בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

שיתוף מידע בכל מה שקשור לספרים, חדשים גם ישנים
בקשות ספרים
חוקי הפורום
אין אישור להעלות שום תוכן פירסומי מלבד כהעלאה אישית ובתור עזרה הדדית לטובת חברי הפורום, וג"ז רק לאחר אישור מנהל ראשי
אלכס
הודעות: 303
הצטרף: 19 יולי 2016, 14:17
נתן תודה: 90 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי אלכס » 20 יוני 2018, 13:11

שומע כעונה כתב:
אאא כתב:
אאא כתב:אשמח מאוד אם אפשר להוריד לי את הקונטרס הזה שנמצא באוצה"ח

https://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?144955&

מי יכול בבקשה?
זה מאוד חשוב.
תודה!

הרי לך הקונ' מעמוד מב ואילך, עד עמ' מב פתוח במקוון בגירסת האורחים.
תכנית הבית מעמוד מב.PDF

סתם סקרנות
מ הבעיה להוריד את כל הקובץ?
למה רק מעמוד מב

שומע כעונה
הודעות: 101
הצטרף: 01 ספטמבר 2017, 10:28
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 59 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי שומע כעונה » 20 יוני 2018, 13:21

אלכס כתב:סתם סקרנות
מ הבעיה להוריד את כל הקובץ?
למה רק מעמוד מב

א"א להוריד את הכל יש ע"ז הגבלה

אור זרוע
הודעות: 498
הצטרף: 09 יולי 2017, 16:43
נתן תודה: 154 פעמים
קיבל תודה: 184 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי אור זרוע » 20 יוני 2018, 13:32

אאא כתב:
אאא כתב:אשמח מאוד אם אפשר להוריד לי את הקונטרס הזה שנמצא באוצה"ח

https://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?144955&

מי יכול בבקשה?
זה מאוד חשוב.
תודה!
בבקשה:
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

סמל אישי של המשתמש
מכל מלמדי השכלתי
הודעות: 511
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 96 פעמים
קיבל תודה: 146 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי מכל מלמדי השכלתי » 22 יוני 2018, 09:35

דרוש לי ספר בשם "עץ חיים" על פולמוס הסירכות. כמדומני ששם המחבר הוא רבי חיים גאגין.

מכיון שאין לי יכולת להוריד קבצים מהפורום אודה למי שיוכל לשלוח לי למייל שכתובתו beniefrat@gmail.com

תודה רבה ושבת שלום.

כדי למנוע טרחה מיותרת כשישלח לי הקובץ אציין כאן בל"נ.
"...ובמה שעלה במצודתי ערכתי לפניך שלחן... ואם אולי מדרך הישר יראה לך לסתור דרכי במקום זה או אפילו באחר לא תשא פני אב ורבן. והנני קורא מעתה סתירתך בנין"
ס' החינוך מצוה שפו

סמל אישי של המשתמש
מכל מלמדי השכלתי
הודעות: 511
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 96 פעמים
קיבל תודה: 146 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי מכל מלמדי השכלתי » 24 יוני 2018, 03:56

מכל מלמדי השכלתי כתב:דרוש לי ספר בשם "עץ חיים" על פולמוס הסירכות. כמדומני ששם המחבר הוא רבי חיים גאגין.

מכיון שאין לי יכולת להוריד קבצים מהפורום אודה למי שיוכל לשלוח לי למייל שכתובתו beniefrat@gmail.com

תודה רבה ושבת שלום.

כדי למנוע טרחה מיותרת כשישלח לי הקובץ אציין כאן בל"נ.


למישהו ידוע אם הספר נמצא באיזה מאגר?
"...ובמה שעלה במצודתי ערכתי לפניך שלחן... ואם אולי מדרך הישר יראה לך לסתור דרכי במקום זה או אפילו באחר לא תשא פני אב ורבן. והנני קורא מעתה סתירתך בנין"
ס' החינוך מצוה שפו

עזרא נש
הודעות: 10
הצטרף: 04 ינואר 2017, 16:57
נתן תודה: 2 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי עזרא נש » 24 יוני 2018, 11:16

בעבר באחד מגרסאות של אוצר החכמה היה ספר שיחות מוסר של ר' חיים שמואלביץ אם משהו יכול להוריד ספר זה מכל מאגר אודה לו מאוד

סמל אישי של המשתמש
אברך
הודעות: 333
הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
מיקום: ישראל
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 194 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי אברך » 24 יוני 2018, 13:54

מכל מלמדי השכלתי כתב:דרוש לי ספר בשם "עץ חיים" על פולמוס הסירכות. כמדומני ששם המחבר הוא רבי חיים גאגין.
למישהו ידוע אם הספר נמצא באיזה מאגר?


בדקתי ולכאורה אין את זה באוצר החכמה 14-15-16. וכן באוצרות התורה.

סמל אישי של המשתמש
אברך
הודעות: 333
הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
מיקום: ישראל
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 194 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי אברך » 24 יוני 2018, 14:29

ספר עץ חיים לרבי חיים גאגין שאזל מזמן מן השוק ניתן להשיג בעותקים בודדים ואחרונים בבניין ההוצאה לאור של אוניברסיטת בר אילן בניין מספר 217 בתוך האוניברסיטה טלפון: 03-5318575

עץ-חיים-רבי-חיים-גאגין-207x300.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

אור זרוע
הודעות: 498
הצטרף: 09 יולי 2017, 16:43
נתן תודה: 154 פעמים
קיבל תודה: 184 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי אור זרוע » 24 יוני 2018, 14:36

לפרטים נוספים על הספר ומחברו ראה כאן

סמל אישי של המשתמש
מכל מלמדי השכלתי
הודעות: 511
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 96 פעמים
קיבל תודה: 146 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי מכל מלמדי השכלתי » 24 יוני 2018, 15:03

אור זרוע כתב:לפרטים נוספים על הספר ומחברו ראה כאן


אין לי איך לפתוח קישורים. אם תוכל לפרסם בפורום או לשלוח לי למייל הנ"ל.
"...ובמה שעלה במצודתי ערכתי לפניך שלחן... ואם אולי מדרך הישר יראה לך לסתור דרכי במקום זה או אפילו באחר לא תשא פני אב ורבן. והנני קורא מעתה סתירתך בנין"
ס' החינוך מצוה שפו

עזרא נש
הודעות: 10
הצטרף: 04 ינואר 2017, 16:57
נתן תודה: 2 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי עזרא נש » 24 יוני 2018, 17:47

ספר של הרב חיים שמולאביץ שיחות מוסר מי שיוכל לת אפשרות של קובץ PDF ,USV

סמל אישי של המשתמש
אברך
הודעות: 333
הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
מיקום: ישראל
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 194 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי אברך » 26 יוני 2018, 00:02

עזרא נש כתב:ספר של הרב חיים שמולאביץ שיחות מוסר מי שיוכל לת אפשרות של קובץ PDF ,USV

מעלה בהקדם בל"נ.

סמל אישי של המשתמש
אברך
הודעות: 333
הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
מיקום: ישראל
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 194 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי אברך » 26 יוני 2018, 14:50

סליחה על העיכוב.
בבקשה
https://magicode.me/send-file/file/d7ed ... b66fd/view

איש
הודעות: 274
הצטרף: 17 יוני 2018, 14:49
נתן תודה: 26 פעמים
קיבל תודה: 31 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי איש » 26 יוני 2018, 20:59

אני צריך דחוף כמה ספרים. אודה מאד למי שיוכל לסייע בידי.
א. ספר "נהלך ברגש" של הרב יוסף פרידמן.
ב. הרש"ר הירש על התורה.

עזרא נש
הודעות: 10
הצטרף: 04 ינואר 2017, 16:57
נתן תודה: 2 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי עזרא נש » 27 יוני 2018, 11:36

אברך כתב:סליחה על העיכוב.
בבקשה
https://magicode.me/send-file/file/d7ed ... b66fd/view

סליחה אין בקישור הזה כלום אם תוכל שוב להעלות את הקובץ תודה

סמל אישי של המשתמש
אברך
הודעות: 333
הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
מיקום: ישראל
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 194 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי אברך » 27 יוני 2018, 13:38

עזרא נש כתב:
אברך כתב:סליחה על העיכוב.
בבקשה
https://magicode.me/send-file/file/d7ed ... b66fd/view

סליחה אין בקישור הזה כלום אם תוכל שוב להעלות את הקובץ תודה

העליתי לג'מבו מייל.
https://jumbomail.me/j/vzbuWjEUxECsvky

סמל אישי של המשתמש
אברך
הודעות: 333
הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
מיקום: ישראל
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 194 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי אברך » 27 יוני 2018, 13:42

איש כתב:אני צריך דחוף כמה ספרים. אודה מאד למי שיוכל לסייע בידי.
א. ספר "נהלך ברגש" של הרב יוסף פרידמן.
ב. הרש"ר הירש על התורה.


נהלך ברגש לא מצאתי לא באוצר החכמה ולא באוצרות התורה ולא בהיברו בוקס.

רש"ר הירש יש לי. אולי תקל עליי ותפרט אם אתה צריך רק מקום מסויים.

איש
הודעות: 274
הצטרף: 17 יוני 2018, 14:49
נתן תודה: 26 פעמים
קיבל תודה: 31 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי איש » 27 יוני 2018, 15:00

תודה רבה רבה.
היתי רוצה את כל חמשה חומשי תורה או לכל הפחות חומש במדבר דברים.
אבל אני מבין שזה טרחה כנראה להוריד דף דף.
מי שיש לו בקובץ את הרש"ר הירש עה"ת אשמח אם ישלח לי.

עזרא נש
הודעות: 10
הצטרף: 04 ינואר 2017, 16:57
נתן תודה: 2 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי עזרא נש » 27 יוני 2018, 16:54

אברך כתב:
עזרא נש כתב:
אברך כתב:סליחה על העיכוב.
בבקשה
https://magicode.me/send-file/file/d7ed ... b66fd/view

סליחה אין בקישור הזה כלום אם תוכל שוב להעלות את הקובץ תודה

העליתי לג'מבו מייל.
https://jumbomail.me/j/vzbuWjEUxECsvky

תודה רבה עזר לי הרבה

עושה שלום
הודעות: 20
הצטרף: 25 יוני 2018, 13:18
קיבל תודה: 2 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי עושה שלום » 28 יוני 2018, 13:14

שלום וברכה
אשמח מאד שמישהו יוריד לי את ספר "תורת משה - חתם סופר" על פרשת ויקהל וכן ספר "שפת אמת" על פרשת ויקהל ואת ספר "שם משמואל" על פרשת פנחס

עדיף בקובץ וורד

תודה רבה ותזכו למצוות

זכות הרבים תלוי ביד המסייעים

סמל אישי של המשתמש
אברך
הודעות: 333
הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
מיקום: ישראל
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 194 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי אברך » 28 יוני 2018, 14:25

@כוכב שמח כתב כאן:
כוכב שמח כתב:למי שמעוניין יש בקישור הבא http://tablet.otzar.org/
את כל התוכנה של אוצר החכמה בגירסת טבלאט.
הגירסא נסיונית ומיועדת לשימוש הציבור על מנת שידווחו להם על באגים.
להנאתכם.

סמל אישי של המשתמש
ברית מלח
הודעות: 179
הצטרף: 16 ינואר 2018, 21:46
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי ברית מלח » 30 יוני 2018, 23:41

אפשר בבקשה קטע מוקלד של המהרי"ט אלגאזי בכורות דף ב. ד"ה:והנה צריך להבין
ישר כוח

אחד התלמידים
הודעות: 888
הצטרף: 01 ינואר 2016, 08:53
נתן תודה: 66 פעמים
קיבל תודה: 258 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי אחד התלמידים » 30 יוני 2018, 23:59

ברית מלח כתב:אפשר בבקשה קטע מוקלד של המהרי"ט אלגאזי בכורות דף ב. ד"ה:והנה צריך להבין
ישר כוח

והנה צריך להבין דתלתא קראי כתיבי למעט, אחד בפרשת בא [יג, ב] בפ' קדש לי כל בכור פטר כל רחם בבני ישראל באדם ובבהמה וגו', ואחד בפ' במדבר [ג, יג] הקדשתי לי כל בכור בישראל מאדם עד בהמה, ואחד בפ' בהעלותך [ח, יז] כי לי כל בכור בבני ישראל באדם ובבהמה, וכולם משמעותייהו למעט שותפות גוי בולד. והר"ם בפ"ד דבכורות [ה"א] הביא קרא דפרשת בא דפטר כל רחם, ורש"י במתני' הביא קרא דפ' במדבר, והתוס' חיצוניות הביא דבריהם הרב בצלאל כ"י [שם] משם ר"י הביאו קרא דפ' בהעלותך. ואעיקרא דמלתא צריך ליתן טעם דלמה הוצרכו תלתא קראי, ואולי דשנים מהם איצטריכו למעט שותפות גוי בולד בין בבהמה טהורה ובין בבהמה טמאה, דאף דבכולהו כתיב באדם ובבהמה ובכלל בהמה הוא אף טמאה, מכל מקום כי היכי דלא נימא דמיעוטא דבישראל לא קאי כי אם למין בהמה טהורה או טמאה ולא לתרוייהו אצטריכו תרי קראי למאי דפי' לב' המינים, אבל הכתוב הג' צריך טעם למה איצטריך, ואולי דהכתוב הג' איצטריך לגר שנתגייר וקודם שנתגייר נולד לו בכור דפטור דפטר רחם בישראל בעינן וכל שנולד קודם שנתגייר פטור, ואף שזה פשוט כדאמרינן בס"פ הזרוע (דף קל"ד ע"א), מ"מ י"ל דחדית לן קרא דאפילו בשותפות גוי דפטור דאף דנתגייר אח"כ ובר חיובא הוא פטור, דסד"א כיון דעיקר הבכור היה דישראל ומפני חלק הגוי נפטר, עכשיו שנתגייר ובר חיובא נחייבנהו ליתנו לכהן, קמ"ל דפטור:

סמל אישי של המשתמש
ברית מלח
הודעות: 179
הצטרף: 16 ינואר 2018, 21:46
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי ברית מלח » 01 יולי 2018, 00:06

אחד התלמידים כתב:
ברית מלח כתב:אפשר בבקשה קטע מוקלד של המהרי"ט אלגאזי בכורות דף ב. ד"ה:והנה צריך להבין
ישר כוח

והנה צריך להבין דתלתא קראי כתיבי למעט, אחד בפרשת בא [יג, ב] בפ' קדש לי כל בכור פטר כל רחם בבני ישראל באדם ובבהמה וגו', ואחד בפ' במדבר [ג, יג] הקדשתי לי כל בכור בישראל מאדם עד בהמה, ואחד בפ' בהעלותך [ח, יז] כי לי כל בכור בבני ישראל באדם ובבהמה, וכולם משמעותייהו למעט שותפות גוי בולד. והר"ם בפ"ד דבכורות [ה"א] הביא קרא דפרשת בא דפטר כל רחם, ורש"י במתני' הביא קרא דפ' במדבר, והתוס' חיצוניות הביא דבריהם הרב בצלאל כ"י [שם] משם ר"י הביאו קרא דפ' בהעלותך. ואעיקרא דמלתא צריך ליתן טעם דלמה הוצרכו תלתא קראי, ואולי דשנים מהם איצטריכו למעט שותפות גוי בולד בין בבהמה טהורה ובין בבהמה טמאה, דאף דבכולהו כתיב באדם ובבהמה ובכלל בהמה הוא אף טמאה, מכל מקום כי היכי דלא נימא דמיעוטא דבישראל לא קאי כי אם למין בהמה טהורה או טמאה ולא לתרוייהו אצטריכו תרי קראי למאי דפי' לב' המינים, אבל הכתוב הג' צריך טעם למה איצטריך, ואולי דהכתוב הג' איצטריך לגר שנתגייר וקודם שנתגייר נולד לו בכור דפטור דפטר רחם בישראל בעינן וכל שנולד קודם שנתגייר פטור, ואף שזה פשוט כדאמרינן בס"פ הזרוע (דף קל"ד ע"א), מ"מ י"ל דחדית לן קרא דאפילו בשותפות גוי דפטור דאף דנתגייר אח"כ ובר חיובא הוא פטור, דסד"א כיון דעיקר הבכור היה דישראל ומפני חלק הגוי נפטר, עכשיו שנתגייר ובר חיובא נחייבנהו ליתנו לכהן, קמ"ל דפטור:

תודה גדולה על ההענות ועל המהירות

אוריאל
הודעות: 773
הצטרף: 26 יוני 2017, 22:51
נתן תודה: 367 פעמים
קיבל תודה: 248 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי אוריאל » 02 יולי 2018, 11:42

אפשר בבקשה להעלות לי את שו"ת מהריט"ץ ח"א סי' כד [באוצר החכמה זה לא קריא]?

סמל אישי של המשתמש
אברך
הודעות: 333
הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
מיקום: ישראל
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 194 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי אברך » 02 יולי 2018, 13:57

אוריאל כתב:אפשר בבקשה להעלות לי את שו"ת מהריט"ץ ח"א סי' כד [באוצר החכמה זה לא קריא]?

בבקשה ובשמחה!
שו"ת מהריט"ץ (ישנות) סימן כד
ילמדנו רבינו וגאוננו אב ובנו שיצאו מן העיר ואבד זכרם לא נודע מי הכם או מה נעשה בהם אחר כך בא גוי מסיח לפי תומו ואמר שוחט העיור ובנו הצורף ראיתי אותם הרוגים ואמר כמדומה שהיה להם כמו שלשה או ארבעה ימים שנהרגו. ילמדנו רבינו אם הותרו נשותיהן על פי עדות זה הגוי המסיח לפי תומו או לא. ושכר מעלת תורתו כומ"ה.
תשובה עיקר הא מילתא איתא ביבמות פ' האשה בתרא דתנן בישראל עד שיהא מתכוין ובגוי אם היה מתכוין אין עדותו עדות ואמרינן עלה בגמרא היכי משכחת לה במסיח לפי תומו כי ההוא דאמר ואזיל מאן איכא בי חיואי שכיב חיואי ואנסבה רב יוסף לדביתהו וההיא דהוה אמר ואזיל ווי ליה לפמיא זריזא דפומבדיתא דשכיב אנסבה רב יוסף לדביתהו וכו' ועובדי טובא כי הני דמייתי בגמרא מסיח לפי תומו דמהני בגוי והאי עובדא דנ"ד מסיח לפי תומו הוי.
אמנם יש לדון ולפלפל בענין דבנ"ד לא אמר וקברתיו וכנראה מדברי הרמב"ם פ' בתרא מה' גרושין דבעינן דלימא וקברתיו וכן הבין הרשב"א ז"ל בדברי הרמב"ם דכל גוי מסיח לפי תומו בעי דלימא וקברתיו וא"כ בנ"ד דלא אמר וקברתיו הוה משמע דלא מהני ואפי' לסברת הרב המגיד והר"ן והריב"ש שכתבו חילוק נאה ומתקבל בדברי הרמב"ם דשני גוי שאינו מזכיר את שמו של מת מכשמזכיר את שמו דכשמזכיר את שמו כי ההוא דאמר מאן איכא בי חסא וכל הנהו עובדי לא בעינן וקברתיו אבל כשאין מזכיר שמו כי הנהו עובדי דמייתי בגמרא וגם הביאם הרמב"ם ז"ל חבל על קולר בני וכו' וכל הנהו עובדי שאינו מזכיר שמותם בעי דלימא וקברתיו ובהכי מתיישבין דברי הרמב"ם דלא תקשי דידיה אדידיה ולא תקשי ליה מסוגיא דשמעתין. אפילו לפי חילוק זה היה אפשר לומר לכאורה דבנ"ד כיון שלא הזכיר הגוי שמו לא מהני אעפ"י שאמר פ' השוחט והצורף והעיור לא מהני שלא הזכיר שמו דוגמת שכיב חיואי ושכיב חסא וכיוצא באלו.
אבל קושטא דמלתא דבנ"ד לא בעינן וקברתיו דכיון שמכירו שהוא השוחט העיור והצורף בנו הוה ליה כאלו הזכיר שמותם ראיה לזה מההיא עובדא דגמר' ווי ליה לפרשא זריזא דפומבדיתא דשכיב והתיר רב יוסף את אשתו. הא קמן דאע"ג דלא הזכיר שמו אלא שהיה מכירו על פי מעשיו שהיה גבור חיל ומשם הכירוהו שהיה הוא שהיה נודע בשערים שכל בני עירו מתיראין ממנו מפני גבורתו ואפילו תימא שכך היו קורין את שמו פרשא זריזא והוה ליה שמו מ"מ משם ראיה דהתם מה שהיו קורין אותו פרשא זריזא הוא על שם אומנותו וגבורתו והכא נמי בנ"ד קורין אותו שוחט וגם שם עיוור הוא מובהק בין הגויים אשר פיהם דבר שוא ומכנין שם רע וקורין שם מובהק אי"ל אעווא"ר וכיוצא בזה נמצא דבנ"ד הוה ליה כאלו הזכיר שמו והכי דייק נמי הרב המגיד שכתב וז"ל אבל בכאן צריך לומר וקברתיו לפי שאין הגוי מזכיר שם היהודי וכן בעשרה אנשים כיוצא בזה הגוי אינו מכירו ואינו יודע שמותיהן וכו'. הנה דקדק הרב ז"ל שאעפ"י שבתחלת דבריו נכנס בחדא דוקא שאין הגוי משכיר שם היהודי משמע שהכל תלוי בהזכרת השם מ"מ הוכיח סוף דבריו את תחלתן שחזר ואמר הגוי אינו מכירן ואינו יודע שמותיהן וכו' הרי שאמר תרתי דאינו מכירן ואינו יודע שמותיהן הא אם מכירן אעפ"י שאינו יודע שמותיהן די בכך וכן כתב הר"ן ז"ל וז"ל אין ספק שכל שהגוי מכירו אין צריך שיאמר אלא מת בלבד וכו' הרי שתלה הדבר בהכרתו לא בהזכרת שמו וכל זה יראה לי שהראיה לכלם היא ההיא דפרשא זריזא דפומבדיתא כדפרישית.
ויש לתת טעם לשבח לסברת הרמב"ם דבשלמא כשמכירן אעפ"י שאינו אומר וקברתיו לא אמר בדדמי מפני שכיון שמכירו בטביעות עינא סגי אבל כשאין מכירו אלא מחמת חברת הדרך שנתחבר עמו ואמר יהודי שיצא עמי מת כיון שלא אמר וקברתיו אפשר שכיון שלא היה מכירו בעצם מתחלה אולי אחר מת ונדמה לו בהעברה בעלמא שראה אותו מת שהוא אותו פלוני שיצא עמו אבל כשאמר וקברתיו בודאי שמחמת מה שנתעסק עמו הרבה דקדק בו וראה שהוא אותו האיש שנתחבר עמו.
ויראה לי לסברת הרמב"ם דהאי דבעינן דלימא וקברתיו כשאינו מכירו דוקא בגוי מסיח לפי תומו אבל בישראל לא בעינן דלימא וקברתיו אלא כשאומר מת במלחמה או כיוצא בה אבל אמר מת אעפ"י שאינו מכירו מהני בלא וקברתיו ראיה לדברי ממה שכתב הרמב"ם ז"ל וז"ל יצא גוי וישראל מעמנו למקום אחד ובא הכותי ואמר מסיח לפי תומו איש שיצא עמי מת משיאין את אשתו אעפ"י שאין הגוי יודע אותו האיש והוא שיאמר וקברתיו עכ"ל. וכתב לקמן ישראל שאמר מת איש יהודי עמנו כך וכך צורתו וכו' אבל אם אמר אחד יצא מעמנו מעיר פ' ומת מחפשין באותה העיר אם לא יצא משם אלא הוא תנשא אשתו עכ"ל. הרי שלא הצריך שיאמר וקברתיו אעפ"י שאינו מכירו אלא אמר יהודי אחד יצא עמנו ואין לומר דהכא שאני שלא יצא אחר אלא הוא דאפילו הכי בעי בגוי דלימא וקברתיו אבל בישראל כתב דלא בעי דלימא וקברתיו.
ועוד יש מקום עיון בדברי הרמב"ם אלו שכתב ישראל שאמר מת איש יהודי עמנו במקום פלוני כך וכך צורתו וכו' וכך וכך סימניו אין אומרין באומד פלוני הוא עד שיעיד וכו' דמשמע מכאן דסימנין לא מהני כלל.
וקשה על דבריו דהא כתב בההוא פרקא באחד שירד לים והשליכו מצודה אחריו והעלו ממנו דבר שאי אפשר שניטל מן החי ויחיה הרי זה מעידין עליו וכו' ובודאי שכבר זה הכירוהו בסימנין דאם לא כן דלימא מאיש אחר הוא אלא ודאי על ידי סימנין משמע דסימנין מהנו והכא קאמר דלא מהנו.
ומהרי"ק ז"ל כתב בכסף משנה שיש חילוק בין סימנין מובהקין לשאינן מובהקין לגמרי וכתב דסבר הרמב"ם דבסימנין מובהקין בעצם מהני וההיא דכתב כך וכך סימני' דלא מהני מיירי בסימנין שאינן מובהקין זהו תורף דברי מהרי"ק וקשה על דבריו דמאי דכתב הרמב"ם ישראל שאמר מת איש יהודי עמנו כך וכך צורתו וכך היו סימניו וכו' כתב הרב המגיד שלמד כן מהתוספתא ז"ל אין מעידין עד שמכירין שמו ושם עירו אבל אמרו אחד יצא מעיר פ' מפשפשין באותה העיר אם לא יצא אלא הוא תנשא אשתו הרי שהרמב"ם יצא לו דין זה מהתוספתא והתוספתא פסיק ותני בכל גוונא אין מעידין עד שמכירין שמו ושם עירו משמע אפילו בסימנין מובהקין.
אמנם הנכון בעיני כך הוא דלעולם סימנין מובהקין מהנו אפילו להרמב"ם ז"ל אלא דזהו דוקא כשהיו מכירין אותו בחייו ועכשיו רואין אותן סימנין שראו בחייו רואין אותם במיתתו הילכך מהני דכיון שראו אותם בחייו אית להו טביעות עינא אבל אדם שלא הכירו מעולם ולא הזכיר שמו אלא בא ואמר יהודי שיצא מעמנו כך וכך סימניו ואנחנו אומרין מחמת הסימנין שאמר בודאי שזהו פלוני שהיו לו אותם סימנין אולי אינו הוא אלא אחר אבל כשאנו יודעין אותו ורואין סימניו מהני בטביעות עינא. נמצא כפי מה שביארנו בדברי הרמב"ם ז"ל דמאי דמהני סימנין מובהקין היינו כשמי שהיה מכירו בחייו רואה אותו במותו ואומר מחמת הסימנין פלוני הוא. וכן ההיא דמי שהוליכוהו לים והשליכו מצודה ועלה רגלו והכירוהו בסימנין דמהני היינו כשמי שהכירו בחייו וראה רגלו וירכו והכירו בחייו עתה לאחר מותו יודע ומכיר בטביעות עין בעצם אבל אם בא אחר שלא הכירו מעולם ואמר ראיתי איש אחד וכך וכך צורתו וכו' לא נאמר בודאי שאלו הסימנין הם של פלוני כיון שלא ראינוהו אנחנו שהיינו מכירין אותו וזה נראה בעיני פשוט בדברי הרמב"ם ז"ל מכמה טעמי דכתבינן. ראיה לדברי מלשון התוס' שהביא הר' המגיד.
ואין לומר שמה שהביא הרב המגיד הבריתא בדברי הרמב"ם אינו לרישא דמלתיה אלא לסיפא דמילתיה שכתב אבל אם אמר אחד יצא מעמנו וכו' אם לא יצא אלא הוא תנשא אשתו וכו' ועל זה הביא הרב המגיד התוס' הא ליתא דאכולי מילתא הביאה ודוק ופשוט הוא.
נמצא קצבן של דברים דבגוי ומכירו אפילו אין מזכיר שמו לא בעי וקברתיו א"כ בנ"ד זכינו בדין דכיון שהיה מכירו ואמר השוחט העיוור והצורף לא בעי דלימא וקברתיו.
איברא דאיכא ספקא אחרינא בהך מלתא במה שלא ראוהו תוך ג' ימים דאע"ג דלדברי בעל התוס' כשאינו חבול בפניו מעידין עליו אפי' אחר כמה ימים וכן כתב הרא"ש והטור בנו. ועוד כתב דאפילו היה חבול אם נסתפק לנו אם הוא בתוך שלשה ימים או לא תולין להקל מ"מ הרשב"א והריטב"א והרא"ש חלוקים על סברא ראשונה וגם על השניה הרי כתב הריב"ש ז"ל שהרשב"א הניח הדבר בצריך תלמוד וגם התוספות לא אמרו בבירור אלא יכול בהיות /להיות/ עכ"ל וכן כתב הר"ן בתשובה ואפילו מה שהביא בעל נמקי יוסף שהריטב"א כתב דמסתבר לקולא הרי כתב הוא ויש חוששין להחמיר אף בזו וגם מה שכתב בשם רבו הרא"ה כי לפי דברי התוספות היכא שיצא קול שמת ולאחר ג' ימים מצאוהו מת והכירוהו משיאין אשתו מה נפשך אם הקול אמת אין אנו צריכין עדות אחרת ואם אינו אמת הרי אינו לאחר ג' ימים עכ"ל פירוש לפירושו ואם אין הקול אמת הרי אינו לאחר ג' ימים לפי סברת התוספות שכתבו דכשאינו ידוע תולין להקל שבתוך ג' ימים הוא.
ועתה הרי הריטב"א בעצמו כתב ויש מחמירין ואפילו מה שכתב הרא"ה לא מסברת נפשיה קאמר אלא דלדברי התוספות יוצא דין זה ואפילו תמצא לומר שהוא סבר כן מי יערב אל לבו לגשת לקרב עם הרשב"א ז"ל שהניח הדבר בצריך תלמוד וגם מדברי הרמב"ם ז"ל שסתם וכתב כמה דברים שראוהו תוך ג' ימים אחר הריגתו אבל אחר ג' ימים אין מעידין וכו' עכ"ל.
והשתא ניחזי אנן דלשון זה קשיא דיוקא דרישא אדיוקא דסיפא דברישא קאמר בד"א כשראוהו תוך ג' ימים הא אם לא ראוהו תוך ג' ימים אלא ספק לא מהני והוא כלישנא דמתניתין דמכרעא הכי כמו שכתב הרשב"א דלישנא דמתני' תנן אין מעידין אלא תוך ג' ימים משמע דספקא לא מהני ובסיפא דמילתיה דהרמב"ם ז"ל כתב אבל אחר ג' ימים אין מעידין משמע אחר ג' ימים ודאי הא ספיקא מעידין אלא דכי היכי דלא תקשי להרמב"ם דידיה אדידיה בעינן לתרוצי נעשה דכשאנו מסופקין נעשה כאלו הוא אחר ג' ימים ודאי ואין מעידין וא"כ כיון שגאוני עולם מסופקין ומחמירין מי יקל ראשו להקל באיסור אשת איש זאת ועוד דאפי' נימא דהיכא דהוי ספקא תלינן לקולא הכא הגוי אמר שלשה או ארבעה ימים הרי דהוא מודה שכבר אינו תוך שלשה ימים.
וכן יש לי להביא ראיה ממה שכתב הר"ן בתשובה הביאה מהרי"ק ז"ל בטור א"ה וז"ל כתב הר"ן בתשובה שנשאל על מיימון מלקי שהיה בספינה וכו' ועתה בא גוי אחד מל"ת =מסיח לפי תומו= ואמר שהיה מכירו והכירו על שפת הים והכירו בפרצוף פניו עם חוטמו והכירו וגם סימן שהיה בראשו וסימן אחד שהיה מיצלקת וכו' ושאלוהו כמה ימים יש מזמן הטביעה עד שראהו ואמר כמו שש שבתות עוד נשאל אם ידע הזמן שהגיע ליבשה ואמר שדבר זה שאל אל הצופה המגדל ואמר לו כמה ששה ימים והשיב שכיון שלא העיד דחזיוה בשעתיה אין להתיר אשה זו ואפילו לפי מה שכתבו התוספות על אין מעידין אלא עד ג' ימים דיכול להיות היכא שאינו ידוע דתלינן לקולא ובתוך שלשה ימים היה מסתברא דאינו ענין לנ"ד דכיון דאין שיעורו אלא שעה אחת אין לתלות שתוך אותה שעה שנפלט ראהו ועוד אפילו נקל לומר דתלינן לקולא עדיין אין להתיר אשה זו שהרי גוי זה אומר שצופה המגדל הגיד לו כי כמו ששה ימים עברו שפלטוהו המים ומה שנסתפקתם לומר שאין לחוש לדברי הצופה הזה דגוי אינו בן עדות אפילו במסיח לפי תומו אין בזה מקום לספק כלל דלא מבעיא הכא דאין הגוי מכחיש לצופה המגדל אלא אפילו היה מכחישו ואומר שלאלתר פלטוהו המים אכתי לא תנשא כאותה ששנינו אשה אומרת מת ואשה אומרת לא מת לא תנשא עכ"ל הר"ן ז"ל. והשתא בנ"ד דהגוי עצמו מעיד דאחר ג' ימים בודאי שאין להקל דסתמא דמילתיה דקאמר כמו שלשה או ד' ימים היה להם שנהרגו ר"ל שלשה שלמים מלבד יום שראוהו או ארבעה שלמים שכך נראה לשון היה להם שנהרגו משמע היה כבר מלבד אותו היום ואם הפירוש כן אין ספק דאין להקל כמו שכתב הר"ן הילכך אם אפשר לשאל לגוי ויפרש דבריו שר"ל ג' או ד' באותו יום אפשר להקל כיון שמסופק אף על גב דכנראה מדברי הרמב"ם מצריך שיהיה ודאי תוך ג' כמו שהוכחנו מדבריו מ"מ הוי ספק ספיקא ולקולא דאפילו אינו כאן יש לפרש דבריו ג' ימים או ד' ימים באותו יום והוי ספקא לקולא ומה גם שכפי הנראה הבנת דבריו שאמר כמדומה ג' או ד' ימים הוא שאמר כן מדעתו שנראה לו כן כפי מה שראה צורתם ואם הוא כן אין בדבריהם ממש דלאו כל כמיניהו באומדן דעתייהו אלא הוה ליה ספק אם תוך ג' או אחר ג' ואף על גב דמסברת הרמב"ם ורוב הפוסקים תלינן להחמיר יש לומר דהינו דוקא בסימנין העשויין להשתנות אבל בסימנין שאין עשויין להשתנו' אפילו לזמן מרובה מהני וסברא זו מצאנוה אח"כ באור זרוע אף על גב דלישנא דמתני' סתמא משמע אין מעידין אלא תוך ג' ימים משמע בכל גונא אפילו סימנין מובהקין מ"מ כבר הורה זקן ויש לסמוך עליו בעגונא דאיתתא.
וכבר היה מקום ספק אחר באשה זו להחמיר משום דהגוי המסיח לפי תומו אינו אומר מת או נהרג אלא שראהו הרוג ומה"ר אסרלן כתב בשם אור זרוע דאין מסיח לפי תומו נאמן אלא כשאומר מת או נהרג אבל מצאתי פלוני הרוג לא מהני והאריך בזה וחילק בין כשהיה הגוי מכירו מתחלה וראהו אז לא מהני בסימנין משום דכיון שהיה מכירו אולי טעה וחשב שהוא האיש אבל כשלא היה מכירו אלא אמר ראיתי אדם א' הרוג כך וכך סימניו מהני וא"כ בנ"ד שהיה מכירו היה מקום להחמיר.
אמנם לעניות דעתי כבר כתבתי שאיפכא מסתברא דכשמכירו שייך טביעות עין ומהני סימן אבל כשאין מכירו לא מהני ובסברה זו מתחוורים דברי הרמב"ם ז"ל דלא תקשי דידיה אדידיה מ"מ לבי נוקפי לחלוק על הארי לאחר מותו ויש לומר אפילו לפי דבריו יש להתיר אשה זו דהתירוץ ראשון שתירץ תרומת הדשן הוא הנכון דמאי דקאמר אור זרוע דלא מהני הינו דוקא בסימנין שאין מובהקין ונדון דידן הוו סימנין מובהקין ואם כן מודה דמהני כך יש לומר להתיר אשה זו אם יסכימו עמי בעלי הוראה. וצור ישראל יצילנו משגיאות. ויראנו מתורתו נפלאות אמן. כה מעתיר. הצעיר יום טוב צהלון.

דרומאי
הודעות: 687
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 260 פעמים
קיבל תודה: 119 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי דרומאי » 10 יולי 2018, 22:19

ספר ברכת יעקב על מסכת סוכה הוא יקר המציאות מאד, ואין אותו באוצר החכמה, למרות שישנו ספר נוסף מאותו המחבר ה''ה ר' זלמן נטע ב''ר יעקב משה ב''ר ברוך בער ליבוביץ זצ''ל, אודה לאוצר החכמה אם יסרקו את הספר הזה

אאא
הודעות: 521
הצטרף: 11 ינואר 2016, 20:07
נתן תודה: 137 פעמים
קיבל תודה: 68 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי אאא » 16 יולי 2018, 01:55

אם אפשר להביא בבקשה את הספרים מכאן:

https://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?14618&

https://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?14621&

איש
הודעות: 274
הצטרף: 17 יוני 2018, 14:49
נתן תודה: 26 פעמים
קיבל תודה: 31 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי איש » 16 יולי 2018, 01:59

מי שיכול להוריד את פירושו של ר' שמשון ר הירש מאוצר החכמה על חומש דברים אודה לו על כך. זה דחוף ונצרך.

אאא
הודעות: 521
הצטרף: 11 ינואר 2016, 20:07
נתן תודה: 137 פעמים
קיבל תודה: 68 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: בקשת קבצים מאוצר החכמה ומאגרים נוספים

הודעהעל ידי אאא » 16 יולי 2018, 21:52

אאא כתב:אם אפשר להביא בבקשה את הספרים מכאן:

https://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?14618&

https://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?14621&

מי יכול להביא את זה בבקשה?


  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “ספרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron

התחבר  •  הרשמה