ידוע שהמחבר פסק בסי' פ"ט ד' דא"צ להמתין אחר תבשיל של בשר.
רק הרמ"א שם הביא מהארוך דנהגו להמתין אחר תבשיל כמו אחר בשר עצמו.
והתמיהה זועקת, הא הרמ"א עצמו כתב שהמנהג לחכות שעה אחת. ומקורו מהארוך!!!
וא"כ כל המנהג היה להמתין לתבשיל שעה אחת!
ואנו שממתינים לבשר שש שעות. למה לא להקל בתבשיל שחלק מהטעמים להמתין לא קיימים בו???
רק הרמ"א שם הביא מהארוך דנהגו להמתין אחר תבשיל כמו אחר בשר עצמו.
והתמיהה זועקת, הא הרמ"א עצמו כתב שהמנהג לחכות שעה אחת. ומקורו מהארוך!!!
וא"כ כל המנהג היה להמתין לתבשיל שעה אחת!
ואנו שממתינים לבשר שש שעות. למה לא להקל בתבשיל שחלק מהטעמים להמתין לא קיימים בו???