דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

כל מה שקשור לכשרות, בצורה ענינית בלבד
כללי הפורום
כל אשכול שיסטה מענינו, ימחק לאלתר. כל משתמש שידון לגופם של אנשים או יכנס לענינים פוליטים וכיוצ"ב יורחק לצמיתות.

yosf
הודעות: 295
הצטרף: 23 פברואר 2019, 21:48
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי yosf » 01 מרץ 2020, 20:25

אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 19:01
yosf כתב:
01 מרץ 2020, 16:14
מדהים בעיני קבלת עדות מי שלא יהיה במכתב(!!!!!) עד כדי אמת גמורה!!!!!
לראות הודעות של: רבנות כבר יותר טובה מבד"ץ פלוני....
רבותי!!!!!
יש הלכות לשה"ר
יש שני צדדים למטבע
ואנחנו לא בית דין
את הלמיחש.... כל אחד ישמור בבטן
אם את הלמיחש ישמרו בבטן, לעם ישראל יגדל ד''א בבטן.

ברור שאם היה אותו דו''ח על הכשר כמו העד''ח ואפי' על הר 'רובין, היחס היה שונה לגמרי.

כמה כואב!!!!
זו תשובה???
אם אסור להאמין ולשפוט בלי שמוע בין אחיכם
אם לפי הדין הלמיחש צריך להישאר בבטן....
אז את מי מעניין הד"א של עמ"י????? 
תנו להקב"ה להסתדר בלי העזרה שלכם!!!!
אנחנו סה"כ...נקפיד שלא להפריע
 


פותח הנושא
אחד התלמידים
הודעות: 1701
הצטרף: 01 ינואר 2016, 08:53
נתן תודה: 138 פעמים
קיבל תודה: 520 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אחד התלמידים » 01 מרץ 2020, 20:33

אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 09:14
אחד התלמידים כתב:
01 מרץ 2020, 08:27
בכל זאת צריך להמתין לראות מה יהיה תגובתם, ולשקול באופן רציני אם זה סביר ומתקבל. בל"ס הם יודעים או ידעו בקרוב שהדו"ח נתפרסם.
אם הם יחליטו לא להגיב (כך אני מניח, ומצרף את זה לזה שאינם מאפשרים לארגון כושרות לבדוק את הנעשה בתחומם), זה בהחלט מוכיח שיש אמת בדברים.

צריך להיות הוגן. ברור שאם הם לא יתנו תשובה סבירה לדו"ח הנ"ל, סימן שאין להם מה לענות. וברור שעד שלא ניתן תשובה צריך לחוש. אבל לפני שמחליטים שבודאי אין להם מה לענות, צריך ליתן להם זמן להגיב. הדו"ח התפרסם רק באור ליום ו', וכנראה הסתובב קצת אצל אנשים בתחום הכשרות. אבל לא ברור שהרבנים האחראים להכרשים הנ"ל ידעו. לא צריך להיות פתי ותם, אבל למה לא להמתין כמה ימים לפני שמחליטים בודאות שאין להם תשובות.


פותח הנושא
אחד התלמידים
הודעות: 1701
הצטרף: 01 ינואר 2016, 08:53
נתן תודה: 138 פעמים
קיבל תודה: 520 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אחד התלמידים » 01 מרץ 2020, 20:38

דנו כאן מצד חלב ישראל, והשיטות שפיקוח ממשלתי מפסיק. אבל לדעתי זה אינו נוגע. אם לדעת נותני ההכשר פיקוח ממשלתי מספיק, והם מצהירים את זה, אין שום בעיה. כל אחד ינהוג ע"פ הרבנים שלו, ואין דופי במי שסומך על שיטות המתירים. אבל כאן הצהירו להדיא שיש בזה פיקוח ישראל משעת חליבה. אם זה שקר, מה שיש מתירים בלי פיקוח ישראל אינו כלום.
בנוסף, היו בעיות רציניות בתוך המפעל, שאין אף מתיר.

סמל אישי של משתמש

מכון קול יוסף
הודעות: 378
הצטרף: 25 נובמבר 2018, 18:56
נתן תודה: 170 פעמים
קיבל תודה: 97 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי מכון קול יוסף » 01 מרץ 2020, 20:59

חברים.
מישהו פה יודע על איזה מוצר מדובר?
אני יושב שעה ומנסה לגלות על איזה מוצר של חברת נטו מדובר. המוצר היחיד שמתאים לתיאור הוא של חברת 'שלושת האופים', שמלבד הבורקסים שלהם שהגבינה שם איננה גבינה צהובה והיא בכשרות הרב לנדאו. יש את מוצרי הפיצה ששם יש גבינה צהובה. אלא שבאתר שלהם הם מפרסמים שזה בכשרות רבנות בלבד. וגם באתר של בית יוסף לא מוזכר מפעל חלבי כלל. וברשימת רכיבי המוצר הכי מעודכנים שמצאתי (2013) כתוב בפירוש שיש אבקת חלב נוכרי.

האם יש למישהו את המוצר הזה בביתו או בחנות שיכול לומר לנו מה כתוב שם (ומה תאריך הייצור) (כי בתמונה שהם מראים באתר יש כשרות של שניהם, השאלה היא ממתי זה).

וכן האם יש מידע רשמי על הפרשיה הנ"ל חוץ מהמסמך שצורף כאן? ברבנות לא מצאתי, ורשימת המוצרים המיובאים באישור הרבנות כאן הינה מתאריך שקודם הנפקת הדו"ח, (לבד מכך שמשום מה אינו עולה אצלי).


אמונת אומן
הודעות: 1673
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 247 פעמים
קיבל תודה: 629 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אמונת אומן » 01 מרץ 2020, 21:06

מלך שבא כתב:
01 מרץ 2020, 19:51
אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 09:08
מלך שבא כתב:
01 מרץ 2020, 08:47
דברי החזו"א הם תורת אמת. [אני מבין שזה מפריע לך אבל תתגבר. וגם כשאתה מפקפק על דברי החזו"א אתה יכול פשוט לכתוב שיש חולקים עליו במקום לשקר במצח נחושה ולומר שאמר דבריו דרך דרש, בעוד שברור לכל מי שראה דבריו שכוונתו למעשה ממש ולחלוק על דברי בעלי המוסר בזה].
לא מבין מה עולה בדעתך שקשה לי עם זה. כתבתי דרך דרש בלשון מכבדת, במקום לכתוב שהחוש מכחיש.
שררה התכוונתי למקורבים, לא לעצמו.
הבה נעשה מבחן פשוט.
ניקח אדם שהזדמן לו לדון בדיני תורה כמה פעמים,( לא אברך תמים שמכיר את הדברים רק מלימוד חו''מ), ונשאל אותו, האם עפ"י ניסיונו הוא מוכן לדון אצל דיין שהוא שכנו או אפילו בן קהילתו של הצד שכנגד. ומבלי שדיין אחר יהיה קרוב בצורה כלשהי אליו עצמו.

עפ"י דברי החזו"א, היה אמור לצאת כבר לפני כמה שבועות הודעה מדייני בעלזא שאסור לצרוך גבינה הנ"ל,( הרי יר"ש אחד בודאי יש שם), וכן פעם בחצי שנה לפחות היתה אמורה להיות הודעה כזאת מאחד מבתי הדין המכשירים, או מדיין שנוכח שהדברים שבפיקוחו וחתימתו אינם כשרים ללא פקפוק. לצערנו זה לא קורה.

יש לציין שדברי החזון איש נכתבו לגבי כל חכם שהגיע להוראה, ולא שייך כאן לדבר על 'הרבנים הנכונים'... 
וכי מפני שחסידי בעלזא החליטו למנות אדם מסויים לדיין [מסיבות ידועות] אחראי החזו"א לומר שהוא הגיע להוראה? לידיעתך "הגיע להוראה" אצל החזו"א זה לא מי שעמד במבחני טוב"י.
אין צורך להכנס לדיון האם "החוש מכחיש" מאחר והחזו"א דבר על מציאות דורו הסמוך לזמנינו והיה בקי במציאות יותר ממך.
לא אעתיק כאן כל הלשונות החריפים שכ' החזו"א [אמו"ב סוף פ"ג] על המייחסים נגיעות לחכמים, רק אעתיק את שורש טעותם לפי החזו"א: "וכל זה מפני שלא יסדו את מוסרם בהלכה".
א''כ עיקרת את דברי החזו''א.
כל חכם שמורה לענ''ד עפ''י נגיעות, אוכל לתלות בכך שלא אליו התכוון החזו''א. 
אם כן אין כאן ויכוח.
גם אני מניח שהחזו''א בעצמו לא היה מוטה בפסיקותיו.
 


אמונת אומן
הודעות: 1673
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 247 פעמים
קיבל תודה: 629 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אמונת אומן » 01 מרץ 2020, 21:11

yosf כתב:
01 מרץ 2020, 20:25
אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 19:01
yosf כתב:
01 מרץ 2020, 16:14
מדהים בעיני קבלת עדות מי שלא יהיה במכתב(!!!!!) עד כדי אמת גמורה!!!!!
לראות הודעות של: רבנות כבר יותר טובה מבד"ץ פלוני....
רבותי!!!!!
יש הלכות לשה"ר
יש שני צדדים למטבע
ואנחנו לא בית דין
את הלמיחש.... כל אחד ישמור בבטן
אם את הלמיחש ישמרו בבטן, לעם ישראל יגדל ד''א בבטן.

ברור שאם היה אותו דו''ח על הכשר כמו העד''ח ואפי' על הר 'רובין, היחס היה שונה לגמרי.
כמה כואב!!!!
זו תשובה???
אם אסור להאמין ולשפוט בלי שמוע בין אחיכם
אם לפי הדין הלמיחש צריך להישאר בבטן....
אז את מי מעניין הד"א של עמ"י????? 
תנו להקב"ה להסתדר בלי העזרה שלכם!!!!
אנחנו סה"כ...נקפיד שלא להפריע

על ב''י מותר להאמין כל דבר, ועדיף שלא לפרט בדיוק את ההגדרות ההלכתיות...
 


אמונת אומן
הודעות: 1673
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 247 פעמים
קיבל תודה: 629 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אמונת אומן » 01 מרץ 2020, 21:14

מכון קול יוסף כתב:
01 מרץ 2020, 20:59
חברים.
מישהו פה יודע על איזה מוצר מדובר?
אני יושב שעה ומנסה לגלות על איזה מוצר של חברת נטו מדובר. המוצר היחיד שמתאים לתיאור הוא של חברת 'שלושת האופים', שמלבד הבורקסים שלהם שהגבינה שם איננה גבינה צהובה והיא בכשרות הרב לנדאו. יש את מוצרי הפיצה ששם יש גבינה צהובה. אלא שבאתר שלהם הם מפרסמים שזה בכשרות רבנות בלבד. וגם באתר של בית יוסף לא מוזכר מפעל חלבי כלל. וברשימת רכיבי המוצר הכי מעודכנים שמצאתי (2013) כתוב בפירוש שיש אבקת חלב נוכרי.

האם יש למישהו את המוצר הזה בביתו או בחנות שיכול לומר לנו מה כתוב שם (ומה תאריך הייצור) (כי בתמונה שהם מראים באתר יש כשרות של שניהם, השאלה היא ממתי זה).

וכן האם יש מידע רשמי על הפרשיה הנ"ל חוץ מהמסמך שצורף כאן? ברבנות לא מצאתי, ורשימת המוצרים המיובאים באישור הרבנות כאן הינה מתאריך שקודם הנפקת הדו"ח, (לבד מכך שמשום מה אינו עולה אצלי).
לא מובן מה אתה רוצה. אולי אתה מחפש במחשב.
השוק מלא בגבינות אלו תחת מותג גאודה או ריצ'
 


יהודי רציני
הודעות: 368
הצטרף: 13 נובמבר 2019, 00:44
נתן תודה: 65 פעמים
קיבל תודה: 129 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יהודי רציני » 01 מרץ 2020, 21:31

אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 21:11
yosf כתב:
01 מרץ 2020, 20:25
אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 19:01

אם את הלמיחש ישמרו בבטן, לעם ישראל יגדל ד''א בבטן.

ברור שאם היה אותו דו''ח על הכשר כמו העד''ח ואפי' על הר 'רובין, היחס היה שונה לגמרי.
כמה כואב!!!!
זו תשובה???
אם אסור להאמין ולשפוט בלי שמוע בין אחיכם
אם לפי הדין הלמיחש צריך להישאר בבטן....
אז את מי מעניין הד"א של עמ"י????? 
תנו להקב"ה להסתדר בלי העזרה שלכם!!!!
אנחנו סה"כ...נקפיד שלא להפריע
על ב''י מותר להאמין כל דבר, ועדיף שלא לפרט בדיוק את ההגדרות ההלכתיות...

אמונת אומן תגובתיך מזעזעות ומפחידות, איך אדם ששומר תורה ומצוות יכול להתייחס להל' לשה"ר בשאט נפש כזו? 
 


בחור כהלכה
הודעות: 8
הצטרף: 07 מרץ 2018, 10:20
קיבל תודה: 6 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי בחור כהלכה » 01 מרץ 2020, 22:07

יהודי רציני כתב:
01 מרץ 2020, 12:37
אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 12:04
אני חוזר על מש"כ באשכולות אחרים,
ארגון 'כושרות' הוא צורך הכרחי בימינו, או ארגון חרדי אחר בדומה לו.

מי ירים את הכפפה?

לע''ע, גם מי שאינו מהמחמירים, מומלץ מאוד להמנע מההכשרים החרדיים הללו שאפילו כושרות הדל''י לא ממליץ עליהם.
רק לציין  שכושרות הדל"י שלדבריך ממליץ להימנע מהכשרים אלו (לא בדקתי) לגבי הגבינה המדוברת כתב שהיא מהדרין (התשובה צוטטה ע"י לעיל, שלחתי להם שאלה אתמול האם הם יודעים משהו חדש בענין).

אשמח להפניה לתשובה שלהם באתר, תודה
 


יהודי רציני
הודעות: 368
הצטרף: 13 נובמבר 2019, 00:44
נתן תודה: 65 פעמים
קיבל תודה: 129 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יהודי רציני » 01 מרץ 2020, 22:13

תשובת ארגון כושרות בענין הגבינה הנ"ל

https://www.kosharot.co.il/index2.php?i ... 9&lang=HEB

התשובה היתה מתחמקת...


אמונת אומן
הודעות: 1673
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 247 פעמים
קיבל תודה: 629 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אמונת אומן » 01 מרץ 2020, 22:17

יהודי רציני כתב:
01 מרץ 2020, 21:31
אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 21:11
yosf כתב:
01 מרץ 2020, 20:25

כמה כואב!!!!
זו תשובה???
אם אסור להאמין ולשפוט בלי שמוע בין אחיכם
אם לפי הדין הלמיחש צריך להישאר בבטן....
אז את מי מעניין הד"א של עמ"י????? 
תנו להקב"ה להסתדר בלי העזרה שלכם!!!!
אנחנו סה"כ...נקפיד שלא להפריע
על ב''י מותר להאמין כל דבר, ועדיף שלא לפרט בדיוק את ההגדרות ההלכתיות...
אמונת אומן תגובתיך מזעזעות ומפחידות, איך אדם ששומר תורה ומצוות יכול להתייחס להל' לשה"ר בשאט נפש כזו? 

חוששני שלאו לה''ר הוא דחמיר לכו.
 


יהודי
הודעות: 3655
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 518 פעמים
קיבל תודה: 774 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יהודי » 01 מרץ 2020, 22:22

יהודי רציני כתב:
01 מרץ 2020, 22:13
תשובת ארגון כושרות בענין הגבינה הנ"ל

https://www.kosharot.co.il/index2.php?i ... 9&lang=HEB

התשובה היתה מתחמקת...
באם הכתוב בדו"ח נכון, קשה להאמין שקודם היה המצב שם יותר טוב.
ומעניין מה יסבירו מאמיני כושרות בזה.


יהודי רציני
הודעות: 368
הצטרף: 13 נובמבר 2019, 00:44
נתן תודה: 65 פעמים
קיבל תודה: 129 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יהודי רציני » 01 מרץ 2020, 22:33

המענין שעכשיו מצאתי שמישהו שאל את השאלה על גבינת גאודה לא מזמן (לפני כמה חודשים) וגם אז כושרות אמרו שזה מהדרין

שלום הרב, לגבי גבינה גאודה בהשגחת בד"צ בית יוסף- האם זה ברמת מהדרין של גבינה צהובה בארץ בהכשר מהדרין (טרה או תנובה) ואם לא -מה ההבדל?
וכן לגבי חמאה גאודה בהכשר הנ"ל.
תודה
תוכן התשובה
שניהם בכשרות מהדרין

התשובה התקבלה מרבני כושרות
בתאריך כט תשרי התשפ
ונכונה לעת כתיבתה, לאחר זמן יש להתעדכן שנית.


מלך שבא
הודעות: 360
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 19:32
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 91 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי מלך שבא » 01 מרץ 2020, 22:50

אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 21:06
מלך שבא כתב:
01 מרץ 2020, 19:51
וכי מפני שחסידי בעלזא החליטו למנות אדם מסויים לדיין [מסיבות ידועות] אחראי החזו"א לומר שהוא הגיע להוראה? לידיעתך "הגיע להוראה" אצל החזו"א זה לא מי שעמד במבחני טוב"י.
אין צורך להכנס לדיון האם "החוש מכחיש" מאחר והחזו"א דבר על מציאות דורו הסמוך לזמנינו והיה בקי במציאות יותר ממך.
לא אעתיק כאן כל הלשונות החריפים שכ' החזו"א [אמו"ב סוף פ"ג] על המייחסים נגיעות לחכמים, רק אעתיק את שורש טעותם לפי החזו"א: "וכל זה מפני שלא יסדו את מוסרם בהלכה".
א''כ עיקרת את דברי החזו''א.
כל חכם שמורה לענ''ד עפ''י נגיעות, אוכל לתלות בכך שלא אליו התכוון החזו''א. 
אם כן אין כאן ויכוח.
גם אני מניח שהחזו''א בעצמו לא היה מוטה בפסיקותיו.
חבל שהנך שוב מעוות דברי מי שהנך חולק עליו.
הצבעתי על עובדה פשוטה, כמות החכמים שלפי החזו"א נחשבים "הגיעו להוראה" מצד עמל התורה יר"ש דרך העיון ושאר קניני התורה היא מועטה ביותר, עוד לפני שאנו מתחילים לחשוב האם יהיו מוטים בפסיקותיהם. ועל בודדים אלו אומר החזו"א שכשם שיש לסמוך עליהם באופן כללי כך יש לסמוך עליהם בדברים שיש להם נגיעות.
[ואם יהיה חכם שיהיה מוכח שיש לחשוש עליו שמורה ע"פ נגיעות, לא נוכל לסמוך עליו גם בדברים שאין לו נגיעות]
------
ראוי להפריד נידון זה לאשכול נפרד.
 


יחצאל
הודעות: 132
הצטרף: 14 יוני 2018, 15:18
נתן תודה: 6 פעמים
קיבל תודה: 32 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יחצאל » 01 מרץ 2020, 22:52

מלך שבא כתב:
01 מרץ 2020, 22:50
אמונת אומן כתב:
01 מרץ 2020, 21:06
מלך שבא כתב:
01 מרץ 2020, 19:51
וכי מפני שחסידי בעלזא החליטו למנות אדם מסויים לדיין [מסיבות ידועות] אחראי החזו"א לומר שהוא הגיע להוראה? לידיעתך "הגיע להוראה" אצל החזו"א זה לא מי שעמד במבחני טוב"י.
אין צורך להכנס לדיון האם "החוש מכחיש" מאחר והחזו"א דבר על מציאות דורו הסמוך לזמנינו והיה בקי במציאות יותר ממך.
לא אעתיק כאן כל הלשונות החריפים שכ' החזו"א [אמו"ב סוף פ"ג] על המייחסים נגיעות לחכמים, רק אעתיק את שורש טעותם לפי החזו"א: "וכל זה מפני שלא יסדו את מוסרם בהלכה".
א''כ עיקרת את דברי החזו''א.
כל חכם שמורה לענ''ד עפ''י נגיעות, אוכל לתלות בכך שלא אליו התכוון החזו''א. 
אם כן אין כאן ויכוח.
גם אני מניח שהחזו''א בעצמו לא היה מוטה בפסיקותיו.
חבל שהנך ממשיך במנהגך לעוות דברי מי שהנך חולק עליו.
הצבעתי על עובדה פשוטה, כמות החכמים שלפי החזו"א נחשבים "הגיעו להוראה" מצד עמל התורה יר"ש דרך העיון ושאר קניני התורה היא מועטה ביותר, עוד לפני שאנו מתחילים לחשוב האם יהיו מוטים בפסיקותיהם. ועל בודדים אלו אומר החזו"א שכשם שיש לסמוך עליהם באופן כללי כך יש לסמוך עליהם בדברים שיש להם נגיעות.

החזו"א אומר ששוחד זה גזיה"כ.
כלומר לא כל מי שהגיע להוראה בעיני החזו"א, אלא כל מי שממונה כדיין, ומכיוון שעפ"י התורה אפשר למנות דיינים גם אם אינם נחשבים בכלל הגיע להוראה לפי החזו"א, הרי שלא היה החזו"א צריך לומר שזה גזיה"כ.
ודברי החזו"א נסתרים מכל המעשים בגמ' ריש שני דייני בדברים שהשפיעו על גדולי התנאים אע"פ שלא היה בהם אלא ריח של שוחד שלא אסור מדינא. 
(והחזו"א כת' שבאמת לא משפיע אלא אם אסור עפ"י התורה).
 


מלך שבא
הודעות: 360
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 19:32
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 91 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי מלך שבא » 01 מרץ 2020, 22:54

יחצאל כתב:
01 מרץ 2020, 22:52
שעפ"י התורה אפשר למנות דיינים גם אם אינם נחשבים בכלל הגיע להוראה
פירוש?
 


יחצאל
הודעות: 132
הצטרף: 14 יוני 2018, 15:18
נתן תודה: 6 פעמים
קיבל תודה: 32 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יחצאל » 01 מרץ 2020, 22:55

מלך שבא כתב:
01 מרץ 2020, 22:54
יחצאל כתב:
01 מרץ 2020, 22:52
שעפ"י התורה אפשר למנות דיינים גם אם אינם נחשבים בכלל הגיע להוראה
פירוש?
אתה בכוונה קוטע משפט באמצע?
המשפט הוא "גם אם אינם נחשבים בכלל הגיע להוראה לפי החזו"א"
כלומר שנטען כאן שלא כל רב או דיין הוא מכלל אלו שהחזו"א קורא להם הגיע להוראה, וטענתי שזה לא רלוונטי למי החזו"א קורא כך, כאשר עיקר הנושא הוא מי כשר לשמש כדיין עפ"י התורה שעליו נאמר איסור שוחד.
 


מלך שבא
הודעות: 360
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 19:32
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 91 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי מלך שבא » 01 מרץ 2020, 23:01

יחצאל כתב:
01 מרץ 2020, 22:55
מלך שבא כתב:
01 מרץ 2020, 22:54
יחצאל כתב:
01 מרץ 2020, 22:52
שעפ"י התורה אפשר למנות דיינים גם אם אינם נחשבים בכלל הגיע להוראה
פירוש?
אתה בכוונה קוטע משפט באמצע?
המשפט הוא "גם אם אינם נחשבים בכלל הגיע להוראה לפי החזו"א"
כלומר שנטען כאן שלא כל רב או דיין הוא מכלל אלו שהחזו"א קורא להם הגיע להוראה, וטענתי שזה לא רלוונטי למי החזו"א קורא כך, כאשר עיקר הנושא הוא מי כשר לשמש כדיין עפ"י התורה.
כן, בכוונה.
משום שעד כמה שידוע לי החזו"א עצמו חשב שהשאלה "מי כשר לשמש כדיין ע"פ התורה" זהה לשאלה "מי כשר לשמש כדיין לדעת החזו"א".
ובנוסח אחר, איני מבין איך אפשר להקשות על החזו"א מתוך הנחת יסוד שהוא טעה בגדרי הגיע להוראה. [כמובן שאפשר לחלוק עליו אבל כדי להקשות ראוי לבסס את הקושיה]
 


יחצאל
הודעות: 132
הצטרף: 14 יוני 2018, 15:18
נתן תודה: 6 פעמים
קיבל תודה: 32 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יחצאל » 01 מרץ 2020, 23:05

מלך שבא כתב:
01 מרץ 2020, 23:01
יחצאל כתב:
01 מרץ 2020, 22:55
מלך שבא כתב:
01 מרץ 2020, 22:54

פירוש?
אתה בכוונה קוטע משפט באמצע?
המשפט הוא "גם אם אינם נחשבים בכלל הגיע להוראה לפי החזו"א"
כלומר שנטען כאן שלא כל רב או דיין הוא מכלל אלו שהחזו"א קורא להם הגיע להוראה, וטענתי שזה לא רלוונטי למי החזו"א קורא כך, כאשר עיקר הנושא הוא מי כשר לשמש כדיין עפ"י התורה.
כן, בכוונה.
משום שעד כמה שידוע לי החזו"א עצמו חשב שהשאלה "מי כשר לשמש כדיין ע"פ התורה" זהה לשאלה "מי כשר לשמש כדיין לדעת החזו"א".
ובנוסח אחר, איני מבין איך אפשר להקשות על החזו"א מתוך הנחת יסוד שהוא טעה בגדרי הגיע להוראה. [כמובן שאפשר לחלוק עליו אבל כדי להקשות ראוי לבסס את הקושיה]

לחזו"א יש כללים אחרים מי כשר לשמש כדיין?
"הגיע להוראה לפי החזו"א" שנטען כאן לעיל הוא במובן של אנשים גדולים יראי הוראה וכו', כלפי השאלה מי כשר להיות דיין עפ"י החזו"א לא הייתה לחזו"א דעה אחרת, אפשר פשוט לבדוק בהלכה מי ראוי. 
 


מלך שבא
הודעות: 360
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 19:32
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 91 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי מלך שבא » 01 מרץ 2020, 23:20

טוב. בדקתי בהלכה.
רמב"ם הלכות סנהדרין פרק ב הלכה ז
בית דין של שלשה כו' צריך שיהא בכל אחד מהן שבעה דברים ואלו הן: חכמה, וענוה, ויראה, ושנאת ממון, ואהבת האמת, ואהבת הבריות להן, ובעלי שם טוב, וכל אלו הדברים מפורשין הן בתורה, הרי הוא אומר אנשים חכמים ונבונים הרי בעלי חכמה אמור, וידועים לשבטיכם אלו שרוח הבריות נוחה מהם, ובמה יהיו אהובים לבריות בזמן שיהיו בעלי עין טובה, ונפש שפלה, וחברתן טובה, ודבורן ומשאן בנחת עם הבריות, ולהלן הוא אומר אנשי חיל אלו שהן גבורים במצות ומדקדקים על עצמם וכובשין את יצרן עד שלא יהא להן שום גנאי ולא שם רע ויהא פרקן נאה, ובכלל אנשי חיל שיהיה להן לב אמיץ להציל עשוק מיד עושקו כענין שנאמר ויקם משה ויושיען, ומה משה רבינו עניו אף כל דיין צריך להיות עניו, יראי אלהים כמשמעו, שונאי בצע אף ממון שלהם אינן נבהלין עליו, ולא רודפין לקבץ הממון, שכל מי שהוא נבהל להון חסר יבואנו, אנשי אמת שיהיו רודפין אחר הצדק מחמת עצמן בדעתן, אוהבין את האמת ושונאין את החמס ובורחין מכל מיני העול.
אבל כמובן שכשכתוב שצריך שיהיה חכם זה דבר לא כ"כ מוגדר וכן שאר המעלות. וכפי איך שאני מתרשם החזו"א לא היה מכליל בזה יותר מכמה בודדים בדורינו.


יחצאל
הודעות: 132
הצטרף: 14 יוני 2018, 15:18
נתן תודה: 6 פעמים
קיבל תודה: 32 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יחצאל » 02 מרץ 2020, 00:30

והוא היה סבור שהם לא דיינים?
ואם היו קוראים לו לדין הוא היה סבור שאינו חייב לבוא כי אינם עונים על גדר דיין?


מלך שבא
הודעות: 360
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 19:32
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 91 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי מלך שבא » 02 מרץ 2020, 00:44

יחצאל כתב:
02 מרץ 2020, 00:30
והוא היה סבור שהם לא דיינים?
ואם היו קוראים לו לדין הוא היה סבור שאינו חייב לבוא כי אינם עונים על גדר דיין?
שולחן ערוך חושן משפט הלכות דיינים סימן ח
הגה: ועיירות שאין בהם חכמים הראוים להיות דיינים, או שכולן עמי הארץ, וצריכים להם דיינים שישפטו ביניהם שלא ילכו לפני ערכאות של עובדי כוכבים, ממנים הטובים והחכמים  שבהם (לדעת אנשי העיר), אע"פ שאינם ראויים לדיינים, וכיון שקבלו עליהם בני העיר אין אחר יכול לפוסלן. וכן כל צבור יכולין לקבל עליהם בית דין שאינם ראוים מן התורה.


ספר וסופר
הודעות: 753
הצטרף: 08 ספטמבר 2019, 17:06
נתן תודה: 244 פעמים
קיבל תודה: 459 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי ספר וסופר » 02 מרץ 2020, 01:13

מלך שבא כתב:
01 מרץ 2020, 23:20
טוב. בדקתי בהלכה.
רמב"ם הלכות סנהדרין פרק ב הלכה ז
בית דין של שלשה כו' צריך שיהא בכל אחד מהן שבעה דברים ואלו הן: חכמה, וענוה, ויראה, ושנאת ממון, ואהבת האמת, ואהבת הבריות להן, ובעלי שם טוב, וכל אלו הדברים מפורשין הן בתורה, הרי הוא אומר אנשים חכמים ונבונים הרי בעלי חכמה אמור, וידועים לשבטיכם אלו שרוח הבריות נוחה מהם, ובמה יהיו אהובים לבריות בזמן שיהיו בעלי עין טובה, ונפש שפלה, וחברתן טובה, ודבורן ומשאן בנחת עם הבריות, ולהלן הוא אומר אנשי חיל אלו שהן גבורים במצות ומדקדקים על עצמם וכובשין את יצרן עד שלא יהא להן שום גנאי ולא שם רע ויהא פרקן נאה, ובכלל אנשי חיל שיהיה להן לב אמיץ להציל עשוק מיד עושקו כענין שנאמר ויקם משה ויושיען, ומה משה רבינו עניו אף כל דיין צריך להיות עניו, יראי אלהים כמשמעו, שונאי בצע אף ממון שלהם אינן נבהלין עליו, ולא רודפין לקבץ הממון, שכל מי שהוא נבהל להון חסר יבואנו, אנשי אמת שיהיו רודפין אחר הצדק מחמת עצמן בדעתן, אוהבין את האמת ושונאין את החמס ובורחין מכל מיני העול.
אבל כמובן שכשכתוב שצריך שיהיה חכם זה דבר לא כ"כ מוגדר וכן שאר המעלות. וכפי איך שאני מתרשם החזו"א לא היה מכליל בזה יותר מכמה בודדים בדורינו.
מקופיא, החזרת את החזו"א לבית מדרש המוסרי.

הרי כל טענתו על בעלי המוסר בחשש נגיעות, הוא, שהם אומרים שזקוקים למוסר כדי לצאת מנגיעות בדין, והוא אומר שלא צריך כי אם הוא דיין שהגיע להוראה לא צריך מוסר לזה, אלא הוא לא חשוד כלל ללכת אחרי נגיעה.

ועכשיו אתה אומר שאמנם כן אם הוא כבר דיין, אולם בשביל להיות דיין, צריך להיות עניו, ירא, שונא ממון, אוהב אמת וכו' וכו' - ונשאל האם כל זה בא בטבעו? 

ואיך הוא יהיה ירא? ואיך עניו? ואיך שונא ממון? וכובש את יצרו?  וכל דברי הרמב"ם כולם מדיפים 'ריח' מוסרי - ולדוגמא - נבהל להון חסר יבואנו! וכן כל שאר דבריו.

ונראה, שעל אדם כזה, גם בעלי המוסר יודו שהשוחד אצלו הוא 'גזירת הכתוב'.


יחצאל
הודעות: 132
הצטרף: 14 יוני 2018, 15:18
נתן תודה: 6 פעמים
קיבל תודה: 32 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יחצאל » 02 מרץ 2020, 01:18

מלך שבא כתב:
02 מרץ 2020, 00:44
יחצאל כתב:
02 מרץ 2020, 00:30
והוא היה סבור שהם לא דיינים?
ואם היו קוראים לו לדין הוא היה סבור שאינו חייב לבוא כי אינם עונים על גדר דיין?
שולחן ערוך חושן משפט הלכות דיינים סימן ח
הגה: ועיירות שאין בהם חכמים הראוים להיות דיינים, או שכולן עמי הארץ, וצריכים להם דיינים שישפטו ביניהם שלא ילכו לפני ערכאות של עובדי כוכבים, ממנים הטובים והחכמים  שבהם (לדעת אנשי העיר), אע"פ שאינם ראויים לדיינים, וכיון שקבלו עליהם בני העיר אין אחר יכול לפוסלן. וכן כל צבור יכולין לקבל עליהם בית דין שאינם ראוים מן התורה.
ומכיוון שאיסור שוחד בתורה נאמר גם על דיינים כאלו, הרי שכבר מובן איסור שוחד בתורה, שלא לדבר שהשו"ע מדבר על דיינים עמי ארצות, גם מי שאינו ע"ה ועונה על כללי הלכתחילה של השו"ע עדיין לא בטוח שהוא איש מורם מעם כ"כ שאינו חשוד בשוחד. 


מלך שבא
הודעות: 360
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 19:32
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 91 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי מלך שבא » 02 מרץ 2020, 01:21

ספר וסופר כתב:
02 מרץ 2020, 01:13
מלך שבא כתב:
01 מרץ 2020, 23:20
טוב. בדקתי בהלכה.
רמב"ם הלכות סנהדרין פרק ב הלכה ז
בית דין של שלשה כו' צריך שיהא בכל אחד מהן שבעה דברים ואלו הן: חכמה, וענוה, ויראה, ושנאת ממון, ואהבת האמת, ואהבת הבריות להן, ובעלי שם טוב, וכל אלו הדברים מפורשין הן בתורה, הרי הוא אומר אנשים חכמים ונבונים הרי בעלי חכמה אמור, וידועים לשבטיכם אלו שרוח הבריות נוחה מהם, ובמה יהיו אהובים לבריות בזמן שיהיו בעלי עין טובה, ונפש שפלה, וחברתן טובה, ודבורן ומשאן בנחת עם הבריות, ולהלן הוא אומר אנשי חיל אלו שהן גבורים במצות ומדקדקים על עצמם וכובשין את יצרן עד שלא יהא להן שום גנאי ולא שם רע ויהא פרקן נאה, ובכלל אנשי חיל שיהיה להן לב אמיץ להציל עשוק מיד עושקו כענין שנאמר ויקם משה ויושיען, ומה משה רבינו עניו אף כל דיין צריך להיות עניו, יראי אלהים כמשמעו, שונאי בצע אף ממון שלהם אינן נבהלין עליו, ולא רודפין לקבץ הממון, שכל מי שהוא נבהל להון חסר יבואנו, אנשי אמת שיהיו רודפין אחר הצדק מחמת עצמן בדעתן, אוהבין את האמת ושונאין את החמס ובורחין מכל מיני העול.
אבל כמובן שכשכתוב שצריך שיהיה חכם זה דבר לא כ"כ מוגדר וכן שאר המעלות. וכפי איך שאני מתרשם החזו"א לא היה מכליל בזה יותר מכמה בודדים בדורינו.
מקופיא, החזרת את החזו"א לבית מדרש המוסרי.

הרי כל טענתו על בעלי המוסר בחשש נגיעות, הוא, שהם אומרים שזקוקים למוסר כדי לצאת מנגיעות בדין, והוא אומר שלא צריך כי אם הוא דיין שהגיע להוראה לא צריך מוסר לזה, אלא הוא לא חשוד כלל ללכת אחרי נגיעה.

ועכשיו אתה אומר שאמנם כן אם הוא כבר דיין, אולם בשביל להיות דיין, צריך להיות עניו, ירא, שונא ממון, אוהב אמת וכו' וכו' - ונשאל האם כל זה בא בטבעו? 

ואיך הוא יהיה ירא? ואיך עניו? ואיך שונא ממון? וכובש את יצרו?  וכל דברי הרמב"ם כולם מדיפים 'ריח' מוסרי - ולדוגמא - נבהל להון חסר יבואנו! וכן כל שאר דבריו.

ונראה, שעל אדם כזה, גם בעלי המוסר יודו שהשוחד אצלו הוא 'גזירת הכתוב'.
מה אתה רוצה ממני? בס"ה ציטטתי רמב"ם. והחזו"א ידע את הרמב"ם וע"ז הוא דיבר.
 


מלך שבא
הודעות: 360
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 19:32
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 91 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי מלך שבא » 02 מרץ 2020, 01:30

יחצאל כתב:
02 מרץ 2020, 01:18
ומכיוון שאיסור שוחד בתורה נאמר גם על דיינים כאלו, הרי שכבר מובן איסור שוחד בתורה,
היכן כתוב בחזו"א שאיסור שוחד אינו מובן בשום מצב? החזו"א כותב שאיסור שוחד בדיין "אמיתי" הוא גזה"כ. [דרך אגב לא כ"כ פשוט שאם קיבלו עליהם ע"ה יש בזה איסור שוחד מדאו'. עי' מנ"ח פ"ג ואמרי בינה י"ז. ויש מקום לומר שכיון שלא קבלוהו אלא ע"מ שלא יקח שוחד אם לקח הרי אינו דיין כלל, משא"כ בדיין אמיתי, ויל"ע]
יחצאל כתב:
02 מרץ 2020, 01:18
שלא לדבר שהשו"ע מדבר על דיינים עמי ארצות, גם מי שאינו ע"ה ועונה על כללי הלכתחילה של השו"ע עדיין לא בטוח שהוא איש מורם מעם כ"כ שאינו חשוד בשוחד.
אתה לא בטוח, והחזו"א כן בטוח


יחצאל
הודעות: 132
הצטרף: 14 יוני 2018, 15:18
נתן תודה: 6 פעמים
קיבל תודה: 32 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יחצאל » 02 מרץ 2020, 01:33

מלך שבא כתב:
02 מרץ 2020, 01:30
יחצאל כתב:
02 מרץ 2020, 01:18
ומכיוון שאיסור שוחד בתורה נאמר גם על דיינים כאלו, הרי שכבר מובן איסור שוחד בתורה,
היכן כתוב בחזו"א שאיסור שוחד אינו מובן בשום מצב? החזו"א כותב שאיסור שוחד בדיין "אמיתי" הוא גזה"כ.
יחצאל כתב:
02 מרץ 2020, 01:18
שלא לדבר שהשו"ע מדבר על דיינים עמי ארצות, גם מי שאינו ע"ה ועונה על כללי הלכתחילה של השו"ע עדיין לא בטוח שהוא איש מורם מעם כ"כ שאינו חשוד בשוחד.
אתה לא בטוח, והחזו"א כן בטוח
זה שאיסור כולל גם פרטים שבהם לא שייך טעם הדין לא אומר שהאיסור נחשב לגזיה"כ, זה קיים כמעט בכל איסור, החזו"א כת' שאין טעם לעיקר האיסור.

מה שכתבתי שלא בטוח שהוא מורם מעם לא התכוונתי שאני לא בטוח, אלא שבמציאות יש כאלו שעונים על הקריטריון ההלכתי למינוי ועדיין אינם מורמים מעם.
בקיצור כפי שכתבו כאן לעיל פשוט אפשר לבדוק במציאות ולראות שזה לא נכון.
 


מלך שבא
הודעות: 360
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 19:32
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 91 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי מלך שבא » 02 מרץ 2020, 01:40

דיין אמיתי זה לא "פרט שבו לא שייך טעם הדין" אלא זה עיקר האיסור.

כמו שכבר כתבתי זה לא משנה לאף אחד האם אתה בטוח או לא, החזו"א היה בטוח שכל מי שעונה על הקריטריון ההלכתי [הכוונה בלא דין קיבלו עליהם] הוא מורם מעם, ומי שאינו מורם מעם אינו עונה על הקריטריון ההלכתי. [ידוע בשמו שאמר, שהוא עוד הכיר אנשים שידעו לפסוק בדיני ממונות...]

נראה לי שאנחנו מתחילים לחזור על עצמנו, אפשר לעצור כאן


אמונת אומן
הודעות: 1673
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 247 פעמים
קיבל תודה: 629 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי אמונת אומן » 02 מרץ 2020, 02:12

מלך שבא כתב:
02 מרץ 2020, 01:40
דיין אמיתי זה לא "פרט שבו לא שייך טעם הדין" אלא זה עיקר האיסור.

כמו שכבר כתבתי זה לא משנה לאף אחד האם אתה בטוח או לא, החזו"א היה בטוח שכל מי שעונה על הקריטריון ההלכתי [הכוונה בלא דין קיבלו עליהם] הוא מורם מעם, ומי שאינו מורם מעם אינו עונה על הקריטריון ההלכתי. [ידוע בשמו שאמר, שהוא עוד הכיר אנשים שידעו לפסוק בדיני ממונות...]

נראה לי שאנחנו מתחילים לחזור על עצמנו, אפשר לעצור כאן
ברוב להיטות להצדיק את דברי החזו"א בכל מחיר, הפכת את דבריו מדברי דרש כפי הגדרתי, לדברי אגדה לימות המשיח, 
ודבריך נסתרים מכל המהלך של החזו"א גופיה, ועפ''י מסקנתך חוזר המצב שאותו מנסה החזו"א למנוע, וכלשון הזהב שלו, 
'' כי לפי ההנחה הזאת מתייתם כל הדור, ואין שופט בארץ, ונתבטליה סנהדריה של הארץ,... וזה לא יבצר מכל מי שאינו שבע רצון מהוראת החכם, וע"י זה קם דור ששופט את שופטיו,... ובכל מקרה רב הערך מתלחשים המתחכמים על נגיעה פלונית שהטתה לב החכם ולפעמים המובהק שבדור... וללא אמונה בחכמים גברו בארץ''. 
כל מעיין בחזו''א שם יראה לנכון שהוא מדבר בחכם כפשוטו, כל דור ודור כפי ערכו. 

 


יהודי אחד
הודעות: 323
הצטרף: 17 ינואר 2020, 02:24
נתן תודה: 391 פעמים
קיבל תודה: 84 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דו"ח על גבינה בהכשר בד"ץ בעלזא ובד"ץ בית יוסף

שליחה על ידי יהודי אחד » 02 מרץ 2020, 02:13

מהבהב בחושך כתב:
01 מרץ 2020, 08:10
יהודי אחד כתב:
01 מרץ 2020, 02:46
מכון קול יוסף כתב:
01 מרץ 2020, 01:11


ממש נכנסו לך ההשקפות הציוניות כארס של עכנאי... ממתי יש בתורה מושג של ניגוד עניינים??? והלא חכם רואה טריפה לעצמו! הלא היה צריך לחדש בנגעים ובשוחד שזה בעיה ואם לא - היה מותר לקחת שוחד! תמהני.

השוחד יעוור עיני חכמים



באגרות חזו"א האריך בזה בלשונו הזהב.
ותורף דבריו כי הת"ח מסולק הוא לחלוטין מנגיעה. ולכן רואה טריפה לעצמו.
ולעניין השוחד המעוור עיני חכמים, כתב שם שהוא מגזירת הכתוב, והלכה מסויימת במשפט. 
עיין שם באורך. ובפחד יצחק שבועות העתיק דבריו. קילסם. ופירשם בדרכו.

קשקוש מוחלט
מה הדמיון לגוף כשרות מסחרי

נעול הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “כשרות”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח