הגעלת כלים חדשים

כל מה שקשור לכשרות, בצורה ענינית בלבד
כללי הפורום
כל אשכול שיסטה מענינו, ימחק לאלתר. כל משתמש שידון לגופם של אנשים או יכנס לענינים פוליטים וכיוצ"ב יורחק לצמיתות.

גבריאל פולארד
משתמש ותיק
הודעות: 351
הצטרף: 11 ספטמבר 2017, 20:00
נתן תודה: 600 פעמים
קיבל תודה: 195 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הגעלת כלים חדשים

שליחה על ידי גבריאל פולארד » 10 מרץ 2018, 23:15

הנה זה מתורגם:

סירים חדשים אינם דורשים הכשרה

דצמבר 2001


הרב בלסקי דיווח כי לפני כ -15 שנים הוא בילה מספר שעות במפעל של יצרן הסירים הגדולות לומד את הדרך סירים עשויים. הוא עשה זאת בתגובה לדו"חות כי כל הסירים החדשים דורשים הכשר משום שהם מרוחים בשומנים לא כשרים בתהליך הייצור. מחקירתו של הרב בלסקי עולה כי הסירים למעשה מרוחים בשמן סיכה המכיל כמויות משמעותיות של שומן כבש (לא כשר), אך אין צורך בהכשרה.

חומר סיכה המשמש להרכיב את הסירים אינו חשש כי לאחר הסירים מעוצבים הם מחוממים בכבשן על כ 1300O F ולצאת הכבש זוהר אדום חם. זה בבירור זכאי כמו kashering עבור כל טעם שאולי נקלט עד לנקודה זו.

לאחר הסירים נוצרים הם מלוטשים מבפנים ובחוץ על ידי ספינינג מאגרים. מאגרים עבור החלק הפנימי של הסירים דומים צמר פלדה ולא חומר סיכה משמש. החיצוני של הסיר מלוטש על ידי מאגרים רבים (בהתאם לגודל של הסיר) ו כ ⅓ של המאגרים יש "ריסוס סיכה" "הסמוך להם. חומר סיכה יש את העקביות של משחת שיניים למטה למטה עשוי להכיל עד 12% שומן לא כשר למהדרין. לבקשתו של הרב בלסקי, עובד צמח טעם את חומר הסיכה ודיווח שטעם כמו שמן מנוע. ואז הרב בלסקי טעם אותו ואישר כי הוא nifsal mei'achila [נפסל מאכילה].

הרב בלסקי אסף את כמות חומר סיכה אשר בדרך כלל היה מרוסס על סיר גדול יחסית ומצא כי היה לה נפח של כ -3.5 גרם. ככזה, פחות מ ½ גרם של שומן לא כשר יירסס על הסיר בגודל (12% של 3.5 גרם = 0.45 גרם). [אין בבירור שום חנ"נ על פריט שאינו מזון כגון זה]. הרב בלסקי העריך כי ללא קשר לכמות האוכל שיבשל באחד הסירים הללו, תכני הסיר יכילו 175-200 פעמים את כמות השומן הלא כשר שנספג בקירות הסיר. חומר סיכה פחות מרוסס על הסירים הקטנים ולכן יחס זה נכון לכל הגדלים של סירים. [יתר על כן, רוב חומר סיכה נופל מן הסיר כלומר הרבה פחות מ ½ גרם של שומן לא כשר נספג לתוך כל סיר].

אין החום מוחל על הסירים אבל החברה טוענת כי החיכוך של המאגרים מסתובבת יכול לחמם את הסירים כדי גבוה ככל 400O F. בדיקות של הרב בלסקי עצמו הראה כי הסירים לא מקבלים חם יותר מאשר כ 275O F. בתוך כמה שניות לאחר מלוטש, הסירים להתקרר לחלוטין.

לכן, יש מספר סיבות להתיר את הסירים ללא הכשרת:

1. חומר סיכה הוא נפסל מאכילה.

2. כל טעם לא כשר שנספג לתוך הסיר יהיה בהחלט בטל בשישים באוכל מבושל בסיר. ככזה, הסיר מתאים ככלי אשר הוא להשתמש בשפע. אנחנו בדרך כלל מחמירים לא להשתמש aishui l'hishtamesh b'shefah בלי kashering אלא אם כן הם גם אינו בן יומו. הסירים יהיה בוודאי אינו בן יומו כאשר הם משמשים ולכן הם עשויים לשמש ללא kashering. [1]

בנוסף:

3. החום של החיכוך במקרה זה הוא לא כמו אש להחיל במשך זמן רב שחום חודר את קירות הסיר ביסודיות. במקום זאת, את פני השטח החיצוני של הסיר מחומם באופן שטחי על ידי המאגרים ואת זה חום מינימלי במהירות מתפוגגת לאחר הפסקות מפסיק. לכן, הסיר דומה במקצת לשתי קלי (ראה תוספות, שבת כ"ו).

4. חומר סיכה מוחל רק על החלק החיצוני של הסיר ואת האוכל, כמובן, רק נכנס פנימה של הסיר. ראה שולחן ערוך יו"ד צב ה-ז לגבי מצבים כאלה.

הרב בלסקי קרא וחתם על זה


צבי500
הודעות: 119
הצטרף: 26 דצמבר 2017, 11:22
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 43 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הגעלת כלים חדשים

שליחה על ידי צבי500 » 22 יולי 2019, 01:02

צבי500 כתב:
29 דצמבר 2017, 09:51



New pots do not require kashering

December 2001


Rav Belsky reported that approximately 15 years ago he spent a number of hours in the factory of a major pot manufacturer studying the way pots are made. He did this in response to reports that all new pots require kashering because they are smeared with non-kosher fats during the manufacturing process. Rav Belsky's investigation showed that the pots are in fact smeared with a lubricant which contains significant amounts of (non-kosher) mutton fat but that no kashering is required.

The lubricant used in the forming of the pots isn't a concern because after the pots are shaped they are heated in a furnace to approximately 1300O F and come out of the furnace glowing red hot. This clearly qualifies as a kashering for any flavor which may have been absorbed until that point.

After the pots are formed they are polished on the inside and outside by spinning buffers. The buffers for the inside of the pots are similar to steel wool and no lubricant is used. The outside of the pot is polished by many buffers (depending on the size of the pot) and approximately ⅓ of the buffers have a ''lubricant sprayer'' adjacent to them. The lubricant has the consistency of watered-down toothpaste and may contain as much as 12% non-kosher animal fat. At Rav Belsky's request, a plant worker tasted the lubricant and reported that it tasted like motor oil. Then Rav Belsky tasted it and confirmed that it is nifsal mei'achila.

Rav Belsky collected the amount of lubricant which would typically be sprayed on a relatively large pot and found that it had a volume of approximately 3½ ounces. As such, less than ½ ounce of non-kosher fat would be sprayed on that sized pot (12% of 3.5 ounces = .42 ounces). [There is clearly no ChaNaN on a non-food item such as this]. Rav Belsky calculated that regardless of how little food would be cooked in one of these pots, the contents of the pot would contain 175-200 times the volume of the non-kosher fat absorbed in the walls of the pot. Less lubricant is sprayed onto the smaller pots and therefore the same ratio is true for all sizes of pots. [Furthermore, most of the lubricant falls off of the pot which means that considerably less than ½ ounce of non-kosher fat is absorbed into each pot].

No heat is applied to the pots but the company claims that that the friction of the rotating buffers can heat the pots to as high as 400O F. Rav Belsky's own tests showed that the pots don't get hotter than approximately 275O F. Within a few seconds after being polished, the pots cool down completely.

Thus, there are a number of reasons to permit the pots without kashering:

1. The lubricant is nifsal mei'achila.

2. Any non-kosher taste absorbed into the pot will definitely be batel b'shishim in the food cooked in the pot. As such, the pot qualifies as a utensil which is asui l'hishtamesh b'shefah. We are generally machmir to not use an asui l'hishtamesh b'shefah without kashering unless they are also aino ben yomo. The pots will surely be aino ben yomo when they are used and therefore they may be used without kashering.[1]

In addition:

3. The heat of friction in this case is not like a fire applied for an extended time whose heat penetrates the walls of the pot thoroughly. Rather, the outside surface of the pot is superficially heated by the buffers and this minimal heat quickly dissipates after the buffing stops. Thus, the pot is somewhat similar to a kli sheini (see Tosfos, Shabbos 40a s.v. v'shmah minah) where it is only a chumrah to assume that it absorbs taste.[2]

4. The lubricant is only applied to the outside of the pot and the food, of course, only goes into the inside of the pot. See Shulchan Aruch Y.D. 92:5-7 regarding such situations.

Rav Belsky read and signed this

 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 3 אורחים