ורק התנסח בצורה עדינה כדי שלא לחלוק בהדיא על החזו"א.
זה מה שכתב הרב @אמונת אומן , וכלום מעבר לזה. ואין טעם וריח לתלות בדבריו כוונתו נסתרות ורמיזות עמוקות ושאר בוקי סריקי. הרב הנ"ל מוכר כאן לא מהיום, בעל דעת ושאר רוח, ורחוק מאד מלילך בדרכי הקינטור והזלזול בגדולי הדור.


איש אל רעהו
הודעות: 450
הצטרף: 24 ינואר 2020, 10:08
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 104 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי איש אל רעהו » 12 מרץ 2020, 13:24

לענ"ד אכן זהו ההגדרה הנכונה 'דברי דרש', כי אם אי אפשר להשתמש עם דברי החזו"א בפועל, כי כאמור אף לדבריו מי שנגיעות עובדות עליו הרי שאינו תלמיד חכם ואם כך הרי שלא התקדמנו שום דבר.
אי לכך ברור שכשאנו דנים למעשה אנו דנים בהחלט שיש נגיעות וכו'.
זאת לשיטת החזו"א, אך ברור שדבריו מחודשים מאוד וכן דבריו בענין שוחד בודאי שהפשטות אינה כן, וכפי שנקטו רוב רבותינו.


מלך שבא
הודעות: 360
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 19:32
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 91 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי מלך שבא » 12 מרץ 2020, 15:11

יחי כתב:
12 מרץ 2020, 11:46
אמונת אומן כתב:
12 מרץ 2020, 09:31
היה מצופה מאנשים שגדלו על ברכי אהבת האמת של החזון איש, שיהיו מסוגלים לדון בדברים כדרכה של תורה, יש מושג של קושיה ותירוץ, יש תימה שמתורצת ב ויש ליישב בדוחק, ויש גם צע''ג, בלי שהנושא יגע בשולי גלימתו של רבנו.
ויש התייחסות 'חסידית' של 'דברי רבנו הלכה למשה מסיני, ואין מקום לקושיות'. 
ומי שמקשה הוא טיפש, אובססיבי, וכיו"ב. 

כמה חבל.

ולמי שלא הבין, הודעה זו היא בגדר כתב אישום הרבה יותר מאשר התנצלות. 

אכן מיד יקבע תאריך למשפט, אחרי שהוגש כתב אישום.

אני ראיתי בניסוח כמה מתגובותיך זלזול בכבוד החזו"א הצדיק מעיקרא, אף שיש ניסיון זה להסתיר מאחורי הררי 'מרן זיעוכיא' וגומר.

ובנוגע לגוף מה שמצוטט, הערה כללית
להבנתי, בקרב החוג כל מי שהביא סימני בגרות רואה מעלה לעצמו לחלוק על החזו"א, אם מצליח.
---('וזה שלא כמ"ש מרן זי"ע ....').
ואין שום יחס של 'חסידות'. ולא מה"מ.
אבל מי שלא מחונך על דרך זו בלימוד ובתפיסת חיים ובא להקשות הרי הוא בעיניהם כמתלהלה,
וכעין פרופסור 'דתי' הבא לדון בגדרי 'קול באשה ערוה' וכדומה. (כמובן הנני מגזים קצת).
(יחס זה ישנו גם בבריסק, כמדומה).
מצטרף לדבריך שאין שום סיבה לא לדון נגד דברי החזו"א, וזהו כבודו שדנים בדבריו כדרכה של תורה.
אך איני מצטרף לדבריך ש"מי שלא שלא מחונך על דרך זו בלימוד ובתפיסת חיים ובא להקשות הרי הוא בעיניהם כמתלהלה", לא ראיתי שמישהו כועס על דיון בדברי החזו"א שלא לפי דרך הלימוד שהנחיל החזו"א, - מ"מ כמובן שדבריו פחות יתקבלו, וכשם שמי שידון בדברי הגמ' עצמה שלא לפי דרך הלימוד הזו דבריו פחות יתקבלו לאלו שלומדים בדרך זו,
בנידו"ד לא ראיתי בניסוח זלזול בכבוד החזו"א אלא א. סילוף שקרי כאילו אמר דבריו דרך דרש. ב. טיעונים בלתי הגיוניים כלל, כפי שניכר לכל רואה באשכול לעיל [טוענים שהמציאות מוכיחה נגד דברי החזו"א בעוד שהחזו"א דן על מציאות זו עצמה, מתעלמים מהידוע בדעת החזו"א מיהו ת"ח, וכפי שנראה באשכול שכפי ריבוי ההודעות הפוליטיות כך העדר הודעות לגופו של ענין], שסביר להניח שמעידים על מניעים חיצוניים.


איש אל רעהו
הודעות: 450
הצטרף: 24 ינואר 2020, 10:08
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 104 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי איש אל רעהו » 12 מרץ 2020, 15:42

מלך שבא כתב:
12 מרץ 2020, 15:11
יחי כתב:
12 מרץ 2020, 11:46
אמונת אומן כתב:
12 מרץ 2020, 09:31
היה מצופה מאנשים שגדלו על ברכי אהבת האמת של החזון איש, שיהיו מסוגלים לדון בדברים כדרכה של תורה, יש מושג של קושיה ותירוץ, יש תימה שמתורצת ב ויש ליישב בדוחק, ויש גם צע''ג, בלי שהנושא יגע בשולי גלימתו של רבנו.
ויש התייחסות 'חסידית' של 'דברי רבנו הלכה למשה מסיני, ואין מקום לקושיות'. 
ומי שמקשה הוא טיפש, אובססיבי, וכיו"ב. 

כמה חבל.

ולמי שלא הבין, הודעה זו היא בגדר כתב אישום הרבה יותר מאשר התנצלות. 

אכן מיד יקבע תאריך למשפט, אחרי שהוגש כתב אישום.

אני ראיתי בניסוח כמה מתגובותיך זלזול בכבוד החזו"א הצדיק מעיקרא, אף שיש ניסיון זה להסתיר מאחורי הררי 'מרן זיעוכיא' וגומר.

ובנוגע לגוף מה שמצוטט, הערה כללית
להבנתי, בקרב החוג כל מי שהביא סימני בגרות רואה מעלה לעצמו לחלוק על החזו"א, אם מצליח.
---('וזה שלא כמ"ש מרן זי"ע ....').
ואין שום יחס של 'חסידות'. ולא מה"מ.
אבל מי שלא מחונך על דרך זו בלימוד ובתפיסת חיים ובא להקשות הרי הוא בעיניהם כמתלהלה,
וכעין פרופסור 'דתי' הבא לדון בגדרי 'קול באשה ערוה' וכדומה. (כמובן הנני מגזים קצת).
(יחס זה ישנו גם בבריסק, כמדומה).
מצטרף לדבריך שאין שום סיבה לא לדון נגד דברי החזו"א, וזהו כבודו שדנים בדבריו כדרכה של תורה.
אך איני מצטרף לדבריך ש"מי שלא שלא מחונך על דרך זו בלימוד ובתפיסת חיים ובא להקשות הרי הוא בעיניהם כמתלהלה", לא ראיתי שמישהו כועס על דיון בדברי החזו"א שלא לפי דרך הלימוד שהנחיל החזו"א, - מ"מ כמובן שדבריו פחות יתקבלו, וכשם שמי שידון בדברי הגמ' עצמה שלא לפי דרך הלימוד הזו דבריו פחות יתקבלו לאלו שלומדים בדרך זו,
בנידו"ד לא ראיתי בניסוח זלזול בכבוד החזו"א אלא א. סילוף שקרי כאילו אמר דבריו דרך דרש. ב. טיעונים בלתי הגיוניים כלל, כפי שניכר לכל רואה באשכול לעיל [טוענים שהמציאות מוכיחה נגד דברי החזו"א בעוד שהחזו"א דן על מציאות זו עצמה, מתעלמים מהידוע בדעת החזו"א מיהו ת"ח, וכפי שנראה באשכול שכפי ריבוי ההודעות הפוליטיות כך העדר הודעות לגופו של ענין], שסביר להניח שמעידים על מניעים חיצוניים.
דווקא נראה שהטיעונים מאוד הגיוניים ודברי החזו"א הם נגד ההיגיון.
 


מלך שבא
הודעות: 360
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 19:32
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 91 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי מלך שבא » 12 מרץ 2020, 15:58

איש אל רעהו כתב:
12 מרץ 2020, 15:42
דווקא נראה שהטיעונים מאוד הגיוניים ודברי החזו"א הם נגד ההיגיון.

אם באת להתווכח עם מש"כ
מלך שבא כתב:
12 מרץ 2020, 15:11
בנידו"ד לא ראיתי בניסוח זלזול בכבוד החזו"א
אזי נצחתי והנני מודה על טעותי.
אך אם באת להתווכח עם זה:
מלך שבא כתב:
12 מרץ 2020, 15:11
 ב. טיעונים בלתי הגיוניים כלל, כפי שניכר לכל רואה באשכול לעיל [טוענים שהמציאות מוכיחה נגד דברי החזו"א בעוד שהחזו"א דן על מציאות זו עצמה, מתעלמים מהידוע בדעת החזו"א מיהו ת"ח, וכפי שנראה באשכול שכפי ריבוי ההודעות הפוליטיות כך העדר הודעות לגופו של ענין], שסביר להניח שמעידים על מניעים חיצוניים.
כדאי שתדון יותר לגופו של ענין, למשל לענות על השאלה הזו
מלך שבא כתב:
10 מרץ 2020, 11:53
השאלה היתה מה האלטרנטיבה לכך שבנ"א יפעיל את שכלו כדי לקבוע מיהו ת"ח אמיתי, שאלה זו אינה קשורה כלל לדברי החזו"א והחולקים עליו. 
האם הנך חושב שכל מי שיכריז על עצמו או על רבו כת"ח יהיה אפשר וצריך לנהוג בו כת"ח לגבי דיני כבוד ת"ח ולגבי הכרעות הלכתיות?
שנשארה לעיל ללא שום תשובה.
 


יחי
הודעות: 409
הצטרף: 20 פברואר 2018, 10:34
נתן תודה: 70 פעמים
קיבל תודה: 124 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יחי » 12 מרץ 2020, 16:15

חזק וברוך כתב:
12 מרץ 2020, 13:19
אינני מבין מה התלבשתם על הרב @אמונת אומן , הוא בסך הכל כתב דבר פשוט - שהמציאות בשטח אינה כדברי החזו"א. ורק התנסח בצורה עדינה כדי שלא לחלוק בהדיא על החזו"א.
זה מה שכתב הרב @אמונת אומן , וכלום מעבר לזה. ואין טעם וריח לתלות בדבריו כוונתו נסתרות ורמיזות עמוקות ושאר בוקי סריקי. הרב הנ"ל מוכר כאן לא מהיום, בעל דעת ושאר רוח, ורחוק מאד מלילך בדרכי הקינטור והזלזול בגדולי הדור.

אין הנידון על הרב א''א גופו חס ושלום. ובהחלט אפשר  דהוא איש חי רב פעלים מקבציאל.
הנידון הוא על מה שנכתב. ובזה לא ראיתי שנתחדש משהו מעבר למה שנכתב ע''י ואחרים.
מלבד 'דעת נוטה' בלא נימוק.


חזק וברוך
הודעות: 495
הצטרף: 19 יוני 2019, 16:51
נתן תודה: 523 פעמים
קיבל תודה: 208 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי חזק וברוך » 12 מרץ 2020, 16:50

יחי כתב:
12 מרץ 2020, 16:15
חזק וברוך כתב:
12 מרץ 2020, 13:19
אינני מבין מה התלבשתם על הרב @אמונת אומן , הוא בסך הכל כתב דבר פשוט - שהמציאות בשטח אינה כדברי החזו"א. ורק התנסח בצורה עדינה כדי שלא לחלוק בהדיא על החזו"א.
זה מה שכתב הרב @אמונת אומן , וכלום מעבר לזה. ואין טעם וריח לתלות בדבריו כוונתו נסתרות ורמיזות עמוקות ושאר בוקי סריקי. הרב הנ"ל מוכר כאן לא מהיום, בעל דעת ושאר רוח, ורחוק מאד מלילך בדרכי הקינטור והזלזול בגדולי הדור.

אין הנידון על הרב א''א גופו חס ושלום. ובהחלט אפשר  דהוא איש חי רב פעלים מקבציאל.
הנידון הוא על מה שנכתב. ובזה לא ראיתי שנתחדש משהו מעבר למה שנכתב ע''י ואחרים.
מלבד 'דעת נוטה' בלא נימוק.

הרב א"א לא כתב שום דבר חריג - אלא טען טענה פשוטה ובסיסית בלי שום אמוציות. רק משום מה יש כאלו שפירשו בדבריו רזי דרזין ותלו בו תילי תילים של פרשנויות.
קחו נא את דבריו כפשטן ממש - ותו לא מידי.


נפתולי
הודעות: 422
הצטרף: 03 יולי 2017, 11:54
נתן תודה: 256 פעמים
קיבל תודה: 186 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי נפתולי » 12 מרץ 2020, 17:04

חושבני שצריך להכריז כאן מיידית "ויחזור לתלמודו"
בס"ה האשכול נועד בענין כשרות הגבינה והדו"ח החמור
אחד מהכללים זה לא לסטות מנושא האשכול


איש אל רעהו
הודעות: 450
הצטרף: 24 ינואר 2020, 10:08
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 104 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי איש אל רעהו » 12 מרץ 2020, 19:47

מלך שבא כתב:
12 מרץ 2020, 15:58
איש אל רעהו כתב:
12 מרץ 2020, 15:42
דווקא נראה שהטיעונים מאוד הגיוניים ודברי החזו"א הם נגד ההיגיון.
אם באת להתווכח עם מש"כ
מלך שבא כתב:
12 מרץ 2020, 15:11
בנידו"ד לא ראיתי בניסוח זלזול בכבוד החזו"א
אזי נצחתי והנני מודה על טעותי.
אך אם באת להתווכח עם זה:
מלך שבא כתב:
12 מרץ 2020, 15:11
 ב. טיעונים בלתי הגיוניים כלל, כפי שניכר לכל רואה באשכול לעיל [טוענים שהמציאות מוכיחה נגד דברי החזו"א בעוד שהחזו"א דן על מציאות זו עצמה, מתעלמים מהידוע בדעת החזו"א מיהו ת"ח, וכפי שנראה באשכול שכפי ריבוי ההודעות הפוליטיות כך העדר הודעות לגופו של ענין], שסביר להניח שמעידים על מניעים חיצוניים.
כדאי שתדון יותר לגופו של ענין, למשל לענות על השאלה הזו
מלך שבא כתב:
10 מרץ 2020, 11:53
השאלה היתה מה האלטרנטיבה לכך שבנ"א יפעיל את שכלו כדי לקבוע מיהו ת"ח אמיתי, שאלה זו אינה קשורה כלל לדברי החזו"א והחולקים עליו. 
האם הנך חושב שכל מי שיכריז על עצמו או על רבו כת"ח יהיה אפשר וצריך לנהוג בו כת"ח לגבי דיני כבוד ת"ח ולגבי הכרעות הלכתיות?

שנשארה לעיל ללא שום תשובה.
אולי יסביר לי כבודו פשר השאלה מה זה תלמיד חכם? עיין בלשון הרמ"א הידוע וכו'. מה ענין הכרזות לכאן?
 


מלך שבא
הודעות: 360
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 19:32
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 91 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי מלך שבא » 12 מרץ 2020, 20:00

כפי שהוסבר כמה פעמים, הגדרת החזו"א למושג ת"ח מצמצמת יותר מהמקובל בכמה מקומות אחרים. וממילא פשוט וברור שאצל העונים להגדרות המורחבות של ת"ח מצוי יותר שיושפעו מנגיעות מאשר אלו שעונים להגדרות המצמצמות של החזו"א. לכן כל דיון רציני בהתאמת דברי החזו"א למציאות חייב להתחיל קודם כל בהגדרה מיהו ת"ח, לדעת החזו"א ולדעת החולקים עליו, בלא זה א"א להתחיל את הדיון.


איש אל רעהו
הודעות: 450
הצטרף: 24 ינואר 2020, 10:08
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 104 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי איש אל רעהו » 12 מרץ 2020, 20:15

מלך שבא כתב:
12 מרץ 2020, 20:00
כפי שהוסבר כמה פעמים, הגדרת החזו"א למושג ת"ח מצמצמת יותר מהמקובל בכמה מקומות אחרים. וממילא פשוט וברור שאצל העונים להגדרות המורחבות של ת"ח מצוי יותר שיושפעו מנגיעות מאשר אלו שעונים להגדרות המצמצמות של החזו"א. לכן כל דיון רציני בהתאמת דברי החזו"א למציאות חייב להתחיל קודם כל בהגדרה מיהו ת"ח, לדעת החזו"א ולדעת החולקים עליו, בלא זה א"א להתחיל את הדיון.
א. אז לא הבנתי מה פשר המשפט שכתבת 'מי שיכריז על עצמו או על רבו כת"ח'.
ב. עכשיו אני מקווה שגם אתה מבין למה דברי החזו"א אינם מתאימים למציאות.
 


מלך שבא
הודעות: 360
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 19:32
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 91 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי מלך שבא » 12 מרץ 2020, 20:36

משלי כ"ו ד'


מנהל פורום אקטואליה
מנהל פורום אקטואליה
הודעות: 262
הצטרף: 25 דצמבר 2019, 22:21
נתן תודה: 5 פעמים
קיבל תודה: 135 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי מנהל פורום אקטואליה » 13 מרץ 2020, 04:06

לא קראתי האשכול
רק ראיתי שיש פה הרבה "דיווחים".
אני נועלו לע"ע, ואם יש בתוכו נושא שלדעת אי מי ראוי לדיון,
הוא מתבקש לפתוח זאת כנושא בפני עצמו - בפורום אקטואליה פנימי.

נעול הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “כשרות”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח