דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

כל מה שקשור לכשרות, בצורה ענינית בלבד
כללי הפורום
כל אשכול שיסטה מענינו, ימחק לאלתר. כל משתמש שידון לגופם של אנשים או יכנס לענינים פוליטים וכיוצ"ב יורחק לצמיתות.

יעקוב
הודעות: 118
הצטרף: 22 דצמבר 2019, 09:45
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יעקוב » 01 מרץ 2020, 09:28

ה' ירחם, בשביל לחסוך כמה שקלים בגבינה צהובה אולי עשרות אלפי יראי שמים נכשלו, לא כתוב שם מה הם הגבינות הלא כשרות יכול להיות שסה"כ זה חלב עכו"ם ולא חלב בהמות טמאות ואם כן זה וודאי יותר קל.


יעקוב
הודעות: 118
הצטרף: 22 דצמבר 2019, 09:45
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יעקוב » 01 מרץ 2020, 09:31

כתוב על הגבינה צהובה שלהם - חלב ישראל בהשגחה משעת החליבה, לדעתי מי שיש לו גבינה צהובה מהתאריך של הביקורת יכול לתבוע אותם בתביעה אזרחית על תרמית בכשרות ולעשות "שם" למען יראו ויראו, שכל הכשרויות יראו מה קורה כשמחפפים, (על הדרך כמובן יוכל לעשות ככל הנראה קופה נאה.)


אמונת אומן
הודעות: 1673
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 247 פעמים
קיבל תודה: 629 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אמונת אומן » 01 מרץ 2020, 09:32

החשש לחלב טמא ממש הוא רחוק ביותר


אמונת אומן
הודעות: 1673
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 247 פעמים
קיבל תודה: 629 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אמונת אומן » 01 מרץ 2020, 09:34

יעקוב כתב:
01 מרץ 2020, 09:31
כתוב על הגבינה צהובה שלהם - חלב ישראל בהשגחה משעת החליבה, לדעתי מי שיש לו גבינה צהובה מהתאריך של הביקורת יכול לתבוע אותם בתביעה אזרחית על תרמית בכשרות ולעשות "שם" למען יראו ויראו, שכל הכשרויות יראו מה קורה כשמחפפים, (על הדרך כמובן יוכל לעשות ככל הנראה קופה נאה.)
השאלה היא אם יקבל היתר מב''ד לזה
 


כלפי ליא
הודעות: 1448
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 148 פעמים
קיבל תודה: 459 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי כלפי ליא » 01 מרץ 2020, 09:39

צריך לתבוע את מי שקונה מהכשרים כאלו על הונאה ביהדות

בן אדם קונה דברים רק בגלל שיש עליהם חותמת למרות שיש קלא דלא פסיק ועובדות ידועות שההכשרים הללו הם חותמת בעלמא ומקור לעשיית פרנסה ותו לא מידי, ואח"כ הוא מתלונן.

אף ירא שמים לא נופל מהכסא למשמע התחקיר, דוקא מי שמיקל נופל, ואח"כ הוא עוד מתלונן...


אמונת אומן
הודעות: 1673
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 247 פעמים
קיבל תודה: 629 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אמונת אומן » 01 מרץ 2020, 09:45

כלפי ליא כתב:
01 מרץ 2020, 09:39
צריך לתבוע את מי שקונה מהכשרים כאלו על הונאה ביהדות

בן אדם קונה דברים רק בגלל שיש עליהם חותמת למרות שיש קלא דלא פסיק ועובדות ידועות שההכשרים הללו הם חותמת בעלמא ומקור לעשיית פרנסה ותו לא מידי, ואח"כ הוא מתלונן.

אף ירא שמים לא נופל מהכסא למשמע התחקיר, דוקא מי שמיקל נופל, ואח"כ הוא עוד מתלונן...
אולי יואיל כב' לפרוס לנו את משנתו הברורה, איזה הכשרים הם חותמת בעלמא ואיזה לא, כדי שנהיה גם אנחנו יראי שמים? 
 


כלפי ליא
הודעות: 1448
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 148 פעמים
קיבל תודה: 459 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי כלפי ליא » 01 מרץ 2020, 09:48

אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 09:45
כלפי ליא כתב:
01 מרץ 2020, 09:39
צריך לתבוע את מי שקונה מהכשרים כאלו על הונאה ביהדות

בן אדם קונה דברים רק בגלל שיש עליהם חותמת למרות שיש קלא דלא פסיק ועובדות ידועות שההכשרים הללו הם חותמת בעלמא ומקור לעשיית פרנסה ותו לא מידי, ואח"כ הוא מתלונן.

אף ירא שמים לא נופל מהכסא למשמע התחקיר, דוקא מי שמיקל נופל, ואח"כ הוא עוד מתלונן...
אולי יואיל כב' לפרוס לנו את משנתו הברורה, איזה הכשרים הם חותמת בעלמא ואיזה לא, כדי שנהיה גם אנחנו יראי שמים? 

אני לא כתובת.
לך אצל יהודים המדקדקים, למשל ברח' חידושי הרי"ם בבני ברק, או ברח' עמוס בירושלים, ובכל מקום בו יש השפעה של יראת שמים, ותראה איך הם נוהגים.
יושבים אנשים מלגלגלים על חזונישניקים ובריסקרס, ואח"כ יש להם טענות איך הם נכשלים על ימין ועל שמאל.
 


שמח בחור
הודעות: 355
הצטרף: 27 ינואר 2020, 10:39
נתן תודה: 285 פעמים
קיבל תודה: 55 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי שמח בחור » 01 מרץ 2020, 09:51

אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 09:08
מלך שבא כתב:
01 מרץ 2020, 08:47
דברי החזו"א הם תורת אמת. [אני מבין שזה מפריע לך אבל תתגבר. וגם כשאתה מפקפק על דברי החזו"א אתה יכול פשוט לכתוב שיש חולקים עליו במקום לשקר במצח נחושה ולומר שאמר דבריו דרך דרש, בעוד שברור לכל מי שראה דבריו שכוונתו למעשה ממש ולחלוק על דברי בעלי המוסר בזה].
לא מבין מה עולה בדעתך שקשה לי עם זה. כתבתי דרך דרש בלשון מכבדת, במקום לכתוב שהחוש מכחיש.
שררה התכוונתי למקורבים, לא לעצמו.
הבה נעשה מבחן פשוט.
ניקח אדם שהזדמן לו לדון בדיני תורה כמה פעמים,( לא אברך תמים שמכיר את הדברים רק מלימוד חו''מ), ונשאל אותו, האם עפ"י ניסיונו הוא מוכן לדון אצל דיין שהוא שכנו או אפילו בן קהילתו של הצד שכנגד. ומבלי שדיין אחר יהיה קרוב בצורה כלשהי אליו עצמו.


אתה יכול להגיד שבימינו אין אנשים שדעתם כבר אינה מושפעת מנגיעות, ואנן דור יתמי וכו' וכו', (היום כולם דוחפים משפטים כאלה.  בין אם קשור, בין אם לא) אבל לחלוק על דברי החזו"א ממה שאתה רואה, או לא מסכים לעשות, וכו' זה לא רציני. 


יהודי
הודעות: 3655
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 518 פעמים
קיבל תודה: 774 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יהודי » 01 מרץ 2020, 09:51

אני מסכים על הרב @כלפי לייא בזה. צריך לבדוק עפ"י המדקדקים באמת, אלו שלא נבהלים לא לצרוך מוצר מסוים לפני שבדקוהו.


אמונת אומן
הודעות: 1673
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 247 פעמים
קיבל תודה: 629 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אמונת אומן » 01 מרץ 2020, 10:44

שמח בחור כתב:
01 מרץ 2020, 09:51
אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 09:08
מלך שבא כתב:
01 מרץ 2020, 08:47
דברי החזו"א הם תורת אמת. [אני מבין שזה מפריע לך אבל תתגבר. וגם כשאתה מפקפק על דברי החזו"א אתה יכול פשוט לכתוב שיש חולקים עליו במקום לשקר במצח נחושה ולומר שאמר דבריו דרך דרש, בעוד שברור לכל מי שראה דבריו שכוונתו למעשה ממש ולחלוק על דברי בעלי המוסר בזה].
לא מבין מה עולה בדעתך שקשה לי עם זה. כתבתי דרך דרש בלשון מכבדת, במקום לכתוב שהחוש מכחיש.
שררה התכוונתי למקורבים, לא לעצמו.
הבה נעשה מבחן פשוט.
ניקח אדם שהזדמן לו לדון בדיני תורה כמה פעמים,( לא אברך תמים שמכיר את הדברים רק מלימוד חו''מ), ונשאל אותו, האם עפ"י ניסיונו הוא מוכן לדון אצל דיין שהוא שכנו או אפילו בן קהילתו של הצד שכנגד. ומבלי שדיין אחר יהיה קרוב בצורה כלשהי אליו עצמו.


אתה יכול להגיד שבימינו אין אנשים שדעתם כבר אינה מושפעת מנגיעות, ואנן דור יתמי וכו' וכו', (היום כולם דוחפים משפטים כאלה.  בין אם קשור, בין אם לא) אבל לחלוק על דברי החזו"א ממה שאתה רואה, או לא מסכים לעשות, וכו' זה לא רציני. 
אתה בסה"כ כותב את אותם דברים שאני כתבתי במילים מכובסות, הלא החזו"א לא נפטר לפני מאתיים שנה... 
אז למה מה שאני כותב לא רציני? 

החזו"א חידש חידוש עצום, 
ואני כותב בסה"כ שהחוש מוכיח כדעת הרוב החולק. 

את אף אחד לא מעניין דעתי האישית,
מי שטוען שהמציאות שונה ממה שכתבתי, מוזמן לכתוב לגוש"ע. 
​​​​​
 


מבין ענין
הודעות: 568
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 325 פעמים
קיבל תודה: 146 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי מבין ענין » 01 מרץ 2020, 10:48

אכן בנוגע לבית יוסף כבר שנתיים שאני שומע על בעיות קשות מאד, ברמה שרבנות במקומות מסוימים כבר נחשבת לטובה יותר.
מדובר לא 'בשמועות' אלא באנשים מן השטח.
אני לא אוכל ולא מכניס הבייתה כל מה שקשור אליהם.

בנוגע לבלז - אכן זה די הפתעה.


יעקב שלם
הודעות: 1665
הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 607 פעמים
קיבל תודה: 529 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יעקב שלם » 01 מרץ 2020, 11:27

מבין ענין כתב:
01 מרץ 2020, 10:48
אכן בנוגע לבית יוסף

מעניין שיש הרבה אנשים שאוכלים הרבנות ירושלים מהדרין ולא אוכלים בית יוסף

אך לפי מה ששמתי לב הרבנות סומכת על בית יוסף לפחות ברטבים וכדו שמגיעים עם חותמת שלהם

אתמהה


ב. זעירא
הודעות: 468
הצטרף: 21 ינואר 2019, 22:36
נתן תודה: 543 פעמים
קיבל תודה: 197 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי ב. זעירא » 01 מרץ 2020, 11:33

לדעתי הענייה, דו"ח שכזה אמור להשפיע גם על רמת האמינות שלהם (אם יש) ב'ועדת מהדרין תנובה'.


יהודי
הודעות: 3655
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 518 פעמים
קיבל תודה: 774 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יהודי » 01 מרץ 2020, 11:38

יעקב שלם כתב:
01 מרץ 2020, 11:27
מבין ענין כתב:
01 מרץ 2020, 10:48
אכן בנוגע לבית יוסף

מעניין שיש הרבה אנשים שאוכלים הרבנות ירושלים מהדרין ולא אוכלים בית יוסף

אך לפי מה ששמתי לב הרבנות סומכת על בית יוסף לפחות ברטבים וכדו שמגיעים עם חותמת שלהם

אתמהה
שאלתי את כבודו שאלה זו לפני מס' שבועות. כיצד ר' זריצקי מכשיר מסעדות מהדרין י-ם המכניסות הן חוג חת"ס והן ב"י ושאר ירקות, כאשר הוא בעצמו אומר שאסור לאכול הכשרים אלו בשופו"א. וקיבלתי על הראש (שאסור לאכול אנשים), וכמובן לא קיבלתי תשובה עניינית.


אמונת אומן
הודעות: 1673
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 247 פעמים
קיבל תודה: 629 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אמונת אומן » 01 מרץ 2020, 12:04

אני חוזר על מש"כ באשכולות אחרים,
ארגון 'כושרות' הוא צורך הכרחי בימינו, או ארגון חרדי אחר בדומה לו.

מי ירים את הכפפה?

לע''ע, גם מי שאינו מהמחמירים, מומלץ מאוד להמנע מההכשרים החרדיים הללו שאפילו כושרות הדל''י לא ממליץ עליהם.


יהודי רציני
הודעות: 368
הצטרף: 13 נובמבר 2019, 00:44
נתן תודה: 65 פעמים
קיבל תודה: 129 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יהודי רציני » 01 מרץ 2020, 12:37

אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 12:04
אני חוזר על מש"כ באשכולות אחרים,
ארגון 'כושרות' הוא צורך הכרחי בימינו, או ארגון חרדי אחר בדומה לו.

מי ירים את הכפפה?

לע''ע, גם מי שאינו מהמחמירים, מומלץ מאוד להמנע מההכשרים החרדיים הללו שאפילו כושרות הדל''י לא ממליץ עליהם.
רק לציין  שכושרות הדל"י שלדבריך ממליץ להימנע מהכשרים אלו (לא בדקתי) לגבי הגבינה המדוברת כתב שהיא מהדרין (התשובה צוטטה ע"י לעיל, שלחתי להם שאלה אתמול האם הם יודעים משהו חדש בענין).
 


דער עמעס
הודעות: 83
הצטרף: 16 ינואר 2020, 10:54
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי דער עמעס » 01 מרץ 2020, 12:47

לפי החזון איש שהעיקר כדברי הפר"ח שבמקום שלא מצוי חלב טריפה או שזה יותר יקר אין איסור בכלל, אף אחד לא נכשל אם כי זה עדיין נוכלות מצד המכשירים.


ראשון לציון
הודעות: 182
הצטרף: 23 אפריל 2019, 20:47
קיבל תודה: 37 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי ראשון לציון » 01 מרץ 2020, 12:48

דברי שטות, עצם העובדה שאין פיקוח מלמדת על כך שאי אפשר לסמוך על ה'מכשירים' כביכול ואין זה משנה כלל האם למעשה יש איסור או לא


אמונת אומן
הודעות: 1673
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 247 פעמים
קיבל תודה: 629 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אמונת אומן » 01 מרץ 2020, 13:15

יהודי רציני כתב:
01 מרץ 2020, 12:37
אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 12:04
אני חוזר על מש"כ באשכולות אחרים,
ארגון 'כושרות' הוא צורך הכרחי בימינו, או ארגון חרדי אחר בדומה לו.

מי ירים את הכפפה?

לע''ע, גם מי שאינו מהמחמירים, מומלץ מאוד להמנע מההכשרים החרדיים הללו שאפילו כושרות הדל''י לא ממליץ עליהם.
רק לציין  שכושרות הדל"י שלדבריך ממליץ להימנע מהכשרים אלו (לא בדקתי) לגבי הגבינה המדוברת כתב שהיא מהדרין (התשובה צוטטה ע"י לעיל, שלחתי להם שאלה אתמול האם הם יודעים משהו חדש בענין).

וכרגע מה נותר לנו לעשות? 
מישהו כאן טרח לפנות לבד''ץ בעלזא? מסתבר שלא.
אם יפנה ייענה בתשובה ברורה ומנומקת? מסתבר שלא.
אין לנו אלא להמתין שהם יענו לכשורות! או שכושרות יפסלו אותם טוטאלית.

הוא אשר אמרתי,
אנו [הציבור הכללי, רוב מנין ובנין של החרדים לדבר ד', לא הבריסקערס] זקוקים נואשות לארגון כמו כושרות או דומה לו.
 


אב בבינה
הודעות: 202
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 102 פעמים
קיבל תודה: 66 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אב בבינה » 01 מרץ 2020, 13:26

דער עמעס כתב:
01 מרץ 2020, 12:47
לפי החזון איש שהעיקר כדברי הפר"ח שבמקום שלא מצוי חלב טריפה או שזה יותר יקר אין איסור בכלל, אף אחד לא נכשל אם כי זה עדיין נוכלות מצד המכשירים.
מלבד שכל האחרונים הורו דלא כהפר"ח ואכמ"ל, וגם החזו"א לא הורה כן למעשה כפי שמובא בשמו בחלקת יעקב ובאורחות רבינו, בלי זה כל דברי הפר"ח הם רק אם אין דבר טמא בעדרו, ובכאן שלא היה על זה שום פיקוח כמו שכתוב בדו"ח, שיטת הפר"ח לא רלוונתי בכלל, כפשוטו החלב אסור כחלב עכו"ם ממש.


אמונת אומן
הודעות: 1673
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 247 פעמים
קיבל תודה: 629 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אמונת אומן » 01 מרץ 2020, 13:29

משנה מאד אם נכשלו בחלב טמא או באיסור חלב עכו''ם או ספק חלב עכו''ם. [גם שם יש מירתת מהשלטונות כמפורש בדו''ח]


מהבהב בחושך
הודעות: 140
הצטרף: 20 ינואר 2020, 21:47
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 49 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי מהבהב בחושך » 01 מרץ 2020, 14:22

אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 08:23
מהבהב בחושך כתב:
01 מרץ 2020, 08:10
יהודי אחד כתב:
01 מרץ 2020, 02:46


השוחד יעוור עיני חכמים



באגרות חזו"א האריך בזה בלשונו הזהב.
ותורף דבריו כי הת"ח מסולק הוא לחלוטין מנגיעה. ולכן רואה טריפה לעצמו.
ולעניין השוחד המעוור עיני חכמים, כתב שם שהוא מגזירת הכתוב, והלכה מסויימת במשפט. 
עיין שם באורך. ובפחד יצחק שבועות העתיק דבריו. קילסם. ופירשם בדרכו.
דברי החזון איש בזה הם דברי דרש מתוקים מדבש. 

הייתי ממליץ לכל אחד  לפני שמצטט את הדברים למעשה, לבחון את עצמו אם הוא באמת מאמין בזה, לא בשאלה של טריפה, אלא כשמדובר בענייני כבוד, תחרות בין כשרויות, מינויים של שררה, וכדומה. 

זכותך לחלוק על החזו"א. וזכות הרוצה לצטט לצטט.

והבוחר יבחר בין החזו"א והרב הוטנר, להרב אמונת אומן.
 


אב בבינה
הודעות: 202
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 102 פעמים
קיבל תודה: 66 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אב בבינה » 01 מרץ 2020, 14:51

בלי קשר לנושא האשכול, בענין נגיעות בהוראה ודברי החזו"א, זה לא נכון להציג את זה כמחלוקת הרב אמונת אמון והחזון איש.

כי כבר העירו רבים שדברי החזו"א מאוד מחודשים, מכיון שכבר מובא בגמ' כמה מקומות, וכן נפסק להלכה (יו"ד סי' רמ"ב ל"ו בדברי הרמ"א) "ותלמיד חכם שאמר דבר הלכה בדבר השייך לדידיה אם אמרה קודם מעשה שומעין לו ואם לאו אין שומעין לו, ודוקא שאמר כך קיבלתי אבל אם אומר דבר מסברא ומראה פנים לדבריו והוא נראה, שומעין לו, אבל אין שומעין לדידיה דלמא מדמי דברים להדדי דברים שאינם דומים, אבל אם הוא פשוט שומעין לו" עכ"ל. וכתב הט"ז שם (ס"ק כ"א): "אין שומעין לדידיה כלומר לסמוך על סברת אותו החכם בזה שהוא מדמה מילתא למילתא דשמא טועה בזה הדמיון אלא אם כן הדמיון הוא פשוט בעיני כל אז סמכינן על הדמיון ולא על המורה" עכ"ל.

ועי' יבמות (עז.) בכל הסיפור ששאלו אם דוד המלך ראוי לבוא בקהל, והגמ' מספרת שעמשא לקח חרב ונעצו ואמר שמקובל מבית דינו של שמואל הרמתי עמוני ולא עמונית כו', והגמ' שם שואל עליו "והאמר רבי אבא אמר רב, כל ת"ח שמורה הלכה ובא, אם קודם מעשה אמרה שומעין לו, ואם לאו אין שומעין לו", והגמ' שם תירץ שמשום ששמואל חי ובית דינו קיים והוי מילתא דעבידי לגלויי הוא כן נאמן. וכתב רש"י שם (ד"ה אם): "שבאת הוראה לידו אמרה ושנאה לתלמידיו בבית המדרש בשם רבו שומעין לו בשעת הוראה ואם לאו אין שומעין לו שמא מחמת מעשה הבא לידו אמרה" עכ"ל.

ומש"כ החזו"א ששוחד זה גזירת הכתוב, גם בזה הראשונים כמו הספר החינוך, עד להאחרונים הג"ר אלחנן ווסרמן אמרו להיפוך. ואכמ"ל.


אמונת אומן
הודעות: 1673
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 247 פעמים
קיבל תודה: 629 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אמונת אומן » 01 מרץ 2020, 15:13

מהבהב בחושך כתב:
01 מרץ 2020, 14:22
אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 08:23
מהבהב בחושך כתב:
01 מרץ 2020, 08:10




באגרות חזו"א האריך בזה בלשונו הזהב.
ותורף דבריו כי הת"ח מסולק הוא לחלוטין מנגיעה. ולכן רואה טריפה לעצמו.
ולעניין השוחד המעוור עיני חכמים, כתב שם שהוא מגזירת הכתוב, והלכה מסויימת במשפט. 
עיין שם באורך. ובפחד יצחק שבועות העתיק דבריו. קילסם. ופירשם בדרכו.
דברי החזון איש בזה הם דברי דרש מתוקים מדבש. 

הייתי ממליץ לכל אחד  לפני שמצטט את הדברים למעשה, לבחון את עצמו אם הוא באמת מאמין בזה, לא בשאלה של טריפה, אלא כשמדובר בענייני כבוד, תחרות בין כשרויות, מינויים של שררה, וכדומה. 
זכותך לחלוק על החזו"א. וזכות הרוצה לצטט לצטט.

והבוחר יבחר בין החזו"א והרב הוטנר, להרב אמונת אומן.
זכותו של המצטט לצטט, ואין זכותי לחלוק על החזו''א...

אבל זכותי לשים מראה לפני המצטט, שישקול בדעתו היטב כאשר הוא מצטט, אם הוא מקבל את הדברים המחודשים הללו גם כשזה נוגע בעולם המעשה אצלו גופא.

אולי אחד מאלף מאנשי מעשה יענו הן. 

כבחור ישיבה ואברך צעיר גם אני התלהבתי מאד מדברים מרהיבים אלו. את או''ב של החזו''א ידעתי כמעט בע''פ.

אפשר להביא כאן צרור של דוגמאות שישכנעו את אחרון הספקנים, אבל לא אסתכן בזה...
  


yosf
הודעות: 295
הצטרף: 23 פברואר 2019, 21:48
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי yosf » 01 מרץ 2020, 16:14

מדהים בעיני קבלת עדות מי שלא יהיה במכתב(!!!!!) עד כדי אמת גמורה!!!!!
לראות הודעות של: רבנות כבר יותר טובה מבד"ץ פלוני....
רבותי!!!!!
יש הלכות לשה"ר
יש שני צדדים למטבע
ואנחנו לא בית דין
את הלמיחש.... כל אחד ישמור בבטן


דער עמעס
הודעות: 83
הצטרף: 16 ינואר 2020, 10:54
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי דער עמעס » 01 מרץ 2020, 17:06

אב בבינה כתב:
01 מרץ 2020, 13:26
דער עמעס כתב:
01 מרץ 2020, 12:47
לפי החזון איש שהעיקר כדברי הפר"ח שבמקום שלא מצוי חלב טריפה או שזה יותר יקר אין איסור בכלל, אף אחד לא נכשל אם כי זה עדיין נוכלות מצד המכשירים.
מלבד שכל האחרונים הורו דלא כהפר"ח ואכמ"ל, וגם החזו"א לא הורה כן למעשה כפי שמובא בשמו בחלקת יעקב ובאורחות רבינו, בלי זה כל דברי הפר"ח הם רק אם אין דבר טמא בעדרו, ובכאן שלא היה על זה שום פיקוח כמו שכתוב בדו"ח, שיטת הפר"ח לא רלוונתי בכלל, כפשוטו החלב אסור כחלב עכו"ם ממש.
כמדומני שלפי הפר"ח די בכך אם זה לא שכיח או יקר מחלב פרה.
טוב לדעת שהספר חזון איש לא נכתב הלכה למעשה אלא לפלפולא בעלמא.

לעצם העניין זה לא אמור להפתיע אף אחד ההכשרים הנ"ל הוקמו אחד לנקום בהכשר אחר והשני נטו לשם בצע ותלו"מ.


yosf
הודעות: 295
הצטרף: 23 פברואר 2019, 21:48
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי yosf » 01 מרץ 2020, 17:19

לא יודע אם העירו כבר
בס' מכתבים למרן ר' אלחנן וסרמן יש כמה מכתבים שכותב דלא כהחזו"א בזה
הספר לא לפני אבל נראה לי שלא קשה למצוא


עמנואל
הודעות: 546
הצטרף: 11 אפריל 2019, 21:55
נתן תודה: 268 פעמים
קיבל תודה: 134 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי עמנואל » 01 מרץ 2020, 18:55

מכון קול יוסף כתב:
01 מרץ 2020, 01:11
עמנואל כתב:
29 פברואר 2020, 23:22
ר' יונה כתב:
29 פברואר 2020, 22:59
הוא אחראי על מערך הכשרות ברבנות
מכל מקום, יש מושג של ניגוד עניינים ועל כן נראה שהרב יעביר את הדו"ח לחכם אחר.

ממש נכנסו לך ההשקפות הציוניות כארס של עכנאי... ממתי יש בתורה מושג של ניגוד עניינים??? והלא חכם רואה טריפה לעצמו! הלא היה צריך לחדש בנגעים ובשוחד שזה בעיה ואם לא - היה מותר לקחת שוחד! תמהני.
תהיה בריא, ע"י שימוש במילים קשות אתה מאשים אותי בציונות, וכל זאת על מנת להצדיק את המבקר מטעם הרבנות הציונית...
ולגופו של עניין, חרף תמצות דעתך התורנית הקובעת, ישנן הלכות מפורשות העוסקות בחידוש העצום של "ניגוד עניינים". למשל, האומר תני סלע לבני עירי, או עיר שנגנב ס"ת שלה - שאין דנין הדבר בדייני אותה העיר.


אמונת אומן
הודעות: 1673
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 247 פעמים
קיבל תודה: 629 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אמונת אומן » 01 מרץ 2020, 19:01

yosf כתב:
01 מרץ 2020, 16:14
מדהים בעיני קבלת עדות מי שלא יהיה במכתב(!!!!!) עד כדי אמת גמורה!!!!!
לראות הודעות של: רבנות כבר יותר טובה מבד"ץ פלוני....
רבותי!!!!!
יש הלכות לשה"ר
יש שני צדדים למטבע
ואנחנו לא בית דין
את הלמיחש.... כל אחד ישמור בבטן
אם את הלמיחש ישמרו בבטן, לעם ישראל יגדל ד''א בבטן.

ברור שאם היה אותו דו''ח על הכשר כמו העד''ח ואפי' על הר 'רובין, היחס היה שונה לגמרי.
 


מלך שבא
הודעות: 360
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 19:32
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 91 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי מלך שבא » 01 מרץ 2020, 19:51

אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 09:08
מלך שבא כתב:
01 מרץ 2020, 08:47
דברי החזו"א הם תורת אמת. [אני מבין שזה מפריע לך אבל תתגבר. וגם כשאתה מפקפק על דברי החזו"א אתה יכול פשוט לכתוב שיש חולקים עליו במקום לשקר במצח נחושה ולומר שאמר דבריו דרך דרש, בעוד שברור לכל מי שראה דבריו שכוונתו למעשה ממש ולחלוק על דברי בעלי המוסר בזה].
לא מבין מה עולה בדעתך שקשה לי עם זה. כתבתי דרך דרש בלשון מכבדת, במקום לכתוב שהחוש מכחיש.
שררה התכוונתי למקורבים, לא לעצמו.
הבה נעשה מבחן פשוט.
ניקח אדם שהזדמן לו לדון בדיני תורה כמה פעמים,( לא אברך תמים שמכיר את הדברים רק מלימוד חו''מ), ונשאל אותו, האם עפ"י ניסיונו הוא מוכן לדון אצל דיין שהוא שכנו או אפילו בן קהילתו של הצד שכנגד. ומבלי שדיין אחר יהיה קרוב בצורה כלשהי אליו עצמו.

עפ"י דברי החזו"א, היה אמור לצאת כבר לפני כמה שבועות הודעה מדייני בעלזא שאסור לצרוך גבינה הנ"ל,( הרי יר"ש אחד בודאי יש שם), וכן פעם בחצי שנה לפחות היתה אמורה להיות הודעה כזאת מאחד מבתי הדין המכשירים, או מדיין שנוכח שהדברים שבפיקוחו וחתימתו אינם כשרים ללא פקפוק. לצערנו זה לא קורה.

יש לציין שדברי החזון איש נכתבו לגבי כל חכם שהגיע להוראה, ולא שייך כאן לדבר על 'הרבנים הנכונים'... 
וכי מפני שחסידי בעלזא החליטו למנות אדם מסויים לדיין [מסיבות ידועות] אחראי החזו"א לומר שהוא הגיע להוראה? לידיעתך "הגיע להוראה" אצל החזו"א זה לא מי שעמד במבחני טוב"י.
אין צורך להכנס לדיון האם "החוש מכחיש" מאחר והחזו"א דבר על מציאות דורו הסמוך לזמנינו והיה בקי במציאות יותר ממך.
לא אעתיק כאן כל הלשונות החריפים שכ' החזו"א [אמו"ב סוף פ"ג] על המייחסים נגיעות לחכמים, רק אעתיק את שורש טעותם לפי החזו"א: "וכל זה מפני שלא יסדו את מוסרם בהלכה".

נעול הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “כשרות”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים